Календарно-тематичне планування на І семестр з математики в 5-х класах НУШ.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на І семестр з математики в 5-х класах НУШ. Модельна навчальна програма «Математика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С.) затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021р. №795. Підручник. Математика підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. (автори: Аркадій Мерзляк, Віталій Полонський, Михайло Якір). Харків «Гімназія», 2022р.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

на І семестр 

з математики в 5 класах

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма. Модельна навчальна програма «Математика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В.,

Семенов В.В., Якір М.С.) затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021р. №795.

https://drive.google.com/file/d/174eWhQpn_qib08MSK_0GGucbM5AHZOHE/view

 

 Підручник. Математика підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. (автори: Аркадій Мерзляк, Віталій Полонський, Михайло Якір). Харків «Гімназія», 2022р.

https://pidruchnyk.com.ua/1638-mat-merzialk-5-klas-2022.html

 

 

 

ГРУПИ РЕЗУЛЬТАТІВ:

ГРУПА 1. Досліджує ситуації та створення математичної моделі.

ГРУПА 2. Розв’язує математичні задачі.

ГРУПА 3. Інтерпретує та критично аналізує результати.

 

 

Тематичний план

 

№ з/п

Розділи і теми навчального матеріалу

Кількість годин

І семестр

1

Повторення та систематизація навчального матеріалу 

12

2

Натуральні числа

12

3

Додавання і віднімання натуральних чисел

12

4

Множення і ділення натуральних чисел

12

5

Числові та буквені вирази. Рівняння

12

6

Геометричні фігури

17

ІІ семестр

7

Звичайні дроби

16

8

Десяткові дроби. Додавання та віднімання десяткових дробів

15

9

Множення та ділення десяткових дробів

16

10

Відсотки

18

11

Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій

18

12

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

17

 

 

Графік контрольних робіт

 

 

№ з/п

Тема контрольної роботи

Дата проведення

І семестр

 

 

 

1

Комплексна підсумкова робота №1 з теми: Повторення і систематизація навчального матеріалу

 

 

2

Комплексна підсумкова робота №2 з теми: Натуральні числа

 

 

3

Комплексна підсумковаа робота №3 з теми: Додавання і віднімання натуральних чисел

 

 

4

Комплексна підсумкова робота №4 з теми: Множення і ділення натуральних чисел

 

 

5

Комплексна підсумкова робота №5 з теми: Числові та буквені вирази. Рівняння

 

 

6

Комплексна підсумкова робота №6 з теми: Геометричні фігури

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА

 

 (Загалом – 177 година. 5 годин на тиждень, в I семестрі  - 77 годин, в II семестрі  - 100 годин)

 

 

І СЕМЕСТР

 

Дата

Тема уроку

Прим

Тема 1.  Повторення і систематизація навчального матеріалу (12 годин)

Очікувані результати:

Учень/учениця:

відтворює послідовність чисел у межах мільйона;

читає і записує числа та дроби;

порівнює числа та дроби з однаковими знаменниками;

володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона;

розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу;

застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів без дужок та з дужками

знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними;

вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час;

перетворює величини, подані в двох одиницях найменувань, в одну, і навпаки;

виконує арифметичні дії з іменованими числами;

записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій формі, з використанням математичних символів;

знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви;

розв’язує рівняння з одним невідомим на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії;

перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння;

розпізнає і класифікує геометричні  фігури за істотними ознаками;

називає істотні ознаки прямокутника (квадрата);

будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса,  діаметра;

знаходить периметр многокутника та    площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.

 

Компетентності, що формуються: 

математична - уміння оперувати інформацією;

спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою;

інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі;

уміння вчитися впродовж життя  - оцінювати результати своєї діяльності;

соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді.

 

5-А

5-Б

5-В

 

 

1/1

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Нумерація чисел у межах мільйона».

 

2/2

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Дії з багатозначними числами».

 

3/3

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Дії з багатозначними числами».

 

4/4

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Дії з багатозначними числами».

 

5/5

 

 

 

Діагностувальна контрольна робота. Повторення і систематизація знань з теми «Рівняння».

 

6/6

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Рівняння». ДКР.

 

7/7

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Знаходження частини від числа. Дроби».

 

8/8

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Задачі на рух»

 

9/9

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Задачі на рух»

 

10/10

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Периметр фігур»

 

11/11

 

 

 

Повторення і систематизація знань з теми «Периметр фігур»

 

12/12

 

 

 

 Комплексна підсумкова робота №1. (ГР.1, ГР.2, ГР.3)

 

 

Тема 2.  Натуральні числа (12 годин)

Очікувані результати:

Учень/учениця:

розпізнає натуральні числа і число нуль;

розрізняє цифри і числа;

читає та записує натуральні числа в межах трильйона;

визначає класи та розряди натурального числа;

подає натуральні числа у вигляді суми розрядних     доданків;

порівнює натуральні числа з різною і однаковою кількістю цифр.

визначає координати точок на координатному промені;

позначає на координатному промені точки із заданими координатами.

 

Компетентності, що формуються: 

математична - уміння оперувати математичною інформацією;

спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою;

інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі;

уміння вчитися впродовж життя  - оцінювати результати своєї діяльності;

соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді.

13/1

 

 

 

Корекція знань з теми «Повторення і систематизація навчального матеріалу». Натуральні числа.

 

14/2

 

 

 

Натуральні числа.

 

15/3

 

 

 

Число нуль. Цифри

 

16/4

 

 

 

Ряд натуральних чисел.

 

17/5

 

 

 

Десятковий запис натуральних чисел

 

18/6

 

 

 

Натуральні числа та їх порівняння.

 

19/7

 

 

 

Порівняння натуральних чисел.

 

20/8

 

 

 

Відрізок та його довжина.

 

21/9

 

 

 

Промінь, пряма, площина

 

22/10

 

 

 

Координатний промінь. Шкала

 

23/11

 

 

 

Узагальнення і систематизація знань з теми «Натуральні числа».

 

24/12

 

 

 

Комплексна підсумкова робота № 2 з теми «Натуральні числа» (ГР.1, ГР.2, ГР.3)

 

Тема 3.  Додавання і віднімання натуральних чисел (12 годин)

Очікувані результати:

Учень/учениця:

розуміє сутність арифметичних дій додавання, віднімання;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами;

використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом;

застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ;

прогнозує результат обчислень;

перевіряє правильність обчислень із використанням  оберненої дії;

 

Компетентності, що формуються: 

математична - уміння оперувати математичною інформацією;

спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою;

інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі;

уміння вчитися впродовж життя  - оцінювати результати своєї діяльності;

соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді.

25/1

 

 

 

Корекція знань з теми «Натуральні числа». Додавання натуральних чисел

 

26/2

 

 

 

Додавання натуральних чисел

 

27/3

 

 

 

Переставна та сполучна властивості додавання

 

28/4

 

 

 

Переставна та сполучна властивості додавання

 

29/5

 

 

 

Властивості додавання.

 

30/6

 

 

 

Властивості додавання.

 

31/7

 

 

 

Віднімання натуральних чисел.

 

32/8

 

 

 

Віднімання натуральних чисел.

 

33/9

 

 

 

Властивості віднімання.

 

34/10

 

 

 

Розв’язування завдань. Властивості віднімання.

 

35/11

 

 

 

Узагальнення і систематизація знань з  теми «Додавання і віднімання натуральних чисел».

 

36/12

 

 

 

Комплексна підсумкова робота № 3 з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел» (ГР.1, ГР.2, ГР.3)

 

Тема 4.  Множення і ділення натуральних чисел (12 годин)

Очікувані результати:

Учень/учениця:

розуміє сутність арифметичних дій, множення, ділення;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами;

використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом;

застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ;

прогнозує результат обчислень;

перевіряє правильність обчислень із використанням  оберненої дії;

розуміє сутність понять квадрата й куба натурального числа;

пояснює, що таке квадрат і куб числа;

володіє навичкою обчислення квадрата й куба натурального числа;

виконує ділення з остачею;

розуміє, що остача має бути меншою від дільника;

 

Компетентності, що формуються: 

математична - уміння оперувати математичною інформацією;

спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою;

інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі;

уміння вчитися впродовж життя  - оцінювати результати своєї діяльності;

соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді.

37/1

 

 

 

Корекція знань з теми «Додавання і віднімання натуральних чисел». Множення натуральних чисел

 

38/2

 

 

 

Множення натуральних чисел

 

39/3

 

 

 

Переставна та сполучна властивості множення

 

40/4

 

 

 

Розподільна властивість множення

 

41/5

 

 

 

Квадрат і куб натурального числа

 

42/6

 

 

 

Піднесення до степеня

 

43/7

 

 

 

Ділення натуральних чисел

 

44/8

 

 

 

Ділення натуральних чисел

 

45/9

 

 

 

Ділення з остачею

 

46/10

 

 

 

Ділення з остачею

 

47/11

 

 

 

Узагальнення і систематизація знань з теми «Множення і ділення натуральних чисел».

 

48/12

 

 

 

Комплексна підсумкова робота № 4 з теми «Множення і ділення натуральних чисел» (ГР.1, ГР.2, ГР.3)

 

Тема 5.  Числові та буквені вирази. Рівняння (12 годин)

Очікувані результати:

Учень/учениця:

розуміє, що таке числовий та буквений вирази;

розрізняє числові та буквені вирази;

читає числові та буквені вирази, використовуючи математичні терміни;

записує числові та буквені вирази, подані в текстовій формі, з використанням математичної символіки;

знаходить значення числового та буквеного виразу  із заданим значенням букв;

застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок;

наводить приклади формул;

розуміє, як користуватися формулами;

володіє навичками обчислень величин за допомогою формул і складання формул  за змістом задач;

розуміє, що таке корінь рівняння;

пояснює, що означає розв’язати рівняння;

розв’язує рівняння, використовуючи правила знаходження невідомих компонентів арифметичних дій;

володіє навичками складання рівнянь за змістом задач.

 

 Компетентності, що формуються: 

математична - уміння оперувати математичною інформацією;

спілкування державною мовою - вміти ставити запитання і розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою;

інформаційно – цифрова - діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність для розв’язування задачі;

уміння вчитися впродовж життя  - оцінювати результати своєї діяльності;

соціальна і громадянська компетентності - висловлювати власну думку, слухати і чути інших, співпрацювати в команді.

49/1

 

 

 

Корекція знань з теми «Множення і ділення натуральних чисел». Числові та буквені вирази

 

50/2

 

 

 

Числові та буквені вирази

 

51/3

 

 

 

Формули

 

52/4

 

 

 

Рівняння

 

53/5

 

 

 

Розв’язування рівнянь

 

54/6

 

 

 

Розв’язування рівнянь

 

55/7

 

 

 

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

56/8

 

 

 

Розв’язування текстових задач на рух.

 

57/9

 

 

 

Розв’язування текстових задач на рух.

 

58/10

 

 

 

Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь

 

59/11

 

 

 

Узагальнення і систематизація знань з теми «Числові та буквені вирази. Рівняння»

 

60/12

 

 

 

 Комплексна підсумкова робота № 5 з теми «Числові та буквені вирази. Рівняння» (ГР.1, ГР.2, ГР.3)

 

Тема 6.  Геометричні фігури (17 годин)

Очікувані результати:

Учень/учениця:

розпізнає на рисунках геометричні фігури, які вказано в змісті;

співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями геометричних фігур;

володіє практичними навичками побудови відрізків, ламаних, прямих, променів, кутів, трикутників, прямокутників;

називає елементи геометричних фігур;

позначає геометричні фі гури;

розуміє, які фігури назива ють рівними;

розрізняє види кутів, трикутників;

розуміє сутність процесу вимірювання довжини відрізка та величини кута;

знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвідношення між ними;

знає одиницю вимірювання величини кута; вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження довжини відрізка;

володіє практичними навичками вимірювання довжини відрізка та величини кута й побудови відрізків і кутів за допомогою відповідних приладів;

розуміє, що таке периметр многокутника;

володіє навичкою обчислення периметра многокутників;

користується формулами обчислення периметрів рівностороннього трикутника, прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситуаціях;

розуміє сутність процесу вимірювання площі прямокутника;

знає одиниці вимірювання площі та співвідношення між ними;

обирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження площі прямокутника;

користується формулами для обчислення площ прямокутника та квадрата;

розпізнає на рисунках прямокутний паралелепіпед, куб, піраміду;

співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями просторових фігур, які вказано в змісті;

називає елементи вказаних просторових фігур;

має уявлення про розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середовища;

володіє навичкою обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда, зокрема за допомогою його розгортки;

розуміє сутність процесу вимірювання об’єму прямокутного паралелепіпеда;

знає одиниці вимірювання об’єму та співвідношення між ними;

вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження об’єму прямокутного паралелепіпеда;

користується формулами обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда та куба;

володіє практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів;

визначає координати точок на координатному промені;

позначає на координатному промені точки із заданими координатами

описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних;

читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях і схема

добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій;

планує розв’язування задачі;

створює математичну модель задачі;

досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, спираючись на наявні дані;

обирає раціональний шлях розв’язання проблемних ситуацій з огляду на наявні дані. 

 

 Компетентності, що формуються:

математична - уміння оперувати та встановлювати відношення між математичними об’єктами на площині;

інформаційно-цифрова - уміння визначати достатність даних для розв’язання задачі, знаходити інформацію та оцінювати її достовірність;

уміння вчитися впродовж життя - уміння визначати мету навчальної діяльності, підбирати та застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;

ініціативність та підприємливість - використовувати різні підходи, шукаючи оптимальний спосіб розв’язування задач.

61/1

 

 

 

Корекція знань з теми «Числові та буквені вирази. Рівняння». Кут та його градусна міра

 

62/2

 

 

 

Види кутів. Вимірювання кутів

 

63/3

 

 

 

Види кутів. Вимірювання кутів

 

64/4

 

 

 

Трикутник та його периметр

 

65/5

 

 

 

Трикутник та його периметр

 

66/6

 

 

 

Прямокутник. Квадрат. Периметр прямокутника і квадрата

 

67/7

 

 

 

Площа. Площа прямокутника

 

68/8

 

 

 

Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда

 

69/9

 

 

 

Об’єм куба та прямокутного паралелепіпеда.

 

70/10

 

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Геометричні фігури».

 

71/11

 

 

 

 Комплексна підсумкова робота № 6 з теми «Геометричні фігури» (ГР.1, ГР.2, ГР.3)

 

72/12

 

 

 

Корекція знань з теми «Геометричні фігури». Розв’язування задач на периметр прямокутника і квадрата

 

73/13

 

 

 

Розв’язування задач на об’єм куба та прямокутного паралелепіпеда

 

74/14

 

 

 

Розв’язування комбінаторних задач.

 

75/15

 

 

 

Розв’язування комбінаторних задач

 

76/16

 

 

 

Розв’язування комбінаторних задач

 

77/17

 

 

 

Урок узагальнення та систематизації знань в кінці І семестра

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Планування
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку