Календарно-тематичне планування навчального матеріалу
з «Основ здоров’я», 8 клас
(35 годин – 1 година на тиждень)
Навчальна програма для закладів закладів загальної середньої освіти. Основи здоров'я. 6-9 клас. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України
від 03 серпня 2022 року № 698)
№ з/п |
Дата |
Корекція дати |
Тема уроку |
Практичні роботи |
Розділ І. Розділ 1. Безпека і здоров’я людини (7 год)
|
||||
1 |
|
|
Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. |
Практична робота №1 «Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації» |
2 |
|
|
Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію. Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях. |
Практична робота №2«Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому» |
3 |
|
|
Алгоритм рятування людей під час пожежі |
Практична робота № 3 «Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі» |
4 |
|
|
Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.
|
Практична робота №4 «Моделювання ситуацій пошуку надійного укриття та евакуації» |
5 |
|
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього Взаємодія з рятувальними службами.
|
|
6 |
|
|
Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні чадним газом. |
|
7 |
|
|
Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Техніки заземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками. ТА до розділу «Безпека і здоров’я людини» |
|
Розділ ІІІ. Фізична складова здоров’я (6 годин) |
||||
8 |
|
+ |
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
9 |
|
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. |
|
10 |
|
|
Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
11 |
|
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння. |
|
12 |
|
|
Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.
|
Практична робота № 5 «Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій» |
13 |
|
|
Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану
ТА до розділу «Фізична складова здоров’я» |
Практична робота №6 «Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях в умовах обмеженого безпечного простору (війна, терористичний акт)» |
Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (6 год) |
||||
14 |
|
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці |
|
15 |
|
|
Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. |
|
16 |
|
|
На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього |
Практична робота № 7 «Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети» |
17 |
|
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я |
|
18 |
|
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання |
Практична робота № 8 «Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги». |
19 |
|
|
Розвиток логічного та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги ТА по розділу «Психічна і духовна складові здоров’я». |
Практична робота № 9 «Вправи на розвиток пам’яті та уваги»
|
Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (16 год) |
||||
20 |
|
|
Тема 1. Соціальне благополуччя Соціальні аспекти статевого дозрівання. . Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. |
Практична робота № 10 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки). |
21 |
|
|
Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків |
Практична робота № 11 «Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску» |
22 |
|
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. |
|
23 |
|
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД та методи захисту від інфікування.. |
|
24 |
|
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. |
|
25 |
|
+ |
Тема 2 Безпека в побуті й навколишньому середовищі Безпека на дорозі Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»). |
|
26 |
|
|
Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі. |
Практична робота № 12 «Визначення пріоритетів у дорожньому русі» |
27 |
|
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. ТА до розділу «Соціальна складова здоров’я» |
Практична робота № 13 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами». |
28 |
|
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах |
|
29 |
|
|
Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я |
|
30 |
|
|
Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин |
Практична робота №14 «Відпрацювання алгоритмів дій під час хімічної \ біологічної, радіологічної загрози забрудненню навколишнього середовища у результаті воєнних дій» |
31 |
|
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх |
|
32 |
|
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. |
|
33 |
|
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму |
Практична робота № 15 «Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань» |
34 |
|
|
Інформаційна небезпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. |
|
35 |
|
|
Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Підсумковий урок ТА до розділу «Соціальна складова здоров’я» |
|