3 квітня о 18:00Вебінар: Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання

Урок "Милосердя та безкорисливість"

Про матеріал

Цей урок допоможе вчителеві розвинути в унів бажання стати кращими, бути

творцями світу прекрасних, добрих людей; виховати в дітей почуття

любові, милосердя, доброти.

Перегляд файлу

   Тема: Милосердя та безкорисливість

  Мета: пояснити значення понять «милосердя», «безкорисливість»,

             вивчаючи притчу про милосердного самарянина, історію життя і

             діяльності Матері Терези; розвивати бажання стати кращим, бути

              творцем світу прекрасних, добрих людей; виховувати почуття

              любові, милосердя, доброти, поваги до людей.  

Ключовий вірш:«Будьте ж милосердні, як і Отець ваш милосердний

                                (Лк. 6:36).

Навчальні засоби: Святе Письмо, підручник, робочий зошит, плакати з висловлюваннями видатних особистостей про милосердя, мультимедійний супровід.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                             Перебіг уроку

      І. Організаційна частина.

 Створення доброзичливої атмосфери.

Послухайте, друзі,!

Відстороніться, клопоти життя,

Підемо в царство духу, де панують

Правдиві істини та вічні почуття!

Звичайно, джерелом почуттів є людина. Ми, люди: учні та вчителі, сьогодні торкнемось великих і вічних істин.

    Наш світ Бог створив з великої любові. Добре, якщо цей світ спокійний, затишний і ми можемо мирно і радісно жити в ньому. Але, нерідко у нашому житті трапляються різноманітні нещастя: стихійні лиха, сімейні драми, втрати близької людини. Ось тоді завжди знаходиться той, хто подасть руку допомоги. Головне не відкинути цієї руки і самому навчитися подавати її.

 

   ІІ. Актуалізація опорних знань

Закінчіть речення (Слайд 1)

Виконання певних справ разом з іншими або за інших людей – це …(допомога).

Біблія вчить нас любити ближнього, навіть …(ворога).

«Носіть тягарі один одного, і так виконаєте …(закона Христового Гал. 6:2)

Цілковитий та безкорисливий дар людської душі для Бога та для ближнього- …(любов християнська).

Бог допомагає нам тим, що …(відвертає нас від гріхів, посилає нам щирих і добрих людей на своєму шляху ).

«Срібла і золота в мене нема, але те, що я маю, даю тобі: в імя Господа Ісуса Христа Назарянина …(встань та ходи. Біблійна історія «Апостол і каліка»).

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку, створення мотивації.  (Слайди 2-3)

Записування в зошит теми та ключового вірша. 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Що таке милосердя та безкорисливість?

Робота над випереджувальним завданням.

Учні відповідають на запитання, поставлені вчителем.

— Що таке милосердя?

— Яка християнська чеснота стоїть поруч із милосердям? Чому?

— Яким людям властиві милосердя й безкорисливість?

— Чому любов Христа є безкорисливою? (Мр. 6:21-4)

 ( Орієнтовні відповіді учнів:

Це слово складається з двох слів «миле серцю» (інші думки).

Поруч із милосердям стоїть безкорисливість. Ісус Христос казав, щоб про своє милосердя люди не оголошували всім (інші думки).

Милосердя і безкорисливість притаманні добрим людям, тим, хто ходить до церкви, хто боїться Бога (інші відповіді).

Він був розіп’ятий за людські гріхи й не мав ніякої вигоди.

Словникова робота (учні записують визначення  «милосердя»,безкорисливість").

Аналітико-синтетична вправа «Квітка милосердя» (в групах).

     Для християнина є 7 сім діл милосердя для душі і для тіла. Написати їх за поданим початком і за підказками збоку.

Вчинки милосердя умовно поділяються на дві групи: духовні та фізичні (тілесні). На столі лежать пелюстки з відповідними ділами милосердя.

 Зараз одна група виростить квітку милосердя для душі ближнього (Слайд 5); друга – квітку милосердя для тіла ближнього ( Слайд 4) , обираючи необхідні пелюстки. 

Всі 7 пелюсток однакової величини і силу мають рівну.

Учні дають пояснення до квітки милосердя

 

2. Притча про милосердного самарянина. (Слайд 6)

Читання Святого Письма (Лк. 10:30-36)

Завдання «Хто в притчі проявив істинне милосердя?»

 Діалог з класом.

 - Чи сказано в притчі, ким є побитий чоловік? Який його соціальний стан? А чи є це важливим для Ісуса?

  - Як веде себе священик? Чому він не допоміг постраждалому?

 - Чи виявив милосердя левіт?

-  Хто допоміг пораненому чоловікові?

-Якими були дії самарянина?

-То хто в цій притчі є ближнім?

Робота в зошиті. (Завд.4)

  Висновок: не важливо хто поряд, - друг чи ворог. Якщо він потребує допомоги – ДОПОМОЖИ! Це і буде милосердя.

 З поширенням християнської віри серед народів світу, в окремих державах, у тому числі й на Русі, християнська мораль знайшла своє відображення і в державотворчих процесах. Князь Володимир Мономах у своєму «Повчанні дітям» звертався до людей. (Слайд 7)

“Усього ж паче – убогих не забувайте, але наскільки є змога, по силі годуйте і подавайте сироті, і за вдовицю вступіться самі, а не давайте сильним погубити людину…”

 

3.Служіння Матері Терези. Волонтерський рух.

Завдання. Послухати повідомлення і дати відповідь на запитання «Чому волонтерська діяльність так необхідна сьогодні в Україні і світі?»

Повідомлення учнів.(Слайди 8-12),  (Слайди 13-18)

Презентація заповідей.

(Відеоролик « Твори добро»)

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Склади серце милосердної людини»   (Слайд19)

     Одним із символів милосердя є серце. Яким же воно повинно бути у милосердної людини? Давайте зараз це з'ясуємо.

     Із маленьких сердечок ― назв чеснот людини, складіть серце милосердної людини. Які сердечка ви візьмете? Чому?

Сердечність, скупість,  егоїзм, заздрість, байдужість,  людяність, співчуття,    злість, співпереживання, доброзичливість, зазнайство, безкорисливість.

 

VІ. Підсумок уроку.

Рефлексія. Оцінювання.

Перегляд відеоролика  «Ти знаєш,що ти людина»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
1013
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку