Календарно – тематичне планування навчального матеріалу «Вступ до історії України та громадянської освіти».5 клас НУШ (2 год. на тиждень, 70 год. на рік).

Про матеріал

Календарно – тематичне планування навчального матеріалу

«Вступ до історії України та громадянської освіти».5 клас НУШ

(2 год. на тиждень, 70 год. на рік).

Розробка містить посилання на цікаві та навчальні відео, домашні завдання за темами уроків.

Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Майорський В.В., Піскарьова І.О.,

Щупак І.Я.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

Підручник «Вступ до історії та громадянської освіти»: підруч. Для 5-го кл. закл. Заг. серед. освіти/В. С. Власов, І.Гирич, О.Данилевська -Київ: Генеза, 2022

https://pidruchnyk.com.ua/1665-vstup-do-istorii-5-klas-vlasov-2022.html

Перегляд файлу

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

1

Вступ.Предмет шкільної історії

https://cutt.ly/IUBFIPr

§1 с. 6– 10. Запитання і завдання с.10 зав. 6 – 10 

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

2

Історія як наука про розвиток людства.

https://cutt.ly/IUBFCoM

§2 с. 11 – 12. Запитання і завдання с.12,вивч. Термін

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

3

Історія людини й родини.

 

§2 с. 12 – 13. Запитання і завдання с. 13

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

4

Історія родини– частина історії України.

 

§2; Родинне днрево(фотоколаж)

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

5

Джерела історичної інформації.

https://cutt.ly/SUBF6vr

§3 с. 16-20.

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

6

Види історичних джерел.

 

§3 Таблиця " Різновиди історичних джерел" (усно).

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

7

Критичний аналіз джерел історичної інформації.

 

§3 с. 19.Таблиця           " Різновиди історичних джерел" (усно).

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

8

Допоміжні історичні дисципліни.

 

§3 с. 20.Завдання-гра "Раніше- пізніше" Різновиди історичних джерел" (усно).

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

9

Значення археології для дослідження минулого.

https://www.youtube.com/watch?v=557465bRi9g

§4 с. 35-38. Запитання і завдання с.38.Опрацювати навч. матеріал

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

10

Як працюють археологи.

https://cutt.ly/dUBGSDX

§4 с. 35-38. Опрацювати навч.відео " Праця археологів"

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

11

Минуле світу в археологічних пам’ятках.

 

§4 Запитання і завдання с. 38 ( на вибір).                                            

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

12

Писемні пам`ятки та їх дослідження.

https://cutt.ly/oUBG0kt

§5 Зап.до  ілюстрацій с. 29 ( на вибір).
Опрацювати поданий інтернет-ресурс:
https://cutt.ly/SYpoTe1                                           

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

13

Найвидатніші писемні пам’ятки людства

https://cutt.ly/SYpoTe1

§5 с. 26 – 29. https://cutt.ly/SYpoTe1 Зап.5 писемних пам'яток людства.

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

14

Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело.

 

§7;" Біблія- найдавніше писемне джерело" (Перегляд навчального відео)

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

15

Найвидатніші писемні пам’ятки людства

 

Опрацювати поданий інтернет-ресурс виписати 5 писемних пам"яток

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

16

Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело.

 

Народна пісня" Гаєм-гаєм зелененьким…"( Пісня про Довбуша)- історія та міф. https://youtu.be/tIFNdL-H2Vw                 Трейлер до фільму" Довбуш" 2022р. https://youtu.be/3OpsYntQN30

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

17

Сучасні історичні джерела ( фото, відео,аудіо).

 

Опрацювати презентацію сайт " Всеосвіта" Повторити §1-8 підгот. до уроку-гри

1

Розділ І  НАУКИ,ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ

18

Гра-узагальнення «Свідки минулого»

 

Підготувати запитання за розділом с.46-48

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

19

Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України.

 

§10 с. 53 – 61. Запитання  с.61  ( на вибір)

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

20

Одиниці вимірювання історичного часу (ера, тисячоліття, століття, рік)

 

§10.Повторити написання римських цифер.

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

21

Лічба часу в історії

 

§10.Вивчити термін "хронологія".

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

22

Способи впорядкування хронологічних даних

 

§10,Опрацюатитаблицю с.61.

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

23

Лінія часу, хронологічна таблиця, синхронізована таблиця.

 

§10.Зобразити Лінію часу та позначити на ній події

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

24

Історія приладів для вимірювання часу

 

§12 с. 63 – 65. Виготовити "Часомір"

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

25

Розвиток систем літочислення.

 

§12 с.66 – 67.Підготувати запитання за текстом параграфа.

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

26

Літочислення в сучасному світі.

 

§12 с.54.Вивч. термін "літочислення"

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

27

Історія світу та України на лінії часу

 

§13 с. 68 – 73.ВІдео "Кудрявський скарб" https://cutt.ly/rIrtAwu

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

28

Історична карта . (Мапа).Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з  контурною картою

https://www.youtube.com/watch?v=yiAix-grkHM

 §14-15 с. 74– 83. Зобразити карту України.  ( схематично). Відео з серії "Україна з неба.Eкспедиція Ukraїner". https://youtu.be/vb0ZWc70gOk?list=PL7joDR5Xn9vcSi3nAm_r7e8FjkHUjMFfL

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

29

Розвиток уявлень людини про світ.Історичний простір на картах упродовж історії.

https://naurok.com.ua/post/14-cikavih-kart-ukra-ni-yakih-nemae-v-pidruchnikah-geografi

§16. Завдання с.82-90.

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

30

Українські землі на картах упродовж  історії.

https://www.youtube.com/watch?v=6u7vNDquzlc

§16 с. 85- 90. Навчальне відео. Зобразити карту України

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

31

Території розселення українців у світі

https://www.youtube.com/watch?v=6u7vNDquzlc

§16 с. 85- 90. Навчальне відео

1

Розділ ІІ    ІСТОРИЧНИЙ ЧАС ТА ПРОСТІР

32

 Гра-узагальнення «З усіх усюд»

 

§8-16 с. 42 – 90. Запитання і завдання с.92

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

31

Становлення історичної науки

https://cutt.ly/hUB4HA8

§17 с. 96-98 (тест)

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

32

Описи історії в донаукові часи (від давнини до XVII ст.).

https://youtu.be/Dhm3XMWnHtg

§17 с. 98-100 "Для чого історики досліджують минуле?"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

33

Становлення історії як науки ( ХIХ -ХХст.)

https://www.youtube.com/watch?v=s3LtSvyypNQ

§17 Повідомлення "М.Грушевський" -відомий історик"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

34

Наука історія на  сучасному етапі.

https://cutt.ly/pYgKK6r

§17 .Яка установа в Україні є провідною в історичних дослідженнях
сьогодні?

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

35

Історичні дослідження на теренах України (ХIХ -ХХст.).

https://cutt.ly/HUB456H

§17 (тест)

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

36

Видатні українські історики  ХІХ ст- ХХ ст.

https://cutt.ly/WX45b0U

§ 18."Микола Костомаров-український історик"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

37

Історичні дослідження на теренах України на  сучасному етапі.

https://youtu.be/I3_sdP7UVNU

§18.Новітні відкриття Козацької України(Т.Чухліб)

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

38

Видатні українські історики сучасності

https://youtu.be/oujpONPyATU

§18.Дослідження сучасного українського історика    П. Чухліба

( підбірка посилань)

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

39

Музеї та архіви (України)

https://cutt.ly/FX7ra2x

§19. Віртуальна подорож "Національний музей мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків "

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

40

Музеї та архіви (Європи)

https://youtu.be/MHx-Ofldn74

§20. "Лувр-відомий європейський музей"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

41

Музеї та архіви світу

https://youtu.be/l_SH5aKBmlM

§20с."Моя мрія відвідати музей…"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

42

Історична пам`ять.Формування історичної пам’яті.

https://cutt.ly/4CLXEdr

§20.Запитання за відео "Збережи правду! Збережи пам’ять!"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

43

Формування історичної пам’яті.

 

§21.Дослідження тексту с.121. ( про фільм "Мумія")

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

44

Культура пам’яті.

 

§21.Творча робота " Історія іграшок"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

45

Міфи в історії.

https://cutt.ly/KXZpbUc

§21 с. 125 – 130.      "Який на смак хліб, що його їли в Голодомор?"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

46

Усна історія

https://cutt.ly/9IdtIoe

§21Ознайомитися з «Архівом усної історії».

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

47

Види пам’яток і пам’ятників.

 

§22с. 129. Фотодок. пам'ятник  Б.Хмельницькому в Києві.

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

48

Історія України в пам`ятках і пам`ятниках періоду  Русі-України

https://cutt.ly/NCmbO9M

§23.Зав с.132 "Які об’єкти охороняє ЮНЕСКО в Україні?"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

49

Історія України в пам`ятках і пам`ятниках Козацької України.

 

Підготувати ілюстрації замків  рідного краю періоду Середньовіччя для колажу .

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

50

Історія України в пам`ятках і пам`ятниках ХХ-ХХІ  ст.

https://cutt.ly/BIFdf8E

§ 22."Пересопницьке Євангеліє"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

51

Пам`ятки історії рідного краю періоду Середньовіччя

 

§23.Фото-альбом "Замки рідного краю-Закарпаття"

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

52

Пам`ятки історії рідного краю

https://cutt.ly/XX4GdFM

§23.Пов. " Хуст-історичне місто Закарпаття" (історичні пам'ятки)

2

Розділ ІІІ  ІСТОРИЧНА НАУКА Й ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

53

Гра-узагальнення «Жива пам`ять»

 

Зав. с.135.Колаж   "Україна-Європа-Україна"

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

54

Періодизація історії людства від давнини до сучасності.

https://cutt.ly/3CK6Bcd

§24 с. 146 – 150.  "Історія України за 15 хв."

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

55

Поява і розселення людини на Землі.

https://cutt.ly/NXL38oq

§24. Історична карта с.139

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

56

Перші люди на українських теренах.

https://cutt.ly/NXL38oq

§25 . "Хмаринка слів"

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

57

Людина і довкілля протягом  історії .Людина як частина   природи

https://cutt.ly/DYw5ZXw

§26,Відеоекскурсія "Софіївка в Умані".

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

58

Людина в спільноті.

https://cutt.ly/TCLQU7U

§ 27. Схема " Я в спільноті",с.157

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

59

Розвиток людських спільнот від первісних громад до держави .

 

§27. Намалюйте родинне дерево,підберіть цікаві факти про  родину (с.155)

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

60

Народи, етноси та нації. Народи які проживають на теренах України

https://cutt.ly/6X4RJFK

§ 28." Кримські татари-народ України"

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

61

Розвиток системи регулювання суспільних відносин: табу, мораль, цінності, закони. Становище чоловіків, жінок і дітей на різних етапах історії.

 

§29 "Як пов’язані мораль і закони?"

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

62

Права та обов`язки людини . Права людини у правових пам’ятках людства й України.

https://cutt.ly/iOkPxQR

§ 29."Що таке права людини?"

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

63

Як захистити свої права в сучасному світі.

https://cutt.ly/7UB5ZMV

§29."Мої права"(наліпки)

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

64

Світогляд, наукові знання та художня культура людства.

https://cutt.ly/HOkPP9F

§ 30."Чудернацький всесвіт Марії Примаченко"

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

65

 Міфологія та релігія. Атеїзм.

https://youtu.be/ERIyzzmFEI8

§31 с. 174 – 177.     "Боги на Русі" (през.)

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

66

Освіта та передача досвіду від покоління до покоління впродовж історії.

https://youtu.be/sTTxpPUjp4Q

§30,"Університети -центри освіти в Україні"с.168-169

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

67

Гра-узагальнення «Шляхами історії»

 

Гра«Шляхами історії»     с. 172 – 173. Запитання і завдання  (усно)

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

68

Узагальнення до курсу.Значення історичної науки для поступу людства. Уроки історії.

 

§24-31 с. 136 – 178. Тестові завдання .

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

69

Узагальнення до курсу. Значення історичної науки для поступу людства.

 

Творчі роботи,виставка, флешмоби.Тестові завдання

2

Розділ ІV РОЗВИТОК ЛЮДСТВА УПРОДОВЖ ІСТОРІЇ

70

Узагальнення до курсу. Уроки історії. Пригадаймо найважливіше.

 

 

 

docx
Додано
28 серпня
Переглядів
1525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку