Перший урок у новому навчальному році з природознавства з використанням новітніх освітніх методів та технік. Учні залюбки будуть грати, малювати та самостійно шукати інформацію на уроці.
Урок з природознавства для учнів 5 класу
«Науки, що вивчають природу»
Мета:
Тип уроку: Урок – повторення.
Обладнання: підручники; роздруковані інформаційні картки про природничі науки; папір формату А4, кольорові олівці, фломастери; роздруковані картки для додатку Плікерс (Plickers).
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання, знайомство з дітьми.
Метод «Знайомство»
Діти сідають в коло, та кожний і кожна називають своє ім’я та рису характеру (таку, яка подобається в собі, позитивну), яка починається на першу літеру імені. Починати знайомство слід за бажанням, а потім рухатись по колу.
ІІ. Актуалізація знань
Вчитель: В молодшій школі ви багато вивчали природу, давайте згадаємо, що ж запам’яталося вам найбільше?
Прийом «Мікрофон»
Учні по черзі називають свої імена, та швидко називають два-три слова, що найбільш широко описують те, що вони вивчили на попередніх уроках природознавста.
Вчитель: Ви дуже багато знаєте про середовище, що нас оточує, ці знання дуже знадобляться вам на наших уроках!
ІІІ. Повторення та узагальнення окремих понять та явищ
Вчитель: Ви навчились замислюватись над певними явищами, подіями поняттями; навчились на основі своїх знань робити певні висновки та відкриття та вже точно розумієте як важлива для людини і жива і нежива природа; доречі, а давайте згадаємо…
Бесіда:
Після правильної відповіді на останнє питання, вчитель пропонує скласти схему «Природне середовище». Заздалегідь роздруковані фото різних предметів розміщуються на дошці, або їх назви записуються, учні мають розмістити назви предметів у схемі. Приклади слів (бажано не більше 6): вода, кішка, камінь, горобець, грунт, метелик.
Вчитель: Людина з давніх давен спостерігає, вивчає, аналізує усе, що її оточує – наше природне середовище. І не дарма, адже людина також його частина. За багато століть існування людства накопичилось дуже багато різних знань про об’єкти природи, їх існування та взаємодію. З часом, знань накопичилось так багато, що люди почали розділяти і систематизувати ці знання, а більш вузькі теми – вивчати глибше. Таким чином з’явились із однієї науки виокремили багато різних наук. Умовно, всі природничі науки розділяють на ті що вивчають живу природу та ті що вивчають неживу природу. Знання людини у різних галузях допомагають їй приборкувати стихії, вести господарство, боротись із різноманітними хворобами, робити різні корисні винаходи та просто полегшують наше життя. Тож давайте ближче познайомимось із природничими науками.
ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань
Прийом «Дерево наук»
Учні за допомогою підручника, розвішаних в кабінеті карток з інформацією про науки див. Додаток А, олівців та фломастерів на аркуші паперу А4 складають Mind map (карту знань) у вигляді дерева з природничими науками з коротким визначенням, що вивчають ці науки. Кожна гілка дерева – це напрямок наукових досліджень. Приклад див. Додаток Б.
Прийом «Знаю більше»
Учні по черзі презентують свої роботи, кожен наступний розповідає про ту науку, що не була описана у попередніх учнів.
V. Рефлексія
За допомогою сервісу «Плікерс» («Plickers») та заздалегідь роздрукованих карток для роботи сервісу провести фронтальне опитування учнів.
Орієнтовані питання:
Декілька учнів розповідають що найбільше їм сподобалось на уроці, що не сподобалось.
VІ. Домашнє завдання
Урок з природознавства для учнів 5 класу
«Науки, що вивчають природу»
Мета:
Тип уроку: Урок – повторення.
Обладнання: підручники; роздруковані інформаційні картки про природничі науки; папір формату А4, кольорові олівці, фломастери; роздруковані картки для додатку Плікерс (Plickers).
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання, знайомство з дітьми.
Метод «Знайомство»
Діти сідають в коло, та кожний і кожна називають своє ім’я та рису характеру (таку, яка подобається в собі, позитивну), яка починається на першу літеру імені. Починати знайомство слід за бажанням, а потім рухатись по колу.
ІІ. Актуалізація знань
Вчитель: В молодшій школі ви багато вивчали природу, давайте згадаємо, що ж запам’яталося вам найбільше?
Прийом «Мікрофон»
Учні по черзі називають свої імена, та швидко називають два-три слова, що найбільш широко описують те, що вони вивчили на попередніх уроках природознавста.
Вчитель: Ви дуже багато знаєте про середовище, що нас оточує, ці знання дуже знадобляться вам на наших уроках!
ІІІ. Повторення та узагальнення окремих понять та явищ
Вчитель: Ви навчились замислюватись над певними явищами, подіями поняттями; навчились на основі своїх знань робити певні висновки та відкриття та вже точно розумієте як важлива для людини і жива і нежива природа; доречі, а давайте згадаємо…
Бесіда:
Після правильної відповіді на останнє питання, вчитель пропонує скласти схему «Природне середовище». Заздалегідь роздруковані фото різних предметів розміщуються на дошці, або їх назви записуються, учні мають розмістити назви предметів у схемі. Приклади слів (бажано не більше 6): вода, кішка, камінь, горобець, грунт, метелик.
Вчитель: Людина з давніх давен спостерігає, вивчає, аналізує усе, що її оточує – наше природне середовище. І не дарма, адже людина також його частина. За багато століть існування людства накопичилось дуже багато різних знань про об’єкти природи, їх існування та взаємодію. З часом, знань накопичилось так багато, що люди почали розділяти і систематизувати ці знання, а більш вузькі теми – вивчати глибше. Таким чином з’явились із однієї науки виокремили багато різних наук. Умовно, всі природничі науки розділяють на ті що вивчають живу природу та ті що вивчають неживу природу. Знання людини у різних галузях допомагають їй приборкувати стихії, вести господарство, боротись із різноманітними хворобами, робити різні корисні винаходи та просто полегшують наше життя. Тож давайте ближче познайомимось із природничими науками.
ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань
Прийом «Дерево наук»
Учні за допомогою підручника, розвішаних в кабінеті карток з інформацією про науки див. Додаток А, олівців та фломастерів на аркуші паперу А4 складають Mind map (карту знань) у вигляді дерева з природничими науками з коротким визначенням, що вивчають ці науки. Кожна гілка дерева – це напрямок наукових досліджень. Приклад див. Додаток Б.
Прийом «Знаю більше»
Учні по черзі презентують свої роботи, кожен наступний розповідає про ту науку, що не була описана у попередніх учнів.
V. Рефлексія
За допомогою сервісу «Плікерс» («Plickers») та заздалегідь роздрукованих карток для роботи сервісу провести фронтальне опитування учнів.
Орієнтовані питання:
Декілька учнів розповідають що найбільше їм сподобалось на уроці, що не сподобалось.
VІ. Домашнє завдання
Урок з природознавства для учнів 5 класу
«Науки, що вивчають природу»
Мета:
Тип уроку: Урок – повторення.
Обладнання: підручники; роздруковані інформаційні картки про природничі науки; папір формату А4, кольорові олівці, фломастери; роздруковані картки для додатку Плікерс (Plickers).
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання, знайомство з дітьми.
Метод «Знайомство»
Діти сідають в коло, та кожний і кожна називають своє ім’я та рису характеру (таку, яка подобається в собі, позитивну), яка починається на першу літеру імені. Починати знайомство слід за бажанням, а потім рухатись по колу.
ІІ. Актуалізація знань
Вчитель: В молодшій школі ви багато вивчали природу, давайте згадаємо, що ж запам’яталося вам найбільше?
Прийом «Мікрофон»
Учні по черзі називають свої імена, та швидко називають два-три слова, що найбільш широко описують те, що вони вивчили на попередніх уроках природознавста.
Вчитель: Ви дуже багато знаєте про середовище, що нас оточує, ці знання дуже знадобляться вам на наших уроках!
ІІІ. Повторення та узагальнення окремих понять та явищ
Вчитель: Ви навчились замислюватись над певними явищами, подіями поняттями; навчились на основі своїх знань робити певні висновки та відкриття та вже точно розумієте як важлива для людини і жива і нежива природа; доречі, а давайте згадаємо…
Бесіда:
Після правильної відповіді на останнє питання, вчитель пропонує скласти схему «Природне середовище». Заздалегідь роздруковані фото різних предметів розміщуються на дошці, або їх назви записуються, учні мають розмістити назви предметів у схемі. Приклади слів (бажано не більше 6): вода, кішка, камінь, горобець, грунт, метелик.
Вчитель: Людина з давніх давен спостерігає, вивчає, аналізує усе, що її оточує – наше природне середовище. І не дарма, адже людина також його частина. За багато століть існування людства накопичилось дуже багато різних знань про об’єкти природи, їх існування та взаємодію. З часом, знань накопичилось так багато, що люди почали розділяти і систематизувати ці знання, а більш вузькі теми – вивчати глибше. Таким чином з’явились із однієї науки виокремили багато різних наук. Умовно, всі природничі науки розділяють на ті що вивчають живу природу та ті що вивчають неживу природу. Знання людини у різних галузях допомагають їй приборкувати стихії, вести господарство, боротись із різноманітними хворобами, робити різні корисні винаходи та просто полегшують наше життя. Тож давайте ближче познайомимось із природничими науками.
ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань
Прийом «Дерево наук»
Учні за допомогою підручника, розвішаних в кабінеті карток з інформацією про науки див. Додаток А, олівців та фломастерів на аркуші паперу А4 складають Mind map (карту знань) у вигляді дерева з природничими науками з коротким визначенням, що вивчають ці науки. Кожна гілка дерева – це напрямок наукових досліджень. Приклад див. Додаток Б.
Прийом «Знаю більше»
Учні по черзі презентують свої роботи, кожен наступний розповідає про ту науку, що не була описана у попередніх учнів.
V. Рефлексія
За допомогою сервісу «Плікерс» («Plickers») та заздалегідь роздрукованих карток для роботи сервісу провести фронтальне опитування учнів.
Орієнтовані питання:
Декілька учнів розповідають що найбільше їм сподобалось на уроці, що не сподобалось.
VІ. Домашнє завдання