8 клас
Курс за вибором "Історія українського козацтва"
(36 год. – на рік, 1 год. – на тиждень))
№ з/п |
Дата уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Розділ 1 Витоки і походження козацтва на теренах України (11 год.) |
||
1 |
|
Вступ. мета, завдання та історіографія курсу |
2 |
|
Передумови та причини утворення українського козацтва. |
3 |
|
Джерела формування українського козацтва. Вживання слова "козак" у писемних джерелах |
4 |
|
Передумови утворення військових формувань. |
5 |
|
Воєвода Остафій Дашкевич |
6 |
|
Військова діяльність українського козацтва 15-16 ст. |
7 |
|
Військова діяльність українського козацтва 15-16 ст. |
8 |
|
Мусульманські та християнські сусіди запорозьких козаків |
9 |
|
Сухопутні та морські походи козаків |
10 |
|
Структура козацького стану |
11 |
|
Військовий і територіальний поділ на Січі |
12 |
|
Практичне заняття. 14 жовтня - День козацької слави |
13 |
|
Узагальнення |
Розділ 2 Українське козацтво у 17 ст. (11 год.) |
||
14 |
|
Запорізька Січ - державне адміністративне утворення. Військово-адміністративний поділ Січі. |
15 |
|
Кордони Козацької Запорозької Республіки |
16 |
|
Військова символіка та клейноди Запорозької Січі |
17 |
|
Військова символіка та клейноди Запорозької Січі |
18 |
|
Військові, курінні й паланкові ради козаків |
19 |
|
Військові, курінні й паланкові ради козаків |
20 |
|
Адміністративна й судова влада у запорожців |
21 |
|
Суди, покарання і страти у козаків |
22 |
|
Практичне заняття. Повсякденне життя, побут та звичаї українського козака |
23 |
|
Домашнє життя запорізьких козаків у Січі, у зимівниках і бурдюгах |
24 |
|
Узагальнення |
Розділ 3 Історія українського козацтва в іменах (до середини 17 ст.) (10 год.) |
||
25 |
|
Хоробрий вояка Кондотьєр Дмитрашка |
26 |
|
Кошові отамани низових козаків - Хома Покотило і Самійло Кішка |
27 |
|
Іван Підкова |
28 |
|
Козацькі ватажки Григорій Лобода і Северин Наливайко |
29 |
|
Петро Конашевич Сагайдачний |
30 |
|
Тарас Трясило |
31 |
|
Козацькі ватажки Іван Сулима, Дмитро Гуня і Яків Остряниця |
32 |
|
Козацькі ватажки Іван Сулима, Дмитро Гуня і Яків Остряниця |
33 |
|
Практичне заняття. Методика складання історичного портрету історичної постаті |
34 |
|
Практичне заняття. Методика складання історичного портрету історичної постаті |
35 |
|
Повторення курсу. Тестування |
Програма курсу за вибором для учнів 8 класів/ Наталія Степанова. - Черкаси: Видавництво КНЗ "Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради", 2017. - 12 с.