Календарно-тематичне планування: "Основи Правознавства 9 клас"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування: "Основи Правознавства 9 клас". Підручник: Ратушняк С.П. Основи правознавства : підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. - Тернопіль : Навчальна книга - Богдан, 2022. - 272 с.
Перегляд файлу

 

  «ПОГОДЖЕНО»

«___» вересня  2022р.

__________________

 

Календарно-тематичне планування

 Основи Правознавства 9 клас

1 год. на тиждень, 35 год. на рік

Учитель І.О.Прибитько

За програмою затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698.

Календарно – тематичний план повністю відповідає програмі за кількістю годин в рамках розділів та пропонує використання різних видів практичної діяльності школярів, що спрямовані на формування предметних і ключових компетентностей.
підручник: Ратушняк С.П. Основи правознавства : підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. - Тернопіль : Навчальна книга - Богдан, 2022. - 272 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Дата

Д/З

Ключові компетентності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

9-А

9-Б

ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА»

Знаю:

- поняття: «гідність», «свобода», «рівність», «справедливість», «мораль», «релігія»;

- приклади реалізації поваги до людської гідності в різних сферах життя;

- види соціальних норм, ознаки права, ознаки державної влади;

- поняття: «право», «джерела права», «галузь права», «норма

права», «держава», «форма держави»;

Розумію:

- статус людини як найвищої соціальної цінності;

- функції держави, джерела

права, елементи системи права;

соціальних норм, джерел права,;

- форму держави;

Умію:

         - висловлювати судження про справедливість як джерело права;

         - висловлювати судження щодо ролі соціальних норм, соціального призначення держави і права;

         -  оцінювати значення права як універсального регулятора суспільних відносин.

  1.  

Право і закони в житті  людини і суспільства (з курсів історії).

 

 

Вступ.

§1

Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами:

доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності

Математична компетентність:

оперувати цифровими даними, математичними поняттями для пізнання і пояснення минулого й сучасних суспільних подій, явищ і процесів

Уміння вчитися впродовж життя:

знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.

Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ

  1.  

Характеристика поняття «держава». Державна влада. Функції та ознаки держави.

 

 

§2

Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами:

критичне сприймання інформації історичного та суспільно-політичного характеру; толерантне ставлення до альтернативних висловлювань інших людей.

Компетентності у природничих науках і технологіях:

пояснювати та оцінювати вплив природного середовища на життя людини в ранньому Середньовіччі; розкривати зміст і значення господарських, політичних, військових подій VIII - X ст. Середньовічної історії України .

Інформаційно-цифрова компетентність:

Уміння: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти.

Обізнаність та самовираження у сфері культури: уміння: образно мислити та уявляти, використовувати мистецькі артефакти для пізнання минулого, осмислювати твори мистецтва в історичному контексті; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами; виявляти вплив культури на особу та розвиток цивілізації.

Екологічна грамотність і здорове життя:

ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки людини і спільноти, усвідомлення важливості бережливого природокористування, відповідальність за власну діяльність.

  1.  

Державний лад. Форми держави.

 

 

§3, С.18 – 23.

  1.  

Форми територіального устрою. Політичні режими.

 

 

§3, С.23 – 30.

  1.  

Соціальні норми. Поняття та характеристика права.

 

 

§4

  1.  

Практична робота №1. Соціальні норми в житті людини.

 

 

§5

 

Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА.

Знаю:

- ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

- поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

Розумію:

- підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;

- сутність юридичних фактів,

видів правопорушень, обставин, що виключають юридичну відповідальність;
Умію:

- розв'язувати правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення

та юридичну відповідальність;

- застосовувати засвоєні поняття та вміння під час розв’язування правових ситуацій, при регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

- висловлювати судження щодо ролі

правовідносин у житті людини і

суспільства;

-  оцінює власну поведінку й

поведінку інших осіб щодо її правомірності.

          

  1.  

Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин.

 

 

§6

Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами:

доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій, вести аргументовану дискусію на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела, критичне сприймання інформації історичного характеру

Математична компетентність:

перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема тощо); будувати логічні ланцюжки подій, обирати раціональні способи пояснення подій минулого

компетентності у природничих науках і технологіях: пояснювати та оцінювати вплив природного середовища на життя людини в окремі історичні періоди; розкривати зміст і значення господарських, промислових, наукових і науково-технічних революцій

Інформаційно-цифрова компетентність: виявляти маніпуляції інформацією соціального та історичного змісту під час аналізу повідомлень електронних медіа

Уміння вчитися впродовж життя: аналізувати процес власного навчання, відстежувати зміни у сприйнятті інформації; знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.

Ініціативність і підприємливість: генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти (зокрема дослідницько-пошукового характеру)

Соціальна та громадянська компетентності: працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, використовуючи власний і чужий, зокрема взятий з історії, досвід;

Уміння вчитися впродовж життя: аналізувати процес власного навчання, відстежувати зміни у сприйнятті інформації; знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.

Ініціативність і підприємливість: генерувати нові ідеї, оцінювати переваги і ризики, вести перемовини, працювати самостійно і в групі; планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти Соціальна та громадянська компетентності:

працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю, використовуючи власний і чужий, зокрема взятий з історії, досвід.

  1.  

Правопорушення: поняття, склад, види.

 

 

§7

  1.  

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

 

 

§8

  1.  

Практична робота №2. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння.

 

 

§9

  1.  

Узагальнення до розділів 1-2.

Тематичне оцінювання.

 

 

С.64 - 66

 

Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ

 

 

 

Знаю:

- права людини, механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні, ознаки Конституції;

- поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «верховенство права», «демократія», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»;

- права людини та їх закріплення в національному законодавстві та міжнародному праві;

- види конституційних

прав, свобод, обов’язків людини і

громадянина, конституційний лад України, повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування;

Розумію:

- окремі статті Конституції України;

- підстави набуття та припинення громадянства України; зміст

правового режиму надзвичайного та

воєнного стану, порядок його введення та припинення,  особливості додержання прав і

свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах режиму надзвичайного або воєнного стану;

- значення Конституції України;

форми участі громадян у житті держави та територіальної громади; зобов’язання держави у сфері прав людини.

Умію:

- складати декілька видів звернення громадян;

- розв’язувати правові ситуації із застосуванням знань із тем розділу;

  1.  

Конституція України. Конституційний Суд України.

 

 

§10

Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами:

доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності

Математична компетентність: використовувати статистичні матеріали у вивченні історії.

компетентності у природничих науках і технологіях: пояснювати та оцінювати вплив природного середовища на життя людини в окремі історичні періоди

Інформаційно-цифрова компетентність: виявляти маніпуляції інформацією соціального та історичного змісту під час аналізу повідомлень електронних медіа

Уміння вчитися впродовж життя: критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід.

Обізнаність та самовираження у сфері культури: окреслювати основні тенденції розвитку культури в минулому та сьогоденні; використовувати мистецькі артефакти для пізнання минулого, осмислювати твори мистецтва в історичному контексті.

Ініціативність і підприємливість: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій, планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти

  1.  

Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Особа та держава.

 

 

§11

  1.  

Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні.

 

 

§12

  1.  

Законодавча та виконавча влада України. Місцеве самоврядування.

 

 

§13

  1.  

Практичне заняття №3. Звернення громадян.

 

 

§14

  1.  

Узагальнення до розділу 3

«Взаємозв’язок людини і держави»

Тематичне оцінювання.

 

 

С.113 - 116

 

Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ,

ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ

ПРАВОВІДНОСИН

Знаю:

- поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «правочин», «договір», «спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «кримінальне правопорушення», «кримінальний проступок», «злочин»;

- обсяг цивільної

правосуб’єктності неповнолітніх осіб, зміст договірних відносин, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування,

права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;
Розумію:

- зміст адміністративних і

кримінальних правопорушень,

адміністративних стягнень і кримінальних покарань;

- права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми;

- права й обов’язки неповнолітніх як

користувачів мережі Інтернет.
Умію:

- аналізувати окремі статті відповідних нормативно-правових актів;

- розв’язувати правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо

неповнолітніх;

- висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей

адміністративної та кримінальної

відповідальності неповнолітніх;

  1.  

Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх.

 

 

§15

Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: доступно і переконливо висловлювати думки, використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності, вести аргументовану дискусію на відповідну тематику, читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела, творити українською мовою (усно і письмово) тексти історичного змісту.

Математична компетентність: оперувати цифровими даними, математичними поняттями для пізнання і пояснення минулого й сучасних суспільних подій, явищ і процесів; перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу

Компетентності у природничих науках і технологіях: розкривати зміст і значення господарських, промислових, наукових і науково-технічних революцій, вплив на суспільне життя технологій, технічних винаходів і наукових теорій.

Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти,

Уміння вчитися впродовж життя: знаходити й опрацьовувати джерела соціальної та історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід

Соціальна та громадянська компетентності: бути активним і відповідальним членом громадянського суспільства, що знає права людини і вміє їх захищати; ідентифікування себе як особистості й громадянина України; пошанування досвіду й цінностей власного й інших народів, держав, релігій і культур;

Обізнаність та самовираження у сфері культури: інтерпретувати твори мистецтва; розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі; використовувати мистецькі артефакти для пізнання минулого, осмислювати твори мистецтва в історичному контексті; зіставляти досягнення української культури з іншими культурами.

Ініціативність і підприємливість: використовувати досвід пізнання історії для вибору дійових життєвих стратегій, планувати, організовувати, реалізовувати індивідуальні чи командні проекти.

  1.  

Практичне заняття №4. Власність неповнолітніх

 

 

§16

  1.  

Практичне завдання №5. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу.

 

 

§17

  1.  

Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.

 

 

§18

  1.  

Практичне заняття №6. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

 

 

§19

  1.  

Прийняття на роботу неповнолітніх. Документи необхідні для працевлаштування.

 

 

§20

  1.  

Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Охорона праці неповнолітніх.

 

 

§21

  1.  

Практичне заняття №7. Працевлаштування неповнолітніх.

 

 

§22

  1.  

Адміністративне правопорушення. Адміністративна відповідальність.

 

 

§23

  1.  

Злочин. Поняття. Склад. Ознаки.

 

 

§24

  1.  

Практична робота №8. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

 

 

§25

  1.  

Узагальнення до розділу 4

«Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних правовідносин».

Тематичне оцінювання.

 

 

С. 193 – 196.

 

 

 

Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ.

Знаю:

- правничі професії;

- вимоги до представників правничих професій (суддів, прокурорів, нотаріусів, адвокатів), основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій; характеризує основи професійної етики правника;

Умію:

- виявляти життєві ситуації, в яких потрібна допомога правника;

Розумію:

- основне призначення правника у

сучасному демократичному суспільстві – захист прав та законних інтересів людини.

  1.  

Професія «юрист».  Юристи в нашому житті.

 

 

§ 26

Спілкування державною (і рідною, в разі відмінності) мовами: використовувати виражальні можливості мови для опису подій минулого і сучасності, вести аргументовану дискусію на відповідну тематику; читати і розуміти перекладені та адаптовані українською літературною мовою писемні джерела

Математична компетентність: оперувати цифровими даними, математичними поняттями для пізнання і пояснення минулого й сучасних суспільних подій, явищ і процесів; перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу, будувати логічні ланцюжки подій, вчинків.

Інформаційно-цифрова компетентність: використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної та соціальної інформації, її нагромадження, перевірки і впорядкування; створювати вербальні й візуальні (графіки, діаграми, фільми) тексти.

Уміння вчитися впродовж життя: визначати власні навчальні цілі в галузі знань про минуле; аналізувати процес власного навчання, знаходити й опрацьовувати джерела історичної інформації; критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості й досвід, відкритість до самонавчання, бажання ділитися знаннями з іншими.

Громадянська компетентності: знаходити переконливі історичні приклади вирішення конфліктів, бути активним і відповідальним членом громадянського суспільства, що знає права людини і вміє їх захищати, усвідомлення цінності людини.

Обізнаність та самовираження у сфері культури: виявляти вплив культури на особу та розвиток держави; : свідоме збереження і розвиток власної національної культури, повага до культур інших народів; відповідальна поведінка та піклування про пам’ятки української і світової культури; відкритість до міжкультурного діалогу.

  1.  

Правоохоронні органи. Взаємовідносини з громадянами.

 

 

§27

  1.  

Кримінальний процес. Цивільний процес.

 

 

§28-29

  1.  

Практичне заняття №9. Особливості правового режиму надзвичайного та воєнного стану.

 

 

Доповіді

  1.  

Узагальнення до розділу 5 «Правнича професія».

Тематичне оцінювання.

 

 

С.224

  1.  

Узагальнення до курсу

«Основи правознавства».

 

 

С.224

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
31 серпня 2023
Переглядів
3101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку