Календарно-тематичне планування з української літератури для 8 класу складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / упоряд. Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін. / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, оновлена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.)
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА . 8 КЛАС. І СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
1 |
|
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. ТЛ: художній образ, художній твір. |
|
2 |
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув козак Сірко»). |
|
3 |
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»). |
|
4 |
|
«Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
5 |
|
Пісні Марусі Чурай. «Засвіт встали козаченьки”, «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...». ТЛ: історичні пісні. |
1 |
6 |
|
РМ №1. Письмова робота про українську історичну народну пісню. |
|
7 |
|
Позакласне читання. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. |
|
8 |
|
Українські народні думи, їх різновиди. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. |
|
9 |
|
«Маруся Богуславка». Проблема вибору героїні. ТЛ: думи. |
|
10 |
|
«Маруся Богуславка». Образ української полонянки Марусі. |
|
11 |
|
Тарас Шевченко. Історія викупу поета з неволі, перебування в казематі й заслання. |
|
12 |
|
Творчість як єдина втіха на засланні в поезії “Думи мої, думи мої...” (1847). |
|
13 |
|
Роздуми про власну долю в поезії Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”. Символіка вірша “Ой три шляхи широкії...”ТЛ: філософська лірика. |
1 |
14 |
|
Виразне читання вибраних творів Т.Г.Шевченка. |
|
15 |
|
Контрольний твір про патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка. |
|
16 |
|
Контрольна тестова робота № 1 . Українські народні пісні, думи. |
|
17 |
|
Позакласне читання. Література рідного краю. Сучасні письменники Сумщини. |
|
18 |
|
Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії “Давня весна.” |
|
19 |
|
Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” |
|
20 |
|
Ритмомелодика й настрій поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” |
1 |
21 |
|
Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки “Давня казка.” |
|
22 |
|
Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!” ТЛ: громадянська лірика. |
1 |
23
|
|
Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях Володимира Сосюри “Васильки” й “Осінь”. ТЛ: інтимна, пейзажна лірика. |
|
24 |
|
РМ №2.Усний твір за літературною спадщиною Л.Українки. |
|
25 |
|
Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого “Бачиш: між трав зелених...”. Глибина художніх образів вірша “Зимовий етюд.” |
|
26 |
|
Самобутня постать поета Василя Голобородька в українській літературі. Наскрізний патріотизм поезії «З дитинства: дощ». ТЛ: вільний вірш, верлібр. |
|
27 |
|
Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок у віршах Василя Голобородька “Наша мова”, “Теплі слова.” |
|
28 |
|
Із сучасної української поезії кінця ХХ - початку ХХІ ст. Глибинний зміст і символіка “Чоловічого танцю” Василя Герасим’юка. |
|
29 |
|
Філософські мотиви віршів Івана Малковича “З янголом на плечі” й “З нічних молитов.” |
|
30 |
|
Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...” |
1 |
31
|
|
Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи “Мій ангел такий маленький...”. Гуманізм поезії “Коли до вас темної ночі...” |
|
Художні образи у вірші Ігоря Павлюка “Дівчинка”. Розмаїття сучасної лірики. |
|||
32 |
|
Контрольна тестова робота № 2. Світ української поезії. |
|