Календарно-тематичне планування: Природничі науки 10-11 клас Інтегрований курс (авторський колектив під керівництвом Ільченко В. Р.)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування: Природничі науки 10-11 клас Інтегрований курс (авторський колектив під керівництвом Ільченко В. Р.)
Перегляд файлу

Коротка Вікторія, 53група

ПРИРОДНИЧІ НАУКИ

10-11 клас

Інтегрований курс

(авторський колектив під керівництвом Ільченко В. Р.)

Календарно-тематичне планування 10 клас

(5 год. на тиждень, 3 год. — резервний час)

№                                    Тема уроку, зміст                                  Дата       К-ть

годин Розділ І. Природничий модуль (6 год.)

Тема 1. Основні поняття природознавства наукові методи  пізнання природи (6 год.)

1      Природознавство як система наук про природу         1 2     Фундаментальні ідеї природничих наук 1

3            Вклад вітчизняних учених у розвиток фізики, хімії, біології, 1 астрономії, географії

4            Наукові методи пізнання природи            1

5            Загальні закони та закономірності природи (ЗЗП)       1

6            imageУявлення про природничо-наукову картину світу, образ 1 природи, природничо-наукову компетентність; роль ЗЗП у пізнанні етносоціоприродного, культурного та технологізованого довкілля, його збереження для прийдешніх поколінь.

Розділ ІІ. Фізико-астрономічний модуль (60 год., 3 год. - резервні) Тема 1. Механіка (29 годин).

1              Місце фізико-астрономічних знань в образі природи  1 старшокласника.

2              Механіка. Уявлення про простір і час у класичній та 1 релятивістській механіці.

3              Швидкість світла у вакуумі, залежність маси тіла від 1 швидкості. Маса спокою.

4              Основна задача механіки та способи її розв’язання.    1

5              Основні поняття кінематики, їх зв'язок з однорідністю 1 простору і часу та закономірністю збереження. 

6              Механічний рух у природі.             1

7              Рівняння та графіки прямолінійних рухів, прояв у них законів        1 збереження.

8              Рівномірний рух по колу, його основні характеристики.        1

9              Сила. Додавання сил. Будова Сонячної системи.         1

10         Механічні коливання та хвилі. Звук.        1

11         Узагальнення обертових та коливних, хвильових рухів на 1 основі закономірності періодичності.

12         Закони динаміки. Інертність.    2

13         Гравітаційне поле та гравітаційна взаємодія.        1

14         Закон всесвітнього тяжіння. Вага і невагомість. Вільне 1 падіння.

15         imageОбґрунтування та узагальнення елементів знань з 1 динаміки на основі закономірності направленості самочинних процесів у природі.

16         Закони Кеплера.    2

17         Штучні супутники Землі. Розвиток космонавтики.        1

18         Умови рівноваги тіла, що має вісь обертання. 1 Лабораторна робота: «Рівновага тіла, що має вісь 1

обертання. Дослідження рівноваги тіла.»

19         Коливальні та хвильові механічні процеси, їх прояв у 1 живій природі.

20         Імпульс тіла. Закон збереження імпульсу.   1

21         Реактивний рух. Їх пояснення на основі закономірності 1 збереження.

22         Механічна енергія. Закон збереження і перетворення 1 енергії.

23         Загальний характер закономірності збереження.  1

24         Узагальнення знань з теми на основі загальних 2 закономірностей природи.

25         Моделювання цілісності знань з теми.        1

Тема 2. Молекулярна фізика (15 годин).

1              Молекулярно-кінетична теорія. Тепловий рух у природі. Його 1 відмінність від механічного руху.

2              Основні положення молекулярно-кінетичної теорії, їх 2

дослідне обґрунтування; використання їх при поясненні явищ у живій природі. Кількість речовини.

3              Обґрунтування основних понять молекулярно-кінетичної 1 теорії на основі закономірності збереження та направленості

процесів.

4              Властивості газів.  Кінетична теорія ідеального газу.            1

5              Газові закони для ізопроцесів.     1

6              Рівняння стану ідеального газу. Прояв газових законів в живій 1 природі, географічній оболонці.

7              Пароутворення і конденсація. Насичена і ненасичена пара. 1

Вологість повітря. Прояв  цих явищ в живій природі.

8              Лабораторна робота: «Методи вимірювання вологості         1 повітря»

9              Властивості рідин. Змочування. Капілярні явища.     1

10         Кристалічні і аморфні тіла, їх властивості. Використання 1 знань з хімії при поясненні їх. Рідкі кристали.

11         Узагальнення знань на основі ЗЗП.         2

12         imageМоделювання цілісності знань з теми на основі         2

закономірності збереження та направленості процесів; врахування зв’язків з хімічними та біологічними знаннями (типи кристалів, дихання живих організмів; роль рідини в обміні речовин в рослинному і тваринному організмі).

Тема 3. Основи термодинаміки. Статистичні закономірності в науці (7 год.).

1            Статистичні закономірності, їх відміна від законів механіки.           1

Зміни внутрішньої енергії. Кількість теплоти.

2            Перший закон термодинаміки.      1

Хімічні реакції. Класифікація хімічних реакцій. Розрахунок теплового  ефекту хімічної реакції.

3            Робота термодинамічного процесу. Необоротність процесів у 1+1* неживій і живій природі. Уявлення про другий закон термодинаміки як закон спрямованості процесів природи.

4            Теплові машини. Коефіцієнт корисної дії теплової машини. 1 Холодильна машина.

5            Лабораторна робота: “Вивчення принципу дії холодильної 1 машини”

Термодинаміка живих систем.

6            Узагальнення знань з теми. Моделювання цілісності знань з 1+1* теми з врахуванням зв’язків з хімічними, біологічними явищами.

7            Узагальнення знань з фізико-астрономічного модуля.           1

Розділ III. Хімічний модуль (27 год.)

Тема 1. Неметалічні елементи, їхні сполуки у природі і техніці (14 год).

1              Роль і місце хімічних знань серед природничих наук в образі 1 природи старшокласника. Періодичний закон і періодична система як основа для характеристики будови атомів, засіб передбачення фізичних та хімічних властивостей речовин.

2              Неметалічні елементи: загальна характеристика, поширення в 1 природі. Явище алотропії, алотропні видозміни Оксигену і Карбону.

3              Значення озонового шару для організмів на Землі.    1

Поширеність неметалічних елементів у природі, застосування неметалів. Поняття про адсорбцію.

4              Основні хімічні та фізичні властивості неметалів як простих 1 речовин. Роль неметалічних елементів у клітині.

Лабораторний дослід “Ознайомлення зі зразками простих речовин неметалів”

5              imageСполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Склад, фізичні 1 властивості, добування в лабораторії амоніаку і гідроген хлориду та їх взаємодія з водою. Використання ЗЗП при поясненні властивостей неметалічних елементів. Лабораторний дослід “Виявлення хлорид-іонів в розчині”

Лабораторний дослід “Виявлення іонів амонію у розчині”

6              Оксиди неметалічних елементів, їх кислотний характер.     1

Кислотні дощі, парниковий ефект.

7              Сульфатна, нітратна, карбонатна кислоти, солі цих кислот, 1 поширення їх у природі та використання людиною. Пояснення їх властивостей з використанням ЗЗП.

Лабораторний дослід “Ознайомлення зі зразками природних сполук сульфуру, нітратів та солей амонію”

8              Якісні реакції на сульфат-іони, карбонат-іони. Будівельні 1 матеріали і їх використання. Проблема вмісту нітратів у харчових продуктах.

Лабораторний дослід “Виявлення сульфат-іонів, карбонатіонів у розчині”

Лабораторний дослід “Ознайомлення із зразками будівельних матеріалів”

9              Загальні відомості про мінеральні добрива та раціональне їх 2 використання. Проблеми охорони природи від забруднення продуктами та відходами хімічних виробництв. Роль хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми.


Лабораторний дослід “Ознайомлення із зразками азотних, фосфорних, калійних добрив”

10         Роль неметалічних елементів-органогенів у живій природі. 1

Кругообіг неметалічних елементів у довкіллі. Обґрунтування цього процесу на основі ЗЗП.

11         imageРоль діяльності людини у кругообігу елементів та екологічні 1 проблеми, до яких вона приводить. Шляхи вирішення екологічних проблем.

13 Узагальнення знань на основі загальних законів та 2 закономірностей природи. Моделювання СЛС теми.

Тема 2. Металічні елементи та їхні сполуки, роль у природі і виробництві (13 год).

1              Місце металічних елементів у періодичній системі елементів       1

Д. І. Менделєєва.  Металічні  s-, p-, d-елементи, уявлення про їхні хімічні властивості.

Поширення металічних елементів у живій і неживій природі, їх різноманітність. Роль металічних елементів (К, Na, Ca, Mg, Fe, Zn, Cu) у функціонуванні клітини.

2              Загальні фізичні і хімічні властивості металів. Металічний 1 зв'язок. Корозія металів, захист від корозії.

Лабораторний дослід “Ознайомлення зі зразками металів, сплавів металів, кристалами напівпровідників.”

3              Хімічні властивості лужних та лужноземельних елементів, 1 властивості їх оксидів та гідрооксидів. Обґрунтування властивостей металів на основі ЗЗП.

4              Твердість води та методи її усунення.  1

Лабораторний дослід “Усунення накипу з поверхні побутових приладів.”

5              Властивості металічних p- і d-елементів та їхніх сполук.    1

Алюміній та його сполуки.

6              Алюміній та його сполуки.          1

Лабораторний дослід “Добування алюміній гідроксиду і доведення його амфотерності.”

7              Ферум — найважливіший d-елемент, його хімічні властивості. 1 Фізичні властивості заліза. Оксиди Феруму. Пояснення елементів знань на основі ЗЗП.

Лабораторній дослід “Добування ферум (ІІ) гідроксиду та ферум (ІІІ) гідроксиду реакцією обміну.”

8              Сполуки Феруму у природі.  Залізо, його властивості і       1 використання. Залізні руди. Родовища руд кольорових металів, Загальні методи добування металів.

9              Практична робота “Розв’язування експериментальних 1 вправ”

10         Метали та їхні сплави у сучасній техніці.        1

Лабораторний дослід “Ознайомлення зі зразками сплавів металів.”

11         Ідеї В. І. Вернадського про геологічну та хімічну діяльність 1 людини.

12         imageУзагальнення знань з хімічного модуля на основі загальних 2 закономірностей природи. Моделювання цілісності знань як складової образу природи десятикласника.

Розділ IV. Біолого-екологічний  модуль (51 год, 3год - резервні) Тема 1. Молекулярний рівень організації живої природи (15 год.).

1              Система біологічних наук та їх зв'язок з іншими науками. 1

Місце біологічних знань в образі природи старшокласника та ПНКС.

2              Методи біологічних досліджень.           1

3              Рівні організації живої природи, їх взаємозв’язок за хімічним 1 складом та загальними закономірностями природи.

4              Елементний склад організмів. Класифікація хімічних 1 елементів за їх кількістю і значенням в організмах.

5              Роль неорганічних речовин у процесах життєдіяльності 1 організмів, їх пояснення на основі обміну енергією та речовиною, ЗЗП

6              Органічні речовини, що входять до складу організмів, їх 1 різноманітність та біологічне значення.

7              Будова, властивості та функції органічних речовин, їх 1 пояснення на основі загальних законів природи.

8              Лабораторна робота “Визначення деяких органічних речовин 1 та їх властивостей.”

9              Практична робота “Розв’язування елементарних задач з 2 реплікації та транскрипції.”

10         Дія ферментів, нуклеїнових кислот, їх роль у життєдіяльності 2 організмів та пояснення її на основі загальних закономірностей природи.

11         Лабораторна робота “Вивчення властивості ферментів.” 1

12         Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності         2 знань з теми (СЛС).

Тема 2. Клітинний рівень організації живої природи (18 год).

1            Загальний план будови клітини, пояснення його на основі  1

ЗЗП. Методи цитологічних досліджень.

2            Поверхневий апарат клітини; клітинні мембрани. Транспорт 1 речовин через мембрани та обґрунтування їх дії на основі ЗЗП.

3            Будова  та функції ядра. Особливості будови клітин 1 прокаріотів і еукаріотів.

4            Лабораторна робота “Будови клітин прокаріотичних та 1 еукаріотичних організмів.

5            Складники цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні, не 1 мембранні органели, включення.

6            Будова і функції цитоскелету. Прояв у них загальних законів        1 природи.

7            Будова клітинного центру, його роль в організації цитоскелету.    1 8     Хімічний склад, будова і функції рибосом. Біосинтез білка.      1

9              Будова і функції одномембранних та двомембранних органел 1 клітин. Прояв в них загальних законів природи.

10         Лабораторна робота “Будова хромосом”        1

11         Клітинний цикл еукаріотичних організмів. Прояв у ньому  1

ЗЗП.

12         Мітоз.  1

13         Лабораторна робота “Мітотичний поділ клітин”      1

14         Мейоз 1

15         imageОбмін речовин та перетворення енергії у клітині – 1

енергетичний і пластичний обмін. Пояснення їх на основі ЗЗП.

16         Практична робота “Розв’язування елементарних вправ з  1 трансляції”

17         Сучасна клітинна теорія.   1

18         Узагальнення знань на основі ЗЗП. Моделювання цілісності 1+1* знань з теми (СЛС).

Тема 3. Неклітинні форми життя та одноклітинні і багатоклітинні організми (18 год).

1            Віруси і пріони, їх будова та життєві цикли. Роль вірусів в 1 природі і житті людини.

2            Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших вірусних 1 захворювань людини.

3            Особливості організації і життєдіяльності прокаріотів.        1

4            Бактерії. Роль бактерій у природі та в житті людини.            1

Профілактика бактеріальних захворювань людини.

5            Колоніальні організми.      1

6            Багатоклітинні організми без справжніх тканин. 1 7 Багатоклітинні організми  зі справжніми тканинами. 1

8              Будова і функції тканин тварин, їх пояснення на основі законів     1 природи.

9              Лабораторна робота “Будова тканин тваринного організму”        1

Гістотехнології.

10         Утворення, будова і функції тканин рослин, їх здатність до 1 регенерації, як прояв направленості процесів у природі.

11         Лабораторна робота “Будова тканин рослинного організму”       1

12         Органи багатоклітинних організмів, пояснення їх дії на основі 1 загальних законів природи.

13         Регуляція   функцій у багатоклітинних організмів, прояв у ній 1 загальних законів природи.

14         Узагальнення знань з теми на основі загальних законів 2 природи. Моделювання цілісності знань з теми (СЛС).

15         Узагальнення знань з біолого-екологічного модуля на основі 2

фундаментальних природничих ідей, ЗЗП як складової образу природи.

16         Принципи організації, функціонування і властивості 1+1* молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи.

Розділ V. Географічний модуль

«Географічна оболонка та її загальні закономірності» (17 год.)

Тема 1. Фізико-географічна складова природничо-наукової картини світу (4 год.)

1            imageГеографія — система наук про природу, населення і 1 господарство. Особливе місце і роль географії у системі природничих і суспільних наук. Місце фізико-географічних знань у природничо-науковій картині світу і образі природи старшокласників.

2            Структура системи географічних знань, їх зв’язок з іншими           1 природничими знаннями. Особливості географічного світосприйняття.

3            Формування фізико-географічних уявлень, ідей, теорій, 1 методів в контексті історії розвитку природознавства.

4            Основні напрями та методи фізико-географічних досліджень, 1 їхнє пізнавальне і прикладне значення.

Тема 2. Загальні закономірності географічної оболонки (10 год.)

1              imageСучасні уявлення про географічну оболонку, її межі, 1 склад та вертикальну будову. Джерела енергії процесів у географічній оболонці.

2              Загальні закономірності географічної оболонки. Поєднання 1 закономірностей   цілісності та дискретності. Види географічної дискретності.

3              Закономірність  колообігів речовини та перетворення енергії, 1 види колообігів у географічній оболонці.

4              Просторові закономірності географічної оболонки: 1 зональності, азональності, полярної асиметрії.

Закономірність зональності, її причини та прояви в природних компонентах та природних комплексах. Періодичний закон географічної зональності.

5              Лабораторна робота “Аналіз графіку періодичного закону 1 географічної зональності.”

6              Закономірність азональності, її  чинники та прояви у 1 природних компонентах та природних комплексах.

Секторність у  природі материків.

7              Лабораторна робота “Дослідження секторності фізико- 1 географічних умов материків (на прикладі однієї з природних зон).”

8              Закономірність полярної   асиметрії, її   прояви в природних 1 компонентах та природних комплексах.

9              Закономірність ритмічності процесів у географічній оболонці. 1 Види ритмів за походженням та тривалістю.

Закономірність неперервності                  розвитку географічної оболонки. 

10         Основні етапи розвитку географічної оболонки: добіогенний, 1 біогенний, антропогенний.  Зв'язок загальних закономірностей географічної оболонки із ЗЗП.

Тема 3. Географічне середовище як сфера взаємодії суспільства і природи. (3 год.)

1            Поняття про географічне середовище. Природно- 1 ресурсний потенціал Землі і проблеми його використання. Класифікація природних ресурсів. 

2            imageНайбільш суттєві зміни в географічній оболонці під 1 впливом антропогенного чинника. Сучасні ландшафти як наслідок взаємодії природних  чинників і природокористування.

3            Глобальні проблеми людства, зумовлені використанням 1 природних ресурсів. Конструктивно-географічні засади взаємодії суспільства та природи в контексті Концепції сталого розвитку людства. 

Розділ ІV. Природничий модуль (2 год.)

1            Образ природи учня 10 класу.      1

2            Природничо-наукова картина світу.       1

Календарно-тематичне планування 11 клас

№                                     Тема уроку, зміст                                  Дата      К-ть

годин Розділ I. Загально-природничий модуль (3 год.)

1     Основні концепції сучасного природознавства.         1 2     Фундаментальні ідеї природничих наук.          1

3 Сучасна природничо-наукова картина світу (ПНКС), образ 1 природи випускника.

Розділ II. Фізико-астрономічний модуль (67 год.) Тема 1. Електродинаміка (32 годин).

1              Електродинаміка у ПНКС та образі природи випускника.     1

2              imageФормування природничо-наукової компетентності учнів як 1 здатності оперувати загальними закономірностями природи під час вивчення основних понять електродинаміки.

3              Електромагнітний рух у природі. Електродинаміка. Основні           1 поняття  електродинаміки.

4              Електромагнітне поле, його прояви у неживій і живій природі.       1

5              Закон збереження електричного заряду, прояви його у          1


фізичних і хімічних процесах.

6              Електричне поле, його характеристики. Закон Кулона.          1

7              Речовина в електричному полі. Діелектрики. Конденсатори, їх 1 використання в техніці.

8              Електричний струм, електричне коло. Закон Ома для повного 1 кола, прояв у ньому загальних законів природи.

9              Струм у різних середовищах. Закони електролізу.       1

10         Електропровідність напівпровідників. Застосування 1 напівпровідникових приладів. Узагальнення знань на основі загальних законів природи.

11         Електрична і магнітна взаємодія. Взаємодія провідників зі 1 струмом. Сила Ампера.

12         Сила Лоренца, пояснення їх дії на основі поняття про           1 спрямованість процесів у природі.

13         Лабораторна робота “Визначення Е.Р.С. і внутрішнього     1 опору джерела.”

14         Індукція магнітного поля. Дія магнітного поля на провідник зі 1 струмом.

15         Магнітні властивості речовини. Застосування магнітних       1 матеріалів.

16         imageЕлектромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції, як       2 прояв загальних законів природи. Правило Ленца, їх обґрунтування на основі поняття про перетворення енергії. Індуктивність.

17         Лабораторна робота “Вивчення явища електромагнітної 1 індукції”

18         Змінний струм. Генератори змінного струму.   1

19         Трансформатор. Виробництво, передача, застосування 1 електричного струму.

20         Утворення електромагнітних коливань у коливальному 1 контурі.

21         Гармонічні електромагнітні коливання як прояв періодичних 1 процесів у природі.

22         Частота власних коливань контуру. Резонанс.  1

23         Утворення і поширення електромагнітних хвиль як прояв 1 періодичних процесів у природі, їх характеристики.

24         Шкала електромагнітних хвиль. Електромагнітні хвилі в      1 природі і техніці.

25         Узагальнення знань з теми на основі фундаментальних ідей 2 природничих наук.

26         Моделювання цілісності знань на основі ЗЗП.  1

Тема 2. Хвильова і квантова оптика. Атомна і ядерна фізика (20 год.)

1              Обґрунтування змісту основ формування цілісності знань з 1

теми.

2              imageСвітло як електромагнітна хвиля. Інтерференція і дифракція 2 світлових хвиль. Поляризація і дисперсія світла. Оптичний дисперсійний спектр світла. Спектроскоп. Розкриття взаємозв’язку знань на основі ЗЗП.

3              Лабораторна робота “Спостереження оптичних явищ”      1

Розвиток уявлень про природу світла. Джерела і приймачі світла. Поширення світла в різних середовищах. Поглинання і розсіювання світла. Відбивання і заломлення світла.

4              Квантові властивості світла. Гіпотеза М. Планка. Світлові 1 кванти. Маса, енергія та імпульс фотона, взаємозв’язок елементів знань на основі ЗЗП.

5              Фотоефект. Рівняння фотоефекту, їх обґрунтування на основі 1 закономірності збереження. Застосування фотоефекту. Люмінесценція.

6              Квантові генератори та їх застосування.           1

7              Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла, його пояснення на 1 основі загальних закономірностей.

8              Історія вивчення атома. Ядерна модель атома. Квантові 1 постулати Н. Бора.

9              Випромінювання та поглинання світла атомами. Атомні й 1 молекулярні спектри. Спектральний аналіз та його застосування. Рентгенівське випромінювання.

10         Атомне ядро. Протонно-нейтронна модель атомного ядра. 2

Нуклони. Ядерні сили і їх особливості. Стійкість ядер. Використання періодичної таблиці під час пояснення понять.

11         Фізичні основи ядерної енергетики. Енергія зв’язку атомного 1 ядра. Способи  вивільнення ядерної енергії: синтез легких і поділ важких ядер.

12         Ланцюгова реакція поділу ядер Урану. Прояв у цих процесах 1 загальних закономірностей.

13         Ядерна енергетика та екологія. Радіоактивність. Види 1 радіоактивного випромінювання. Період напіврозпаду. Отримання і застосування радіонуклідів.

14         Дозиметрія. Дози випромінювання. Радіоактивний захист 1 людини.

15         Елементарні частинки. Загальна характеристика елементарних     1 частинок. Класифікація елементарних частинок.

16         Кварки. Космічне випромінювання.       1

17         imageУзагальнення знань з теми на основі ЗЗП та фундаментальних 2 ідей природничих наук. Моделювання цілісності знань (СЛС) теми.

Фізичний практикум (3 год. ) 1 Визначення енергії зарядженого конденсатора 2 Визначення довжини світлової хвилі.

3    Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями.

Тема 3. Розвиток знань про Всесвіт. Вивчення Всесвіту і його складових (10 годин).

Системи світу стародавніх мислителів (Аристотель, Птолемей).

Система світу Коперника. Роль Коперника, Кеплера, Галілея в становленні астрономічних знань. Система світу Ньютона.

Взаємозв’язок астрономічних, фізичних, хімічних, біологічних знань в еволюції природничо-наукової картини світу.

1            Сонячна система. Прояви Сонячної активності та їх вплив на         1

Землю. Рух планет Сонячної системи. Рух Сонячної системи в Галактиці. Прояв у будові і рухах небесних об’єктів ЗЗП.

2            Практична робота “Визначення положення світил на 1 небесній сфері за допомогою карти зоряного неба.”

3            Зорі та їх класифікація. Еволюція зір. Галактика «Молочний 1 шлях».

4            Лабораторна робота “Знаходження за зоряними картами, 1 каталогами сузір’їв зір на небесній сфері.”

5            Всесвіт, теорії його виникнення та ймовірні сценарії розвитку 1 з точки зору прояву в них загальних законів природи. Великий вибух.

6            Антропний принцип. Вплив Сонця на життя на  Землі. 1 7 Вклад українських вчених в освоєння космосу.  1

8            Телескопи. Дослідження Землі і Всесвіту за допомогою 1 космічних апаратів.

9            Узагальнення знань з теми. Моделювання цілісності знань з 1 теми (СЛС).

Розділ III. Хімічний модуль (28 год.)

Тема 1. Органічні сполуки, їх роль у природі, техніці, побуті.

1               Єдність неживої і живої природи; роль ЗЗП в розкритті        1


єдності.

2               Теорія хімічної будови органічних сполук. Залежність 1 властивостей органічних речовин від хімічної будови.

3               Взаємний вплив атомів у молекулі. Ізомерія органічних сполук. 1 Прояв у цих явищах закону направленості процесів до рівноважного стану.

4               Органічні сполуки — сполуки Карбону. Валентні можливості        1

Карбону.

5               Основні класи неорганічних і органічних сполук. Основи 1 номенклатури насичених вуглеводнів.

6               Органічні речовини в живій природі. Білки, жири, вуглеводи         2

— основні складові живих організмів. Біологічна роль білків, нуклеїнових кислот.

7               Біополімери як структурна та функціональна основа єдності 2 та різноманітності живих систем, її пояснення на основі збереження і перетворення енергії.

8               Природні джерела органічних речовин. Основні види палива 1 та їхнє значення в енергетиці.

9               Природний газ, нафта, кам’яне вугілля, продукти їх 1 переробки, застосування.

10          Синтез органічних сполук різних класів із вуглеводневої     1 сировини.

11          Добування і застосування вуглеводнів. Прояв у цих процесах 1 загальних законів природи.

12          imageПолімерні матеріали. Пластмаси, синтетичні каучуки, гума, 2 натуральні та хімічні (штучні і синтетичні) волокна, синтетичні лікарські препарати.

Лабораторний дослід “Ознайомлення зі зразками пластмас.”

Лабораторний дослід “Ознайомлення зі зразками натуральних і штучних волокон.”

13          Вітаміни, харчові добавки, Е-числа.        1

14          Шкідливий вплив на організм людини наркотичних речовин, 1 паління, алкоголю; процеси, які його обумовлюють.

15          Органічні речовини та здоров’я людини. Органічні сполуки в 1 побуті. Мила та синтетичні миючі засоби.

Лабораторний дослід “Ознайомлення з етикетками до харчових продуктів, побутової хімії.”

16          Єдність і різноманітність органічних сполук, обумовленість 1 нею єдності і різноманітності біологічних систем.

17          Використання органічних речовин і захист довкілля з опорою 1 на природничо-наукову компетентність.

18          imageУзагальнення знань з органічної хімії на основі теорії хімічної 2 будови речовини та загальних закономірностей природи, фундаментальних ідей природничих наук.

Розділ IV. Біолого-екологічний модуль (51 год, 3год - резервні)

Тема 1. Організмовий рівень організації живої природи (24 год.)

1              Місце знань біолого-екологічного модуля в ПНКС та образі 1 природи випускників. Роль ЗЗП в поясненні біологоекологічних знань.

2              Поняття розмноження та його пояснення на основі ЗЗП.       1

Нестатеве розмноження організмів.

3              Статеве розмноження організмів. Будова і утворення статевих 1 клітин. 

4              Лабораторна робота “Будова статевих клітин”           1

5              Генетика. Методи генетичних  досліджень, їх пояснення на 1 основі ЗЗП.

6              Закони Г. Менделя, їх статистичний характер і цитологічні 1 основи.

7              Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування.     1

8              Комбінативна мінливість.   1

9              Мутаційна мінливість.         1

10         Види мутацій та мутагени.             1

11         Модифікаційна мінливість.            1

12         Лабораторна робота “Вивчення мінливості у рослин.          1

Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої.”

13         Поняття про ген. Основні закономірності функціонування 1 генів у про- та еукаріотів.

14         Генетика людини. Роль генотипу і середовища у формуванні          1 фенотипу.

15         Химерні та трансгенні організми, розгляд з точки зору прояву 1 ЗЗП

16         Генетичні основи селекції організмів.     1

17         Практична робота “Розв’язання типових задач з генетики  1

(моно- і дигібридне схрещування)”

18         Основні напрямки сучасної біотехнології.        1

19         Запліднення. Періоди онтогенезу у багатоклітинних 2 організмів: ембріогенез і постембріональний розвиток. Пояснення їх на основі ЗЗП.

20         Вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на 1 розвиток організму. Вади розвитку людини та їх корекція.

21         Життєвий цикл у рослин і тварин та прояв у ньому ЗЗП.       1

22         Узагальнення знань з теми на основі ЗЗП. Моделювання 2 цілісності знань (СЛС).

Тема 2. Надорганізмові рівні організації живої природи: популяція, екосистема, біосфера (11 год.)

1            imageПоняття про середовище існування, шляхи пристосувань до 1 нього організмів. Біологічні адаптивні ритми організмів. Пояснення їх на основі ЗЗП.

2            Популяції, їх характеристика. Екологічні фактори, які 1 впливають на чисельність популяції, їх пояснення на основі ЗЗП.

3            Угруповання організмів у природі. Екосистеми. Взаємодії 1 організмів в екосистемах. Прояв у них ЗЗП.

4            Різноманітність екосистем, їх розвиток та зміни. Колообіг 1 речовин і потік енергії в екосистемах, їх зв’язок з ЗЗП.

5            Продуктивність екосистем.            1

6            Загальна характеристика біосфери. Вчення В.І. Вернадського 1 про біосферу.

7            Вплив діяльності людини на стан біосфери.      1

8            Збереження біорізноманіття.         1

9            Узагальнення знань з теми на основі ЗЗП. Моделювання 2 цілісності знань (СЛС)

Тема 3.  Основи еволюційного вчення. Історичний розвиток органічного світу (16 год.)

1              Становлення еволюційних поглядів. Теорії еволюції  Ж.Б. Ламарка 1 і Ч. Дарвіна. Основні положення синтетичної теорії еволюції.

2              Природний добір як результат боротьби за існування і прояв 1 закономірності направленості самочинних процесів.

3              Мікроеволюція, видоутворення та види.           1

4              Адаптації як результат еволюційного процесу. Прояв у них 1 ЗЗП.

5              Макроеволюційний процес.          1

6              Сучасні уявлення про фактори еволюції: синтез екології та 1 еволюційних поглядів.

7              Гіпотези виникнення життя на Землі.    1

8              Еволюція одноклітинних та багатоклітинних організмів.     1

9              Поява основних груп організмів на Землі та формування 1 екосистем. Пояснення цих процесів на основі ЗЗП.

10         Історичний розвиток органічного світу та періодизація       1


еволюційних явищ.

11         Узагальнення знань з теми на основі ЗЗП. Моделювання 2 цілісності знань (СЛС).

12         imageУзагальнення знань з біолого-екологічного модуля на основі 2

фундаментальних природничих ідей, ЗЗП як складової образу природи.

13         Основні властивості живих систем.        1

14         Можливості й перспективи застосування досягнень біології. 1 Розділ V. Узагальнення знань про природу (5 год.)

1        Еволюція природничо-наукової картини світу.          1 2     Сучасна природничо-наукова картина світу.          1

3            Умови втілення в ній стратегії сталого розвитку суспільства та 1 відомостей про причини екологічних криз.

4            Презентація та захист образів природи, кращих проектів.     2

pdf
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
3814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку