Календарно – тематичне планування
образотворче мистецтво 5 клас 2022 – 2023 н. р.
(за Модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи» автори: Масол Л. М., Просіна О. В. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Підручник: Мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/Л.М. Масол. – К.: Видавництво: «Освіта», 2022.- 25с.
33 год. + 2 год резерв.
Вчитель
Скрипник Людмила Іванівна
Казанківська гімназія № 4
Казанківської ОТГ
Миколаївської області
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Орієнтовна тематика практичних завдань |
Матеріали та техніка виконання |
Вступ. |
||||
1. |
|
Походження мистецтва. Мистецтво стародавніх цивілізацій. Як виникло образотворче мистецтво. |
Варіант І. Намалюй тварину, яка мчить у далечінь, або таку, що на мить спинилася, тривожно вслухаючись у шерхіт листя. Варіант ІІ. Пофантазуй і створи ескіз тканини за трипільськими мотивами для сучасного одягу.
|
Акварель.
Графічні матеріали.
|
2. |
|
Образотворче мистецтво стародавніх цивілізацій. |
Варіант І. Намалюй грецьку вазу – амфору. Придумай декор. Варіант ІІ. Уяви себе реставратором/реставраторкою. Використай фрагменти одного із зразків розпису грецьких ваз для відновлення цілісної сюжетної композиції. |
Графічні матеріали. |
Розділ І. Народне мистецтво. |
||||
3. |
|
Одвічні ритми мистецтва. Орнаментальні мотиви. |
Варіант І. Виконай рослинний орнамент у стрічці. Варіант ІІ. Запропонуй ескіз орнаменту для металевих воріт, калитки дачної садиби, огорожі, клумби в парку тощо. |
Кольорові олівці, фломастери. |
4. |
|
Барвиста магія народного малярства. |
Намалюй квіткову композицію за традиціями українського народного малярства, використай мотиви петриківського або самчиківського розпису, прийоми стилізації. |
Акварель. Гуаш. |
5. |
|
Золоті руки народних майстрів. Декоративно – ужиткове мистецтво. |
Варіант І. Виготов витинанку «Чарівні птахи». Запропонуй різні варіанти складання з неї візерунків на склі вікна. Варіант ІІ. Виготов витинанку «Зайчики-побігайчики». Застосуй тло з паперу різних кольорів для передачі природного оточення. |
Кольоровий папір, кольоровий картон, ножиці, клей. |
6. |
|
Народна іграшка. |
Варіант І. Виліпи декоративну тарілку. Варіант ІІ. Виліпи коника- стрибунця за мотивами української народної іграшки. Варіант ІІІ. Подумай і зроби фантастичну тварину. |
Пластилінові джгутики та кульки, природні матеріали чи продукти – сир, тісто. |
7. |
|
Мистецький дивосвіт. Чарівні арабески. |
Варіант І. Намалюй ескіз арабески для оздоблення одягу східної красуні, орієнтуючись на зразки геометричних орнаментів. Варіант ІІ. Намалюй арабеску для східного килима Алладіна. |
Кольорові олівці, фломастери. |
Розділ ІІ. Професійне мистецтво. |
||||
8. |
|
Графічні інотації. Графіка: мелодії виразних ліній. |
Намалюй «котика-вусатика» різними графічними засобами: лінійний портрет або кольоровий портрет. |
Кольорова ручка, кольорові олівці. |
9. |
|
Види графіки. |
Виконати графічні ілюстрації до художнього твору.(Астрід Ліндгренд «Пеппі Довга панчоха») |
Кольорові олівці, фломастери, кольорові ручки. |
10. |
|
Симфонія кольорів. Живопис: кольорова гармонія. |
Створи живописну композицію «Старий замок» в одному чи двох варіантах: у сутінках надвечір’я (ахроматична гама) та у сонячний день (хроматична гама). Розділивши аркуш навпіл. |
Гуаш. |
11. |
|
Колорит у живописі. |
Варіант І. Намалюй рибку – Морську Царівну. Застосуй у колірній гамі нюанс або контраст. Варіант ІІ. Склади на столі композицію з 2-3 фруктів або овочів. Намалюй «смачний» натюрморт з натури. Продумай колорит. |
Гуаш. Акварель. |
12. |
|
Секрети фактури. Скульптура – мистецтво пластичних форм. |
Виліпи шахові фігури «Король і Королева» на новорічному карнавалі». |
Пластилін. Солоне тісто. |
13. |
|
Архітектура – музика, що застигла в камені. |
Робота в групах. Створити проєкт «Екомісто – зелений острів в океані» з незвичними будинками скафандрами й підводними хмарочосами. Презентуйте його, розкриваючи екологічність ідей. |
Пластилін. Солоне тісто. Акварель. |
14. |
|
Мистецький дивосвіт. Архітектура та образотворче мистецтво Сходу. |
Варіант І. Намалювати зимовий пейзаж «Пагода в горах» у вертикальному видовженому форматі. Варіант ІІ. Створити ескіз монети з твариною, яка символом року за східним календарем |
Акварель.
Техніки на вибір. |
15. |
|
Перевіряємо свої досягнення. |
|
|
Розділ ІІІ. Сценічні мистецтва. |
||||
16. |
|
Коли всі мистецтва разом. Література і візуальні образи. |
Варіант І. Намалюй буквицю з інструментів художника або природних форм. Варіант ІІ. Намалюй ініціал свого імені з рослинними або геометричними мотивами. |
Фломастери, маркери. |
17. |
|
Цирк в архітектурі та живописі. |
Створи веселого клоуна. |
Акварель, фломастери, кольорові олівці. Кольоровий папір, картон. |
18. |
|
У царстві Мельпомени. Театральна афіша повідомляє. |
Варіант І. Перетворіть два смайлики на театральних персонажів – веселого Арлекіна та сумного П’єро. Варіант ІІ. Створи афішу до вистави. (за вибором учнів). |
Фломастери. |
19. |
|
Мистецтво створення ляльки. |
Варіант І. Розроби ескіз театральних ляльок Арлекіно і П’єро. Варіант ІІ. Групова робота. Виготовити театральні ляльки з різних матеріалів, передати характери персонажів, «оживити» ляльок рухами й діалогами. Підготувати виставку або провести конкурс на кращу ляльку. |
Графічні матеріали.
Тканина, картон, хутро, нитки, стрічки, гудзики та інш. |
20. |
|
У музичному театрі. Споруди та інтер’єри театрів. |
Намалюй театральний бінокль або створи його з побутових матеріалів як бутафорію для шкільного театру. Придумай оригінальний декор. |
Графічні матеріали. Акварель. Тканина, картон, хутро, нитки, стрічки, гудзики та інш. |
21. |
|
Майстерність сценографії. |
Створи театральну завісу. |
Кольоровий картон, папір |
22. |
|
Ансамбль: у єдності краса. Архітектурний ансамбль. |
Створи ескіз одного з видів монументального мистецтва: вітража, мозаїки або муралу. |
За вибором учнів. |
23. |
|
Садово – паркове мистецтво. |
Виготовити фонтан «Дельфін» для парку відпочинку з різних матеріалів. |
Пластилін, солоне тісто. Кольоровий картон, кольоровий папір. |
24. |
|
Мистецький дивосвіт. Цирк сходу. |
Варіант І. Намалюй стилізованого слоника для екологічної реклами. Варіант ІІ. Створи декоративного індійського слоника для голографічної композиції. |
Матеріал на вибір учнів. |
25. |
|
Перевіряємо свої досягнення. |
|
|
Розділ ІV. Візуальні мистецтва. |
||||
26. |
|
Наймолодша муза. Художник у кіно. |
Варіант І. Виліпи кіногероя (за вибором учня) у вигляді сувеніру. (наприклад ведмежа Падінгтон). Варіант ІІ. Намалюй комікс за сюжетом літературного твору (на вибір учнів) та з урахуванням кінообразу. (наприклад ведмежа Падінгтон). Обери за основу кадри, які найбільше сподобалися, запиши в хмаринках найвдаліші фрази головних героїв.
|
Пластилін, солоне тісто.
Графічні матеріали. Акварель. |
27. |
|
Як створюється мультик. |
Варіант І. Придумай і намалюй власний образ робота Мед -Арта, але попередньо ознайомся з його електронними друзями – митцями. Варіант ІІ. Колективна робота. Організувати і провести пітчинг (це, по суті, бізнес-план, який усно представляється потенційним інвесторам бізнесу). Виберіть окрему групу експертів-інвесторів. Об’єднайтеся в команди, визначте ролі: сценариста, режисера, художника-мультиплікатора, продюсера. Розробіть сценарій майбутнього мультфільму (за вибором учнів), образи головних героїв та бюджет фільму. Підготуйте візуальну презентацію (колаж) або комп’ютерну презентацію. Переконливо аргументуйте свою ідею, рекламуйте проєкт. |
Графічні матеріали. Акварель.
Матеріал на вибір учнів. |
28. |
|
Час новітній створює красу. Дизайн і його види. |
Створи заставку до телепередачі «У світі тварин». За допомогою кольорової гами передай загальну емоційну атмосферу дружби, доброзичливості, довіри, захоплення мистецтвом. Проведи музичні паралелі знайомою музикою.
|
Матеріал на вибір учнів. |
29. |
|
Дизайн і комп’ютерні технології. |
Колективна робота. Створіть веселу карту зоопарку і нанесіть на неї логотипи, піктограми. Орієнтовні теми: «Атракціон мавпочок», «Білочка-ласунка», «Неслухняне слоненя», «Кенгурятко -акробат», «Лебединий вальс», «Лев – король звірів». |
Матеріал на вибір учнів. |
30. |
|
Мистецтво і техніка. Фотомистецтво: мандрівка без кордонів і меж. |
Створити світлини рідного краю для загальношкільної виставки «З Україною в серці».
|
Фотоапарат. Телефон. Комп’ютер. |
31. |
|
Сучасні артпрактики. |
Придивись уважніше до вмісту холодильника можливо там є продукти які чекають запрошення до смачного фотопейзажу? Створи фудскейп (пейзаж створений із продуктів) з корисних для здоров’я продуктів. |
Фотоапарат. Телефон. Комп’ютер. Різноманітні харчові продукти. |
32. |
|
Мистецький дивосвіт. Карнавальні костюми, маски, образи. |
Завдання-загадка. Створи маску для святкового карнавалу: «Чарівна незнайомка» (для дівчат), «Відважний лицар» (для хлопчиків). |
Кольоровий картон, кольоровий папір, бісер, стрічки, фольга, пір’я, хутро та інш. |
33. |
|
Перевіряємо свої досягнення. |
|
|
1