Календарно-тематичне планування
з математики для 5 класу
на 2024-2025 н/р
Навчальна програма з математики для учнів 5 класів, створена на основі Модельної навчальної програми «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Василишин М.С., Миляник А.І., Працьовитий М.В., Простакова Ю.С., Школьний О.В.).
Математика: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти/ автор: Джон Ендрю Біос, рекомендований МОН України (наказ від 08.02.2022 № 140)
* - додаткові теми, які є не обов’язковими за програмою (вчитель на власний розсуд визначає чи
опрацьовувати даний матеріал)
6 годин на тиждень / 210 год на рік
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
К-ть годин |
Дата |
Д/З |
І семестр |
||||
І. ПОВТОРЕННЯ за початкову школу (5 год) |
||||
1-4 |
Розв’язування вправ за початкову школу |
4 |
|
|
5 |
Діагностична контрольна робота |
1 |
|
|
ІІ. Натуральні числа. Порівняння та округлення натуральних чисел (12 год) |
||||
Очікувані результати: Розпізнає та інтерпретує числову інформацію. Записує числа до 10 000 000 цифрами і буквами. Визначає розряд, в якому знаходиться кожна цифра. Представляє числа у вигляді суми розрядних доданків. Продовжує числові послідовності. Порівнює числа в межах 10 000 000. Використовує знаки <,> для порівняння чисел. Знаходить координати точок на координатному промені. Зображує координатний промінь, позначивши на ньому початок відліку, напрямок і риски, позначає на ньому точки з даними координатами. Округлює числа до заданого розряду. Читає та розуміє тексти математичного змісту. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами.
|
||||
6 |
Аналіз контрольної роботи. Рахуємо до 10 000 000 |
1 |
|
|
7 |
Запис числа |
1 |
|
|
8 |
Розрядні доданки |
1 |
|
|
9-10 |
Рахуємо сотнями тисяч. Рахуємо мільйонами. Самостійна робота |
2 |
|
|
11 |
Координатний промінь |
1 |
|
|
12 |
Порівняння чисел |
1 |
|
|
13 |
Впорядкування чисел |
1 |
|
|
14 |
Округлення чисел |
1 |
|
|
15 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
16 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
17 |
Контрольна робота № 1 |
1 |
|
|
ІІІ. Дії з натуральними числами. Рівняння (23 год) |
||||
Очікувані результати: Додає та віднімає натуральні числа до 10 000 000. Виконує множення та ділення натуральних чисел в стовпчик. Підносить до квадрата та куба натуральні числа. Вміє користуватись відповідною таблицею. Розв’язує завдання, які містять дужки і декілька дій, використовує правило «ПоДуМноДіДоВі». Обчислює значення числових і буквених виразів. Обирає зручний спосіб обчислення виразу, використовуючи властивості математичних дій. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій. |
||||
18 |
Аналіз контрольної роботи. Додавання |
1 |
|
|
19 |
Віднімання натуральних чисел |
1 |
|
|
20 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
21 |
Множення і ділення на 10, 100, 1000 |
1 |
|
|
22 |
Множення натуральних чисел |
1 |
|
|
23 |
Ділення натуральних чисел |
1 |
|
|
24 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
25 |
Квадрат і куб натурального числа |
1 |
|
|
26-27 |
Виконання кількох дій |
2 |
|
|
28 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
29 |
Числові і буквені вирази |
1 |
|
|
30-32 |
Рівняння |
3 |
|
|
33-34 |
Розв’язування задач на рівняння |
2 |
|
|
35 |
Властивості додавання |
1 |
|
|
36 |
Властивості множення |
1 |
|
|
37 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
38 |
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота |
1 |
|
|
39 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
40 |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
ІV. Найпростіші геометричні фігури на площині (12 год) |
||||
Очікувані результати: Доречно використовує математичні поняття. Вимірює довжини відрізків, градусні міри кутів, користується креслярськими інструментами для розв’язування проблемної ситуації. Розпізнає геометричні об’єкти та їх елементи на площині та в просторі |
||||
41 |
Аналіз контрольної роботи. Ламана |
1 |
|
|
42 |
Кути. Вимірювання кутів |
1 |
|
|
43-44 |
Побудова кутів |
2 |
|
|
45 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
46 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
47 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
48 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
49 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
50-51 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
2 |
|
|
52 |
Контрольна робота № 3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
V. Звичайні дроби (23 год) |
||||
Очікувані результати: Відрізняє правильні, неправильні та мішані дроби. Перетворює звичайні дроби в мішані дроби і навпаки. Порівнює дроби з однаковими, різними знаменниками та мішані дроби. Додає та віднімає дроби з однаковими, використовує властивості додавання. Вміє знаходити дріб від числа. Розв’язує задачі на декілька дій. Розрізняє умову і вимогу, дані та невідомі елементи проблемної ситуації. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами. |
||||
Аналіз контрольної роботи. Поняття звичайного дробу |
1 |
|
|
|
54-55 |
Основна властивість дробу. Скорочення дробів |
2 |
|
|
56 |
Порівняння дробів з однаковими знаменниками. |
1 |
|
|
57 |
Впорядкування дробів з однаковими знаменниками. |
1 |
|
|
58 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
59 |
Мішані дроби. Правильні й неправильні дроби |
1 |
|
|
60-61 |
Перетворення мішаного дробу в неправильний дріб |
2 |
|
|
62 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
63 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
64-65 |
Додавання дробів з однаковими знаменниками. |
2 |
|
|
66-67 |
Віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
2 |
|
|
68 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
69-70 |
Знаходження дробу від числа |
2 |
|
|
71-72 |
Розв’язування задач |
2 |
|
|
73 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
1 |
|
|
74 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
75 |
Контрольна робота № 4 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
VІ. Десяткові дроби. Вимірювання величин (28 год) |
||||
Очікувані результати: Розуміє сутність поняття десяткового дробу. Читає і записує десяткові дроби. Перетворює звичайні дроби в десяткові і навпаки. Записує мішані дроби у вигляді десяткових дробів. Впорядкує десяткові дроби. Округлює десяткові дроби до зазначеного розряду. Додає та віднімає десяткові дроби. Виконує множення і ділення десяткових дробів, в тому числі на 10, 100. Розпізнає та інтерпретує числову інформацію. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій. |
||||
76 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття десяткового дробу. Десяті. Соті. Розрядні доданки десяткових дробів |
1 |
|
|
77-78 |
Перетворення звичайних дробів у десяткові |
2 |
|
|
79 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
80 |
Порівняння десяткових дробів. Впорядкування десяткових дробів |
2 |
|
|
81 |
Округлення десяткових дробів |
1 |
|
|
82 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
83 |
Додавання і віднімання десяткових дробів |
2 |
|
|
84 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
|
|
|
85 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
86 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
87 |
Підсумкова контрольна робота за 1 семестр |
1 |
|
|
88 |
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування вправ |
1 |
|
|
89 |
Проєкт "Мандруємо Україною" |
|
|
|
90 |
Інтегрований модуль «Застосування математичних знань у побуті» |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
91 |
Множення десяткових дробів |
2 |
|
|
92-93 |
Ділення десяткових дробів |
2 |
|
|
94 |
Множення і ділення десяткових дробів на 10, 100 |
1 |
|
|
95 |
Додавання і віднімання одиниць довжини і маси. Перетворення одиниць довжини і маси |
1 |
|
|
96-97 |
Додавання і віднімання грошей і часу. Перетворення грошових одиниць і одиниць часу |
2 |
|
|
98-99 |
Розв’язування задач |
2 |
|
|
100 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
101 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
102 |
Контрольна робота № 5 |
1 |
|
|
103 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
1 |
|
|
VІІ. Дані та ймовірність. Логічні та комбінаторні задачі (16 год) |
||||
Очікувані результати: Записує, читає та представляє дані у табличній та графічній формах. Перетворює текстову інформацію математичного змісту в таблиці та діаграми, аналізує її, робить висновки. Вміє розв’язувати комбінаторні задачі, використовує для цього правила додавання та множення. Розв’язує логічні задачі. Визначає дані, які є необхідними для розв’язання проблемної ситуації. |
||||
104 |
Дані. Способи отримання та представлення даних |
1 |
|
|
105 |
Стовпчаста діаграма |
1 |
|
|
106 |
Лінійна діаграма |
1 |
|
|
107 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
108 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
109-110 |
Комбінаторні задачі. Правила додавання і множення |
2 |
|
|
111-112 |
Логічні задачі на закономірності та аналогії |
2 |
|
|
113-114 |
Логічні задачі на послідовності дій та стратегій |
2 |
|
|
115-116 |
Логічні задачі на правильність міркувань |
2 |
|
|
117-118 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
2 |
|
|
119 |
Контрольна робота № 6 |
1 |
|
|
VІІІ. Відсотки (20 год) |
||||
Очікувані результати: Розуміє сутність поняття відсотки. Перетворює звичайні та десяткові дроби в відсотки та навпаки. Вміє знаходити відсоток від числа і число за його відсотком. Виконує відсоткове порівняння. Розв’язує комбіновані сюжетні задачі. Вирізняє у проблемній ситуації математичні дані. Ухвалює рішення щодо вибору раціонального способу розв’язування проблеми. Представляє математичну інформацію в різних формах (числовій, табличній тощо), аналізує її, робить висновки. |
||||
120 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття відсотка |
1 |
|
|
121 |
Перетворення звичайних дробів у відсотки |
1 |
|
|
122-123 |
Перетворення десяткових дробів у відсотки |
2 |
|
|
124-125 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
2 |
|
|
126-127 |
Знаходження відсотка від числа |
2 |
|
|
128-129 |
Знаходження числа за його відсотком |
2 |
|
|
130-131 |
Відсоткове порівняння |
2 |
|
|
132-135 |
Розв’язування комбінованих сюжетних задач |
4 |
|
|
136-137 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
2 |
|
|
138 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
139 |
Контрольна робота № 7 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Очікувані результати: Доречно формулює, використовує математичні поняття і факти. Розпізнає геометричні об’єкти та їх елементи на площині. Групує математичні об'єкти за спільними ознаками, описує їхні властивості. Вміє будувати прямокутник, квадрат. Користується креслярськими інструментами. Вміє знаходити периметр і площу прямокутника, квадрата Розрізняє початкові дані та шукані результати. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для розв’язування проблемних ситуацій. |
||||
140 |
Многокутники |
1 |
|
|
141 |
Види чотирикутників |
1 |
|
|
142 |
Побудова квадрата |
1 |
|
|
143 |
Побудова прямокутника |
1 |
|
|
144-145 |
Периметр квадрата і прямокутника |
2 |
|
|
146 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
147 |
Види трикутників |
1 |
|
|
148 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
149. |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
150-151 |
Периметр трикутника |
2 |
|
|
152 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
153 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
154-155 |
Площа квадрата і прямокутника |
2 |
|
|
156-157 |
Площа прямокутного трикутника |
2 |
|
|
158 |
Розв’язування вправ. *Площа довільного трикутника |
1 |
|
|
159 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
160-161 |
Площа складених фігур |
2 |
|
|
162-163 |
Розв’язування задач. Самостійна робота |
2 |
|
|
164 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
165 |
Контрольна робота № 8 |
1 |
|
|
Очікувані результати: Розпізнає геометричні об’єкти та їх елементи на площині та в просторі. Вміє знаходити об’єм куба, прямокутного паралелепіпеда. Визначає об’єм рідини, розв’язує задачі. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами. Розрізняє умову і вимогу, дані та невідомі елементи проблеми, виокремленої із проблемної ситуації. Виокремлює простіші проблеми у складі пропонованої проблемної ситуації. |
||||
166 |
Аналіз контрольної роботи. Просторові геометричні фігури |
1 |
|
|
167-169 |
Об’єм куба і прямокутного паралелепіпеда |
3 |
|
|
170 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
171-172 |
Об’єм рідини |
2 |
|
|
173-174 |
Розв’язування задач |
2 |
|
|
175 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
176 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
177 |
Контрольна робота № 9 |
1 |
|
|
ХІ. Множини. Відношення (14 год) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття множини. Вміє задавати множин. Будує діаграми Венна. Вміє знаходити підможини. переріз, об’єднання, різницю множин. Розв’язує завдання з відношеннями. Читає та розуміє тексти математичного змісту. Доречно формулює, використовує математичні поняття і факти. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій. Ухвалює рішення щодо вибору раціонального способу розв’язування проблеми. |
||||
178 |
Аналіз контрольної роботи. Поняття множини. Способи задання множин |
1 |
|
|
179 |
Діаграма Венна. Підможини |
1 |
|
|
180-181 |
Переріз, об’єднання, різниця множин |
2 |
|
|
182 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
183-184 |
Відношення |
2 |
|
|
185 |
Рівні відношення |
1 |
|
|
186-187 |
Розв’язування задач |
2 |
|
|
188 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
189-190 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
2 |
|
|
191 |
Контрольна робота № 10 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Очікувані результати: Оперує числовими даними, геометричними об’єктами на площині та в просторі; розв’язує задачі, в тому числі прикладного (практичного) змісту; будує та досліджує найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретує та оцінює результати; прогнозує в контексті навчальних та практичних задач; використовує математичні методи у життєвих ситуаціях. |
||||
192-193 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами (повторення) |
2 |
|
|
194 |
Розв’язування задач геометричного змісту |
1 |
|
|
195-196 |
Повторення і систематизація знань з теми «Звичайні дроби» |
2 |
|
|
197-198 |
Повторення і систематизація знань з теми «Десяткові дроби» |
2 |
|
|
199 |
Повторення і систематизація знань з теми «Вимірювання величин» |
1 |
|
|
200 |
Повторення і систематизація знань з теми «Дані та ймовірність» |
1 |
|
|
201-202 |
Повторення і систематизація знань з теми «Відсотки» |
2 |
|
|
203-204 |
Повторення і систематизація знань з теми «Площі многокутників та об’єми многогранників» |
2 |
|
|
205 |
Повторення і систематизація відомостей із теми «Множини. Логічні та комбінаторні задачі» |
1 |
|
|
206 |
Повторення і систематизація відомостей із теми «Відношення» |
1 |
|
|
207 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
208 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
209 |
Контрольна робота 11 (підсумкова) |
1 |
|
|
210 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань |
1 |
|
|
1