Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 6 клас»

Про матеріал
Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 6 клас» за оновленою програмою.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 6 клас»

(1 година на тиждень, 35 годин на рік)

 

Тема

Дата

Результати

Розділ 1. Безпека і здоров’я людини

1

Життя і здоров’я людини.

 Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя.

 

Знаннєвий компонент

Учні називають:

- складові здоров’я;

- види і чинники ризику для життя і здоров’я;

- сигнали оповіщення про повітряну тривогу;

Діяльнісний компонент

Учні уміють:

- обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов;

- оцінювати ризик у щоденних ситуаціях;

- безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми;

- обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна, захисту під час обстрілів, як діяти під завалами; підготовку «тривожної валізи»;

демонструють способи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях; правила

спілкування з озброєнними людьми;

Ціннісний компонент

Учні наводять приклади:

- сприятливих для здоров’я життєвих навичок;

- небезпек навколишнього середовища;

- небезпек воєнного стану;

розпізнають:

- ознаки безпеки і небезпеки;

-маркування небезпечних територій

(«Небезпечно міни» тощо)

- ознаки фізичного, соціального, психологічного

і духовного благополуччя;

- сприятливі і несприятливі для здоров’я людини

погодні умови;

пояснюють:

- вплив небезпеки, невиправданих ризиків,

екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я;

-небезпеку самостійного маркування

вибухонебезпечного предмета;

- дію природних чинників на здоров’я.

2

Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття.

 

3

Навколишнє середовище і здоров’я.

 Вплив природних чинників на здоров’я людини. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Соціальне середовище і здоров’я.

ПЗ. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.

 

4

Ризики і небезпеки.

Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.

ПЗ. Добір одягу за несприятливих погодних умов.
Відпрацювання алгоритму дій в

екстремальній ситуації.

 

5

 

Ризики і небезпеки воєнного часу.

Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами.

ПЗ. Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару?

 

6

Повітряна тривога.

Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. «Правило двох стін». Підготовка «тривожної валізи».

 

7

Невідкладна допомога.

Перша психологічна підтримка

(самодопомога, практики подолання страху, тривоги). Перша домедична допомога при

різних надзвичайних станах.

ПЗ. Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих

ран.

 

8

Попередження ризиків від

вибухонебезпечних предметів.

Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо).

ПЗ. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухонебезпечного предмету.

Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб.

 

9

Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Виклик рятувальних служб.

 

10

Узагальнення з розділу « Безпека і здоров’я людини».

 

 

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

 

11

Харчування і здоров’я.

Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків.

 

 

 

 

 

 

12

Поживні речовини.

 

13

Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я.

 

14

Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.

 

15

Профілактика йододефіциту і діабету.

         

16

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.

 

 

17

Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою.

Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я»

 

 

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

 

18

Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку.

Потреби людини, їх розвиток із віком.

ПЗ. Проект самовдосконалення

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- особливості психічного розвитку підлітків;

- чинники, що впливають на прийняття рішень і

формування звичок;

- переваги адекватної самооцінки;

- наслідки шкідливих звичок ;

- переваги корисних звичок;

пояснюють:

- вплив самооцінки на поведінку і здоров’я

людини;

- вплив корисних звичок на здоров’я;

- згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків;

- алгоритм прийняття зважених рішень;

- необхідність відмови від пропозицій вживання

психоактивних речовин;

- вплив ВІЛ-інфекції на організм людини

Діяльнісний компонент

Учні:

аналізують:

- поширені міфи про психоактивні речовини;

- зміст і мету комерційної реклами;

уміють:

- аналізувати свої звички;

- створювати план формування корисної звички;

- критично аналізувати рекламні повідомлення;

- відмовлятися від небезпечних пропозицій

сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії;

- виявляють толерантне

ставлення до ВІЛ-позитивних людей.

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади:

- потреб людини;

- корисних і шкідливих звичок;

розпізнають:

- види самооцінки;

- прості і складні рішення;

- позитивні й негативні соціальні впливи;

- соціальну і комерційну рекламу;

- перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі;

- ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ інфікування.

19

Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

ПЗ. Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).

 

 

20

Самооцінка і здоров’я.

Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

 

21

Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.

ПЗ. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень

 

22

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами

ПЗ. Аналіз соціальної і комерційної реклами

 

23

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям.
ПЗ. Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій.

 

24

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ.

 

25

Узагальнення з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я»

 

 

 

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

26

Спілкування і здоров’я.

Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я.

ПЗ. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

 - небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі; - основні причини виникнення пожеж;

- переваги і недоліки різних типів вогнегасників;

- ознаки виникнення аварії на підприємстві;

- правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді;

- види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях;

- основні складові домашньої аптечки та їх призначення; пояснюють:

- зміст поняття «трикутник вогню»;

- необхідність використання велосипедного шолома;

- правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії;

- необхідність надання першої допомоги;

- аналізують наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді; уміють:

- користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку;

- організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі; - перевіряти пожежну безпеку своєї оселі;

- застосовувати належні засоби пожежогасіння при різних типах пожеж;

- захищати органи дихання, правильно діяти у разі загоряння одягу на людині;

- обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони;

- добирати одяг для велосипедних прогулянок;

- обирати безпечні способи маневрів на велосипеді;

- складати стислі та інформативні повідомлення для рятувальників;

- викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу;

- адекватно оцінювати свої можливості і надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають:

- негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали;

- препарати побутової хімії за рівнем безпеки;

- стадії пожежі і типи вогнегасників;

- групи промислових об’єктів за наслідками аварій;

- елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху;

- сигнали маневрування велосипедистів;

- ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння; дотримуються правил:

- користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії;

- пожежної безпеки;

- дорожнього руху для пішохода, пасажира, велосипедиста

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним.

 

27

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

ПЗ. Складання плану покращення

міжособистісних стосунків.

 

28

Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі).

 

29

Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів.

 

30

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
ПЗ. Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.

 

31

Безпека в побуті.

Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

 

32

Пожежна безпека оселі.

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.

 

33

Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

 

34

Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби

безпеки велосипедиста.

Правила дорожнього руху для велосипедистів.

Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

 

35

Узагальнення розділу «Соціальна складова здоров’я».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нагорняк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 вересня 2022
Переглядів
7659
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку