Календарно-тематичне планування з української літератури для 8 класу складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / упоряд. Р. В. Мовчан, К.В. Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк та ін. / К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, оновлена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13.01.2017 р та №201 від10.02.2017 р.)
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 8 КЛАС. ІІ СЕМЕСТР
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
33 |
|
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
34 |
|
Трагікомедія «Сто тисяч» Івана Карпенка-Карого – класичний взірець українського «театру корифеїв». |
|
35 |
|
Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. |
|
36 |
|
Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч.” |
|
37 |
|
Контрольний твір за трагікомедією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям. (“Чи завжди гроші породжують бездуховність?”). |
|
38 |
|
Контрольний твір за трагікомедією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям. (“Чи завжди гроші породжують бездуховність?”). |
|
39 |
|
Пригодницький, романтичний сюжет повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. |
|
40 |
|
Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною.” |
|
41 |
|
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною.” |
|
42 |
|
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. |
|
43 |
|
Час і вічність у повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною,”символічні образи. |
|
44 |
|
Олександр Довженко – видатний український кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про один із періодів Другої світової війни. |
|
45 |
|
Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
46 |
|
Позакласне читання. Олесь Гончар. Проблеми освіти, виховання «важких підлітків» у повісті “Бригантина.” |
|
47 |
|
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» - повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. |
|
48 |
|
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк в повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути.” |
|
49 |
|
«Максимальне навантаження» в повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” як вияв моральності та відповідальності в житті. |
|
50 |
|
Особливості композиції повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути.” |
|
51 |
|
Виразне читання. Інсценізація уривків повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути.” Проблема особистості в сучасному світі. |
|
52 |
|
Контрольна тестова робота №3. Національна драма. З української прози. |
|
53 |
|
Проблема знеосіблення людини в суспільстві, особистості й натовпу в оповіданні Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало.” |
|
54 |
|
Проблема свободи і неволі, дійсності та мрії в оповіданні. Алегоричність образу коня Шептала. |
|
55 |
|
РМ №3. Усний міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”. («Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі?»). |
|
56 |
|
“Місце для дракона” Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть “драконячі закони.” |
|
57 |
|
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука “Місце для дракона.” |
|
58 |
|
Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
59 |
|
Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. |
|
60 |
|
Позакласне читання. Література рідного краю. Борис Грінченко. Ідейно-художнє спрямування оповідання «Панько». |
|
61 |
|
“Вітька + Галя, або Повість про перше кохання” Валентина Чемериса - гумористична повість про життя і пригоди школярів. |
|
62 |
|
Дружба і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя...” |
|
63 |
|
Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. |
|
64 |
|
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. |
|
65 |
|
РМ № 4. Твір-розповідь з елементами роздуму за повістю В. Чемериса «Вітька + Галя, або повість про перше кохання». |
|
66 |
|
Контрольна тестова робота №4. З української прози. Український гумор. |
|
67 |
|
Урок-підсумок (літературна вікторина за вивченими в ІІ семестрі творами). |
|
68 |
|
Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
|