Календарне планування уроків курсу ЯДС в 4 класі
За посібником «Я досліджую світ» Н. Будна, Т. Гладюк, Н. Шост, С.Заброцька частина 2
|
Дата |
Тема уроку |
Очікувальні результати |
3чв |
|
Природа |
|
47 |
|
Австралія С.4- 7 |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2]; |
48 |
|
Рослинний і тваринний світ Австралії. С.8-12 |
робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4] |
49 |
|
Рослинний і тваринний світ Австралії. С.8-12 |
|
50 |
|
Африка. С.13-17 |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2]; |
51 |
|
Рослинний і тваринний світ Африки. С.17-23 |
робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4 ] |
52 |
|
Рослинний і тваринний світ Африки. С.17-23 |
|
53 |
|
Південна Америка. С.24-27 |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2]; |
54 |
|
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. С.28-32 |
робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4] |
55 |
|
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. С.28-32 |
|
56 |
|
Північна Америка . С.33-37 |
знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2]; |
57 |
|
Рослинний і тваринний світ Північної Америки. С.37-41 |
робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4] |
58 |
|
Рослинний і тваринний світ Північної Америки. С.37-41 |
|
59 |
|
Євразія. С.42-46 |
знаходить і показує на картах материки та інші |
|
|
|
об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2]; |
60 |
|
Природа Євразії: арктичні пустелі й тундра. С.47-50 |
робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4] |
61 |
|
Природа Євразії: ліси. С.51-54 |
|
62 |
|
Природа Євразії: степи й пустелі. С.55-59 |
|
63 |
|
Діагностична робота по темі «Природа» |
|
|
|
Природа України
|
|
64 |
|
Україна на карті світу. Наш край на глобусі і карті. С.60-64 |
показує на карті України і називає місцевість свого проживання |
65 |
|
Корисні копалини України. С.64-68 |
характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; [4 ПРО 3.1]; |
66 |
|
Водойми України: природні та штучні. С.69-72 |
називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави [4 ПРО 1.3]; |
67 |
|
Будова річки. С.72-73 |
|
68 |
|
Рівнинні та гірські річки України. С.74-75 |
|
69 |
|
Озера України. С.75-76 |
|
70 |
|
Болота України. С.77-78 |
|
71 |
|
Моря України. С.79-80 |
розповідає про найважливіші природні об’єкти України,своєї місцевості [4 ПРО 2.2]; |
72 |
|
Використання й охорона природних водойм. С.80-82 |
називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи [4 ПРО 1.1]; |
73 |
|
Ґрунти України. С.83-84
|
пояснює наслідки забруднення водойм, повітря, ґрунтів, знищення лісів та іншої небезпеки, що спричинює діяльністю людини [4 ПРО 1.5]; |
74 |
|
Охорона ґрунтів. С.84-85 |
|
75 |
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
по темі «Природа України» |
|
76 |
|
Природні зони України. Мішані ліси (Полісся) С.86-89 |
Характеризує природну зону України за планом; мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою [4 ПРО 3.1]; |
77 |
|
Діяльність людей у зоні мішаних лісів. С.89-90 |
наводить приклади природоохоронних заходів; природоохоронних територій; виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє за для цього [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5];
|
78 |
|
Охорона мішаних лісів. С.90-93 |
розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними [4 ПРО 4.3]; |
79 |
|
Лісостеп . С.94-97 |
Характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою [4 ПРО 3.1]; |
4чв 80
|
|
Діяльність людей у зоні лісостепу. Моделювання зв’язків в природному угрупованні. С.97-98
|
пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають [4 ПРО 3.3]; |
81 |
|
Охорона лісостепу. С.98-100 |
діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі[4 ПРО 3.2] |
82 |
|
Степ. Вивчення умов існування рослин і тварин своєї місцевості. С.100-103 |
складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2] |
83 |
|
Діяльність людей у зоні степу. Охорона степу. Складання характеристики природного угруповання своєї місцевості. С.104-107 |
характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються [4 ПРО 2.2]; |
84 |
|
Карпатські гори. С.108-113 |
аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, |
|
|
|
організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1] |
85 |
|
Діяльність людей у Карпатських горах. С.113-114 |
усвідомлює відповідальність за стан природи в угрупуванні[4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4]; |
86 |
|
Охорона природи Карпат. С.114-116 |
висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2]; |
87 |
|
Кримські гори. С.116-118 |
аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1] |
88 |
|
Охорона природи Кримських гір. С.118-121 |
виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1] |
89 |
|
Проєкт «Мій край на території України». Складання календаря народних свят українців, пов’язаних з явищами природи. С.122-125
|
Аналізує традиції, що відображують ставлення українців до природи [4 ГІО 3.2]; |
90 |
|
Діагностична робота по темі «Природа України» |
|
|
|
Людина і природа
|
|
91 |
|
Взаємозв’язки між людиною, природою і рукотворним світом. Якою буває промисловість. С.126-129 |
наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв [4 ГІО 2.2] |
92 |
|
Значення природничо-наукових знань для людини. Промисловість рідного краю. Продукція місцевого виробництва і ресурси для її виготовлення. Дослідження властивостей матеріалів (металів, тканини, скла, деревини та ін.) і складання пропозицій щодо їх використання. |
|
93 |
|
Безпечне поводження з машинами і механізмами у повсякденному житті. Рослинництво. С.130-132 |
|
94 |
|
Тваринництво. С.132-136 |
розповідає про вирощування рослин, догляд за свійськими тваринами [4 ПРО 1.5]; |
95 |
|
Машини і механізми. Сільське господарство рідного краю. Спостереження роботи машин і механізмів (за моделями, під час реальних чи віртуальних екскурсій). |
має уявлення про машини і механізми (транспортні засоби, побутові прилади тощо) [4 ПРО 2.1]; пояснює, як властивості матеріалів зумовлюють їх використання [4 ПРО 3.3]; |
96 |
|
Використання знань про природу, техніки і технологій людьми різних професій.Чого ми вчимося у природи? С.137-139 |
|
97 |
|
Рукотворний світ – світ, створений працею людини. Винаходи 20-го століття, які змінили світ. С.140-143 Моделювання зв’язків між людиною, природою і рукотворним світом. |
моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина – рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю [4 ПРО 1.4]
|
98 |
|
Винаходи людства. Винаходи українців, які відомі світові. С.143-146 |
Розповідає про винаходи людства і професії, пов’язані з пізнанням природи, її використанням і збереженням (фізик, шахтар, інженер, природозахисник та інші) [4 ПРО 1.5]; |
99 |
|
Ідеї природи, які людина застосовує у своїй діяльності Винаходи українців, які відомі світові. С.143-146 |
здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології [4 ПРО 2.1]; |
100 |
|
Співробітництво людей у галузі охорони довкілля, природних багатств. С.147-150 Дослідження способів заощадження електроенергії (вдома, у школі) |
дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими пристроями і приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін) [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5] |
101 |
|
Властивості і використання матеріалів у різних сферах діяльності людини (будівництві, виробництві паперу та енергії, продуктів харчування, побутових приладів тощо). Природні багатства рідного краю. |
|
102 |
|
Діяльність людини, що допомагає збереженню природи. Ощадливе використання ресурсів.Відпочинок на природі. С.151-154 Розроблення плану природоохоронного заходу. Дизайн і технології. |
пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля цього [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5]; |
103 |
|
Діагностична робота по темі «Людина і природа»
|
|
104 |
|
Вплив діяльності людини на природу. Негативний вплив людини на природу. Екологічні проблеми планети. Дослідження способів заощадження води (вдома, у школі) |
дізнається про екологічні проблеми від інших людей, із ЗМІ та інших джерел, аналізує цю інформацію, обговорює способи її вирішення [4 ПРО 2.2]; |
105 |
|
Забруднення довкілля: джерела і способи запобігання (будівництво очисних споруд, зменшення кількості побутового сміття, сміттєпереробні заводи та ін). Дослідження повсякденних звичок, що допоможуть зменшити кількість побутового сміття(відходів).
|
аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2]; |
106 |
|
Природоохоронні заходи. Створення природоохоронних територій. Правила поведінки у природі. Захист і збереження природи – справа кожного громадянин. Моделювання безпечної поведінки у навколишньому середовищі (в ігрових і навчальних ситуаціях).
|
відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5] |