Календарно-тематичне планування по" Я досліджую світ"

Про матеріал
Календарно -тематичне планування . Я досліджую світ. За підручником Н. Будни. За програмою з очікувальними результатами.
Перегляд файлу

Календарне планування уроків курсу ЯДС в 4 класі

За посібником «Я досліджую світ» Н. Будна, Т. Гладюк, Н. Шост, С.Заброцька  частина 2

ІІ СЕМЕСТР

 

 

Дата

Тема уроку

Очікувальні результати

3чв

 

Природа

 

47

 

Австралія С.4- 7

знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2]; 

48

 

 Рослинний і тваринний світ Австралії. С.8-12

 робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

49

 

Рослинний і тваринний світ Австралії. С.8-12

 

50

 

Африка. С.13-17

знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2];

51

 

Рослинний і тваринний світ Африки. С.17-23

робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4 ]

52

 

Рослинний і тваринний світ Африки. С.17-23

 

53

 

Південна Америка. С.24-27

знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2];

54

 

Рослинний і тваринний світ Південної Америки. С.28-32

робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

55

 

Рослинний і тваринний світ Південної Америки. С.28-32

 

56

 

Північна Америка . С.33-37

знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2];

57

 

Рослинний і тваринний світ Північної Америки. С.37-41

робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

58

 

Рослинний і тваринний світ Північної Америки. С.37-41

 

59

 

Євразія. С.42-46

знаходить і показує на картах материки та інші

 

 

 

 

об’єкти відповідно до навчального завдання [4 ПРО 2.2];

60

 

Природа Євразії: арктичні пустелі й тундра. С.47-50 

робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

61

 

Природа Євразії: ліси. С.51-54

 

62

 

Природа Євразії: степи й пустелі.  С.55-59

 

63

 

Діагностична робота  по темі «Природа»

 

 

 

Природа України

 

 

64

 

Україна на карті світу. Наш край на глобусі і карті. С.60-64

показує на карті України і називає місцевість свого проживання

65

 

Корисні копалини України. С.64-68

характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; [4 ПРО 3.1];

66

 

Водойми України: природні та штучні. С.69-72

називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави [4 ПРО 1.3];

67

 

Будова річки. С.72-73

 

68

 

Рівнинні та гірські річки України.  С.74-75

 

69

 

Озера України. С.75-76 

 

70

 

Болота України. С.77-78

 

71

 

Моря України. С.79-80

розповідає про найважливіші природні об’єкти України,своєї місцевості [4 ПРО 2.2];

72

 

Використання й охорона природних водойм. С.80-82

називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи [4 ПРО 1.1];

73

 

Ґрунти України. С.83-84

 

пояснює наслідки забруднення водойм, повітря, ґрунтів, знищення лісів та іншої небезпеки, що спричинює діяльністю людини [4 ПРО 1.5];

74

 

Охорона ґрунтів.   С.84-85

 

75

 

Діагностувальна робота

 

 

 

 

по темі «Природа України»

 

76

 

Природні зони України. Мішані ліси (Полісся) С.86-89

Характеризує природну зону

України за планом; мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою [4 ПРО 3.1];

77

 

Діяльність людей у зоні мішаних лісів. С.89-90 

наводить приклади природоохоронних заходів; природоохоронних територій; виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє за для цього [4 ПРО 3.4], [4

СЗО 4.5]; 

 

78

 

Охорона мішаних лісів. С.90-93

розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними 

[4 ПРО 4.3];

79

 

Лісостеп . С.94-97

Характеризує мешканців природного угруповання,

їхні зв’язки між собою і

неживою природою

 [4 ПРО 3.1];

4чв 80

 

 

Діяльність людей у зоні лісостепу.  Моделювання зв’язків в природному угрупованні. С.97-98

 

пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають [4 ПРО 3.3];

81

 

Охорона лісостепу. С.98-100

діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі[4 ПРО 3.2]

82

 

Степ. Вивчення умов існування рослин і тварин своєї місцевості. С.100-103

складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

83

 

Діяльність людей у зоні степу. Охорона степу. Складання характеристики природного угруповання своєї місцевості. С.104-107

 характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при

цьому відбуваються [4 ПРО

2.2]; 

84

 

Карпатські гори. С.108-113

аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою,

 

 

 

 

організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1]

85

 

Діяльність людей у Карпатських горах.  С.113-114

усвідомлює відповідальність за стан природи в угрупуванні[4 ПРО 3.4],  [4 ПРО 4.4];

86

 

Охорона природи Карпат. С.114-116

висловлює судження щодо різноманітності і цінності

природи України [4 ПРО

4.1], [4 ГІО 2.2];

87

 

Кримські гори. С.116-118

аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1]

88

 

Охорона  природи Кримських гір. С.118-121

виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи  [4 ГІО 5.1]

89

 

Проєкт «Мій край на території України». Складання календаря народних свят українців, пов’язаних з явищами природи. С.122-125

 

Аналізує традиції, що відображують ставлення українців до природи 

[4 ГІО 3.2];

90

 

Діагностична робота  по темі «Природа України»

 

 

 

Людина і природа

 

 

91

 

Взаємозв’язки між людиною, природою і рукотворним світом. Якою буває промисловість. С.126-129

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв 

[4 ГІО 2.2]

92

 

Значення природничо-наукових знань для людини. Промисловість рідного краю. Продукція місцевого виробництва і ресурси для її виготовлення.

Дослідження властивостей матеріалів (металів, тканини, скла, деревини та ін.) і складання пропозицій щодо їх використання.

 

93

 

Безпечне поводження з машинами і механізмами у повсякденному житті.

Рослинництво. С.130-132

 

94

 

Тваринництво. С.132-136

розповідає про вирощування рослин, догляд за свійськими тваринами  [4 ПРО 1.5];

 

95

 

Машини і механізми. Сільське господарство рідного краю. Спостереження роботи машин і механізмів (за моделями, під час реальних чи віртуальних екскурсій).

 має уявлення про машини і механізми (транспортні засоби, побутові прилади тощо) [4 ПРО 2.1]; пояснює, як властивості матеріалів зумовлюють їх

використання [4 ПРО 3.3];

96

 

Використання знань про природу, техніки і технологій людьми різних професій.Чого  ми вчимося у природи?

С.137-139

 

97

 

Рукотворний світ – світ, створений працею людини. Винаходи 20-го століття, які змінили світ. С.140-143  Моделювання зв’язків між людиною, природою і рукотворним світом.

моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина – рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю  [4 ПРО 1.4]

 

98

 

Винаходи людства. Винаходи українців, які відомі світові. С.143-146

 Розповідає про винаходи людства і професії, пов’язані з пізнанням природи, її використанням і збереженням (фізик, шахтар, інженер, природозахисник та інші) [4 ПРО 1.5];

99

 

Ідеї природи, які людина застосовує у своїй діяльності Винаходи українців, які відомі світові. С.143-146

здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології [4 ПРО 2.1];

100

 

Співробітництво людей у галузі охорони довкілля, природних багатств. С.147-150 Дослідження способів заощадження електроенергії (вдома, у школі)

дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими пристроями і приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін) [4 ПРО 3.4],

 [4 СЗО 4.5]

101

 

Властивості і використання матеріалів у різних сферах діяльності людини (будівництві, виробництві паперу та енергії, продуктів харчування, побутових приладів тощо). Природні багатства рідного краю.

 

102

 

Діяльність людини, що допомагає збереженню природи. Ощадливе використання ресурсів.Відпочинок на природі. С.151-154 Розроблення плану природоохоронного заходу. Дизайн і технології.

пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля

цього [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5];

103

 

Діагностична робота по темі

«Людина і природа»

 

 

104

 

Вплив діяльності людини на природу.

Негативний вплив людини на природу.

Екологічні проблеми планети.  Дослідження способів заощадження води (вдома, у школі)

дізнається про екологічні проблеми від інших людей, із ЗМІ та інших джерел, аналізує цю інформацію, обговорює способи її вирішення [4 ПРО 2.2];

105

 

Забруднення довкілля: джерела і способи запобігання (будівництво очисних споруд, зменшення кількості побутового сміття, сміттєпереробні заводи та ін). Дослідження повсякденних звичок, що допоможуть зменшити кількість побутового сміття(відходів). 

 

аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2];

106

 

Природоохоронні заходи. Створення природоохоронних територій. Правила поведінки у природі. Захист і збереження природи – справа кожного громадянин.

Моделювання безпечної поведінки у навколишньому середовищі (в ігрових і навчальних ситуаціях). 

 

відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4

СЗО 4.5]

 

pdf
Додав(-ла)
Ахматова Ніна
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
7 січня 2023
Переглядів
1234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку