Календарно-тематичне планування освiтньо-виховної роботи з професiйної орiєнтацiї дошкiльникiв за віковими групами

Про матеріал
Впродовж освіти у дошкільному навчальному закладі (на протязі трьох років) за програмою «Калейдоскоп професій», дитина ознайомиться більш ніж з 60 професіями.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне  планування освiтньо-виховної роботи

з професiйної орiєнтацiї дошкiльникiв за віковими групами

Термiн

Молодша група

Середня група

Старша група

Вересень

вихователь

хлібороб

(тракторист, комбайнер)

фермери

(пасічник, агроном, доярка, зоотехнік)

Жовтень

помічник вихователя

продавець

(директор крамниці, касир)

 

мiлiцiонер,

iнспектор ДАІ

Листопад

 

двірник

перукар (стиліст)

пожежник

Грудень

кухар

будiвельні професії (кранівник, слюсар, маляр, тесля, електрик тощо)

 

лiтератор

(поет, письменник, редактор, видавник, ілюстратор)

Сiчень

лiкар

лiкар,

медична сестра

 

лiкар

(окуліст, ЛОР, хірург) ветеринар

Лютий

прачка

військовий

(піхотні, повітряні, танкові, морські війська)

вченi

(хімік, фізик,  астроном, конструктор, програміст)

 

Березень

швачка

музикант

(піаніст, гітарист, трубач, барабанщик)

люди мистецтва (артист цирку, актор театру і кіно, музикант, моделєр, монікенниця, художник)

 

Квiтень

водiй

(шофер, пілот, капітан, машиніст)

листоноша

 

льотчик, космонавт

стюардеса,

авіація (військова, пасажирська, вантажна, сільськогосподарська, спортивна)

Травень

будiвельник

 

шахтар

вчитель

 

 

 

     Для дітей молодшої групи пропонуються професії робітників дитячого садочку та найближчого оточення: вихователь, помічник вихователя, двірник, кухар, лікар, прачка, швачка, водій (шофер, пілот, капітан, машиніст). Тобто ті, за якими діти щодня спостерігають і роблять власні висновки. Ці професії більш побутові і доступні до розуміння маленької дитини. На протязі навчального року діти познайомляться 12 професіями.

     Діти середньої групи знайомляться з професіями обслуговування: продавець, перукар, листоноша, лікар, медична сестра; з робочими професіями: хлібороб (тракторист, комбайнер), будівельник, шахтар; а також військовий і музикант.

     Для дітей п’ятого ріку життя вже цікаві та зрозумілі більш поширені професії, пов’язанні з будівництвом: кранівник, слюсар, маляр, електрик, тесля, тощо; воєнні спеціалізації за родами військ: піхотні, повітряні, танкові, морські війська; музикантів у зв’язку з музичним інструментом, на якому він грає: піаніст, гітарист, трубач, барабанщик. На протязі навчального року діти познайомляться з біля 20 професіями.

     У зв’язку з тим, що ми живемо на Донбасі, необхідно ознайомлювати дітей з най важкою професію – шахтар, вказуючи на особливі риси характеру людей, які працюють шахтарями, несприятливі умови праці. Доцільно запросити у гості когось з шахтарів з родин дітей. Необхідно змалку прищепляти любов та пошану до людей шахтарської праці.

     Дітям старшої групи пропонуються для ознайомлення:

  •     професії соціально вагомі для суспільства: фермери (пасічник, агроном, доярка, зоотехнік);  міліціонер, інспектор ДАІ, пожежник, льотчик (пілот, штурман, бортпровідник), космонавт, лікар, ветеринар, вчитель;
  •     професії, пов’язанні з мистецтвом: літератор (поет, письменник, редактор, видавник, ілюстратор), артист цирку, актор театру і кіно, музикант, художник;
  •     професії, пов’язані з наукою: вчені (хімік, фізик,  астроном, конструктор), програміст.

На протязі навчального року діти познайомляться більш ніж з 55 професіями.

Дати уявлення про те, що людям виробникам допомагають якісно працювати вчені, інженери-винахідники, конструктори, які завдяки своїм відкриттям, винаходам удосконалюють сучасне виробництво.

Усвідомити суспільну значимість праці дитині допомагають бесіди й дидактичні ігри типу «Чия праця важливіше», «Усе для всіх», «Економічна абетка», «Професії моїх батьків» та ін. Вони мають більше морально-етичний характер ніж пізнавальний, тому доцільно їх проводити у літній період, оскільки більше часу надається для індивідуального спілкування з дітьми.

На останньому етапі роботи з професійної орієнтації, основна увага переноситься на поглиблену пропаганду тих професій, у яких є найбільша потреба в конкретному економічному районі на сучасному етапі. Формуючий ефект професійного просвітлення складається в ході всього навчально-виховного процесу.

Під час календарно-тематичного планування на місяць, вихователь заздалегідь відводить четвертий тиждень кожного місяця для певної професії (згідно з календарно-тематичним планом профорієнтації на рік). Такий підхід дозволяє  додержуватися принципів систематичності і послідовності.

Таким чином, впродовж освіти у дошкільному навчальному закладі (на протязі трьох років) за програмою «Калейдоскоп професій», дитина ознайомиться більш ніж з 60 професіями.

 

docx
Додано
1 липня 2020
Переглядів
1440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку