Календарно – тематичне планування образотворче мистецтво 5 клас 2022 – 2023 н. р. (за Модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи» автори: Масол Л. М., Просіна О. В.

Про матеріал
Календарно – тематичне планування образотворче мистецтво 5 клас 2022 – 2023 н. р. (за Модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи» автори: Масол Л. М., Просіна О. В. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Підручник: Мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/Л.М. Масол. – К.: Видавництво: «Освіта», 2022.- 25с. 33 год. + 2 год резерв.
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування

образотворче мистецтво 5 клас 2022 – 2023 н. р.

 (за Модельною  навчальною  програмою  «Мистецтво. 5-6 класи»  автори: Масол Л. М., Просіна О. В. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

Підручник: Мистецтво: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів/Л.М. Масол. – К.: Видавництво: «Освіта», 2022.- 25с.

33 год. + 2 год резерв.

                                         Вчитель

 Скрипник Людмила Іванівна

                                                                            Казанківська гімназія 4

                                                              Казанківської ОТГ

                                                                                Миколаївської області

 

№ п/п

Дата

Тема уроку

Орієнтовна тематика

практичних завдань

Матеріали та техніка виконання

Вступ.

1.

 

Походження мистецтва. Мистецтво стародавніх цивілізацій. Як виникло образотворче мистецтво.

Варіант І. Намалюй тварину, яка мчить у далечінь, або таку, що на мить спинилася, тривожно вслухаючись у шерхіт листя.

Варіант ІІ. Пофантазуй і створи ескіз тканини за трипільськими мотивами для сучасного одягу.

 

Акварель.

 

 

 

 Графічні матеріали.

 

2.

 

Образотворче мистецтво стародавніх цивілізацій.

Варіант І. Намалюй грецьку вазу – амфору. Придумай декор.

Варіант ІІ. Уяви себе реставратором/реставраторкою. Використай фрагменти одного із зразків розпису грецьких ваз для відновлення цілісної сюжетної композиції.

Графічні матеріали.

Розділ І. Народне мистецтво.

3.

 

Одвічні ритми мистецтва. Орнаментальні мотиви.

Варіант І. Виконай рослинний орнамент у стрічці.

Варіант ІІ. Запропонуй ескіз орнаменту для металевих воріт, калитки дачної садиби, огорожі, клумби в парку тощо.

 Кольорові олівці,  фломастери.

4.

 

Барвиста магія народного малярства.

Намалюй квіткову композицію за традиціями українського народного малярства, використай мотиви петриківського або самчиківського розпису, прийоми стилізації.

Акварель. Гуаш.

5.

 

Золоті руки народних майстрів. Декоративно – ужиткове мистецтво.

 Варіант І. Виготов витинанку «Чарівні птахи». Запропонуй різні варіанти складання з неї візерунків на склі вікна.

Варіант ІІ. Виготов витинанку «Зайчики-побігайчики». Застосуй тло з паперу різних кольорів для передачі природного оточення.

Кольоровий папір, кольоровий картон, ножиці, клей.

6.

 

Народна іграшка.

Варіант І. Виліпи декоративну тарілку.

Варіант ІІ. Виліпи коника- стрибунця за мотивами української народної іграшки.

Варіант ІІІ. Подумай і зроби фантастичну тварину.

Пластилінові джгутики та кульки, природні матеріали чи продукти – сир, тісто.

7.

 

 Мистецький дивосвіт. Чарівні арабески.

Варіант І. Намалюй ескіз арабески для оздоблення одягу східної красуні, орієнтуючись на зразки геометричних орнаментів.

Варіант ІІ. Намалюй арабеску для східного килима Алладіна.

Кольорові олівці, фломастери.

Розділ ІІ. Професійне мистецтво.

8.

 

Графічні інотації. Графіка: мелодії виразних ліній.

Намалюй «котика-вусатика» різними графічними засобами: лінійний портрет або кольоровий портрет.

Кольорова ручка, кольорові олівці.

9.

 

Види графіки.

Виконати графічні ілюстрації до художнього твору.(Астрід  Ліндгренд «Пеппі Довга панчоха»)

Кольорові олівці, фломастери, кольорові ручки.

10.

 

Симфонія кольорів. Живопис: кольорова гармонія.

Створи живописну композицію «Старий замок» в одному чи двох варіантах: у сутінках надвечір’я (ахроматична гама)  та у сонячний день (хроматична гама). Розділивши аркуш навпіл.

Гуаш.

11.

 

Колорит у живописі.

Варіант І. Намалюй рибку – Морську Царівну. Застосуй у колірній гамі нюанс або контраст.

Варіант ІІ. Склади на столі композицію з 2-3 фруктів або овочів. Намалюй «смачний» натюрморт з натури. Продумай колорит.

Гуаш. Акварель.

12.

 

Секрети фактури. Скульптура – мистецтво пластичних форм.

Виліпи шахові фігури «Король і Королева» на новорічному карнавалі».

Пластилін. Солоне тісто.

13.

 

Архітектура – музика, що застигла в камені.

Робота в групах. Створити проєкт «Екомісто – зелений острів в океані» з незвичними будинками скафандрами й підводними хмарочосами. Презентуйте його, розкриваючи екологічність ідей.

Пластилін. Солоне тісто. Акварель.

14.

 

Мистецький дивосвіт. Архітектура та образотворче мистецтво Сходу.

Варіант І. Намалювати зимовий пейзаж «Пагода в горах» у вертикальному видовженому форматі.

Варіант ІІ. Створити ескіз монети з твариною, яка символом року за східним календарем

Акварель.

 

 

 

Техніки на вибір.

15.

 

Перевіряємо свої досягнення.

 

 

Розділ ІІІ. Сценічні мистецтва.

16.

 

Коли всі мистецтва разом. Література і візуальні образи.

Варіант І. Намалюй буквицю з інструментів художника або природних форм.

Варіант ІІ. Намалюй ініціал свого імені з рослинними або геометричними мотивами.

Фломастери, маркери.

17.

 

Цирк в архітектурі та живописі.

Створи веселого клоуна.

Акварель, фломастери, кольорові олівці.

Кольоровий папір, картон.

18.

 

У царстві Мельпомени. Театральна афіша повідомляє.

Варіант І. Перетворіть два смайлики на театральних персонажів – веселого Арлекіна та сумного П’єро. 

Варіант ІІ. Створи афішу до вистави. (за вибором учнів).

Фломастери.

19.

 

Мистецтво створення ляльки.

Варіант І. Розроби ескіз театральних ляльок Арлекіно і П’єро.

Варіант ІІ. Групова робота. Виготовити театральні ляльки з різних матеріалів, передати характери персонажів, «оживити» ляльок рухами й діалогами. Підготувати виставку або провести конкурс на кращу ляльку.

Графічні матеріали.

 

Тканина, картон, хутро, нитки, стрічки, гудзики та інш.

20.

 

У музичному театрі. Споруди та інтер’єри театрів.

Намалюй театральний бінокль або створи його з побутових матеріалів як бутафорію для шкільного театру. Придумай оригінальний декор.

Графічні матеріали. Акварель. Тканина, картон, хутро, нитки, стрічки, гудзики та інш.

21.

 

Майстерність сценографії.

Створи театральну завісу.

Кольоровий картон, папір

22.

 

Ансамбль: у єдності краса. Архітектурний ансамбль.

Створи ескіз одного з видів монументального мистецтва: вітража, мозаїки або муралу.

За вибором учнів.

23.

 

Садово – паркове мистецтво.

Виготовити фонтан «Дельфін» для парку відпочинку з різних матеріалів.

Пластилін, солоне тісто. Кольоровий картон, кольоровий папір.

24.

 

Мистецький дивосвіт. Цирк сходу.

Варіант І. Намалюй стилізованого слоника для екологічної реклами.

Варіант ІІ. Створи декоративного індійського слоника для голографічної композиції.

Матеріал на вибір учнів.

25.

 

Перевіряємо свої досягнення.

 

 

Розділ ІV. Візуальні мистецтва.

26.

 

Наймолодша муза. Художник у кіно.

Варіант І. Виліпи кіногероя (за вибором учня)  у вигляді сувеніру. (наприклад ведмежа Падінгтон).

Варіант ІІ. Намалюй комікс за сюжетом літературного твору (на вибір учнів) та з урахуванням кінообразу. (наприклад ведмежа Падінгтон). Обери за основу кадри, які найбільше сподобалися, запиши в хмаринках найвдаліші фрази головних героїв.

 

Пластилін, солоне тісто.

 

 

Графічні матеріали. Акварель.

27.

 

Як створюється мультик.

Варіант І. Придумай і намалюй власний образ робота Мед -Арта, але попередньо ознайомся з його електронними друзями – митцями.

Варіант ІІ. Колективна робота. Організувати і провести пітчинг  (це, по суті, бізнес-план, який усно представляється потенційним інвесторам бізнесу). Виберіть окрему групу експертів-інвесторів. Об’єднайтеся в команди, визначте ролі: сценариста, режисера, художника-мультиплікатора, продюсера. Розробіть сценарій майбутнього мультфільму (за вибором учнів), образи головних героїв та бюджет фільму. Підготуйте візуальну презентацію (колаж) або комп’ютерну презентацію. Переконливо аргументуйте свою ідею, рекламуйте проєкт.

Графічні матеріали. Акварель.

 

 

Матеріал на вибір учнів.

28.

 

Час новітній створює красу. Дизайн і його види.

Створи заставку до телепередачі «У світі тварин». За допомогою кольорової гами передай загальну емоційну атмосферу дружби, доброзичливості, довіри, захоплення мистецтвом. Проведи музичні паралелі знайомою музикою. 

 

Матеріал на вибір учнів.

29.

 

Дизайн і комп’ютерні технології.

Колективна робота. Створіть веселу карту зоопарку і нанесіть на неї логотипи, піктограми. Орієнтовні теми: «Атракціон мавпочок», «Білочка-ласунка», «Неслухняне слоненя», «Кенгурятко -акробат», «Лебединий вальс», «Лев – король звірів».

Матеріал на вибір учнів.

30.

 

Мистецтво і техніка. Фотомистецтво: мандрівка без кордонів і меж.

Створити світлини рідного краю для загальношкільної виставки «З Україною в серці».

 

Фотоапарат. Телефон. Комп’ютер.

31.

 

Сучасні артпрактики.

Придивись уважніше до вмісту холодильника можливо там є продукти які чекають запрошення до смачного фотопейзажу? Створи фудскейп (пейзаж створений із продуктів) з корисних для здоров’я продуктів.

Фотоапарат. Телефон. Комп’ютер. Різноманітні харчові продукти.

32.

 

Мистецький дивосвіт. Карнавальні костюми, маски, образи.

Завдання-загадка. Створи маску для святкового карнавалу: «Чарівна незнайомка» (для дівчат), «Відважний лицар» (для хлопчиків).

Кольоровий картон, кольоровий папір, бісер, стрічки, фольга, пір’я, хутро та інш.

33.

 

Перевіряємо свої досягнення.

 

 

 

1

 

docx
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
3932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку