Календарно тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров'я у 7 класі відповідає оновленій програмі з предмету, містить пронумеровані теми уроків, практичні завдання, які є складовою діяльнісного компоненту, домашні завдання, графи для запису дати уроку і примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з основ здоров’я у 7 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель основ здоров’я
Лиман Перший
2018
Основи здоров’я
7 клас
(35 годин, із них 3 години - резервні)
№ |
Тема |
Практичні вправи |
Дата |
Примітка |
Домашнє завдання |
||||
Здоров’я людини (9 год) |
|||||||||
|
Здоров’я і спосіб життя Цілісність здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§1 |
||||
|
Навички, сприятливі для здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§2 |
||||
|
Переваги здорового способу життя. Значення життєвих принципів для здоров’я. |
Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя*
|
|
|
Опрацювати§3 |
||||
|
Профілактика захворювань Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій. Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань. |
|
|
|
Опрацювати§4 |
||||
|
Принципи безпечної життєдіяльності Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику. |
Оцінювання ризиків щоденного життя**
|
|
|
Опрацювати§5 |
||||
|
Безпека на дорозі Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля. Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі. |
|
|
|
Опрацювати§ 6 |
||||
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП |
Моделювання поведінки пасажира при ДТП.
|
|
|
Опрацювати§7 |
||||
|
Побутова безпека Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
|
|
|
Опрацювати§8 |
||||
|
Пожежна безпека у громадських приміщеннях Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні |
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
|
|
Опрацювати§9 |
||||
|
Підсумковий урок з теми «Здоров’я людини» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||||
Тематична |
|
||||||||
Тема 2. Фізична складова здоров’я (4 год) |
|
||||||||
|
Індивідуальний розвиток підлітків Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання. |
|
|
|
Опрацювати§10 |
||||
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми. |
Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я. |
|
|
Опрацювати§11 |
||||
|
Косметичні проблеми підлітків Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. |
|
|
|
Опрацювати§12 |
||||
|
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри. Догляд за шкірою і волоссям. |
Визначення типу шкіри і волосся.
|
|
|
Опрацювати§13 |
||||
|
Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри (проект)* |
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
||||
|
Перевірка сформованих практичних умінь та навичок за тематичним блоком «Фізична складова здоров’я» |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||||
Тематична |
|||||||||
Розділ 3.Психічна і духовна складові здоров’я (9 год) |
|||||||||
|
Психічний і духовний розвиток Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я |
Відпрацювання навичок планування часу
|
|
|
Опрацювати§14 |
||||
|
Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей. |
|
|
|
Опрацювати§15 |
||||
|
|
Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви.** |
|
|
Опрацювати§16 |
||||
|
Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. |
Відпрацювання навичок самоконтролю.
|
|
|
Опрацювати§17 |
||||
|
Ознаки психологічної рівноваги. |
Формування позитивної адекватної самооцінки. |
|
|
Опрацювати§18 |
||||
|
Стрес і здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§19 |
||||
|
Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація. |
Самодопомога та допомога при стресі.
|
|
|
Опрацювати§20-21 |
||||
|
Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів. Способи конструктивного розв’язання конфліктів. |
Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів.
|
|
|
Опрацювати§22 |
||||
|
Підсумковий урок з теми «Психічна і духовна складові здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||||
Тематична |
|
||||||||
Тема 3. Соціальна складова здоров’я (9 год) |
|
||||||||
|
Соціальні чинники здоров’я Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Роль молодіжного руху у формуванні здорового способу життя молоді. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоров’я. |
Складання списку телефонів медичних закладів психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри* Створення реклами здорового способу життя)
|
|
|
Опрацювати§23 |
||||
|
Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній. |
Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями Способи протидії негативному соціальному впливу |
|
|
Опрацювати§24 |
||||
|
Хвороби цивілізації (неінфекційні захворювання) Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації». Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань, діабету, ожиріння. Вплив комерційної реклами на здоров’я. |
|
|
|
Опрацювати§25 |
||||
|
Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність |
|
|
|
|
||||
|
Профілактика захворювань, що набули соціального значення Наслідки вживання наркотиків. |
|
|
|
Опрацювати§26-27 |
||||
|
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків. |
|
|
|
Опрацювати§28-29 |
||||
|
Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо). Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції Причини і наслідки стигматизації і дискримінації |
|
|
|
Опрацювати§30-31 |
||||
|
Підсумковий урок з теми «Соціальна складова здоров’я» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|||||
Тематична |
|||||||||
|
Підсумково-узагальнюючий урок. Самооцінка здоров’я. |
|
|
|
Відповідально ставитися до власного здоров’я |
||||