КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
на І семестр
з математики в 5 класах
Програма. Модельна навчальна програма «Математика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В.,
Семенов В.В., Якір М.С.) затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021р. №795.
https://drive.google.com/file/d/174eWhQpn_qib08MSK_0GGucbM5AHZOHE/view
Підручник. Математика підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. (автори: Аркадій Мерзляк, Віталій Полонський, Михайло Якір). Харків «Гімназія», 2022р.
https://pidruchnyk.com.ua/1638-mat-merzialk-5-klas-2022.html
ГРУПИ РЕЗУЛЬТАТІВ:
ГРУПА 1. Досліджує ситуації та створення математичної моделі.
ГРУПА 2. Розв’язує математичні задачі.
ГРУПА 3. Інтерпретує та критично аналізує результати.
Тематичний план
№ з/п |
Розділи і теми навчального матеріалу |
Кількість годин |
І семестр |
||
1 |
Повторення та систематизація навчального матеріалу |
12 |
2 |
Натуральні числа |
12 |
3 |
Додавання і віднімання натуральних чисел |
12 |
4 |
Множення і ділення натуральних чисел |
12 |
5 |
Числові та буквені вирази. Рівняння |
12 |
6 |
Геометричні фігури |
17 |
ІІ семестр |
||
7 |
Звичайні дроби |
16 |
8 |
Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів |
15 |
9 |
Множення та ділення десяткових дробів |
16 |
10 |
Відсотки |
18 |
11 |
Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій |
18 |
12 |
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу |
17 |
Графік контрольних робіт
№ з/п |
Тема контрольної роботи |
Дата проведення |
||
І семестр |
|
|
|
|
1 |
Комплексна підсумкова робота №1 з теми: Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
|
2 |
Комплексна підсумкова робота №2 з теми: Натуральні числа |
|
|
|
3 |
Комплексна підсумковаа робота №3 з теми: Додавання і віднімання натуральних чисел |
|
|
|
4 |
Комплексна підсумкова робота №4 з теми: Множення і ділення натуральних чисел |
|
|
|
5 |
Комплексна підсумкова робота №5 з теми: Числові та буквені вирази. Рівняння |
|
|
|
6 |
Комплексна підсумкова робота №6 з теми: Геометричні фігури |
|
|
|
МАТЕМАТИКА
(Загалом – 177 година. 5 годин на тиждень, в I семестрі - 77 годин, в II семестрі - 100 годин)
І СЕМЕСТР
|
|||||||||||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Прим |
||||||||||
Тема 1. Повторення і систематизація навчального матеріалу (12 годин) |
|||||||||||||
Очікувані результати: Учень/учениця: відтворює послідовність чисел у межах мільйона; читає і записує числа та дроби; порівнює числа та дроби з однаковими знаменниками; володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона; розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу; застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів без дужок та з дужками знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час; перетворює величини, подані в двох одиницях найменувань, в одну, і навпаки; виконує арифметичні дії з іменованими числами; записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів; знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви; розв’язує рівняння з одним невідомим на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії; перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; називає істотні ознаки прямокутника (квадрата); будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра; знаходить периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.
Компетентності, що формуються: математична - уміння оперувати інформацією; спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою; інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі; уміння вчитися впродовж життя - оцінювати результати своєї діяльності; соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді. |
|||||||||||||
|
5-А |
5-Б |
5-В |
|
|
||||||||
1/1 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Нумерація чисел у межах мільйона». |
|
||||||||
2/2 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Дії з багатозначними числами». |
|
||||||||
3/3 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Дії з багатозначними числами». |
|
||||||||
4/4 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Дії з багатозначними числами». |
|
||||||||
5/5 |
|
|
|
Діагностувальна контрольна робота. Повторення і систематизація знань з теми «Рівняння». |
|
||||||||
6/6 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Рівняння». ДКР. |
|
||||||||
7/7 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Знаходження частини від числа. Дроби». |
|
||||||||
8/8 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Задачі на рух» |
|
||||||||
9/9 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Задачі на рух» |
|
||||||||
10/10 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Периметр фігур» |
|
||||||||
11/11 |
|
|
|
Повторення і систематизація знань з теми «Периметр фігур» |
|
||||||||
12/12 |
|
|
|
Комплексна підсумкова робота №1. (ГР.1, ГР.2, ГР.3) |
|
||||||||
|
Тема 2. Натуральні числа (12 годин) |
||||||||||||
Очікувані результати: Учень/учениця: розпізнає натуральні числа і число нуль; розрізняє цифри і числа; читає та записує натуральні числа в межах трильйона; визначає класи та розряди натурального числа; подає натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків; порівнює натуральні числа з різною і однаковою кількістю цифр. визначає координати точок на координатному промені; позначає на координатному промені точки із заданими координатами.
Компетентності, що формуються: математична - уміння оперувати математичною інформацією; спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою; інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі; уміння вчитися впродовж життя - оцінювати результати своєї діяльності; соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді. |
|||||||||||||
13/1 |
|
|
|
Корекція знань з теми «Повторення і систематизація навчального матеріалу». Натуральні числа. |
|
||||||||
14/2 |
|
|
|
Натуральні числа. |
|
||||||||
15/3 |
|
|
|
Число нуль. Цифри |
|
||||||||
16/4 |
|
|
|
Ряд натуральних чисел. |
|
||||||||
17/5 |
|
|
|
Десятковий запис натуральних чисел |
|
||||||||
18/6 |
|
|
|
Натуральні числа та їх порівняння. |
|
||||||||
19/7 |
|
|
|
Порівняння натуральних чисел. |
|
||||||||
20/8 |
|
|
|
Відрізок та його довжина. |
|
||||||||
21/9 |
|
|
|
Промінь, пряма, площина |
|
||||||||
22/10 |
|
|
|
Координатний промінь. Шкала |
|
||||||||
23/11 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Натуральні числа». |
|
||||||||
24/12 |
|
|
|
Комплексна підсумкова робота № 2 з теми «Натуральні числа» (ГР.1, ГР.2, ГР.3) |
|
||||||||
Тема 3. Додавання і віднімання натуральних чисел (12 годин) |
|||||||||||||
Очікувані результати: Учень/учениця: розуміє сутність арифметичних дій додавання, віднімання; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами; використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії;
Компетентності, що формуються: математична - уміння оперувати математичною інформацією; спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою; інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі; уміння вчитися впродовж життя - оцінювати результати своєї діяльності; соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді. |
|||||||||||||
25/1 |
|
|
|
Корекція знань з теми «Натуральні числа». Додавання натуральних чисел |
|
||||||||
26/2 |
|
|
|
Додавання натуральних чисел |
|
||||||||
27/3 |
|
|
|
Переставна та сполучна властивості додавання |
|
||||||||
28/4 |
|
|
|
Переставна та сполучна властивості додавання |
|
||||||||
29/5 |
|
|
|
Властивості додавання. |
|
||||||||
30/6 |
|
|
|
Властивості додавання. |
|
||||||||
31/7 |
|
|
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
||||||||
32/8 |
|
|
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
||||||||
33/9 |
|
|
|
Властивості віднімання. |
|
||||||||
34/10 |
|
|
|
Розв’язування завдань. Властивості віднімання. |
|
||||||||
35/11 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел». |
|
||||||||
36/12 |
|
|
|
Комплексна підсумкова робота № 3 з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел» (ГР.1, ГР.2, ГР.3) |
|
||||||||
Тема 4. Множення і ділення натуральних чисел (12 годин) |
|||||||||||||
Очікувані результати: Учень/учениця: розуміє сутність арифметичних дій, множення, ділення; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами; використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчислень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; розуміє сутність понять квадрата й куба натурального числа; пояснює, що таке квадрат і куб числа; володіє навичкою обчислення квадрата й куба натурального числа; виконує ділення з остачею; розуміє, що остача має бути меншою від дільника;
Компетентності, що формуються: математична - уміння оперувати математичною інформацією; спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою; інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі; уміння вчитися впродовж життя - оцінювати результати своєї діяльності; соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді. |
|||||||||||||
37/1 |
|
|
|
Корекція знань з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел». Множення натуральних чисел |
|
||||||||
38/2 |
|
|
|
Множення натуральних чисел |
|
||||||||
39/3 |
|
|
|
Переставна та сполучна властивості множення |
|
||||||||
40/4 |
|
|
|
Розподільна властивість множення |
|
||||||||
41/5 |
|
|
|
Квадрат і куб натурального числа |
|
||||||||
42/6 |
|
|
|
Піднесення до степеня |
|
||||||||
43/7 |
|
|
|
Ділення натуральних чисел |
|
||||||||
44/8 |
|
|
|
Ділення натуральних чисел |
|
||||||||
45/9 |
|
|
|
Ділення з остачею |
|
||||||||
46/10 |
|
|
|
Ділення з остачею |
|
||||||||
47/11 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Множення і ділення натуральних чисел». |
|
||||||||
48/12 |
|
|
|
Комплексна підсумкова робота № 4 з теми «Множення і ділення натуральних чисел» (ГР.1, ГР.2, ГР.3) |
|
||||||||
Тема 5. Числові та буквені вирази. Рівняння (12 годин) |
|||||||||||||
Очікувані результати: Учень/учениця: розуміє, що таке числовий та буквений вирази; розрізняє числові та буквені вирази; читає числові та буквені вирази, використовуючи математичні терміни; записує числові та буквені вирази, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки; знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв; застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок; наводить приклади формул; розуміє, як користуватися формулами; володіє навичками обчислень величин за допомогою формул і складання формул за змістом задач; розуміє, що таке корінь рівняння; пояснює, що означає розв’язати рівняння; розв’язує рівняння, використовуючи правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій; володіє навичками складання рівнянь за змістом задач.
Компетентності, що формуються: математична - уміння оперувати математичною інформацією; спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою; інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі; уміння вчитися впродовж життя - оцінювати результати своєї діяльності; соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді. |
|||||||||||||
49/1 |
|
|
|
Корекція знань з теми «Множення і ділення натуральних чисел». Числові та буквені вирази |
|
||||||||
50/2 |
|
|
|
Числові та буквені вирази |
|
||||||||
51/3 |
|
|
|
Формули |
|
||||||||
52/4 |
|
|
|
Рівняння |
|
||||||||
53/5 |
|
|
|
Розв’язування рівнянь |
|
||||||||
54/6 |
|
|
|
Розв’язування рівнянь |
|
||||||||
55/7 |
|
|
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь |
|
||||||||
56/8 |
|
|
|
Розв’язування текстових задач на рух. |
|
||||||||
57/9 |
|
|
|
Розв’язування текстових задач на рух. |
|
||||||||
58/10 |
|
|
|
Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь |
|
||||||||
59/11 |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Числові та буквені вирази. Рівняння» |
|
||||||||
60/12 |
|
|
|
Комплексна підсумкова робота № 5 з теми «Числові та буквені вирази. Рівняння» (ГР.1, ГР.2, ГР.3) |
|
||||||||
Тема 6. Геометричні фігури (17 годин) |
|||||||||||||
Очікувані результати: Учень/учениця: розпізнає на рисунках геометричні фігури, які вказано в змісті; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур; володіє практичними навичками побудови відрізків, ламаних, прямих, променів, кутів, трикутників, прямокутників; називає елементи геометричних фігур; позначає геометричні фі гури; розуміє, які фігури назива ють рівними; розрізняє види кутів, трикутників; розуміє сутність процесу вимірювання довжини відрізка та величини кута; знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними; знає одиницю вимірювання величини кута; вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження довжини відрізка; володіє практичними навичками вимірювання довжини відрізка та величини кута й побудови відрізків і кутів за допомогою відповідних приладів; розуміє, що таке периметр многокутника; володіє навичкою обчислення периметра многокутників; користується формулами обчислення периметрів рівностороннього трикутника, прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситуаціях; розуміє сутність процесу вимірювання площі прямокутника; знає одиниці вимірювання площі та співвідношення між ними; обирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження площі прямокутника; користується формулами для обчислення площ прямокутника та квадрата; розпізнає на рисунках прямокутний паралелепіпед, куб, піраміду; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями просторових фігур, які вказано в змісті; називає елементи вказаних просторових фігур; має уявлення про розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середовища; володіє навичкою обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда, зокрема за допомогою його розгортки; розуміє сутність процесу вимірювання об’єму прямокутного паралелепіпеда; знає одиниці вимірювання об’єму та співвідношення між ними; вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеда; користується формулами обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда та куба; володіє практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів; визначає координати точок на координатному промені; позначає на координатному промені точки із заданими координатами описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях і схема добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; планує розв’язування задачі; створює математичну модель задачі; досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані; обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані.
Компетентності, що формуються: математична - уміння оперувати та встановлювати відношення між математичними об’єктами на площині; інформаційно-цифрова - уміння визначати достатність даних для розв’язання задачі, знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; уміння вчитися впродовж життя - уміння визначати мету навчальної діяльності, підбирати та застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; ініціативність та підприємливість - використовувати різні підходи, шукаючи оптимальний спосіб розв’язування задач. |
|||||||||||||
61/1 |
|
|
|
Корекція знань з теми «Числові та буквені вирази. Рівняння». Кут та його градусна міра |
|
||||||||
62/2 |
|
|
|
Види кутів. Вимірювання кутів |
|
||||||||
63/3 |
|
|
|
Види кутів. Вимірювання кутів |
|
||||||||
64/4 |
|
|
|
Трикутник та його периметр |
|
||||||||
65/5 |
|
|
|
Трикутник та його периметр |
|
||||||||
66/6 |
|
|
|
Прямокутник. Квадрат. Периметр прямокутника і квадрата |
|
||||||||
67/7 |
|
|
|
Площа. Площа прямокутника |
|
||||||||
68/8 |
|
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда |
|
||||||||
69/9 |
|
|
|
Об’єм куба та прямокутного паралелепіпеда. |
|
||||||||
70/10 |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Геометричні фігури». |
|
||||||||
71/11 |
|
|
|
Комплексна підсумкова робота № 6 з теми «Геометричні фігури» (ГР.1, ГР.2, ГР.3) |
|
||||||||
72/12 |
|
|
|
Корекція знань з теми «Геометричні фігури». Розв’язування задач на периметр прямокутника і квадрата |
|
||||||||
73/13 |
|
|
|
Розв’язування задач на об’єм куба та прямокутного паралелепіпеда |
|
||||||||
74/14 |
|
|
|
Розв’язування комбінаторних задач. |
|
||||||||
75/15 |
|
|
|
Розв’язування комбінаторних задач |
|
||||||||
76/16 |
|
|
|
Розв’язування комбінаторних задач |
|
||||||||
77/17 |
|
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань в кінці І семестра |
|
||||||||