№
за/п
|
Дата
проведення
|
Теми уроків та розділів
|
Компетентності, що формуються
|
Примітки
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (коригуюче навчання) (6 год.)
|
1
|
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини. Реакція розкладу, сполучення. Кисень.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
|
2
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
3
|
|
Масова частка елемента в складній речовині.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
4
|
|
Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині.
|
|
5
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
6
|
|
Фізичні та хімічні властивості води.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома
(13 год.)
|
7
|
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури.
|
|
8
|
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
9
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони).
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.
|
|
10
|
|
Протонне число. Нуклонне число.
|
|
11
|
|
Самостійна робота з підтеми «Будова атома»
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
12
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
13
|
|
Заповнення електронами енергетичних рівнів та підрівнів у атомах хімічних елементів № 1-20.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.
|
|
14
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.
|
|
15
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.
|
|
16
|
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури.
|
|
17
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях.
|
|
18
|
|
Значення періодичного закону.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.
|
|
19
|
|
Представлення результатів навчальних проектів:
1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.
3. Хімічні елементи в літературних творах.
4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність, обізнаність та самовираження у сфері культури.
|
|
20
|
|
Самостійна робота з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
Тема 2. Xімічний зв’язок і будова речовини (8 год.)
|
21
|
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
22
|
|
Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.
|
|
23
|
|
Електронні формули молекул.
|
|
24
|
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення.
|
|
25
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
|
|
26
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний дослід 1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь.
|
Спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, інноваційність.
|
|
27
|
|
Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя
|
|
28
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Xімічний зв’язок і будова речовини».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год.)
|
29
|
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Стала Авогадро.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
30
|
|
Розв’язування розрахункових задач 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.
|
|
31
|
|
Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач 5. Обчислення молярної маси речовини.
|
|
32
|
|
Розв’язування розрахункових задач 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.
|
|
33
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.
|
|
34
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
35
|
|
Відносна густина газів. Розв’язування розрахункових задач 9. Обчислення з використанням відносної густини газів.
|
|
36
|
|
Розв’язування розрахункових задач з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».
|
|
37
|
|
Самостійна робота з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
|
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (31 год.)
|
38
|
|
Класифікація неорганічних сполук. Оксиди, їх склад, номенклатура. Класифікація оксидів.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.
|
|
39
|
|
Основи, їх склад, номенклатура. Класифікація основ.
|
|
40
|
|
Кислоти, їх склад, номенклатура. Класифікація кислот.
|
|
41
|
|
Солі (середні), їх склад, номенклатура.
|
|
42
|
|
Тренувальні вправи.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність.
|
|
43
|
|
Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
44
|
|
Розв’язування розрахункових задач 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
45
|
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Лабораторний дослід 2.Взаємодія лугів з кислотами в розчині.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
46
|
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з лугами.
|
|
47
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).
|
|
48
|
|
Розв’язування задач і вправ
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
49
|
|
Самостійна робота з підтеми «Оксиди. Основи»
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
50
|
|
Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами. Ряд активності металів. Реакції заміщення. Лабораторний дослід 3.Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
51
|
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами, основами, солями. Реакції обміну. Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
|
|
52
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
53
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
54
|
|
Розв’язування розрахункових задач, виконання тренувальних вправ.
|
|
55
|
|
Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями .Лабораторний дослід 4.Взаємодія металів із солями у водному розчині.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
56
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Лабораторні досліди:
5.Взаємодія солей з лугами у водному розчині.
6.Реакція обміну між солями в розчині.
|
|
57
|
|
Хімічні властивості середніх солей. Лабораторний дослід 7.Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.
|
|
58
|
|
Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
Д/з: домашній експеримент:
1.Дія на сік буряка лимонного соку,оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.
|
59
|
|
Розв’язування задач і вправ.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
60
|
|
Розв’язування задач і вправ.
|
61
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
|
|
62
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
|
|
63
|
|
Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя
|
|
64
|
|
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність.
|
|
65
|
|
Поширеність у природі та використання основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.
|
|
66
|
|
Розв’язування задач і вправ.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя
|
|
67
|
|
Розв’язування задач і вправ.
|
68
|
|
Контрольна робота №2 з теми ««Основні класи неорганічних сполук».
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя
|
|
69
|
|
Представлення результатів навчальних проектів 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність.
|
|
70
|
|
Підсумковий урок за 8 клас
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя
|
|