Календарне планування "Соціально-побутове орієнтування" складене на основі програми з корекційно-розвиткової роботи для 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із розумовою відсталістю. Автори: Остапенко Л.І., Тарновська Л.І.
2 год. на тиждень.
№ п/п |
СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ І СЕМЕСТР |
Год. |
Дата |
Прим. |
|
Вступне заняття |
|
|
|
1-2 |
Приміщення для соціально побутового орієнтування, правила поведінки в ньому. Дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог під час навчання.
|
2 |
|
|
|
Особиста гігієна |
|
|
|
3 |
Правила особистої гігієни (розширення знань).
|
1 |
|
|
4-5 |
Послідовність виконання ранкового і вечірнього туалету. Практична робота: Виконання ранкового і вечірнього туалету.
|
2 |
|
|
6-7 |
Догляд за волоссям (миття, зачіска). Миття голови (переодичність). Добір мила, шампуню залежно від стану волосся. Засоби боротьби з лупою. Практична робота: Читання рекомендацій на упаковках засобів догляду за волоссям.
|
2 |
|
|
8-9 |
Причісування волосся. Добір зачіски. Практична робота: Причісування волосся.
|
2 |
|
|
10 |
Гігієна зору. Освітлення приміщення. Гігієна читання. Гігієна зору під час користування телевізором, комп´ютером. |
1 |
|
|
|
Догляд за одягом і взуттям |
|
|
|
11-14 |
Види одягу за призначенням. Види головних уборів. Повсякденний догляд за одягом та головними уборами. Практична робота: Чищення шкільної форми.
|
4 |
|
|
15-18 |
Сезонний одяг. Готування сезонного одягу до зберігання. Практична робота: Чищення верхнього одягу.
|
4 |
|
|
19-22 |
Види взуття, їх призначення. Догляд за взуттям в залежності від матеріалів, з яких його виготовлено (сушіння, чищення, готування сезонного взуття до зберігання). Засоби догляду за взуттям. Практична робота: Чищення взуття.
|
4 |
|
|
|
Культура харчування |
|
|
|
23-24 |
Продукти харчування (хліб, м’ясо, овочі, фрукти). Різноманітність продуктів харчування, їх значення для здоров’я людини.
|
2 |
|
|
25-26 |
Біологічна цінність основних продуктів харчування. Вітаміни в основних продуктах харчування.
|
2 |
|
|
27-30 |
Кухонне обладнання. Правила користування і догляду за ними. Миючі засоби догляду за посудом. Практична робота: Чищення і миття кухонних речей і посуду.
|
4 |
|
|
31-32 |
Приготування їжі. Санітарно-гігієнічні вимоги до обробки продуктів.
|
2 |
|
|
№ п/п |
СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ ІІ СЕМЕСТР |
Год. |
Дата |
Прим. |
|
Культура харчування |
|
|
|
33-39 |
Сніданок. Приготування простих і комбінованих бутербродів, страв із яєць, салатів, вінегрету, заварювання чаю. Практичні роботи: Приготування простих і комбінованих бутербродів, відварювання яєць, приготування яєчні, салату овочевого, вінегрету, заварювання чаю.
|
7 |
|
|
40-46 |
Сніданок. Сервірування столу до сніданку з урахуванням різного меню. Правила поведінки за столом. Практична робота: Сервірування стола до сніданку.
|
7 |
|
|
|
Родина. Сім´я |
|
|
|
47-48 |
Сім´я. Склад сім´ї учнів (імена, побатькові, вік, місце роботи членів сім’ї ). Родина. Родинні стосунки.
|
2 |
|
|
|
Культура поведінки |
|
|
|
49-50 |
Правильна постава як складова зовнішньої культури людини. Постава при ходьбі, у положенні сидячи і стоячи. Значення правильнї постави для здоров´я людини. |
2 |
|
|
51-52 |
Форми звертання до старших і однолітків при зуcтрічі та прощанні. Форми звертання з проханням, запитанням до старших і однолітків. Розмова із старшими і ровесниками. |
2 |
|
|
53-54 |
Поведінка в школі, класі, бібліотеці, їдальні. |
2 |
|
|
|
Догляд за житлом |
|
|
|
55-56 |
Види житлових приміщень у місті й селі. Призначення кімнат. Індивідуальний житловий будинок і підсобні приміщення. Ліцей та його приміщення. Практична робота: Заповнення поштової адреси на листівках.
|
2 |
|
|
57-58 |
Види опалення житлових приміщень. Забезпечення електроенергією, водою. Поштова адреса домівки, ліцею. Екскурсія: Екскурсія по мікрорайону.
|
2 |
|
|
|
Транспорт |
|
|
|
59-61 |
Види транспорту. Поїзд, електричка, автобус, тролейбус, метро, літак, велосипед та ін. Проїзд до школи (маршрут). Транспорт у місті, селі, селищі. Практична робота: Складання маршрутного листа руху від дому до школи.
|
3 |
|
|
62 |
Поведінка у транспорті. Правила дорожнього руху. Оплата проїзду.
|
1 |
|
|
|
Торгівля |
|
|
|
63 |
Види магазинів, їх призначення. Відділи магазинів, асортимент товарів.
|
1 |
|
|
64-65 |
Кіоски. Ринок (відкритий, закритий), розташування продукції. Екскурсія: Екскурсія на ринок.
|
2 |
|
|
66-67 |
Спеціалізовані магазини. Універмаги. Супермаркети. Місце розташування. Екскурсія: Екскурсія до супермаркету «Сільпо».
|
2 |
|
|
68 |
Обслуговуючий персонал (продавці, касири, консультанти та ін.)
|
1 |
|
|
69 |
Порядок купівлі товарів у різних магазинах (на місцевому матеріалі).
|
1 |
|
|
Календарне планування з соціально-побутового орієнтування складене на основі програми з корекційно-розвиткової роботи для 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із розумовою відсталістю. Автори: Остапенко Л.І., Тарновська Л.І.
https://drive.google.com/file/d/0B0kHwvQLtSb5VWxWMEs2UkpRajQ/view