Календарно-тематичне планування "Пізнаємо рироду" до підручника Бада Д.Д. та інші

Про матеріал
Календарно-те матичне планування "Пізнаємо природу" до підручника Біда Д.Д. та інші
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

За модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу».

5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)

Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.

 

Вчитель: Агафонова Олена Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п/п

Запланована

дата

Фактично проведена дата

Тема уроку

Сторінки підручника

Види навчальної діяльності

Розділ 1. Пізнаємо світ науки

Тема 1. Знайомство з наукою

• Робота з різними джерелами інформації про природу, використання QR-кодів та цифрового контенту природничого змісту; • створення ментальної карти «Природничі науки» (цифрової або звичайної); • планування інформаційного пошуку, обробка й систематизація інформації за двома та більше джерелами про найбільші досягнення (винаходи та відкриття) у різні історичні періоди та представлення її в різних формах; • написання есе про значення науки, про винаходи та відкриття (на вибір учителя); • пригадування наукових фактів (наукової інформації) про: 1) тварин; 2) рослини; 3) організм людини; 4) воду; 5) повітря; 6) ґрунт. Робота в групах, обговорення, представлення в різній формі; • складання словничка наукових термінів;

1

02.09

 

Як наука змінює світ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С.4-8

Тема 2. Науковий метод пізнання

2

 

07.09

 

Як стати винахідником

С.9-13

• гра-тренінг «Обираємо об’єкт (явище), ставимо запитання, висловлюємо гіпотезу»; • створення моделей об’єктів (явищ природи); • пошук, систематизація та обробка інформації про обраний об’єкт (явище) з використанням цифрового контенту, обмін інформацією в групах;

 

3

09.09

 

 

Як шукати відповіді на запитання

 

 

 

 

 

С.14-17

Тема 3. Фізичні величини та їх вимірювання

виконання завдань на перетворення одиниць довжини, часу, маси; • вимірювання проміжків часу; • виготовлення приладів для вимірювання об’єму та маси (мірного циліндра, мензурки, важільних терезів, ін. за вибором учителя); • вимірювання температури води та повітря • вимірювання об’єму води та тіл неправильної форми за допомогою мірного циліндра (мензурки); • планування інформаційного пошуку з використанням цифрового контенту, обробка й систематизація інформації за двома та більше джерелами на тему «Розмаїття фізичних величин». Презентація та обмін інформацією; • вимірювання маси.

4

14.09

 

Що таке фізичні величини та як їх вимірювати

С.18-22

5

16.09

 

  Практична робота 1 «Змішування води та вимірювання температури»

С.23

6

21.09

 

Узагальнення до розділу 1 . . . . . . . . .

 

С.24

 

 

 

 

 

Розділ 2. Пізнаємо будову речовин

Тема 1. Тіла та речовини

7

23.09

 

Що нас оточує.

С.25-29

 

• Гра-тренінг «Запитуємо про тіла та речовини»; • створення моделей молекул з пластиліну; • розпізнавання попереджувальних знаків (небезпечні речовини); • гра «Впізнай речовину». Складання сенканів, віршів, загадок, приказок про речовини (на вибір учителя); • складання таблиці «Тіла та речовини»;

8

28.09

 

Із чого все складається

С.30-33

Тема 2. Три стани речовини

гра-тренінг «Запитуємо про властивості води»; • моделювання розташування частинок речовини у твердих тілах, рідинах і газах; • графічне представлення будови твердих тіл, рідин і газів; • спостереження твердого та рідкого станів води; • дослідження властивостей деяких речовин, фіксація результатів дослідження; • моделювання руху частинок у твердих тілах, рідинах і газах; • дослідження властивостей твердих тіл, рідин і газів; • планування інформаційного пошуку з використанням цифрового контенту, обробка й систематизація інформації за двома та більше джерелами на тему «Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною», презентація результатів; • складання таблиці «Порівняння властивостей твердих тіл, рідин і газів»; • дослідження залежності явища дифузії від температури; • спостереження явищ, що підтверджують подільність речовини, рух та взаємодію частинок речовини;

9

30.09

 

Які властивості у твердих тіл

С.34-38

10

05.10

 

Які властивості у рідин

С.39-42

11

07.10

 

 Чому вода – найдивовижніша рідина на Землі

С.43-47

12

12.10

 

Які властивості у газів

С.48-51

13

19.10

 

Практична робота 2 «Спостереження явищ дифузії та випаровування»

С.52

 

 

 

 

 

 

 

14

21.10

 

Як виміряти масу

С.53-56

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини

• приготування розчинів; • спостереження розчинності деяких речовин; • планування інформаційного пошуку, обробка та систематизаціяінформації за двома й більше джерелами на тему «Розчини у природі, побуті та організмі людини», презентація результатів

15

02.11

 

Що таке розчинні та нерозчинні речовини. 

С.57-61

16

04.11

 

Практична робота 3 «Досліджуємо розчинність деяких речовин»

С.62

17

09.11.

 

Скільки є речовин

С.63-66

18

11.11

 

Узагальнення до розділу 2

С.67

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3. Пізнаємо природу Землі

Тема 1. Наша планета Земля

• Робота з науково-популярними текстами та представлення інформації в різних видах; • створення моделі внутрішньої будови Землі; • створення моделі руху магми; • дослідження «Як ми дізнаємося про минуле нашої планети?»; • практична робота: визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції;

19

16.11

 

 Як виникла Земля

С.68-70

20

18.11

 

 Яку будову має Земля71

С.71-74

21

23.11

 

Як утворюються гірські породи 

С.75-79

22

25.11

 

Практична робота 4 «Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції 79

С.79

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості

• визначення напрямів на глобусі й географічній карті; • описування місцевості за географічною картою України або світу; • географічний диктант «Читаємо умовні знаки»; • практична робота: вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом; • практична робота: креслення простого плану місцевості; • позначення на контурній карті об’єктів, поданих у тексті;

23

30.11

 

  Яку форму і розміри має Земля 80

С.80-82

24

02.12

 

Які є способи зображення Землі

С.83-86

25

07.12

 

 Про що розповідають географічні карти87

С.87-89

26

09.12

 

 Практична робота 5  «Описування місцевості за географічною картою України

С.90

27

14.12

 

Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості

С.91-94

28

16.12

 

 Практична робота  6 «Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості

С.95-96

Тема 3. Суходіл на Землі

• практична робота: позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті; • опис за фізичною картою рельєфу України та своєї області; • порівняння форм рельєфу за висотою; • створення моделі гороутворення; • створення моделі зсувів ґрунту; • проєкт «Переваги та ризики проживання в гірській та на рівнинній місцевості»;

29

21.12

 

Що охоплює суходіл Землі

С.97-100

30

23.12

 

 Які бувають форми поверхні суходолу Землі 

с.101-104

31

23.12

 

Які особливості рельєфу України.

С.105-108

Тема 4. Вода на Землі

• опис явищ, що відбувалися впродовж року, у моделі колообігу води в природі; • спостереження та обговорення демонстраційного експерименту «Властивості глини, піску й торфу (або різних видів ґрунту) утримувати вологу»; • спостереження за станом рослин у різних умовах поливу; • нанесення на контурну карту об’єктів, зазначених в тексті; • дослідження «Як рослинний покрив захищає ґрунти від водної ерозії?»; • робота з науково-популярними джерелами інформації, підготовка презентації та короткого виступу на тему «Роль води на планеті Земля»; • дослідження та з’ясування проблем найближчої водойми (вимірювання швидкості течії, визначення правих і лівих приток, визначення прозорості води); • створення лепбука (буклета) «Які рослини та тварини очищають воду?»; • створення моделі «Джерела прісної води на Землі»; • побудова діаграми «Прісна й морська вода;

32

 

 

 Де міститься вода на Землі

С.109-111

33

 

 

Як досліджують океани

С.112-115

34

 

 

Які об’єкти належать до вод суходолу 

С.116-119

35

 

 

 Яке значення води на Землі

С.120-124

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5. Повітряна оболонка Землі

• складання анкети та проведення опитування членів сім’ї та друзів про вплив погоди на стан здоров’я; • написання есе за результатами дослідження «Погода та здоров’я людей»; • дослідження чистоти повітря у своєму населеному пункті; • моделювання руху повітря в атмосфері; • демонстрування метеорологічних приладів та використання їх для вимірювань (температури повітря, напряму вітру, товщини снігового покриву, висоти Сонця тощо); • довготривалі спостереження «Чи здійснюються прогнози метеорологів?»; • ведення та фіксування результатів спостереження за погодою впродовж тижня та порівняння з метеорологічними прогнозами; • прогнозування погоди за місцевими прикметами на найближчі дні; • спостереження та опис явищ у повітряній оболонці Землі; • складання списку сфер людської діяльності, робота яких залежать від погоди; • проєкт «Як зберегти повітря чистим у моєму населеному пункті?» (робота в групах).

36

 

 

Які властивості має повітря

С.125-128

37

 

 

 Якою буває погода

С.129-132

38

 

 

Чи міститься повітря у ґрунті. Які є небезпечні природні явища 

С.133-137

39

 

 

 У чому унікальність планети Земля

С.138-140

40

 

 

Узагальнення до розділу 3

С.141

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ

Тема 1. Світ живих організмів

 

41

 

 

Які особливості будови різних груп організмів. . 142

 

 

С.142-146

складання таблиці про спільні і відмінні ознаки різних груп живих організмів; • створення схеми про рівні організації рослинного і тваринного організмів;

Тема 2. Клітина

 

42

 

 

 Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів

 

 

 

 

 

 

 

С.147-151

• моделювання рослинної і тваринної клітини з інтерпретацією результатів та формулювання висновків; • лабораторне дослідження «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату»; • розпізнавання загальних рис клітин рослин, тварин, грибів, бактерій на зображеннях, мікропрепаратах чи фотографіях мікропрепаратів;

 Тема 3. Бактерії та віруси

 

43

 

 

Хто такі бактерії та чим особливі віруси

 

 

 

 

 

 

 

С.152-156

виконання проєкту «Кисломолочні продукти»; • гра «Вірусні та бактеріальні захворювання людини, роль корисних бактерій в організмі людини»; • складання пам’ятки про профілактику вірусних та бактеріальних захворювань людини; • створення ментальної карти про використання бактерій людини

 Тема 4. Гриби. Лишайники

 

44

 

 

Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людини

 

 

 

 

С.157-159

• спостереження за процесом бродіння, що здійснюється дріжджами; • робота в групах над проєктом «Як виготовляють дріжджі» або екскурсія на підприємство; • дослідження цвілевих та шапинкових грибів; • дискусія «Чи можуть їстівні гриби перетворитись на отруйні»; • створення буклета про отруйні гриби своєї місцевості; • пошук і систематизація інформації за двома і більше джерелами на теми: «Значення грибів у природі і для людини», «Значення лишайників у природі і для людини»;

Тема 5. Рослини та їх різноманіття

 

 

45

 

 

 Які органи у квіткової рослини 160

С.160-163

• робота в групах над створенням опорного конспекту по кожній групі рослин; • практична робота «Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові)» на основі загальних рис за гербарними й живими зразками; • екскурсія «Рослини нашої місцевості»; • створення опису за зразком обраної учнями рослини своєї місцевості; • виконання на вибір проєктів «Цвітіння води», «Збереження різноманіття рослин», «Моя кімнатна рослина та догляд за нею», «Моя улюблена городня рослина»

46

 

 

Водорості та спорові рослини: хто у воді, а хто на суходолі

С.164-170

47

 

 

 Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини.

С.171-174

48

 

 

 Пристосування до життя та різноманітність рослин

С.175-179

49

 

 

 47. Наскільки різноманітними є гриби та лишайники і яке їхнє значення

 

 

 

С.180-187

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття

 

50

 

 

Хто такі безхребетні тварини? 185

С.185-187

• робота в групах над створенням опорних конспектів по кожній групі тварин; • екскурсія «Тварини нашої місцевості» або в місцевий зоопарк; • практична робота «Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості» (обраної учнями); • робота в парах над створенням презентацій на теми «Роль тварин в природі», «Роль тварин для людини», «Збереження різноманіття тварин»;

51

 

 

 Які таємниці приховують хребетні тварини

С.188-190

52

 

 

 Як доглядати за домашніми тваринами . 191

С.191-194

53

 

 

Чим ми завдячуємо тваринам

С.195-198

54

 

 

Узагальнення. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини

 

 

 

С.199

Тема 7. Таємниці організму людини

 

55

 

 

 Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал

С.200-204

• створення моделі внутрішньої будови людського організму; • практична робота «Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)»; • створення ментальної карти «Взаємозв’язок систем органів в організмі людини»

56

 

 

Як кисень потрапляє у наш організм205

С.205-208

57

 

 

 55. Як рухається кисень і поживні речовини в нашому організмі

С.209-212

58

 

 

Захист нашого тіла ззовні і всередині 

С.213-216

59

 

 

Як виділяються непотрібні речовини з організму людини

С.217-219

60

 

 

 Хто керує процесами в нашому тілі

С.220-224

61

 

 

 Як працюють органи чуття  225

С.225-229

62

 

 

Узагальнення до розділу 4.

 Організм людини.

С.230

Розділ 5. Пізнаємо себе і світ

Тема 1. Ми і наше здоров’я

• вивчення залежності постави й життєвої ємності легень; • створення ментальної карти «Правила здорового способу життя»; • практична робота «Моя тарілка здорового харчування»; • складання наукових казок природничого змісту, віршів, написання музики, малювання картини (на вибір дітей, відповідно до здібностей)

63

 

 

Які секрети здоров’я

С.231-234

64

 

 

 Опорна вісь нашого тіла

 

 

 

 

 

С.235-239

 

Тема 2. Ми та наше середовище

дискусії «Які матеріали/діяльність людини можуть спричинити забруднення повітря, зокрема й усередині приміщень, зміну якості води, ґрунтів та які можливі наслідки для здоров’я людини»; • робота в групах «Як можна зменшити забруднення довкілля»; • розв’язування ситуаційних завдань «Вжити заходів, щоб запобігти»

65

 

 

Як режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я . . . . . . . . . 240

 

 

 

С.240-243

Тема 3. Природні скарби України

 

мозковий штурм «Важливість біорізноманіття в природі й для людей»; • заняття на природі «Оцінка впливу людини, що загрожує біорізноманіттю на обраній території»; • виконання проєкту на вибір «Збереження різноманіття рослин нашої місцевості», «Збереження різноманіття тварин нашої місцевості»

66

 

 

Природні скарби України................................ 244

 

 

 

 

С.244-248

Тема 4. Як природа нас надихає

складання наукових казок природничого змісту; • складання віршів, написання музики, малювання картини, виготовлення мистецько-ужиткових виробів (на вибір дітей, відповідно до їхніх здібностей); • написання есе «Чому я люблю природу?»; • участь у благодійному концерті для місцевої громади, батьків. Продаж власних виробів; • благодійна акція (передати кошти у притулок для тварин, витратити на озеленення шкільної території, облаштування мурашників і годівниць у лісі, очищення (зарибнення) водойми тощо).

67

 

 

Як природа нас надихає . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249

 

 

 

 

 

 

 

 

С.249-251

68

 

 

 Узагальнення до розділу 5

 

 

 

docx
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку