Календарно-тематичне планування «Основи здоров’я 6 клас»
(1 година на тиждень, 35 годин на рік)
№ |
Тема |
Дата |
Результати |
Розділ 1. Безпека і здоров’я людини |
|||
1 |
Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Здоров’я і благополуччя. |
|
Знаннєвий компонент Учні називають: - складові здоров’я; - види і чинники ризику для життя і здоров’я; - сигнали оповіщення про повітряну тривогу; Діяльнісний компонент Учні уміють: - обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов; - оцінювати ризик у щоденних ситуаціях; - безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми; - обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна, захисту під час обстрілів, як діяти під завалами; підготовку «тривожної валізи»; демонструють способи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях; правила спілкування з озброєнними людьми; Ціннісний компонент Учні наводять приклади: - сприятливих для здоров’я життєвих навичок; - небезпек навколишнього середовища; - небезпек воєнного стану; розпізнають: - ознаки безпеки і небезпеки; -маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо) - ознаки фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя; - сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови; пояснюють: - вплив небезпеки, невиправданих ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я; -небезпеку самостійного маркування вибухонебезпечного предмета; - дію природних чинників на здоров’я. |
2 |
Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття. |
|
|
3 |
Навколишнє середовище і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Соціальне середовище і здоров’я. ПЗ. Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. |
|
|
4 |
Ризики і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.
ПЗ. Добір одягу за несприятливих погодних умов. екстремальній ситуації. |
|
|
5
|
Ризики і небезпеки воєнного часу. Види ризиків в зоні бойових дій. Правила спілкування з озброєними людьми. Захист під час обстрілів. Як діяти під завалами. ПЗ. Відпрацювання алгоритму дій під час обстрілів та хімічної атаки/ядерного удару? |
|
|
6 |
Повітряна тривога. Сигнали оповіщення про повітряну тривогу. Шляхи і правила евакуації. Види укриттів. «Правило двох стін». Підготовка «тривожної валізи». |
|
|
7 |
Невідкладна допомога. Перша психологічна підтримка (самодопомога, практики подолання страху, тривоги). Перша домедична допомога при різних надзвичайних станах. ПЗ. Відпрацювання навичок самодопомоги при забиттях, зупинення незначної кровотечі, обробка подряпин, невеликих ран. |
|
|
8 |
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. Ознаки вибухонебезпечних предметів (ВНП) та території. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» тощо). ПЗ. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки у разі виявлення незнайомого предмету/вибухонебезпечного предмету. Відпрацювання алгоритмів виклику рятувальних служб. |
|
|
9 |
Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього. Виклик рятувальних служб. |
|
|
10 |
Узагальнення з розділу « Безпека і здоров’я людини».
|
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я
|
|||
11 |
Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. |
|
|
12 |
Поживні речовини. |
|
|
13 |
Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. |
|
|
14 |
Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
|
|
15 |
Профілактика йододефіциту і діабету. |
|
|
16 |
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. |
|
|
17 |
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Узагальнення з розділу «Фізична складова здоров’я» |
|
|
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я |
|||
18 |
Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком. ПЗ. Проект самовдосконалення |
|
Знаннєвий компонент Учні: називають: - особливості психічного розвитку підлітків; - чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок; - переваги адекватної самооцінки; - наслідки шкідливих звичок ; - переваги корисних звичок; пояснюють: - вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини; - вплив корисних звичок на здоров’я; - згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків; - алгоритм прийняття зважених рішень; - необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин; - вплив ВІЛ-інфекції на організм людини Діяльнісний компонент Учні: аналізують: - поширені міфи про психоактивні речовини; - зміст і мету комерційної реклами; уміють: - аналізувати свої звички; - створювати план формування корисної звички; - критично аналізувати рекламні повідомлення; - відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії; - виявляють толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Ціннісний компонент Учні: наводять приклади: - потреб людини; - корисних і шкідливих звичок; розпізнають: - види самооцінки; - прості і складні рішення; - позитивні й негативні соціальні впливи; - соціальну і комерційну рекламу; - перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі; - ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ інфікування. |
19 |
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. ПЗ. Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). |
|
|
20 |
Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. |
|
|
21 |
Критичне мислення та уміння приймати рішення Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. ПЗ. Моделювання ситуації прийняття зважених рішень |
|
|
22 |
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами ПЗ. Аналіз соціальної і комерційної реклами |
|
|
23 |
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. |
|
|
24 |
Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. |
|
|
25 |
Узагальнення з розділу «Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я |
|||
26 |
Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. ПЗ. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях. |
|
Знаннєвий компонент Учні: називають: - небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі; - основні причини виникнення пожеж; - переваги і недоліки різних типів вогнегасників; - ознаки виникнення аварії на підприємстві; - правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді; - види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях; - основні складові домашньої аптечки та їх призначення; пояснюють: - зміст поняття «трикутник вогню»; - необхідність використання велосипедного шолома; - правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії; - необхідність надання першої допомоги; - аналізують наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді; уміють: - користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку; - організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі; - перевіряти пожежну безпеку своєї оселі; - застосовувати належні засоби пожежогасіння при різних типах пожеж; - захищати органи дихання, правильно діяти у разі загоряння одягу на людині; - обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони; - добирати одяг для велосипедних прогулянок; - обирати безпечні способи маневрів на велосипеді; - складати стислі та інформативні повідомлення для рятувальників; - викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу; - адекватно оцінювати свої можливості і надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП Діяльнісний компонент Учні: розпізнають: - негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали; - препарати побутової хімії за рівнем безпеки; - стадії пожежі і типи вогнегасників; - групи промислових об’єктів за наслідками аварій; - елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху; - сигнали маневрування велосипедистів; - ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння; дотримуються правил: - користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії; - пожежної безпеки; - дорожнього руху для пішохода, пасажира, велосипедиста Ціннісний компонент Учні: наводять приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним.
|
27 |
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. ПЗ. Складання плану покращення міжособистісних стосунків. |
|
|
28 |
Безпечне спілкування в Інтернеті (соціальні мережі). |
|
|
29 |
Конфлікти і здоров’я Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. |
|
|
30 |
Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. |
|
|
31 |
Безпека в побуті. Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії. |
|
|
32 |
Пожежна безпека оселі. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. |
|
|
33 |
Проживання у промисловій зоні Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту. |
|
|
34 |
Безпека руху велосипедиста Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
35 |
Узагальнення розділу «Соціальна складова здоров’я». |
|