Календарно тематичне планування навчального матеріалу «Здоров’я, безпека та добробут» 7 клас
Відповідає навчальним програмам, що затверджені педагогічною радою(протокол №1 від 29.08.2024р), складеним на основі «Здоров’я, безпека та добробут». 7-9 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко,Іі. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич. ) що рекомендовано Міністерством освіти і науки України(наказ міністерства освіти і науки україни від 24.07.2023 № 883)
Рекомендована кількість годин за програмою(7клас) - 1,5год. на тиждень
Кількість годин за навчальним планом(7клас) - 1,5год на тиждень
Навчально-методичне забезпечення :
Здоров’я, безпека, добробут: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Воронцова Т.В., Пономаренко В.С.,. – Київ:видаництво «Алатон», 2024.
№ |
Дата пр |
Зміст уроку |
Очікувані результати навчання |
Вид навчальної діяльності |
Домашнє завдання |
Прим . |
РОЗДІЛ 1. БЕЗПЕКА ЛЮДИНИ |
||||||
1 |
|
Безпека життєдіяльності. Безпека, небезпека, ризики. . Природні, техногенні та соціальні небезпеки мирного часу. |
складає алгоритм дій у небезпечних |
Обстеження оселі на наявність небезпечних місць у разі надзвичайних ситуацій воєнного характері |
Опрацювати §1, с.10 |
|
2 |
|
Принципи безпечної життєдіяльності. |
демонструє безпечну поведінку в побуті, |
Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час. |
Опрацювати §1, с.17 |
|
3 |
|
Небезпеки воєнного часу. |
користується попередженнями та |
Оцінювання ризиків щоденного життя у мирний і воєнний час. |
Опрацювати §2, с.19 |
|
4 |
|
Екологічні проблеми й техногенні аварії внаслідок воєнних дій |
користується попередженнями та |
розрізняє прийнятні чи неприйнятні |
Опрацювати §2, с.22 |
|
5 |
|
Дії населення у разі загрози або надзвичайних ситуацій воєнного характеру. Сигнали оповіщення населення: «Увага всім!», «Повітряна тривога», «Хімічна небезпека». Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. Ознаки надійного і ненадійного укриття. |
оцінює ймовірність ризику виникнення |
Моделювання взаємодії з рятувальними службами при виявленні незнайомих чи вибухонебезпечних предметів. |
Опрацювати §2, с.27 |
|
6 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. |
Моделює взаємодії з |
Діє за стандартними моделями у разі
|
Опрацювати §3, с.35 |
|
7 |
|
Безпека на дорозі. Безпека пішохода, велосипедиста в місті та за містом, пасажира легкового і вантажного автомобіля, автобуса, поїзда. |
Моделює поведінки
|
Створення пам’яток безпеки для пішохода, велосипедиста |
Опрацювати §4, с.40 |
|
8 |
|
Заходи безпеки під час руху на велосипедах/ інших засобах індивідуальної мобільності (електросамокат, моноколесо тощо). Рух через залізничні переїзди. Небезпечні вантажі. |
Визначає ступінь складності ушкоджень
|
Відпрацювання прийомів психологічної самодопомоги в екстремальних ситуаціях. |
Опрацювати §4, с.46 |
|
9 |
|
Дорожньо-транспортні пригоди. Перша допомога постраждалим у ДТП.
|
Моделює поведінки свідків ДТП. |
Створення пам’яток безпеки
місті та за містом, пасажира
|
Опрацювати §5, с.48 |
|
10 |
|
Дії свідків ДТП. Перша допомога постраждалим у ДТП. |
|
Створення пам’яток безпеки
місті та за містом, пасажира |
Опрацювати §5, с.57 |
|
11 |
|
Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у закладі освіти. Оповіщення про пожежу. |
Досліджує знаки пожежної безпеки у закладі освіти. |
Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках |
Опрацювати §6, с.64 |
|
12 |
|
Первинні засоби пожежогасіння. Знаки пожежної безпеки. |
|
Дослідження засобів пожежогасіння |
Опрацювати §6, с.68 |
|
13 |
|
Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
|
Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні. |
Опрацювати §7, с.70 |
|
14 |
|
Самодопомога і невідкладна допомога. Керування стресом в екстремальних ситуаціях. |
визначає особливості поведінки у |
Відпрацювання прийомів психологічної самодопомоги в екстремальних ситуаціях |
Опрацювати §7, с.75 |
|
15 |
|
Перша домедична допомога при падіннях, травмах, опіках. |
визначає ступінь складності ушкоджень |
Відпрацювання умінь надавати першу домедичну допомогу при травмах, опіках |
Опрацювати §8, с.85 |
|
16 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу І «Безпека люди» |
Узагальнює та систематизує знання |
Тест |
Повторити §1-8 |
|
РОЗДІЛ 2 ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ |
||||||
17 |
|
Цілісність здоров'я. Сучасне уявлення про здоров’я. |
демонструє модель безпечної поведінки
|
Самооцінювання рівня здоров’я. |
Опрацювати §9, с.88 |
|
18 |
|
Чинники впливу на здоров’я . здоров’я і потреби |
вибирає доцільні (ефективні) стратегії |
Конкурс мотиваційних роликів про здоров’я |
Опрацювати §9,с. 94 |
|
19 |
|
Значення звичок і навичок для здоров’я. |
розробляє план власних дій
|
Вправа «Хіт-парад звичок». |
Опрацювати §10,с. 97 |
|
20 |
|
Як формують звички. Як змінити небажану звику. |
формує корисні звички
|
Відпрацювання техніки формування корисних звичок |
Опрацювати §10,с. 102 |
|
21 |
|
Здоров’я і спосіб життя. Переваги здорового способу життя
|
визначає |
Складання плану здорового способу життя. Створення групової презентації до теми «Профілактика інфекційних захворювань». |
Опрацювати §11,с. 105
|
|
22 |
|
Користь рухової активності і здорового харчування для здоров’я. Навички, сприятливі для здоров’я. |
переконливо презентує свої (спільні) ідеї |
Конкурс мотиваційних роликів |
Опрацювати §11,с. 111
|
|
23 |
|
Профілактика захворювань. |
|
Мозковий штурм: «Види захворювань». Групова робота: «Шляхи проникнення інфекції в організм людини» |
Опрацювати §12,с. 122 |
|
24 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу І «Здоров’я люди» |
Узагальнює вміння і знання |
Тест |
Повторити §9- 12 |
|
РОЗДІЛ 3. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я |
||||||
25 |
|
Складові і показники фізичного здоров’я |
доводить переваги здорового способу |
Визначення індивідуальних
|
Опрацювати §13,с. 127 |
|
26 |
|
Практична робота Самооцінка фізичної форми |
застосовує формули, графічні та |
Ознайомлення з практиками |
Опрацювати §13 с.129 |
|
27 |
|
Рухова активність. Рух і здоров’я |
керує власною поведінкою для |
Створення режиму робочого і |
Опрацювати §14,145
|
|
28 |
|
Особиста гігієна підлітків. Гігієнічні процедури. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції. . |
встановлює взаємозв’язок і пояснює |
Визначення типу шкіри і волосся. |
Опрацювати § 15 Підготуватися до проєкту |
|
29 |
|
ПРОЄКТ Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри |
Визначає тип шкіри і
|
Визначення типу шкіри і
|
Підготувати презентацію проекту |
|
30 |
|
Біологічні ритми і здоров’я. Працездатність, значення сну |
Вміє планувати свій час |
Дослідження значення сну в юнацькому віці. |
Опрацювати §16, 168 |
|
31 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу ІІ «Здоров’я людини» та розділу ІІІ «Фізична складова здоров’я» |
Узагальнює знання |
Тест |
Повторити §14-16 |
|
РОЗДІЛ 4. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (12 год) |
||||||
32 |
|
Психічний і духовний розвиток |
аналізує вплив ставлення людей до власного тіла і його змін на їх здоров’я, |
Дослідження особливостей психічного і духовного розвитку підлітків. |
Опрацювати §17 , 171 |
|
33 |
|
Життєві цінності і здоров’я. |
досліджує і пояснює зміни власного |
Обговорення притчі про життєві цінності. |
Опрацювати §17, с.175 |
|
34 |
|
Психологічна рівновага і здоров’я |
застосовує прийоми активного слухання, |
Відпрацювання навичок самоконтролю, планування часу. |
Опрацювати §18, с.177 |
|
35 |
|
Культура вияву почуттів. |
застосовує прийоми активного слухання, |
|
Опрацювати §18, с.183 |
|
36 |
|
Ознаки психологічної рівноваги. |
Визначає ознаки рівноваги |
|
Опрацювати §18, с184 |
|
37 |
|
Як реагувати на зміни та критику. Самооцінка і здоров’я |
Досліджує особливості розвитку підлітка |
Розробка плану щодо формування адекватної самооцінки. |
Опрацювати §19, с.186 |
|
38 |
|
Конструктивне сприймання критики. |
застосовує прийоми підвищення самооцінки |
Обговорення притчі про негативне мислення. |
Опрацювати §19, с.193 |
|
39 |
|
Стрес і здоров’я. |
досліджує і пояснює зміни власного |
Алгоритм вибору адекватних способів керування стресом. |
Опрацювати §20, с.197 |
|
40 |
|
Причини й наслідки емоційного вигорання. |
дотримується правил комфортного |
Алгоритм вибору адекватних способів керування стресом. |
Опрацювати §20,с.201 |
|
41 |
|
Способи керування стресом. |
Фокусує увагу на |
Алгоритм вибору адекватних способів керування стресом. |
Опрацювати §20, с.205 |
|
42 |
|
Конфлікти і здоров’я |
поводиться впевнено, здійснюючи |
Моделювання прийомів конструктивного розв’язання конфліктів. |
Опрацювати §21, с.211 |
|
43 |
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів. |
виступає посередником у запобіганні чи |
|
Опрацювати §21, с.212 |
|
44 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу ІV «Психологічна і духовна складові здоров’я». |
Узагальнює знання |
Тест |
Повторити §17-21 |
|
РОЗДІЛ 5. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я |
||||||
45 |
|
Соціальні чинники здоров’я |
дотримується правил міжособистісного |
Дослідження елементів соціального середовища свого населеного пункту. |
Опрацювати §22, с.219 |
|
46 |
|
Вплив цифрового середовища на здоров’я |
виявляє ознаки булінгу, насилля, |
Створення пам’ятки з інформацією про екстрині телефони |
Опрацювати §23,229 |
|
47 |
|
Неінфекційні захворювання та їх профілактика |
уникає небезпечного/ шкідливого |
Критичний аналіз реклами |
Опрацювати §24, с.237 |
|
48
|
|
Інфекційні захворювання, що набули соціального значення. |
|
Аналіз причин і наслідків «Хвороб цивілізації». |
Опрацювати §25, с.247 |
|
РОЗДІЛ 6. ДОБРОБУТ |
||||||
49 |
|
Громадський добробут. |
отримується правил комфортного |
Групова дискусія про екологічні проблеми |
Опрацювати §26, с.255 |
|
50 |
|
Особистий добробут |
аналізує вплив науки, культури, |
Створення о інфографіки, що ілюструє взаємозв'язок між добробутом та якістю життя |
Опрацювати §27, с.263 |
|
51 |
|
Уміння вчитися |
вибирає доцільні та ефективні навчальні |
Вправи для концентрації уваги, розвитку пам’яті, для критичного і креативного мислення. |
Опрацювати §28,274 |
|
52 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу V «Психологічна і духовна складові здоров’я» та розділу VІ «Добробут» |
Узагальнює знання |
Тест |
Повторити §22-27 |
|
1