Календарно-тематичне планування на рік з хімії для 8 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування на рік для 8 класу з врахуванням компетентностей, що формуються

Перегляд файлу

Хімія. 8 клас

 (68 год., 2 год. на тиждень)

за/п

Дата

проведення

Теми уроків та розділів

Компетентності, що формуються

Примітки

Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (коригуюче навчання) (6 год.)

 

1

 

 

Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини. Реакція розкладу, сполучення. Кисень.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

2

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

3

 

Масова частка елемента в складній речовині.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

4

 

Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

 

5

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

6

 

Фізичні та хімічні властивості води.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

 

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома

(13 год.)

 

7

 

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури.

 

8

 

Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

9

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони).

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.

 

10

 

Протонне число. Нуклонне число.

 

11

 

Самостійна робота з підтеми «Будова атома»

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

12

 

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

13

 

Заповнення електронами енергетичних рівнів та підрівнів  у атомах хімічних елементів № 1-20.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.

 

14

 

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20.

 

15

 

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома.

 

16

 

Періодичний закон Д. І. Менделєєва (сучасне формулювання). Періодична система хімічних елементів, її структура.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури.

 

17

 

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях.

 

18

 

Значення періодичного закону.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, інноваційність.

 

19

 

Представлення результатів навчальних проектів:

1. Із історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.

2. Форми Періодичної системи хімічних елементів.

3. Хімічні елементи в літературних творах.

4. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність, обізнаність та самовираження у сфері культури.

 

20

 

Самостійна робота з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Тема 2. Xімічний зв’язок і будова речовини (8 год.)

 

21

 

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

22

 

Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок.

Спілкування державною  мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, інноваційність.

 

23

 

Електронні формули молекул.

 

24

 

Йони. Йонний зв’язок, його утворення.

 

25

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.

 

26

 

Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний дослід 1.Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. Навчальні проекти 5. Використання кристалів у техніці. 6. Кристали: краса і користь.

Спілкування державною  мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності, обізнаність та самовираження у сфері культури, інноваційність.

 

27

 

Практична робота 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, графіту).

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

28

 

Контрольна робота №1 з теми «Xімічний зв’язок і будова речовини».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (9 год.)

29

 

Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Стала  Авогадро.

 Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

30

 

Розв’язування розрахункових задач 6. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі.

 

31

 

Молярна маса. Розв’язування розрахункових задач 5. Обчислення молярної маси речовини.

 

32

 

Розв’язування розрахункових задач 7. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою.

 

33

 

Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. Розв’язування розрахункових задач 8. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.

 

34

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

35

 

Відносна густина газів. Розв’язування розрахункових задач 9. Обчислення з використанням відносної густини газів.

 

36

 

Розв’язування  розрахункових задач з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».

 

37

                      

Самостійна робота з теми «Кількість речовини.                    Розрахунки за хімічними формулами».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (31 год.)

38

 

Класифікація неорганічних сполук. Оксиди, їх склад, номенклатура. Класифікація оксидів.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, спілкування іноземними мовами.

 

 

39

 

Основи, їх склад, номенклатура. Класифікація основ.

 

40

 

Кислоти, їх склад, номенклатура. Класифікація кислот.

 

41

 

Солі (середні), їх склад, номенклатура.

 

42

 

Тренувальні вправи.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  інформаційно-цифрова компетентність.

 

43

 

Фізичні властивості оксидів. Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

44

 

 

Розв’язування розрахункових задач 10. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність,  ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

45

 

Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Лабораторний дослід 2.Взаємодія лугів з кислотами в розчині.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

46

 

Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Заходи безпеки під час роботи з  лугами.

 

47

 

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

 

48

 

Розв’язування задач і вправ

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

49

 

Самостійна робота з підтеми «Оксиди. Основи»

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

50

 

Фізичні властивості кислот. Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами. Ряд активності металів. Реакції заміщення. Лабораторний дослід 3.Взаємодія хлоридної кислоти з металами.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

51

 

Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами, основами, солями. Реакції обміну. Реакція нейтралізації. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

 

52

 

Розв’язування розрахункових задач.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

53

 

Розв’язування розрахункових задач.

 

54

 

Розв’язування розрахункових задач, виконання тренувальних вправ.

 

55

 

Фізичні властивості середніх солей. Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями .Лабораторний дослід 4.Взаємодія металів із солями у водному розчині.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

 

56

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Лабораторні досліди:

5.Взаємодія солей з лугами у водному розчині.

6.Реакція обміну між солями в розчині.

 

 

57

 

Хімічні властивості середніх солей. Лабораторний дослід 7.Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.

 

58

 

Практична робота 2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

Д/з: домашній експеримент:

1.Дія на сік буряка лимонного соку,оцту, розчину харчової соди, мильного розчину.

59

 

Розв’язування  задач і вправ.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

60

 

Розв’язування  задач і вправ.

 

61

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

62

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

 

63

 

Практична робота 3. Розв’язування експериментальних задач.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

64

 

 Поширеність у природі та використання оксидів, кислот. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність.

 

65

 

Поширеність у природі та використання основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини.

 

66

 

Розв’язування  задач і вправ.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, ініціативність і підприємливість, уміння вчитися впродовж життя

 

67

 

Розв’язування  задач і вправ.

 

68

 

Контрольна робота №2  з теми ««Основні класи неорганічних сполук».

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя

 

69

 

Представлення результатів навчальних проектів 7. Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8. Хімічний склад і використання мінералів. 9. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою,  екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, інноваційність.

 

70

 

Підсумковий урок за 8 клас

Основні компетентності у природничих науках і технологіях, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
6641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку