Календарно-тематичне планування "Основи здоров'я. 8 клас" (за оновленою програмою 2022 р)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблене на основі навчальної програми для закладів загальної середньої освіти "ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я 6 – 9 класи", яку затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування навчального матеріалу

з «Основ здоров’я»,  8 клас

(35 годин – 1 година на тиждень)

Навчальна програма для закладів закладів загальної середньої освіти. Основи здоров'я.  6-9 клас. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України

від 03 серпня 2022 року № 698) 

№ з/п

Дата

Корекція дати

Тема уроку

Практичні роботи

                                          Розділ І.  Розділ 1. Безпека і здоров’я людини (7 год)

 

1

 

 

Надзвичайні ситуації

Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.

Практична робота №1 «Опрацювання алгоритму дій при  отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації»

2

 

 

Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію. Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.

Практична робота №2«Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому»

3

 

 

Алгоритм рятування людей під час пожежі

Практична робота № 3 «Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі»

4

 

 

Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях.

Захист під час обстрілів, бомбардувань.

Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами.

Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки.

Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.

 

Практична робота №4 «Моделювання ситуацій пошуку надійного укриття та евакуації»

5

 

 

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів

Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.

Ознаки небезпечних територій Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього

Взаємодія з рятувальними службами.

 

 

6

 

 

Невідкладна домедична допомога Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація.

Алгоритм рятування людей під час пожежі. Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні чадним газом.

 

7

 

 

Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях.

Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями.

Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Техніки заземлення. Медитація. Аутотренінг.

Робота зі страхами і тривожними думками.

ТА до розділу  «Безпека і здоров’я людини»

 

                                       Розділ ІІІ.  Фізична складова здоров’я (6 годин)

8

 

+

Оздоровчі системи

Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

 

9

 

 

Безпека харчування

Вибір харчових продуктів.

 

10

 

 

Традиційні і сучасні системи харчування.

 

11

 

 

Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння.

 

12

 

 

Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.

 

Практична робота № 5

«Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій»

13

 

 

Безпека харчування в умовах ситуацій воєнного стану

 

ТА до розділу «Фізична складова здоров’я»

Практична робота №6 «Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях в умовах обмеженого безпечного простору (війна, терористичний акт)»

                                         Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (6 год)

14

 

 

Становлення особистості

Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці

 

15

 

 

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей.

 

16

 

 

На порозі дорослого життя. Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього

Практична робота № 7

«Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети»

17

 

 

Краса і здоров’я

Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я

 

18

 

 

Уміння вчитися

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання

Практична робота № 8

«Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги».

19

 

 

Розвиток логічного  та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги

ТА  по розділу «Психічна і духовна складові здоров’я».

Практична робота № 9

«Вправи на розвиток пам’яті та уваги»

 

                                           Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (16 год)

20

 

 

Тема 1. Соціальне благополуччя

Соціальні аспекти статевого дозрівання. . Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування.

Практична робота № 10 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки).

21

 

 

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Практична робота № 11

«Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску»

22

 

 

 Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності.

 

23

 

 

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД та методи захисту від інфікування.. 

 

24

 

 

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру.

 

25

 

+

Тема 2 Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Безпека на дорозі

Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»).

 

 

 

26

 

 

Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

Практична робота № 12

«Визначення пріоритетів у дорожньому русі»

27

 

 

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

ТА до розділу «Соціальна складова здоров’я»

Практична робота № 13 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами».

28

 

 

Екологічна безпека

Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах

 

 

29

 

 

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я

 

30

 

 

Вплив воєнних дій та терористичних актів на навколишнє середовище. Хімічне, біологічне, радіологічне забруднення, пов’язане з НС техногенного та соціального походження. Класифікація небезпечних хімічних речовин

 

Практична робота  №14 «Відпрацювання алгоритмів дій під час хімічної \ біологічної, радіологічної загрози забрудненню навколишнього середовища у результаті воєнних дій»

31

 

 

Соціальна безпека

Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх

 

32

 

 

Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.

 

33

 

 

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму

Практична робота № 15

«Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань»

34

 

 

Інформаційна небезпека

Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей.

 

35

 

 

Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет.

 Підсумковий урок

 ТА до розділу «Соціальна складова здоров’я»

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кочержук Уляна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Антонюк Валентина
    Антонюк Валентина Григорівна. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Мільгевська Лариса Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Заїка Ніна Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Бабак Лідія Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Коробко Надія Кузьмівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Воробйова Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Звоник Тетяна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Кравчук Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. гейко ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Радомська Наталя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Пашаєва Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
doc
Додано
21 серпня 2022
Переглядів
30254
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку