8-й клас
(2 год на тиждень, разом 70 год)
Підручник: Попель П. Хімія: підруч. для 8 кл. закладів загальноосвіт. навч. закл. / П.П.
№ |
Зміст уроку |
Дата
|
Примітка |
|||||||||
За програмою |
|
|||||||||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (3 год) |
||||||||||||
1
|
Вступний інструктаж з т/б. Найважливіші хімічні поняття. |
|
Повторити правила техніки безпеки при роботі у хімічному елементі. |
|||||||||
2 |
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. Відносна молекулярна маса. |
|
Обчислити відносну молекулярну масу 5-ти складних речовин |
|||||||||
3 |
Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
Обчислити масові частки елементів у 3-х складних речовинах |
|||||||||
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (14 год) |
||||||||||||
4 |
Історичні відомості про спроби класифiкації хiмічних елементів. |
|
Опрацювати п.1 |
|||||||||
5
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва |
|
Опрацювати п.2 |
|||||||||
6 |
Періодична система хімічних елементів |
|
Опрацювати п.3 |
|||||||||
7 |
Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер |
|
Опрацювати п.4 с.22-24 |
|||||||||
8 |
Протонне число. Нуклонне число. |
|
Опрацювати п.4 с. 24-26 |
|||||||||
9 |
Ізотопи. Сучасне формулювання періодичного закону |
|
Опрацювати п.5 |
|||||||||
10 |
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. |
|
Опрацювати п.6 |
|||||||||
11 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
|
Повторити п.6 |
|||||||||
12 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20 |
|
Повторити п.6 |
|||||||||
13 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
Опрацювати п.7 |
|||||||||
14 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. Значення періодичного закону |
|
Опрацювати п.8-9 |
|||||||||
15 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів №1,2 |
|
Виконати №56 |
|||||||||
16 |
Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і Періодична система Д. І. Менделєєва. Будова атома». Захист навчальних проектів №3,4 |
|
Опрацювати п.10 |
|||||||||
17 |
Тематичне оцінювання з теми «Періодичний закон і Періодична система Д. І. Менделєєва. Будова атома» |
|
|
|||||||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (11 год) |
||||||||||||
18 |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. Ковалентний зв'язок, його утворення. |
|
Опрацювати п.15 |
|||||||||
19 |
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
|
Опрацювати п.16 |
|||||||||
20 |
Електронні формули молекул. |
|
Опрацювати п.13 |
|||||||||
21 |
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
Опрацювати п.14 с.74-76. |
|||||||||
22 |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Лабораторний дослід №1 |
|
Опрацювати п.14 с.76-79. |
|||||||||
23 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Захист навчальних проектів №5-6 |
|
Опрацювати п.14 с.76-79. Підготувати проект |
|||||||||
24 |
Практична робота №1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток. |
|
Виконати практичну роботу с.96 |
|||||||||
25 |
Підготовка до контрольної роботи №1
|
|
Виконати завдання у зошиті. |
|||||||||
26 |
Контрольна робота №1 |
|
Виконати завдання сусіднього варіанту. |
|||||||||
27 |
Узагальнення знань з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
Повторити п.14-17. |
|||||||||
28 |
Тематичне оцінювання з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
|
|||||||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (11 год)
|
||||||||||||
29 |
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|
Опрацювати п.13 |
|||||||||
30 |
Молярна маса речовини |
|
Опрацювати п.19 Виконати №123 |
|||||||||
31 |
Розв'язування задач. Обчислення за хімічними формулами молярної маси, кількості речовини, числа атомів (молекул) |
|
Виконати №128, 129 |
|||||||||
32 |
Розв'язування задач. |
|
Виконати №130 |
|||||||||
33 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
Опрацювати п.20 Виконати №137 |
|||||||||
34 |
Розв'язування задач з використанням молярного об'єму газу |
|
Виконати №140 |
|||||||||
35 |
Розв'язування задач з використанням молярного об'єму газу |
|
Виконати №139 |
|||||||||
36 |
Відносна густина газів |
|
Опрацювати п.21 Виконати №145 |
|||||||||
37 |
Розв'язування задач |
|
Виконати №150 |
|||||||||
38 |
Урок узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
|||||||||
39 |
Тематичне оцінювання з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
|||||||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (31 год)
|
||||||||||||
40 |
Класифікація неорганічних речовин, їхні склад і номенклатура. Оксиди: фізичні та хімічні властивості |
|
Опрацювати п.22,26 Виконати №156 |
|||||||||
41 |
Кислоти. Фізичні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|
Опрацювати п.24 Виконати №171 |
|||||||||
42 |
Основи: поняття, склад, фізичні властивості |
|
Опрацювати п.23 Виконати №163 |
|||||||||
43 |
Солі: поняття, склад і назви. Фізичні властивості середніх солей |
|
Опрацювати п.25 Виконати №182,183 |
|||||||||
44 |
Обчислення за хімічними рівняннями. Розв’язування задач |
|
Виконати №199 |
|||||||||
45 |
Властивості та використання основ. Лабораторний дослід №2 |
|
Опрацювати п.28 Виконати №210 |
|||||||||
46 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів. Заходи безпеки під час роботи з лугами |
|
Опрацювати п.30 Виконати №231 |
|||||||||
47 |
Властивості та використання кислот |
|
Опрацювати п.29 Виконати №222 |
|||||||||
48 |
Взаємодія металів з кислотами та водою. Витискувальний ряд металів. Лабораторний дослід №3 |
|
Опрацювати п.29 с.166-168 Виконати №221 |
|||||||||
49 |
Взаємодія кислот з основами. Реакція нейтралізації |
|
Опрацювати п.29 с.169-171 Виконати №227 |
|||||||||
50 |
Хімічні властивості середніх солей. Лабораторний дослід №4-5 |
|
Виконати №224 |
|||||||||
51 |
Умови перебігу реакцій обміну за участю солей. Способи утворення солей. Лабораторний дослід №6 |
|
Опрацювати п.31 Виконати №241 |
|||||||||
52 |
Хімічні властивості основних класів неорганічних сполук |
|
Виконати №242 (а,б) |
|||||||||
53 |
Практична робота № 2. «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук» |
|
Виконати №242 (в) |
|||||||||
54 |
Обчислення за хімічними рівняннями. Розв’язання задач |
|
Виконати №200;202 |
|||||||||
55 |
Загальні способи добування основних класів неорганічних сполук. Захист навчальних проектів №7 |
|
Опрацювати п.31 с.214-217
|
|||||||||
56 |
Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук. Лабораторний дослід №7 |
|
Опрацювати п.333 Виконати №259 |
|||||||||
57 |
Практична робота № 3. «Розв’язання експериментальних задач» |
|
Виконати №260 |
|||||||||
58 |
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
Виконати №266 |
|||||||||
59 |
Підготовка до контрольної роботи №2 |
|
Виконати №267 |
|||||||||
60 |
Контрольна робота №2 |
|
Виконати завдання сусідніх варіантів |
|||||||||
61 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
Опрацювати п.34 Виконати №274 |
|||||||||
62 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів №8-9 |
|
Виконати №277 |
|||||||||
63 |
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
Виконати №264(а;д) |
|||||||||
64 |
Тематичне оцінювання з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
Виконати №264 (б;в) |
|||||||||
65 |
Розв'язування задач |
|
Виконати №278 |
|||||||||
66 |
Розв'язування задач |
|
Виконати №257 |
|||||||||
67 |
Урок повторення. Ковалентний та йонний зв'язки, їх утворення. |
|
Повторити п. 14-15 с.74-84 |
|||||||||
68 |
Урок повторення. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
|
Повторити п. 33 Виконати №267 |
|||||||||
69 |
Урок повторення. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|
Повторити п. 10 с.52-57
|
|||||||||
70 |
Підсумковий урок |
|
Виконати №138 |
|||||||||