Вікторина “Математичний марафон: від задачок до перемоги”

Про матеріал

Математична вікторина для учнів 5-6 класів на тему “Математичний марафон: від задачок до перемоги"

Перегляд файлу

“Математичний марафон: від задачок до перемоги”

1. Підготовка

  1. Місце: класна кімната, актова зала або спортзал.
  2. Реквізит:

• Таблиця для балів.

• Картки із завданнями різної складності.

• Призи (канцелярія, дипломи, солодощі).

• Проєктор або дошка для візуалізації завдань.

2. Структура заходу

Вікторина поділяється на 4 раунди: “Розминка”, “Логічна хвиля”, “Гонка за лідером” і “Фінал”.

Хід вікторини

I. Вступна частина (5 хв)

• Ведучий вітає учасників і коротко пояснює правила.

• Розподіл на команди (3-4 учасники в кожній). Кожна команда обирає назву і капітана.

• Ведучий озвучує головний девіз:

“Математика — це цікаво, весело й захопливо!”

II. Раунд 1: “Розминка” (10 хв)

Формат: запитання на загальні знання.

• Кожна команда відповідає на 5 питань. За кожну правильну відповідь — 1 бал.

Команда 1:

1. Скільки буде 3 × 7?

2. Назвіть найбільше тризначне число.

3. Скільки кутів у шестикутника?

4. Що більше: 3/4 чи 2/3?

5. Яке число в математиці називають “простим”?

 

Команда 2:

1. Скільки буде 7 × 8?

2. Назвіть найменше тризначне число.

3. Скільки сторін у восьмикутника?

4. Що більше: 5/7 чи 7/8?

5. Яке число в математиці називають “складеним”?

III. Раунд 2: “Логічна хвиля” (15 хв)

Формат: задачі на логіку й міркування.

• Кожна команда вибирає завдання зі “скриньки завдань” (можуть бути різної складності — 1, 2 або 3 бали).

Приклад задачі:

1. У коробці 10 червоних і 8 синіх кульок. Яка ймовірність витягнути червону кульку?

2. На дереві сиділо 12 птахів. 4 полетіли, а 3 прилетіли. Скільки птахів зараз на дереві?

3. Велосипедист проїжджає 5 км за 15 хвилин. Скільки кілометрів він проїде за 1 годину, якщо рухатиметься з тією ж швидкістю?

4. На грядці росли морква, капуста і буряк. З грядки вирвали моркву, потім капусту. Скільки овочів залишилося на грядці?

5. У клітці 10 голів і 28 ніг. Скільки там птахів і скільки кролів?

6. На полиці стоять 3 тарілки. Якщо знизу поставити ще 2 тарілки, то скільки тарілок буде між верхньою і нижньою?

7. У миші є драбина з 10 сходинок. Кожного разу вона підіймається на 3 сходинки вгору і спускається на 2 вниз. Скільки разів їй потрібно піднятися, щоб дістатися до 10-ї сходинки?

8. Двоє братів разом важать 60 кг. Старший брат важчий на 10 кг. Скільки важить кожен із братів?

9. У кошику було 9 яблук. Троє дітей взяли по яблуку. Скільки яблук залишилося у кошику?

10. У ящику 10 білих і 10 чорних шкарпеток. Скільки шкарпеток потрібно дістати, щоб точно мати пару одного кольору?

11. У вас є 5 склянок. Три з них заповнені водою, а дві порожні. Як переставити лише одну склянку, щоб чергувалися повні і порожні?

12. У родині 2 батька і 2 сина, але всього 3 людини. Як це можливо?

IV. Раунд 3: “Гонка за лідером” (20 хв)

Формат: швидкі відповіді на запитання.

• Кожна команда відповідає по черзі. Час на роздуми — 10 секунд.

• Кожна правильна відповідь додає 1 бал.

Приклади запитань:

1. Розв’яжіть рівняння: 5x = 25.

2. Яка форма у кулі?

3. Скільки буде 10% від 200?

4. Скільки секунд у хвилині?

5. Скільки сантиметрів у метрі?

6. Скільки буде 25 + 37?

7. Від 90 відняли 45. Скільки залишилося?

8. Яке число треба додати до 68, щоб отримати 100?

9. Від числа 70 відняли 15, а потім додали 20. Яке число отримали?

10. Скільки буде 56 + 24 - 30?

11. Що більше: 1/2 чи 1/4?

12. Скільки буде 50% від 200?

13. Що більше: 3/5 чи 4/6?

14. Знайди половину від 18.

15. Скільки буде 1/3 від 30?

 

16. Скільки секунд у 3 хвилинах?

17. Скільки метрів у 5 кілометрах?

18. Скільки годин у добі?

19. Скільки днів у 3 тижнях?

20. Скільки сантиметрів у 2,5 метрах?

21. У коробці 5 олівців. До них поклали ще 7. Скільки олівців стало?

22. У Петі було 8 яблук. 3 він з’їв, а 2 віддав другові. Скільки яблук залишилося?

23. Якщо в одній пачці 10 зошитів, то скільки зошитів у 4 таких пачках?

24. У саду росло 12 дерев. 5 дерев посадили ще. Скільки дерев тепер у саду?

25. У автобусі їхало 20 людей. На зупинці вийшли 8, а зайшли 5. Скільки людей стало в автобусі?

26. Скільки буде 6 × 8?

27. Поділи 72 на 9.

28. Скільки разів по 5 вміститься в 40?

29. Якщо 12 помножити на 4, а потім додати 10, яке число вийде?

30. Яке число потрібно поділити на 6, щоб отримати 7?

V. Фінал: “Загадковий квадрат” (15 хв)

Формат: командам дається 1 велике завдання на увагу і логіку.

• Завдання оцінюється у 5 балів.

Заповнити магічний квадрат так, щоб сума чисел у кожному рядку, стовпці і діагоналі дорівнювала заданому числу.

9

 

3

14

 

6

 

4

 

5

 

 

2

 

8

13

1

 

14

4

 

6

 

 

 

10

 

15

13

 

2

16

 

 

 

 

 

VI. Підбиття підсумків (5 хв)

• Судді підраховують бали.

• Нагородження:

• Переможці отримують дипломи та подарунки.

• Решта учасників — заохочувальні призи.

 

Примітки для організаторів

 

• Заохочуйте дітей підтримувати одне одного й працювати в команді.

• Робіть вікторину інтерактивною, додаючи загадки, ребуси або кумедні задачі.

• Створіть доброзичливу атмосферу: це гра, а не іспит!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
31 грудня 2024
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку