Календарно-тематичне пранування
«Природничі науки» 5 клас (інтегрований курс)
за модельною навчальною програмою
(авт. Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А., Яценко В.С.)
Кількість годин 70 (2год/тиждень)
№ уроку |
Зміст уроку |
Дата |
Домашнє завдання |
Примітка |
1.Досліджуємо світ науки |
||||
|
Інструктаж з БЖД. Повторення вивченого в початковій школі: Сонячна система. Земля як система. |
|
Опрацювати параграф 1 с.4 |
|
|
Повторення вивченого в початковій школі: Явища природи. Біорізноманіття.Практичне завдання. Спостереження за змінами в навколишньому середовищі впродовж вибраного періоду (доба, тиждень, місяць) |
|
Опрацювати параграф 2 с.8 |
|
|
Практичне завдання. «знаю/не знаю» - схарактеризувати вибраний природний об’єкт/явище. |
|
|
|
|
Система, сукупність |
|
Опрацювати параграф 3 с.14 |
|
|
Повторення вивченого в початковій школі. Хто такі дослідники. |
|
Опрацювати параграф 4 с.18 |
|
|
Природничі науки. Методи досліджень природи.Робота з інформацією: створення доповіді й/або презентації |
|
Опрацювати параграф 5 с.22 |
|
|
Вимірювання.Практичне завдання. розв’язування задач із формуванням вмінь визначати й порівнювати відстані, розміри, площі й маси тіл. |
|
Опрацювати параграф 5 с.22 |
|
|
Винаходи і відкриття. |
|
Опрацювати параграф 5 с.22 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Досліджуємо світ науки» (вікторини, тести, квести, вебквести тощо). |
|
|
|
2.Досліджуємо світ навколо себе |
||||
2.1.Атоми і речовини |
||||
|
Агрегатні стани речовини. Дифузія |
|
Опрацювати параграф 6 с.28 |
|
|
Атоми. Молекули. Поширеність атомів різних видів у природі. Робота з інформацією, підготовка виступу/презентації. |
|
Опрацювати параграф 7 с.32 |
|
|
Чисті речовини і суміші. |
|
Опрацювати параграф 8 с.36 |
|
|
Розділення сумішей. |
|
Опрацювати параграф 9 с.40 |
|
|
Розчини. Залежність розчинності від температури |
|
Опрацювати параграф 9 с.40 |
|
|
Практичне завдання. Залежність розчинності від температури. |
|
|
|
|
Речовини |
|
Опрацювати параграф 10 с.44 |
|
|
Навчальний проєкт «Очищення води». |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Атоми і речовини» (вікторини, квести, вебквести тощо).Контрольна робота №1. |
|
|
|
2.2.Рух і його види |
||||
|
Рух і спокій. Відносність руху.Практичне завдання. Спостереження за рухом домашньої тварини/рослини. |
|
Опрацювати параграф 11.с.50 |
|
|
Швидкість руху.Робота з інформацією:Рекорди швидкості в природі та техніці. Практичне завдання. Вимірювання швидкості руху тіла. |
|
Опрацювати параграф 12 с.54 |
|
|
Взаємодія. Сила. Графічне зображення сили. |
|
Опрацювати параграф 13 с.57 |
|
|
Явище інерції. Інертність. Маса.Практичне завдання. Вимірювання маси різних тіл. |
|
Опрацювати параграф 13 с.57 |
|
|
Сила тяжіння. Припливи і відпливи. Пристосування організмів до гравітації.Практичне завдання. Дослідження прояву сили тяжіння на прикладі падіння тіл. |
|
Опрацювати параграф 14 с.60 |
|
|
Деформації. Сила пружності. Пружність. Пластичність. Крихкість. |
|
Опрацювати параграф 15 с.64 |
|
|
Вага. Невагомість. |
|
Опрацювати параграф 16 с.68 |
|
|
Тертя. Сила тертя. Опір середовища.Практичне завдання. Виявлення впливу опору середовища (повітря/вода). |
|
Опрацювати параграф 17 с.72 |
|
|
Рух у природі і техніці. Реактивний рух. Періодичність. Циклічність. |
|
Опрацювати параграф 18 с.76 |
|
|
Рухи організмів. Значення рухової активності для здоров’я людини. |
|
Опрацювати параграф 19 с.80 |
|
|
Механічна енергія. Робота.Прості механізми. |
|
Опрацювати параграфи 20,21 с.84,88 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Рух і його види» (тести, вікторини, квести, вебквести тощо). |
|
|
|
2.3.Рух та взаємодія частинок речовини |
||||
|
Тепло. Джерела теплової енергії. Температура. |
|
Опрацювати параграф 22 с.94 |
|
|
Горіння, умови його виникнення і припинення. Виділення тепла і світла під час горіння речовин. |
|
Опрацювати параграф 23 с.97 |
|
|
Густина.Практичне завдання. Спостереження за явища дифузії (заварення чаю/кави; занурення картоплі у сік смородини тощо). |
|
Опрацювати параграф 24 с.100 |
|
ІІ семестр
|
Нагрівання. Розширення / стиснення під час процесів нагрівання й охолодження. Види теплопередачі |
|
Опрацювати параграф 25 с.104 |
|
|
Зміни агрегатних станів. Плавлення (тверднення).Практичне завдання. Приготування морозива/желе удома. |
|
Опрацювати параграф 26 с.108 |
|
|
Теплокровні й холоднокровні тварини. Терморегуляція організму людини. Опіки. Практичне завдання. Вимірювання температури свого тіла електронним/ртутним (удома, з дозволу й за участі дорослих) термометром.Обмороження. Теплозбереження |
|
Опрацювати параграф 27 ,28 с.112 |
|
|
Обмороження. Теплозбереження.Робота з інформацією: Опіки й обмороження, як уникнути? |
|
Опрацювати параграф 27 ,28 с.112 |
|
|
Узагальнення знань з теми “Рух та взаємодія частинок речовини” |
|
|
|
2.4.Світло і звук |
||||
|
Джерела світла. Освітленість. Люкс |
|
Опрацювати параграф 28 с.118 |
|
|
Сонце. Сонячна енергія. Розподіл світла на поверхні Землі.Практичне завдання. Ознайомлення з картою поясів Землі. |
|
Опрацювати параграф 29 с.122 |
|
|
Прямолінійне поширення світла. Сонячне і місячне затемнення. Тінь |
|
Опрацювати параграф 30 с.127 |
|
|
Відбиття. Дзеркала. Заломлення світлових променів. Оптичні прилади.Практичне завдання. Дослідження співвідношення відстаней/розмірів між джерелом світла, предметом і тінню. |
|
Опрацювати параграф 31 с.130 |
|
|
Взаємодія світла з речовиною. Кольори.Практичне завдання. Дослідження ефекту залишкового сприймання кольору. |
|
Опрацювати параграф 32 с.134 |
|
|
Око. Вади зору. |
|
Опрацювати параграф 33 с.138 |
|
|
Звук – джерело інформації і засіб спілкування. Поширення звуку в різних середовищах. Луна |
|
Опрацювати параграф 34 с.142 |
|
|
Гучність звуку. Шум і його вплив на організм. Ультразвук. Інфразвук |
|
Опрацювати параграф 35 с.146 |
|
|
Вухо – орган сприйняття звуку. Вади слуху.Практичне завдання. Дослідження власної гостроти слуху. |
|
Опрацювати параграф 36 с.150 |
|
|
Порівняння оптичних і звукових рецепторів людини й тварин. Порівняння оптичних і звукових рецепторів людини й тварини. Робота з інформацією: Чому блискавку видно раніше, ніж чути грім? |
|
Опрацювати параграф 37 с.154 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Світло і звук». Контрольна робота №2. |
|
|
|
2.5.Електромагнітні явища |
||||
|
Взаємодія електрично заряджених тіл.Практичне завдання. Дослідження у чому різниця між провідниками і діелектриками? |
|
Опрацювати параграф 38 с.159 |
|
|
Провідники й діелектрики. |
|
Опрацювати параграф 39 с.164 |
|
|
Джерела струму. Електричний струм. Електричне коло.Практичне завдання. Складання електричних кіл. |
|
Опрацювати параграф 40 с.168 |
|
|
Величини, що характеризують протікання струму в колі: сила струму, електрична напруга та опір, їхній взаємозв’язок. Дії струму |
|
Опрацювати параграф 41 с.173 |
|
|
Магніти. Магнітна взаємодія.Практичне завдання. Спостереження взаємодії магнітів. |
|
Опрацювати параграф 42 с.176 |
|
|
Магнітне поле Землі |
|
Опрацювати параграф 43 с.179 |
|
|
Електрична енергія і її використання. Електростанції. Практичне завдання. Ознайомлення з видами електростанцій. |
|
Опрацювати параграф 44 с.182 |
|
|
Електричні і магнітні явища у природі й житті людини. Біологічна дія електричного і магнітного полів. |
|
Опрацювати параграф 45 с.185 |
|
|
Робота з інформацією: Електричні і магнітні явища у природі й житті людини. |
|
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Електромагнітні явища» (вікторини, тести, квести, вебквести тощо). |
|
|
|
3.Досліджуємо обмін і перетворення енергії і речовини |
||||
|
Види і джерела енергії. Перетворення енергії в живій і неживій природі. Закон збереження і перетворення енергії |
|
Опрацювати параграф 46 с.190 |
|
|
Перетворення речовин, супроводжувані виділенням / поглинанням тепла і світла. Поняття про реакції окиснення і горіння.Робота з інформацією. Чому затухає вогонь при відсутності кисню? |
|
Опрацювати параграф 47 ,48с.194 |
|
|
Фотосинтез. Обмін речовини і енергії в рослин. Практичне завдання. Ознайомлення/моделювання утворення крохмалю при світлі під час фотосинтезу (віртуально). |
|
Опрацювати параграф 49 с.202 |
|
|
Основні складники їжі: білки, жири, вуглеводи. Харчові продукти.Практичне завдання. Дослідження етикеток харчових продуктів, які купує ваша сім’я. |
|
Опрацювати параграф 50 с.206 |
|
|
Рослина:знайома й таємнича (вегетативні органи) |
|
Опрацювати параграф 51 с.212 |
|
|
Рослина:знайома й таємнича (вегетативні органи).Практичне завдання. Ознайомлення з будовою рослин. Створення гербарію |
|
Опрацювати параграф 52 с.216 |
|
|
Знайомі незнайомці:свійські тварини |
|
Опрацювати параграф 53 с.220 |
|
|
Осоредки походження культурних рослин і свійських тварин |
|
Опрацювати параграф 54 с.224 |
|
|
Що відбувається з енергією в організмах |
|
Опрацювати параграф 55 с.228 |
|
|
Енергозбереження нашодень |
|
Опрацювати параграф 56 с.232 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Досліджуємо обмін і перетворення енергії і речовини» (квести, вебквести, вікторини, тести, екскурсія на пришкільну ділянку тощо). |
|
|
|