Календарно-тематичне планування "Основи християнської етики. 7 клас" призначено для вчителів , що викладають предмет "Основи християнської етики" у 7 класі по 1 год. на тиждень.
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
7 клас
Ісус Христос –
ідеал для наслідування
|
|
І семестр
|
|
|||||
№ з/ п |
Дата проведення. |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
Розділ 1. Морально-етичні цінності християнства |
||||||||
1 |
|
Вступ |
|
|||||
2 |
|
Моральні засади християнства - Закони Божі – абсолютні вічні іде - али; - Ісус Христос – ідеал людської до - сконалості. |
Учень/учениця: - розуміє суть моральних за- сад християнства; - усвідомлює необхідність дотримання у житті Божих Законів. |
|||||
3 |
|
Святість. Наслідування Христа - святість людини – відображення святості Бога; - святість – це духовне відмежуван- ня від гріховного світу. |
Учень/учениця: - наводить приклади з жит- тя Ісуса Христа як взірця для наслідування; - на прикладі біблійних ге - роїв та християнських по - движників пояснює значен- ня святості. |
|||||
4 |
|
Матеріальний і духовний світ лю- дини - співвідношення матеріального і духовного; - чесноти та духовне зростання людини; - Ісус і багатий юнак (Мт. 19: 16-26; Мк. 10: 13-27; Лк. 18: 17-29); (преподобний Антоній Великий). |
Учень/учениця: - розрізняє зміст понять «ма- теріальний і духовний світ людини»; - обґрунтовує на основі біб - лійних сюжетів взаємозв’я- зок між чеснотами та ду - ховним зростанням люди - ни |
|||||
5 |
|
Прагнення пізнати істину - зустріч Закхея з Христом. (Лк. 19, 1-10); - «І спізнаєте правду, і правда визво- лить вас» (Ів. 8, 32); - наслідки зустрічі з Христом; (бла - женний Августин). |
Учень/учениця: - пояснює поняття «істина», обґрунтовує необхідність її пізнання; - аргументує прагнення лю- дини пізнати істину. |
|||||
6 |
|
Наполегливість у досягненні мети - оздоровлення двох сліпих (Мт. 9, 27-31).
|
Учень/учениця: - пояснює важливість окрес- лення мети у житті людини на конкретних біблійних та історичних прикладах.
|
|||||
7 |
|
Життєвий шлях людини - сенс життя людини; - потребу морального вдосконален - ня; - життя Івана Хрестителя (Мт. 11, 1-15; Мк. 1, 1-11; 14, 1-9; Лк. 1, 5-25; 7, 18-29; Ів. 1, 19-34; 4, 4-42). |
Учень/учениця: - пояснює сенс життя люди- ни; - усвідомлює потребу мо - рального вдоскона лення на своєму життєвому шляху. |
|||||
8 |
|
Віра, надія, любов - Божі чесноти – віра, надія, любов; - внутрішня єдність цих чеснот. |
Учень/учениця: - пояснює зміст понять «ві - ра», «надія»,«любов»; - розуміє їх значення у люд - ському житті. |
|||||
9 |
|
Вдячність – важлива людська чеснота - вміння бути вдячним; - оздоровлення десяти прокажених (Лк. 17, 12-19). |
Учень/учениця: - трактує вдячність як важ - ливу людську чесноту; - усвідомлює потребу вміти бути вдячним у житті. |
|||||
10 |
|
Узагальнюючий урок «Морально-етичні цін - ності християнств» |
|
|||||
11 |
|
Рішучість і відвага у житті - сміливо боронити правду; - диякон Степан.
|
Учень/учениця: - пояснює зміст моральних цінностей «рішучість», «відвага»; - усвідомлює необхідність сміливо боронити правду; - наводить приклади з Біблії та з життя українського на- роду. |
|||||
12 |
|
Здатність піти за покликом сум - ління - вміння почути голос сумління; - апостол Андрій Первозванний (Мт. 4, 17-22).
|
Учень/учениця: - на прикладі біблійного сю- жету пояснює значення по- няття «поклик сумління»; - обґрунтовує необхідність слідувати в житті за покли- ком сумління. |
|||||
Християнські орієнтири людського життя |
||||||||
13 |
|
Допомога як вияв любові - допомога потребуючим; - оздоровлення розслабленого (Мк. 2, 1-12). |
Учень/учениця: - трактує допомогу як ви- яв любові; - усвідомлює необхідність надання допомоги по - требуючим.
|
|||||
14 |
|
Милосердя і безкорисливість - творити безкорисливо добро для ін - ших, не чекаючи нагороди; - (св. Миколай Чудотворець Мірликій- ський, мати Тереза). |
Учень/учениця: - розуміє поняття «мило- сердя», «безкорисли - вість»; - усвідомлює цінність чес- нот милосердя і безко - рисливості для людини; - на прикладі біблійних та історичних сюжетів об - ґрунтовує потребу тво - рити безкорисливо добро для інших, не чекаючи нагороди. |
|||||
15 |
|
Відданість і вірність християнським переконанням - «Хто любить батька і матір більше, ніж Мене…» |
Учень/учениця: - пояснює поняття «відда- ність», «вірність»; - розуміє та обґрунтовує потребу відданості та вір- ності християнським пе - реконанням у житті лю - дини. |
|||||
16 |
|
Цінність знань у житті людини - знання – це скарб і дорога до світла; - «знання ж надимає, любов же будує» (1 Кор.8:1). Василій Великий і Григорій Богослов
|
Учень/учениця: - пояснює важливість на- буття людиною знань на її життєвому шляху; - наводить приклади слі- дування дорогою знань з життя провідних христи- янських богословів. |
|||||
17 |
|
Узагальнюючий урок «Християнські орієнтири людського життя» |
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
ІІ семестр |
|
|||||
№ з/ п |
Дата проведення. |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
18 |
|
Мова – безцінний Божий дар - дар мови і його використання; - Іван Златоустий (1 Кор. 14, 1-4, 9, 13- 14). |
Учень/учениця: - розуміє важливість мови у житті людини; - трактує мову як дар Бо - жий. |
|||||
19 |
|
«Рідна мова – то серце народу: гине мова – гине народ» (І. Огієнко) - пошана і плекання рідної мови; - просвітителі Кирило і Мефодій.
|
Учень/учениця: - пояснює цінність рідної мови у суспільно-істо - ричному житті народу; - обґрунтовує потребу ша - нобливого ставлення до рідної мови; - наводить приклади важ - ливого значення рідної мови з історичного мину - лого українського народу. |
|||||
20 |
|
Мужність у протистоянні злу - долати зло – потреба і обов’язок; (великомученик Георгій Побідоно - сець).
|
Учень/учениця: - пояснює поняття «муж - ність», «зло»; - усвідомлює значущість чесноти мужності у про- тистоянні злу; - розуміє потребу долати зло.; - знає подвижницьке жит - тя мучеників за віру в Христа. |
|||||
21 |
|
Людська слабкість і зміцнення волі - «Діла плоті відомі…» (Гал. 5:21); - розкаяння – дорога до святості; - від розкаяння - до пробудження нових життєвих сил; - апостол Петро (Мт. 14, 22-33; 16, 13- 19; 26, 33-35, 69-75). |
Учень/учениця: - пояснює сутність люд - ської слабкості; - трактує страх як вияв людської слабкості; - розуміє значущість роз - каяння у житті людини. |
|||||
22 |
|
Прозріння - духовна і фізична сліпота; - світло правди (Ів. 8, 12); - «Я є Дорога, Правда і Життя» (Ів. 14, 6); - «Я світло світу…» (Мт. 5, 14-16); - розбійник на хресті (Лк. 23, 39-43). |
Учень/учениця: - пояснює поняття «про - зріння»; - усвідомлює потребу до прагнення сприймати світ у правдивому світлі; - наводить приклади слі - дування шляхом правди з Біблії. |
|||||
23 |
|
Кардинальна зміна життя - бажання змінити себе (Мк. 14, 1-9); - рішучість у служінні іншим; - апостол Павло (Дії. 9, 1-30). |
Учень/учениця: - усвідомлює потребу власного морального вдосконалення; - розуміє необхідність служіння іншим; - наводить біблійні при - клади, що свідчать про бажання людини змінити себе на краще. |
|||||
24 |
|
Узагальнюючий урок «Християнські орієнтири людського життя» |
|
|||||
Історичні витоки та розвиток християнства в Україні |
||||||||
25 |
|
Усвідомлення відповідальності за долю народу - особиста відповідальність кожного за власне життя і долю народу; - пророк Мойсей; - княгиня Ольга і князь Володимир.
|
Учень/учениця: - усвідомлює власну від- повідальність за долю народу; - наводить приклади ви- яву відповідальності за долю народу з історич- ного минулого України |
|||||
26 |
|
Славні постаті українського народу - преподобні Антоній і Феодосій Печер- ські
|
Учень/учениця: - знає про подвижників українського народу; - наводить приклади з життя подвижників українського народу.
|
|||||
27 |
|
Славні постаті українського народу - преподобні Антоній і Феодосій Печер- ські |
Учень/учениця: - знає про подвижників українського народу; - наводить приклади з життя подвижників українського народу. |
|||||
28 |
|
Відродження української духовності у XX столітті - руйнування релігійного життя в Ук - раїні у XX столітті; - початок відродження; - свобода віросповідання як запорука духовного відродження. |
Учень/учениця: - знає про політику на - сильницького руйну - вання релігійного жит- тя в Україні у XX сто - літті та започаткування процесу відродження Церкви; - наводить приклади з життя християн, які по- страждали за віру у XX столітті. |
|||||
29 |
|
Християнські символи у традиціях і культурі українського народу
- ікона, символіка ікони, релігійний живопис.
|
Учень/учениця: - пояснює роль і місце християнських симво - лів у традиціях і куль - турі українського наро- ду; - розуміє символіку іко - ни; - знає відмінність між іконою та зображанням на релігійну тему; |
|||||
30 |
|
Християнські символи у традиціях і культурі українського народу
- ікона, символіка ікони, релігійний живопис.
|
Учень/учениця: - розповідає про мистец- тво іконопису, релігій- ний живопис, відомих іконописців, релігійних митців. |
|||||
31 |
|
Христос – Дорога, Правда і Життя - наслідування Христа; - важливість етичних цінностей христи янства. |
Учень/учениця: - усвідомлює потребу наслідування Христа у власному житті; - розуміє важливість етичних цінностей християнства та необ - хідність збагачення ними.
|
|||||
32 |
|
Ісус і діти - «Не заважайте дітям приходити до Мене» (Лк. 18, 15-17; Мт. 19, 13-15; Мк. 10, 13-16); - право дітей на вибір дороги добра. |
Учень/учениця: - знає, як Ісус Христос ставиться до дітей; - пояснює роль батьків у правильному виборі дитиною її життєвого шляху; - обґрунтовує право ді - тей на вибір дороги добра. |
|||||
33 |
|
Молодь – майбутнє Церкви і держави. - «Добра людина з доброго скарбу \ добре виносить…» (Мт. 12, 35); - притча про Світло для світу (Мт. 5, 14-16); - «Нам пора для України жить» (Іван Франко). |
Учень/учениця: - усвідомлює роль молоді – нового покоління Укра - їни у суспільному жит - ті; - наводить біблійні та іс - торичні приклади, що вказують на потребу сповідування молодим поколінням християн - ських та національних цінностей. |
|||||
34 |
|
Узагальнюючий урок «Історичні витоки та розвиток християнства в Україні» |
|
|||||
35 |
|
Підсумковий урок |
|
|||||
|
|
|
|
|||||