Календарно-тематичне планування.Природничі науки.5 клас.

Про матеріал
Календарно-тематичне пранування «Природничі науки» 5 клас (інтегрований курс) за модельною навчальною програмою (авт. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А., Яценко В.С.) Кількість годин 70 (2год/тиждень)
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне пранування

«Природничі науки» 5 клас (інтегрований курс)

за модельною навчальною програмою

(авт. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А., Яценко В.С.)

Кількість годин 70 (2год/тиждень)

 

 

уроку

Зміст уроку

Дата

Домашнє завдання

Примітка

1.Досліджуємо світ науки

  1.  

Інструктаж з БЖД.

Повторення вивченого в початковій школі: Сонячна система. Земля як система.

 

 Опрацювати параграф 1 с.4

 

  1.  

Повторення вивченого в початковій школі: Явища природи. Біорізноманіття.Практичне завдання. Спостереження за змінами в навколишньому середовищі впродовж вибраного періоду (доба, тиждень, місяць)

 

Опрацювати параграф 2 с.8

 

  1.  

Практичне завдання. «знаю/не знаю» - схарактеризувати вибраний природний об’єкт/явище.

 

 

 

  1.  

Система, сукупність

 

Опрацювати параграф 3 с.14

 

  1.  

Повторення вивченого в початковій школі. Хто такі дослідники.

 

Опрацювати параграф 4 с.18

 

  1.  

Природничі науки. Методи досліджень природи.Робота з інформацією: створення доповіді й/або презентації

 

Опрацювати параграф 5  с.22

 

  1.  

Вимірювання.Практичне завдання. розв’язування задач із формуванням вмінь визначати й порівнювати відстані, розміри, площі й маси тіл.

 

Опрацювати параграф 5  с.22

 

  1.  

Винаходи і відкриття.

 

Опрацювати параграф 5  с.22

 

  1.  

Узагальнення знань  з теми «Досліджуємо світ науки» (вікторини, тести, квести, вебквести тощо).

 

 

 

2.Досліджуємо світ навколо себе

2.1.Атоми і речовини

  1.  

Агрегатні стани речовини. Дифузія

 

Опрацювати параграф 6 с.28

 

  1.  

Атоми. Молекули. Поширеність атомів різних видів у природі. Робота з інформацією, підготовка виступу/презентації.

 

Опрацювати параграф 7 с.32

 

  1.  

Чисті речовини і суміші.

 

Опрацювати параграф 8 с.36

 

  1.  

Розділення сумішей.

 

Опрацювати параграф 9 с.40

 

  1.  

Розчини. Залежність розчинності від температури

 

Опрацювати параграф 9 с.40

 

  1.  

Практичне завдання. Залежність розчинності від температури.

 

 

 

  1.  

Речовини

 

Опрацювати параграф 10 с.44

 

  1.  

Навчальний проєкт «Очищення води».

 

 

 

  1.  

Узагальнення знань з теми «Атоми і речовини» (вікторини, квести, вебквести тощо).Контрольна робота №1.

 

 

 

2.2.Рух і його види

  1.  

Рух і спокій. Відносність руху.Практичне завдання. Спостереження за рухом домашньої тварини/рослини.

 

Опрацювати параграф 11.с.50

 

  1.  

Швидкість руху.Робота з інформацією:Рекорди швидкості в природі та техніці.

Практичне завдання. Вимірювання швидкості руху тіла.

 

Опрацювати параграф 12 с.54

 

  1.  

Взаємодія. Сила. Графічне зображення сили.

 

Опрацювати параграф 13 с.57

 

  1.  

Явище інерції. Інертність. Маса.Практичне завдання. Вимірювання маси різних тіл.

 

Опрацювати параграф 13 с.57

 

  1.  

Сила тяжіння. Припливи і відпливи. Пристосування організмів до гравітації.Практичне завдання. Дослідження прояву сили тяжіння на прикладі падіння тіл.

 

Опрацювати параграф 14 с.60

 

  1.  

Деформації. Сила пружності. Пружність. Пластичність. Крихкість.

 

Опрацювати параграф 15 с.64

 

  1.  

Вага. Невагомість.

 

Опрацювати параграф 16 с.68

 

  1.  

Тертя. Сила тертя. Опір середовища.Практичне завдання. Виявлення впливу опору середовища (повітря/вода).

 

Опрацювати параграф 17 с.72

 

  1.  

Рух у природі і техніці. Реактивний рух.

Періодичність. Циклічність.

 

Опрацювати параграф 18 с.76

 

  1.  

Рухи організмів. Значення рухової активності для здоров’я людини.

 

Опрацювати параграф 19 с.80

 

  1.  

Механічна енергія. Робота.Прості механізми.

 

Опрацювати параграфи 20,21 с.84,88

 

  1.  

Узагальнення знань з теми «Рух і його види» (тести, вікторини, квести, вебквести тощо).

 

 

 

2.3.Рух та взаємодія частинок речовини

  1.  

Тепло. Джерела теплової енергії. Температура.

 

Опрацювати параграф 22 с.94

 

  1.  

Горіння, умови його виникнення і припинення. Виділення тепла і світла під час горіння речовин.

 

Опрацювати параграф 23 с.97

 

  1.  

Густина.Практичне завдання. Спостереження за явища дифузії (заварення чаю/кави; занурення картоплі у сік смородини тощо).

 

Опрацювати параграф 24 с.100

 

 

 

 

 

                                                                      ІІ семестр

  1.  

Нагрівання. Розширення / стиснення під час процесів нагрівання й охолодження. Види теплопередачі

 

Опрацювати параграф 25 с.104

 

  1.  

Зміни агрегатних станів. Плавлення (тверднення).Практичне завдання. Приготування морозива/желе удома.

 

Опрацювати параграф 26 с.108

 

  1.  

Теплокровні й холоднокровні тварини.  Терморегуляція організму людини. Опіки. Практичне завдання. Вимірювання температури свого тіла електронним/ртутним (удома, з дозволу й за участі дорослих) термометром.Обмороження. Теплозбереження

 

Опрацювати параграф 27 ,28 с.112

 

  1.  

Обмороження. Теплозбереження.Робота з інформацією: Опіки й обмороження, як уникнути?

 

Опрацювати параграф 27 ,28 с.112

 

  1.  

Узагальнення знань з теми “Рух та взаємодія частинок речовини”

 

 

 

2.4.Світло і звук

  1.  

Джерела світла. Освітленість. Люкс

 

Опрацювати параграф 28 с.118

 

  1.  

Сонце. Сонячна енергія. Розподіл світла на поверхні Землі.Практичне завдання. Ознайомлення з картою поясів Землі.

 

Опрацювати параграф 29 с.122

 

  1.  

Прямолінійне поширення світла. Сонячне і місячне затемнення. Тінь

 

Опрацювати параграф 30 с.127

 

  1.  

Відбиття. Дзеркала. Заломлення світлових променів. Оптичні прилади.Практичне завдання. Дослідження співвідношення відстаней/розмірів між джерелом світла, предметом і тінню.

 

Опрацювати параграф 31 с.130

 

  1.  

Взаємодія світла з речовиною. Кольори.Практичне завдання. Дослідження ефекту залишкового сприймання кольору.

 

Опрацювати параграф 32 с.134

 

  1.  

Око. Вади зору.

 

Опрацювати параграф 33 с.138

 

  1.  

Звук – джерело інформації і засіб спілкування. Поширення звуку в різних середовищах. Луна

 

Опрацювати параграф 34 с.142

 

  1.  

Гучність звуку. Шум і його вплив на організм. Ультразвук. Інфразвук

 

Опрацювати параграф 35 с.146

 

  1.  

Вухо – орган сприйняття звуку. Вади слуху.Практичне завдання. Дослідження власної гостроти слуху.

 

Опрацювати параграф 36 с.150

 

  1.  

Порівняння оптичних і звукових рецепторів людини й тварин. Порівняння оптичних і звукових рецепторів людини й тварини.

Робота з інформацією: Чому блискавку видно раніше, ніж чути грім?

 

Опрацювати параграф 37 с.154

 

  1.  

Узагальнення знань з теми «Світло і звук». Контрольна робота №2.

 

 

 

2.5.Електромагнітні явища

  1.  

Взаємодія електрично заряджених тіл.Практичне завдання. Дослідження у чому різниця між провідниками і діелектриками?

 

Опрацювати параграф 38 с.159

 

  1.  

Провідники й діелектрики.

 

Опрацювати параграф 39 с.164

 

  1.  

Джерела струму. Електричний струм. Електричне коло.Практичне завдання. Складання електричних кіл.

 

Опрацювати параграф 40 с.168

 

  1.  

Величини, що характеризують протікання струму в колі: сила струму, електрична напруга та опір, їхній взаємозв’язок.  Дії струму

 

Опрацювати параграф 41 с.173

 

  1.  

Магніти. Магнітна взаємодія.Практичне завдання. Спостереження взаємодії магнітів.

 

Опрацювати параграф 42 с.176

 

  1.  

Магнітне поле Землі

 

Опрацювати параграф 43 с.179

 

  1.  

Електрична енергія і її використання. Електростанції. Практичне завдання. Ознайомлення з видами електростанцій.

 

Опрацювати параграф 44 с.182

 

  1.  

Електричні і магнітні явища у природі й житті людини. Біологічна дія електричного і магнітного полів.

 

Опрацювати параграф 45 с.185

 

  1.  

Робота з інформацією: Електричні і магнітні явища у природі й житті людини.

 

 

 

  1.  

Узагальнення  знань з теми «Електромагнітні явища» (вікторини, тести, квести, вебквести тощо).

 

 

 

3.Досліджуємо обмін і перетворення енергії і речовини

  1.  

Види і джерела енергії. Перетворення енергії в живій і неживій природі. Закон збереження і перетворення енергії

 

Опрацювати параграф 46 с.190

 

  1.  

Перетворення речовин, супроводжувані виділенням / поглинанням тепла і світла. Поняття про реакції окиснення і горіння.Робота з інформацією. Чому затухає вогонь при відсутності кисню?

 

Опрацювати параграф 47 ,48с.194

 

  1.  

Фотосинтез. Обмін речовини і енергії в рослин. Практичне завдання. Ознайомлення/моделювання утворення крохмалю при світлі під час фотосинтезу (віртуально).

 

Опрацювати параграф 49 с.202

 

  1.  

Основні складники їжі: білки, жири, вуглеводи. Харчові продукти.Практичне завдання. Дослідження етикеток харчових продуктів, які купує ваша сім’я.

 

Опрацювати параграф 50 с.206

 

  1.  

Рослина:знайома й таємнича (вегетативні органи)

 

Опрацювати параграф 51 с.212

 

  1.  

Рослина:знайома й таємнича (вегетативні органи).Практичне завдання. Ознайомлення з будовою рослин. Створення гербарію

 

Опрацювати параграф 52 с.216

 

  1.  

Знайомі незнайомці:свійські тварини

 

Опрацювати параграф 53 с.220

 

  1.  

Осоредки походження культурних рослин і свійських тварин

 

Опрацювати параграф 54 с.224

 

  1.  

Що відбувається з енергією в організмах

 

Опрацювати параграф 55 с.228

 

  1.  

Енергозбереження нашодень

 

Опрацювати параграф 56 с.232

 

  1.  

Узагальнення знань з теми «Досліджуємо обмін і перетворення енергії і речовини» (квести, вебквести, вікторини, тести, екскурсія на пришкільну ділянку тощо).

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лісова Наталія Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 вересня 2022
Переглядів
2227
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку