Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров'я», 8 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров'я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Основи здоров’я», 8 клас
(35 годин – 1 година на тиждень, з них 4 години – резервні)
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Практичні роботи |
Розділ І. Здоров’я людини (6 годин) |
||||
1 |
|
|
На порозі дорослого життя Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість. |
|
2 |
|
|
Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі. |
|
3 |
|
|
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях |
Практична робота № 1 «Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації» |
4 |
|
|
Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях |
|
5 |
|
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. |
Практична робота № 2 «Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому» |
6 |
|
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини». |
Практична робота № 3 «Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі» |
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (5 год) |
||||
7 |
|
|
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
8 |
|
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. |
|
9 |
|
|
Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
10 |
|
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння. |
|
11 |
|
|
Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях. Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
Практична робота № 4 «Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій» |
Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (6 год) |
||||
12 |
|
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці |
|
13 |
|
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. |
|
14 |
|
|
Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього |
Практична робота № 5 «Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети» |
15 |
|
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я |
|
16 |
|
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання |
Практична робота № 6 «Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги». |
17 |
|
|
Розвиток логічного та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги ТА по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». Заліковий урок за І семестр. |
Практична робота № 7 «Вправи на розвиток пам’яті та уваги»
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (18 год) |
||||
18 |
|
|
Соціальний добробут. Соціальні аспекти статевого дозрівання. |
|
19 |
|
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків |
Практична робота № 8 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску» |
20 |
|
|
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. |
Практична робота № 9 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки). |
21 |
|
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С. |
|
22 |
|
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
|
23 |
|
|
Безпека в побуті й навколишньому середовищі Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»). |
|
24 |
|
|
Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. |
Практична робота № 10 «Визначення пріоритетів у дорожньому русі» |
25 |
|
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. |
|
26 |
|
|
Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. |
Практична робота № 11 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами». |
27 |
|
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах |
|
28 |
|
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я |
|
29 |
|
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх |
|
30 |
|
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. |
|
31 |
|
|
Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. |
|
32 |
|
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність |
|
33 |
|
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму |
Практична робота № 12 «Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань» |
34 |
|
|
Інформаційна небезпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. |
|
35 |
|
|
Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань. Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я» Заліковий урок за ІІ семестр |
|