календарно тематичне планування Основи здоров'я з наскрізними лініями і домашніми завданнями 6 клас
календарно тематичне планування Основи здоров'я з наскрізними лініями і домашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ОСНОВ ЗДОРО’Я у 6-му класі
35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Основи здоров’я: Підручник для 6 кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с. |
№ |
Дата |
Зміст теми, уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
Домашнє завдання |
Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (5 годин) |
|||||||
1. |
|
Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. |
|
Знаннєвий компонент називає: - складові здоров’я; - види і чинники ризику для життя і здоров’я. Наводить приклади: - сприятливих для здоров’я життєвих навичок; - небезпек навколишнього середовища; - кримінальних небезпек для підлітків. Розпізнає: - ознаки безпеки і небезпеки; - ознаки фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя; - сприятливі і несприятливі для здоров’я людини погодні умови; пояснює: - вплив небезпеки, невиправданих ризиків, екстремальних і надзвичайних ситуацій на життя і здоров’я; - дію природних чинників на здоров’я. Діяльнісний компонент Уміє: - обирати одяг і взуття за несприятливих погодних умов; - оцінювати ризик у щоденних ситуаціях; - безпечно поводитися при спілкуванні з незнайомими людьми; - уникати кримінальних небезпек; - обговорювати з батьками засоби захисту особистого майна. Ціннісний компонент виявляє активну позицію щодо економії води, електричної енергії, участі в екологічних акціях, відповідальної поведінки в природі; демонструє способи самоконтролю та алгоритм дій в екстремальній ситуаціях |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§1 |
|
2. |
|
Поняття про ризик. Екстремальні і надзвичайні ситуації |
Добір одягу за несприятливих погодних умов |
§2 завд 2 ст 14 письмово |
|
||
3. |
|
Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища |
Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.
|
§3,4 завд. на ст 20 письмово |
|
||
4. |
|
Техногенне середовище. Екологічні проблеми довкілля |
Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації |
§5 |
|
||
5. |
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек |
|
|
§5 |
|
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я(6 годин) |
|||||||
6. |
|
Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини |
Аналіз маркування харчових продуктів |
Знаннєвий компонент називає: - складові особистої гігієни; - складові харчових продуктів, джерела їх надходження; - особливості харчування у підлітковому віці; - принципи харчування для здоров’я; - чинники, що впливають на формування харчових звичок; - наслідки неправильного харчування; - причини і симптоми харчового отруєння. Наводить приклади ситуацій, в яких треба звернутися до стоматолога. Розпізнає ознаки збалансованого харчування; пояснює: - небезпеку йододефіциту; - значення особистої гігієни. Діяльнісний компонент Уміє: - визначати збалансований харчовий раціон, калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичного навантаження; - зберігати і споживати йодовану сіль; - аналізувати інформацію на упаковках харчових продуктів; - запобігати харчовим отруєнням. Ціннісний компонент Демонструє здатність - надання допомоги і самодопомоги при харчових отруєннях. Дотримується правил здорового харчування та особистої гігієни |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§6 завд. 2 на ст 33 |
|
7. |
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я |
Визначення збалансованості харчового раціону |
§7 завд. 1 на ст 41 письмово |
|
||
8. |
|
Профілактика йододефіциту і діабету. Перша допомога при харчових отруєннях |
Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях |
§8 завд. на ст 47 письмово |
|
||
9. |
|
Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою |
Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни» |
§9 завд. на ст 49 письмово |
|
||
10. |
|
Гігієна ротової порожнини. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. |
|
§9 завд. на ст 54 письмово |
|
||
11. |
|
Контрольна робота №1 з тем „Здоров’я людини”, „Фізична складова здоров’я» |
|
|
|
||
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я (7 годин) |
|||||||
12. |
|
Психічний розвиток підлітка. Потреби людини, їх розвиток із віком |
Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети). |
Знаннєвий компонент називають: - особливості психічного розвитку підлітків; - чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок; - переваги адекватної самооцінки; - наслідки шкідливих звичок ; - переваги корисних звичок. Наводить приклади: - потреб людини; - корисних і шкідливих звичок; розпізнає: - види самооцінки; - прості і складні рішення; - позитивні й негативні соціальні впливи; - соціальну і комерційну рекламу; - перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі; - ситуації, безпечні щодо ризику ВІЛ-інфікування пояснює: - вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини; - вплив корисних звичок на здоров’я; - згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків; - алгоритм прийняття зважених рішень; - необхідність відмови від пропозицій вживання психоактивних речовин; - вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Діяльнісний компонент Аналізує: - поширені міфи про психоактивні речовини; - зміст і мету комерційної реклами; уміє: - аналізувати свої звички; - створювати план формування корисної звички; - критично аналізувати рекламні повідомлення; - відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії. Ціннісний компонент демонструє уміння відмовлятися від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидіяти тиску компанії; виявляють толерантне ставлення до людей, що мають захворювання (зокрема до ВІЛ-позитивних ) |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§10 завд. на ст 60 письмово |
|
13. |
|
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я |
Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). |
§11 завд.2 на ст 66 письмово |
|
||
14. |
|
Поняття самооцінки. Види самооцінки |
Моделювання ситуації прийняття зважених рішень |
§12 завд.1-3 на ст 70 письмово |
|
||
15. |
|
Види рішень. Рішення, важливі для здоров’я. |
Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій |
§13 завд. на ст 78 письмово |
|
||
16. |
|
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами |
Аналіз соціальної і комерційної реклами |
§14 завд. на ст 82 письмово |
|
||
17. |
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків |
Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками |
§15,16,17 |
|
||
18. |
|
Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. |
|
§18 завд. на ст 106 письмово |
|
||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (15 годин) Тема 1. Соціальне благополуччя (7 годин) |
|||||||
19. |
|
Спілкування людей. Засоби комунікації |
|
Знаннєвий компонент називає: - види стосунків, методи покращення стосунків; - способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів; наводить приклади: - стосунків в родині та з однолітками; - чинників розпалювання конфліктів. Розпізнає: - ознаки вербальної і невербальної комунікації, активного і пасивного слухання; - стилі спілкування; - конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; - дружні, недружні і небезпечні компанії; - вияви фізичного і психологічного насилля; пояснює: - особливості спілкування з дорослими й однолітками; - вплив конфліктів на здоров’я; - необхідність конструктивного розв’язання конфліктів; - негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній. Діяльнісний компонент Аналізує: - переваги і недоліки різних стилів спілкування; - свої стосунки з іншими людьми; уміє: -упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях; - уникати непорозумінь у спілкуванні; - толерантно ставитися до смаків і поглядів інших; - розв’язувати конфлікти, уникати ескалації конфліктів, контролювати емоції у конфліктних ситуаціях; - обирати коло спілкування, яке сприяє здоров’ю. Ціннісний компонент - усвідомлює важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань, урахування інтересів і потреб інших; - протидіє виявам агресії і насилля у своєму середовищі; дотримується правил: - спілкування з однокласниками і членами родини; - дружнього спілкування дівчат і хлопців
|
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§19 |
|
20. |
|
Стилі спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я. |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях |
§20,21 |
|
||
21. |
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищ |
Складання плану покращення міжособистісних стосунків |
§22 |
|
||
22. |
|
Види і наслідки конфліктів |
|
§23 завд. на ст 134 пис
|
|
||
23. |
|
Конструктивне розв’язання конфліктів. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях |
Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. |
§24 |
|
||
24. |
|
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. |
|
§25 завд. 1-2 на ст 143 пис |
|
||
25. |
|
Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. |
|
Ст 142-144 |
|
||
26. |
|
Контрольна робота №2 з тем «Психічна і духовна складові здоров’я», «Соціальне благополуччя» |
|
§ |
|
||
Розділ 5. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (8 годин) |
|||||||
27. |
|
Правила користування газовими приладами, електроприладами |
Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки. |
Знаннєвий компонент називає: - небезпечні ситуації, які можуть виникнути в оселі; - основні причини виникнення пожеж; - переваги і недоліки різних типів вогнегасників; - ознаки виникнення аварії на підприємстві; - правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді; - види і телефони державних служб надання допомоги в екстремальних ситуаціях; - основні складові домашньої аптечки та їх призначення. Розпізнає: - негорючі, легкозаймисті речовини і матеріали; - препарати побутової хімії за рівнем безпеки; - стадії пожежі і типи вогнегасників; - групи промислових об’єктів за наслідками аварій; - елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху; - сигнали маневрування велосипедистів; - ознаки ураження електричним струмом, хімічних опіків, отруєння; пояснює: - зміст поняття «трикутник вогню»; - необхідність використання велосипедного шолома; - правила зберігання і використання ліків і препаратів побутової хімії; - необхідність надання першої допомоги. Діяльнісний компонент Наводить приклади ситуацій, в яких вогонь може бути особливо небезпечним. аналізує наслідки неправильного перевезення вантажів на велосипеді; уміює: - користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку; - організовано евакуюватися з приміщення у разі пожежі; - перевіряти пожежну безпеку своєї оселі; - застосовувати належні засоби пожежогасіння при різних типах пожеж; - захищати органи дихання, правильно діяти у разі загоряння одягу на людині; - обирати відповідні алгоритми дій у разі сигналу цивільної оборони; - добирати одяг для велосипедних прогулянок; - обирати безпечні способи маневрів на велосипеді; - складати стислі та інформативні повідомлення для рятувальників; - викликати рятувальників і надавати їм посильну допомогу. Ціннісний компонент адекватно оцінює свої можливості надавати першу допомогу потерпілим при ураженні електричним струмом, хімічних опіках, отруєннях, ДТП; дотримується правил: - користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами, засобами побутової хімії; - пожежної безпеки; - дорожнього руху для пішохода, пасажира, велосипедиста
|
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§26 |
|
28. |
|
Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі |
Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі |
§27завд. ст 156 пис |
|
||
29. |
|
Пожежна охорона. Профілактика пожеж. Засоби пожежогасіння |
Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом |
§28 |
|
||
30. |
|
Види небезпечних промислових об’єктів |
Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними
|
§29 завд. 3 ст 162 пис |
|
||
31. |
|
Ти велосипедист |
|
§30 |
|
||
32. |
|
Безпека руху велосипедиста |
|
§31 |
|
||
33. |
|
Телефони аварійних служб. Правила взаємодії з рятувальниками |
Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС Моделювання ситуації виклику рятувальних служб |
§32 |
|
||
34. |
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП |
|
§33 завд. ст 190 пис |
|
||
35. |
|
Узагальнення з теми „Безпека в побуті і навколишньому середовищі” |
|
§ |
|