STEM проект:
Застосування сульфатної кислоти і сульфатів. Охорона навколишнього середовища від забруднення викидами сульфуровмісних речовин
Як сказав видатний педагог Йоганн Генріх Песталоцці,
«мої учні дізнаватимуться про нове не від мене, вони відкриватимуть це нове самостійно; моє основне завдання – допомогти їм розкритися».
Проблема: Чи справді сполуки Сульфуру, зокрема сульфатна кислота і сульфати мають таке велике значення у розвитку промисловості та сільського господарства? Як впливають викиди сульфуровмісних речовин на довкілля?
Трейлер до проекту (реклама):Вона — дуже відома особа. Родоначальниця дуже великої родини Сульфатів та Гідросульфатів. Тучна, масляниста, має велику густину. Страдає пристрастю до води і навіть відбирає її у інших. Агресивна та сварлива, витискає деякі речовини з їхніх звичних сполук. Обожнює готувати найрізноманітніші солі. Завдяки її кепському характеру має неприхильників, які в її присутності чорніють від злоби або навіть обвуглюються.
Інтегративно-асоціативна складова: хімія, географія, медицина, сільське господарство, будівництво, мистецтво.
Джерела інформації:
http://ido.tsu.ru/schools/chem/data/res/neorg/uchpos/text/g3_5_19.html
http://progecth2so4.blogspot.com/p/blog-page_73.html
https://studopedia.su/10_12029_znachennya-sulfativ-u-narodnomu-gospodarstvi.html
https://www.chem21.info/info/589787/
https://www.agrohimprom.com/blog/kislotni-opadi-v-ukraini-ta-ih-naslidki
Цифрові ресурси:Coggle,Publisher, Mixgram, InShot , Canva, Googlemaps.
Навички ХХІ століття
|
Робота з інформацією . Медіаграмотність. |
|
Комунікативність. Робота в команді. |
|
Критичне мислення. |
|
ІКТ |
|
Креативність. |
|
Підприємливість та фінансова грамотність. |
|
Дослідження і спостереження. |
|
Інші навички. |
|
Представлення результатів проекту. |
Відкриття сульфатної кислоти та її добування в промисловості |
||||
|
|
|
|
Дізнайся коли з`явилися перші згадки про сульфатну кислоту, етапи їх розповсюдження та способи промислового виробництва кислоти. |
|
|
|
|
Де застосовують в подальшому ферум (III) оксид, який одержують в процесі випалювання піриту?Якими за тепловим ефектом є процеси добування сульфатної кислоти? |
|
|
|
|
Чому сульфур (VI) оксид розчиняють не у воді, а в сульфатній кислоті? |
|
|
|
|
Які є методи окиснення сірчистого газу? |
|
|
|
|
Результати своєї дослідницької діяльності презентуй у вигляді інтелект-карти у застосункуCoggle |
Значення сульфатної кислоти і сульфатів у промисловості та сільському господарстві |
||||
|
|
|
|
Обґрунтуй особливе значення сульфатної кислоти і сульфатів для розвитку різних галузей промисловості та сільського господарства. |
|
|
|
|
Створи у сервісі Googlemaps карту та зобрази на ній географічний розподіл світового виробництва сульфатної кислоти . |
|
|
|
|
Дізнайся: Сульфати в природі? Що таке квасці? Чим гіпс відрізняється від алебастру? |
|
|
|
|
Проведи опитування серед знайомих господарів та з’ясуй, чи застосовують вони у своїй діяльності мідний купорос та як саме. |
|
|
|
|
З’ясуй про застосування мідного купоросу у будівництві. Набуті знання застосуй на практиці: спробуй нейтралізувати наслідок протікання; ліквідувати пляму іржі; видалити ”висолень” з поверхні. |
|
|
|
|
Спробуй виростити кристал використовуючи мідний купорос. |
|
|
|
|
Результати практичної діяльності представ у вигляді фото-колажу створеного у програмахMixgram, InShot або Canva. |
«Медичні солі» |
||||
|
|
|
|
Дізнайся, як використовує солі сучасна медицина? Підказки - ключові слова: рентгеноскопія, магнезія, гіпс, «гарячий» укол, глауберова сіль. |
|
|
|
|
Проведи опитування серед знайомих та з’ясуй, що відчуває людина, коли їй роблять «гарячий укол» внутрішньовенно. Чи легко ковтати вміст склянки з барій сульфатом перед процедурою рентгеноскопії? |
|
|
|
|
Чому барій сульфат дозволено вживати внутрішньо, адже більшість солей Барію отруйні? |
|
|
|
|
Гіпс застосовується не лише в медицині. Дізнайся про інші галузі застосування гіпсу, спробуй створити якусь цікаву дрібничку. Чи можна отримати прибуток від такої діяльності? Спробуй! |
|
|
|
|
Результати своєї дослідницької діяльності презентуй у вигляді інтелект-карти Coggle |
Дослідити вплив викидів сульфуровмісних речовин на навколишнє середовище, а також розглянути шляхи вирішення даної проблеми. |
||||
|
|
|
|
Дізнайся про такі небезпечні фактори забруднення середовища як : кислотні дощі і їх вплив; смог; сірководень H2S, його фізіологічна дія. |
|
|
|
|
На основі здобутих знань, поділись міркуваннями. Що може зробити суспільство для зменшення кислотних опадів? Якими заходами можна попередити забруднення атмосфери? Де можна використати сульфур (IV) оксид, що вловлюється фільтрами та є побічним продуктом промисловості? Яким би було pH середовища дощу, якби повітря було ідеально чистим? Чи може закриття підприємств вирішити екологічні проблеми? |
|
|
|
|
Дилема Уяви, що ти – Міністр екології та природних ресурсів України і бажаєш зменшити обсяги атмосферного забруднення. Твої експерти пропонують кілька альтернатив. Яку з цих альтернатив ти вважаєш найефективнішою? 1. Підвищити ціни на електроенергію, щоб сприяти її меншому використанню, а відтак – меншому забрудненню. 2. Закрити старі промислові заводи, що спричиняють значне забруднення атмосферного повітря. 3. Скоротити дозволені рівні атмосферного забруднення, особливо діоксидусульфуру, оксидів нітрогену та викидів пилу. 4. Сприяти впровадженню нових технологій та обладнання для скорочення викидів. |
|
|
|
|
Зроби брошуру-пам’ятку «Що може зробити суспільство для зменшення кислотних опадів?»використовуючи застосунокPublisher Роздай декілька екземплярів брошур друзям, знайомим.
|