Конспект інтегрованого заняття для дітей середньої групи за темою: «Професія – продавець»

Про матеріал
Мета: Дати дітям знання про професію продавець: хто такий продавець, де працює, спецодяг, що робить. Обсудити з дітьми соціальну значимість професії (навіщо). Ознайомити з товаром, який продається у магазинах. Встановити зв’язок між товаром та назвою магазину. Вирішення проблемної ситуації. Розвиток зв’язного мовлення, логічного мислення, пам’яті, уяви. Виховувати інтерес до професії продавець. Звернути увагу дітей на моральне задоволення від виконання праці та допомоги.
Перегляд файлу

Тема: Професія – продавець (Конспект інтегрованого заняття для дітей середньої групи)

Мета: Дати дітям знання про професію продавець: хто такий продавець, де працює, спецодяг, що робить. Обсудити з дітьми соціальну значимість професії (навіщо). Ознайомити з товаром, який продається у магазинах. Встановити зв’язок між товаром та назвою магазину. Вирішення проблемної ситуації. Розвиток зв’язного мовлення, логічного мислення, пам’яті, уяви. Виховувати інтерес до професії продавець. Звернути увагу дітей на моральне задоволення від виконання праці та допомоги.

    Закріплювати апликативні вміння через створення колективної роботи колажу. Розвивати соціальні здібності дітей про змогу домовлятися під час виконання сумісної творчої роботи.

Лексичне поле: продавець, магазин, промислові товари, продовольчі товари, ціна, цінник, реклама, покупець, покупка, кошти.

Обладнання та атрибути:  набір картинок за професіями, аркуш ватману, магнітний стенд, домівки-магазини із товаром, ширма, Зайка-Непосідько, лист з записом товару, кіндер-яйця з малюнками фруктів та овочів, іграшки, цінники. Для аплікації: заготовки аркушів з малюнками полиць, вирізки різних товарів з кольорових журналів, клей, кісті, клейонки, салфетки.

 

Хід заняття

Діти розташовані по колу на ковдрі на індивідуальних подушках.

  1. Полілог «Професія людей».

Питання до дітей:  Що таке професія? Ким працюють ваші батьки? На вашу думку їх професії важливі? Чому?

Вихователь пропонує дітям розкрити таємницю певної професії, але якої, діти повинні здогадатись.

  •                 Дидактична гра «Впізнай професію за картинкою». Вихователь по черзі показує дітям картинки із зображенням людей певної професії (лікар, пожежник, вихователь, будівельник і т.д.). Наприкінці  він пропанує дітям картку  із зображенням продавця.
  •                 Читання вірша Т.А. Шоригіної «Продавець»:

Продавець – молодець!

Він товари продає –

Молоко, сметану мед.

Інший – моркву та томати,

Вибір в нього є багатий!

Третій продає чоботи,

Черевики, босоніжки.

А четвертий – стіл та шафу,

Стільці, вішалку до шляпи.

Продавці товари знають,

Дарма часу не втрачають.

Все, що просять, продадуть,

Це їх надзвичайний труд.

 

Діти лягають на живіт головою у коло. Вихователь продовжує бесіду.

  • Полілог «Професія – продавець».

З чого ж складається професія продавець? Хто він такий? (Це людина, яка продає товар). Де працюють продавці? (У магазинах, на ринку). Що він робить у магазині? (Продає товар людям). Як називаються люди, які ходять до магазина будь-то жінка, чоловік, бабуся чи дитина? (Покупці). Можна взяти товар у магазині безкоштовно? (Ні). Як ми здогадаємося, скільки коштуватиме товар? (На товарі є цінники). Хто краще знає, який товар є у магазині? (Продавець). А якщо ми купуємо техніку (чайник чи телефон), хто нам підкаже чим відрізняються товари, скільки він коштує, як користуватись цім товаром? (Продавець).

- От бачите, діти, наскільки важлива професія продавця! 

- Кожен з вас ходив до магазину. Ви бачили там продавців? А як вони були одягнути? (Фартуки та капелюхи). Для чого продавцям спеціальна форма? (Щоб не забруднити товар, та свій власний одяг).

 

Діти сідають по-турецьки на подушки.

  1. Робота за схемою «Продавець».
  • У центрі аркушу пишемо слово «ПРОДАВЕЦЬ». Ми з вами здогадались, що продавець продає товар у магазині. Проводимо смугу до слова «ТОВАР». Весь товар можна поділити на той, що можна з’їсти, та не можна. Від «товару» проводимо дві смуги – «ПРОДОВОЛЬЧІ ТОВАРИ» (ті, що можна їсти) та «НЕПРОДОВОЛЬЧІ ТОВАРИ» (не можна їсти).
    • Дидактична гра «Їстне – не їстне». Вихователь називає різні види товару. Якщо товар можна їсти – діти плещуть у долоні, якщо ні – ховають долоні за спину.
  • У зв’язку з тим, який товар продається у магазині, то він має і таку назву.
    •           Дидактична гра «Який то магазин». Вихователь називає дітям окрему групу предметів, речей, продуктів харчування – діти повинні здогадатися, в якому магазині це продається (продуктовий, хлібний, овочевий, кондитерський; магазин одягу, взуттєвий та ін.). Під час відгадування спеціалізації магазину, вихователь показує заготівки-магазини із товаром та розташовує їх на магнитному стенді.

   

     3. Вирішення проблемної ситуації.

На ширмі з’являється  зайка.

Зайка: Добрий день, діти! Мене звуть Зайко-Непосідько. В мене є дуже важлива справа. Мама відправила мене до магазину. Дала  гроші та маленький аркуш, на якому написала, що треба придбати. От подивіться будь ласка! По-перше треба купити моркву та капусту. В який магазин мені потрібно йти?

Діти:  В овочевий магазин.

Вихователь: Діти, ми з вами теж підемо в овочевий магазин. Та допоможемо зайцю придбати потрібний товар. (Вихователь закріплює на стенді стрілку до овочевого магазину).

  •     Дидактична гра «Вгадай товар за описом». Вихователь пропанує дітям кошик із кіндерами, всередені яких розташовані маленькі картинки з овочами та фруктами. Діти по черзі відкривають кіндери та розказують, що вони купили. Але ні в якому разі не можна називати товар. Треба підібрати слова, які б найточніше характеризували покупку. Решта дітей відгадують за описом, що придбав їх друг. Хто з дітей знаходить моркву та капусту віддають їх Зайкові.

Зайка: Завтра в моєї маленької сестричці Пушинці день народження. Тому мама  написала мені придбати якусь іграшку. В який магазин мені треба йти?

Діти: У іграшковий магазин. 

Вихователь: Давайте допоможемо Зайкові та відправимось в магазин іграшок. (Вихователь закріплює на стенді стрілку до магазину іграшок).

  • Діти, погляньте будь ласка, як багато іграшок у цьому магазині, але не має продавця, і на товарі не має ціни. Що ж нам робити? (відповіді дітей).

        

          Проблемна ситуація «Магазин без продавця, товар без ціни». Діти вирішують самі бути продавцями, а на товар причепити ціни.

          Діти самостійно виготовляють цінники, пишуть ціну та розташовують їх на товарі. Потім продають товар вихователю (або гостям). Вихователь заохочує дітей   РЕКЛАМУВАТИ  свою іграшку, щоб її краще купили.

         Нарешті діти обговорюють, яку іграшку продати Зайкові, щоб вона сподобалась його маленькій сестричці Пушинці. 

Зайка: Діти, дуже вам дякую! Ви мені так допомогли! Мама мені похвалить, що я їй допоміг. І сестричка дуже зрадіє гарному подарунку на день народження. А зараз мені треба йти до дому. До побачення! (Діти прощаються з Зайкою).

Вихователь: Скажіть будь ласка, що ви зараз відчуваєте, коли ми допомогли Зайкові? Чи гарний у вас настрій? Чи подобалось вам продавати товар? От таке ж задоволення від роботи відчувають і продавці, тому що вони допомагають придбати потрібні речі.

 

         4. Творча діяльність.

  • Мі з вами відвідали тільки два магазина, але їх так багато. У вас так гарно виходило бути продавцями. Що нарешті ви дійсно в змозі допомогти мені зробити ще багато магазинів.  Усі ви залишаєтесь продавцями, але вам потрібно не продати, а тільки розташувати товари по полицях.
  • Але спочатку ви отримаєте напрям, де хто буде працювати.

Між дітьми проводиться жеребкування, в якому магазині вони будуть працювати. На столах розташовані макети  магазинів з номерами від 1 до 5. діти витягують з кошику номерки від 1 до 5, та з’ясовують, в якому магазині вони потрібні.

          Аплікація «Розташуй  товар по полицям».

Діти поділені на маленькі підгрупи. На загальному столі вони обирають потрібний товар для певного магазину, та приклеюють його на полиці. Виставка робіт у магазинах.

 

 

5. Підсумок заняття.

Заповнення карти-схеми «Продавець» - ознаки професії.

  – хто це?

 

  •       - де працює?

 

 

      

 

 - форма (спецодяг)

 

 

 

 

 - що робить? 

 

 

           -  для чого він це робить?

 

У вільний час діти можуть пограти у сюжетно-рольову гру «Магазин».

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кошелева Анна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
1 липня 2020
Переглядів
6394
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку