Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з природознавства у 5 класі відповідає оновленій програмі з предмету (2017 рік), містить пронумеровані теми уроків, назви практичних робіт та занять, навчальних проектів, домашнє завдання, графи для запису дати і примітки.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Першолиманський навчально-виховний комплекс
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок»
Решетилівської районної ради Полтавської області
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з природознавства у 5 класі
Шуть Тетяна Володимирівна,
вчитель природознавства
Лиман Перший
2018
Природознавство
5 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні)
№ уроку |
Зміст уроку |
Практичні заняття та роботи |
Дата |
Примітки |
Домашнє завдання |
Вступ (6 годин) |
|||||
1. |
Науки, що вивчають природу |
|
|
|
Опрацювати§1 |
2. |
|
Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо. |
|
|
Доопрацювати практичну роботу |
3. |
Методи вивчення природи |
|
|
|
Опрацювати§2 |
4. |
Обладнання для вивчення природи |
Практичне заняття. Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів. |
|
|
Опрацювати §3 |
5. |
Значення природничо-наукових знань для людини |
|
|
|
Вивчити конспект, підготувати навчальний проект |
6. |
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас (15 год) |
|||||
7. |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання |
|
|
|
Опрацювати§4 |
8. |
|
Практична робота №1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл. |
|
|
Доопрацювати практичну роботу |
9. |
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|
|
|
Опрацювати§5 |
10. |
Атоми й молекули. |
|
|
|
Опрацюватист.28-30 |
11. |
Дифузія. |
|
|
|
Опрацювати ст.31, підготуватися до підсумкового уроку |
12. |
Підсумковий урок з теми «Вступ. Тіла, речовини та явища навколо нас» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
13. |
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини. |
|
|
|
Опрацювати §7 |
14. |
Чисті речовини і суміші. |
|
|
|
Опрацювати§8 |
15. |
Способи розділення сумішей |
|
|
|
Опрацювати §9 |
16. |
|
Практичне заняття. Розділення сумішей фільтруванням. |
|
|
Повторити §9 |
17. |
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність. |
|
|
|
Опрацювати§10-11 |
18. |
Різноманітність фізичних явищ (продовження). |
Практичне заняття. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні. |
|
|
Опрацювати§12-13 |
19. |
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття. |
|
|
|
Опрацювати§14 |
20. |
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
|
Підготуватися до підсумкового уроку |
21. |
Підсумковий урок з теми «Тіла, речовини та явища навколо нас» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Розділ ІІ. Всесвіт (8 год) |
|||||
22. |
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства |
Практичне заняття. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
|
|
|
Опрацювати§15 |
23. |
Небесні тіла. Зоря – самосвітне небесне тіло |
|
|
|
Опрацювати§16 |
24. |
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір |
|
|
|
Опрацювати§17 |
25. |
Планети. Відмінності між планетами |
|
|
|
Опрацювати§20 |
26. |
Сонячна система |
|
|
|
Опрацювати§18-19 |
27. |
Зоряні системи – галактики |
|
|
|
Опрацювати§21 |
28. |
Всесвіт та його складові. Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. |
|
|
|
Опрацювати§22-23 |
29. |
Методи та засоби астрономічних досліджень |
|
|
|
Опрацювати §24, підготуватися до контрольної роботи |
30. |
Контрольна робота з теми «Всесвіт»(різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Розділ ІІІ. Земля – планета Сонячної системи |
|||||
Тема 1. Земля як планета(16 год+1 год резерву) |
|||||
31. |
Форма і розміри Землі. |
|
|
|
Опрацювати с. |
32. |
Внутрішня будова Землі |
|
|
|
Опрацювати с. |
33. |
Рухи Землі. |
|
|
|
Опрацювати с. |
34. |
Пори року |
Практичне заняття. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. |
|
|
Опрацювати с. |
35. |
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
|
|
|
Опрацювати§28 |
36. |
Способи зображення Землі. |
|
|
|
Опрацювати§26 |
37. |
|
Практичне заняття Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу; географічних об’єктів. |
|
|
Доопрацювати практичне завдання, підготуватися до підсумкового уроку |
38. |
Підсумковий урок з теми «Земля як планета»(різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
39. |
Ґрунт, його значення і властивості. Догляд за ґрунтом. |
|
|
|
Опрацювати§29-30 |
40. |
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. |
|
|
|
Опрацювати §31 |
41. |
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Колообіг води |
|
|
|
Опрацювати §32 |
42. |
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини в природі |
Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії). Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти. Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. |
|
|
Опрацювати§33 |
43. |
Значення води у природі. Використання води людиною |
|
|
|
Опрацювати§34 |
44. |
Підсумковий урок з теми «Земля як планета» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Тема 2.Планета Земля як середовище життя організмів (15 год) |
|||||
45. |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
|
|
|
Опрацювати§35 |
46. |
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини |
|
|
|
Опрацювати§36-37 |
47. |
Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії |
|
|
|
Опрацювати§38-39 |
48. |
|
Практичне заняття. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій |
|
|
Доопрацювати практичне завдання |
49. |
|
Практичне заняття. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості |
|
|
Повторити §36-39 |
50. |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи |
|
|
|
Опрацювати§40-41 |
51. |
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
52. |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
|
|
|
|
53. |
Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя у кожному з них. Наземно-повітряне середовище, |
|
|
|
Опрацювати§42 |
54. |
Водне середовище життя. |
|
|
|
Опрацювати§43 |
55. |
Ґрунтове середовище життя. |
|
|
|
Опрацювати§44 |
56. |
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
|
|
|
|
Опрацювати§45 |
57. |
Співіснування організмів. |
|
|
|
|
58. |
Угруповання організмів. Екосистеми.
|
|
|
|
Опрацювати§46 |
59. |
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості . Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарка, живого куточка, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
|
|
|
Скласти звіт про екскурсію, підготуватися до підсумкового уроку |
60. |
Контрольна робота з теми «Планета Земля як середовище життя організмів» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Повторити матеріал теми |
|
Тематична |
|||||
Тема 3. Людина на планеті Земля (7 год) |
|||||
61. |
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини |
|
|
|
Опрацювати§47 |
62. |
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від різних видів забруднення) |
Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості |
|
|
Опрацювати §48 Доопрацювати практичну роботу |
63. |
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей ) |
|
|
|
Узагальнити почуту на уроці інформацію |
64. |
Охорона природи. Червона книга України. |
Практична робота. Складання Червоної книги своєї місцевості |
|
|
Опрацювати§49, доопрацювати практичну роботу |
65. |
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі |
|
|
|
Опрацювати § 50. |
66. |
Підсумковий урок з теми «Людина на планеті Земля» (різнорівневі завдання двох варіантів) |
|
|
Підготувати 5 запитань проблемного характеру |
|
Тематична |
|||||
67. |
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
Повторити вивчений матеріал |