Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Intermediate, Units Introduction, 1 – 4 (78годин), Oxford University Press
№ |
Д А Т А |
Тематика ситуативного спілкування |
Очікувані результати |
Змістові лінії |
Комунікативні види діяльності Рецептивні Продуктивні / інтеракційні |
|
Мовний інвентар |
Д/З |
|||
Зорове сприймання Reading |
Сприймання на слух Listening |
Усна взаємодія та усне продукування Speaking |
Писемна взаємодія та продукування Writing Онлайн взаємодія |
Лексика |
Граматика |
Unit 1. Generations |
|||||||||||
1 |
01.09 |
1A Vocabulary Ages and stages Різні покоління SB p. 8-9 |
Розповідати про різні періоди життя людей |
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі.
Обговорює громадянську позицію та власні погляди щодо участі у міднародних програмах обміну студентами.
Формулює особисті ціннісні пріоритети.
|
|
SB p. 8-9 ex. 2, 5, 6 WB p. 8 ex. 4
|
How long has your family lived in your home town? Did they emigrate from another country? When? Why? Are you related to anyone famous? |
SB p. 9 ex. 4 WB p. 8 ex.6 |
Stages of life: be a centenarian/an infant/a toddler ancestors Life events: be born, be brought up (by), … SB p.121 Vocabulary Builder 1A |
Recycle: Past Tense contrast |
WB p. 8 |
2 |
02.09 |
1B Grammar The longest lifespan Найдовша тривалість життя SB p.10 |
Розуміти прочитаний текст про події, що відбулися у різний час у минулому |
SB p. 10 ex. 2 WB p. 9 ex. 6 |
|
He/ She was born … At the age of … he/she left school and got a job as … After he/she had left home, he/she … While he/she was living in..., he/she … He/ She got married in … . |
SB p. 10 ex. 7 WB p. 9 ex. 3, 4
|
Lifespan, descendant |
Contrast: Past Simple Past Continuous Past Perfect SB p.128 Grammar Builder 1.1 |
WB p. 9 |
|
3
4 |
02.09
05.09 |
1C Listening Family Tensions Напруга в стосунках. Планшет на обід SB p. 11 |
Розуміти на слух наміри та ставлення автора до теми спілкування |
SB p. 11 ex. 2 WB p. 10 ex. 1 |
SB p.11 ex. 4-7 WB p. 10 ex. 2, 4, 6, 7 |
When did you last feel cross? – I felt cross when my sister broke my hairdryer. This game is tiring. I’m tired. I think I’m loyal, but I’m a bit impatient. |
SB p. 11, ex. 7 |
Attitude (adjectives): Accusing, bitter, complimentary, enthusiastic, miserable, sympathetic, urgent |
|
WB p.10 (1,2)
WB p.10(3,4) |
|
5 |
07.09 |
1D Grammar Things were different in my time… Спогади SB p. 12 |
Розмовляти про спогади людей. Розповідати про звички та речі, які мали місце в минулому, а тепер зникли |
SB p. 12 ex. 1 |
SB p. 12 ex. 1, 4, 6 |
I used to read my sister’s magazines. My sister didn’t use to like it. Did she use to get angry? – Yes, she did. I used to ride my bike to school. These glasses feel strange, but I’ll get used to them. She hates losing. She isn’t used to it! |
SB p. 12 ex.7 WB p. 11 ex.3, 4 |
Словниковий диктант |
Used to (+/- /?) Get used to Be used to SB p. 129 Grammar Builder 1.2 |
WB p.11 |
|
6 |
08.09 |
1E Word Skills I used to be older… Минулі події та спогади SB p. 13 |
Розповідати про минулі події та спогади |
SB p. 13 ex. 1 WB p. 12 ex. 2 |
|
Which famous people do you look up to? Why? – I look up … because … |
WB p. 12 ex. 4 |
Live up to, walk out on, fit in with, get on with, sign up for, catch up with, go through with, put up with, run out of |
Three-part phrasal verbs
|
WB p.12 |
|
7
8 |
09.09
09.09 |
1F Reading Adolescence. How to handle your parents? Як «приборкати» своїх батьків? SB p. 14-15
Стосунки з батьками |
Розуміти зміст тексту про покращення стосунків підлітків та батьків |
SB p. 14-15 ex. 2 WB p. 13 ex. 4 |
SB p. 14-15 ex. 2
|
Presenting your ideas: I (don’t) agree that… It’s (not) true to say that … In my experience, … Personally, I believe that … I’m not sure about that. For example/For instance, … |
|
Noun & Adjective endings: adolescence/ent Related nouns and adjectives
Зв’язний диктант |
Past Continuous and past simple
|
WB p.13
Скласти діалог |
9
10 |
12.09
14.09 |
1G Speaking Study abroad. Home from home. Навчання за кордоном з проживанням в родині SB p. 16
Їдемо навчатися закордон. |
Відтворення діалогу щодо програми за обміном |
Обговорює особливості взаємодії різних поколінь.
|
|
SB p. 16 ex. 3, 5 WB p. 14 ex. 2, 4 |
What should he/she take to England? What things could he/she learn, apart from the language? How did you keep in contact with your family and friends while in England? Should he/she go out alone at night in …? |
SB p. 16, ex. 7 WB p. 14 ex. 3, 6 |
Exchange programmes: eat different food, gain confidence, miss home/ family/ friends, speak a foreign language |
Advice: Should and ought to (+/- /?) |
WB p.14
Скласти розвовідь |
11 |
15.09 |
1H Writing A message to a penfriend. Шукаю друга! SB p. 17 |
Писати невеликий лист – представити себе |
SB p. 17 ex.1, 3 WB p. 15 ex. 3 |
|
Polite requests: Would it be possible for you to …? Could you please …? Would you mind if …? Would you mind (+ -ing form)? I wonder if … |
SB p. 15 ex. 9 WB p. 15 ex. 5 |
|
|
WB p.15 |
|
12 |
16.09 |
Culture: Relationships Відносини. Стиль життя WB p.16 |
Вести розмову про стосунки зі старшим поколінням |
WB p. 16 ex. 2 |
Тренування аудіювання |
Generation gaps may occur because… Differences between generations are… |
WB p. 16 ex. 5 |
Goal, rigid, influence, push boundaries, income, reliable |
|
WB p.16 |
|
13 |
16.09 |
Culture: Scholarship programmes Міжнародні освітні програми WB p.17 |
Запитувати і розповідати про участь у стипендіальних програмах |
WB p. 17 ex. 2, 3
Домашнє читання |
|
I am interested in the programme because… |
WB p. 17 ex. 4 |
Education programme, education fees, involve in…, get onto, maintain contact with people, the host country |
|
WB p.17 |
|
14 |
19.09 |
Історія життя. Тренування говоріння. Підготуватись до Unit 1 Test |
|
|
|||||||
15 |
21.09 |
Наше покоління. Самостійна робота. Повторити вивчене |
|
|
|||||||
Unit 2. Leisure Time |
|
|
|||||||||
16
17 |
22.09
23.09 |
2A Vocabulary Love it or hate it Дозвілля.
Чи мені до вподоби мій вільний час? SB p. 20-21 |
Обговорюва- ти свої захоплення та вподобання |
Описує розмаїття захоплень та вподобань і активного відпочинку.
|
SB p. 20-21 ex. 9 |
SB p. 21 ex. 6, 7
|
Don’t get me wrong, I love going to the cinema or watching DVDs, but … I disagree with Speaker 1. I think camping is great because sleeping in a tent is fun. |
SB p.19 ex.4 WB p.18 ex.6 |
Activities&sports: collect figures/cards/ stamps, text friends, use social media Do (drama), play (chess) or go (cycling) |
Recycle: Present simple and adverbs of frequency |
WB p.18
Скласти10 речень про дозвілля |
18 |
23.09 |
2B Grammar Strange collections Колекціонери диваки SB p. 22 |
Розуміти зміст тексту про досвід людей в колекціонуванні речей |
SB p. 22 ex. 2 WB p. 19 ex. 5 |
|
Have you ever gone bowling? – Yes, I went bowling last week. Have you ever been abroad? – Yes, I have. Where did you go? – I went to the USA. When was that? – I went last summer. |
SB p. 22 ex. 8 WB p. 19 ex. 4 |
Memorabilia, employer, fill with, gym outfit, purchase |
Contrast: Present perfect and Past simple been/gone SB p. 129 Grammar B. 2.1 |
WB p.19 |
19 |
26.09 |
2C Listening Eating out Їмо не вдома SB p.23 |
Пізнати/ ототожнювати контекст почутого діалогу |
Обговорює особливо сті харчуван ня та харчові звички, описує свої враження
Надає рекомен- дації щодо дотриман ня здорового способу життя. Описує своє захоплен ня і власний досвід під час виконання.
Оцінює інфраструктуру дозвілля власної громади (школи).
|
SB p. 23 ex. 2 |
SB p. 23 ex. 3-5, 7 WB p. 20 ex. 3, 4, 6, 7 Тренування аудіювання |
If you follow a (gluten-free) diet, you can’t eat (wheat). If you (lactose) intolerant, you avoid (milk). Vegans don’t eat eggs, but most vegetarians do. My favourite dishes to eat at home/in a restaurant are … . |
WB p. 20 ex.2
|
Food dishes: curry, pudding, stew, stir-fry Phrases to describe experiences: a real let-down SB p.122 Vocabulary Builder 2C |
|
WB p.20 |
20 |
28.09 |
2D Grammar Meeting at the cinema Зустріч біля кінотеатру SB p.24 |
Висловлюва- ти дію, яка вже закінчилася і має вплив на теперішню ситуацію |
SB p. 24 ex. 2 WB p. 21 ex. 1 |
SB p. 24 ex. 2 |
How long have they been living in France? – They’ve been living in Paris for 10 years. I’ve owed him £50 since the summer. |
|
Enthusiastic, Odeon/ IMAX, sweat
Словниковий диктант |
Present perfect simple and continuous SB p.130 Grammar Builder 2.2 |
WB p.21 |
|
21
22 |
29.09
30.09 |
2E Word Skills Unusual sports venues Незвичне місце для спорту
Екстремальні види спорту |
Сприймати інформацію та розповідати про незвичну територію для спорту |
|
SB p. 25 ex. 3, 7
|
I’ve heard that the swimming pool is solar-heated. Persuading: I feel this is a good idea because … Disagreeing: I see your point, but … |
SB p. 25 ex. 8 WB p. 22 ex. 5 |
Flood lights, safety net, tower block Air-conditioned, fullsized, open-air, solarheated, soundproof |
Compound nouns and adjectives |
WB p.22
Скласти діалог |
|
23 |
30.09 |
2F Reading Field games «Пошук скарбів» в час хай-тек SB p. 26-27 |
Описувати незвичні захоплення. |
SB p. 26 ex. 2 WB p. 23 ex. 2 |
SB p. 27 ex. 2 |
Explaining preferences: I’d find it … It sounds really … It appeals/doesn’t appeal to me because.. I’d rather …I can’t stand... I don’t mind … , but … |
|
Geocaching, logbook, webcam cache Prepositions: across, all along, all over Adjectives: addictive, time-consuming SB p 122 Vocabulary Builder 2F |
|
WB p.23 |
|
24
25 |
03.10
05.10 |
2G Speaking A day out with adventure activities Вихідний з пригодами SB p.28
Незабутня пригода. |
Описувати екстремальні захоплення. Обговорювати свої захоплення |
|
SB p. 28 ex. 3, 4 WB p. 24 ex. 3, 4 |
Expressing preferences: I quite fancy … I think … is a better option than… Raising objections: Don’t you think it (would be better)? I’d rather (go climbing) than (karting). Coming to an agreement: We need to make a decision. Overall, …would be better. |
SB p. 28 ex. 5 WB p. 24 ex. 5 |
Adventure activities: abseiling, bungee jumping, hiking, kayaking, mountain biking, parkour |
|
WB p.24
Описати пригоду |
|
26 |
06.10 |
2H Writing A blog post open day at school День відкритих дверей в школі. SB p.29 |
Висловлювати думку у блозі. Писати про подію в школі
|
SB p. 25 ex. 2 WB p. 25 ex. 3 |
|
Have you made any plans for…? Let me know then. I really hope that you… What do you reckon? Do you fancy…? |
SB p.2 9 ex. 7 WB p. 25 ex. 6
|
School clubs: art club, debating/ drama society, film/fitness club, school choir/ orchestra, science club |
|
WB p.25 |
27 |
07.10 |
Culture: Sports Holidays in Ukraine Спортивні канікули в Україні WB p.26 |
Писати другові про спортивні канікули |
Наводить приклади впливу відомих спортсменів України на популяризацію фізичної культури і спорту.
|
WB p. 26 ex. 1, 2 |
|
|
WB p. 26 ex. 5 |
Fancy an adventure, ride up to… easily get lost, underwater safari, add… (rock climbing) to your wish list |
|
WB p.26 |
28
29 |
07.10
10.10 |
Culture: Sports personalities. Ukrainian athletes at the top of their game Спортсмени України WB p. 27
Мій улюблений спортсмен. |
Розповідати про улюблених спортсменів України на основі тексту |
WB p. 27 ex. 2, 3 |
|
He/ She plays/ does/ goes… His/ Her major successes are… He/ She started… His/ Her early life was…. |
WB p. 27 ex. 5 |
Junior competition, manage to reach, consistent performance, a worldclass fencer, individual performance, team performance, remarkably
Зв’язний диктант |
|
WB p.27
Розповісти про улюбленого спортсмена |
|
30 |
12.10 |
Повторимо вивчене. Exam Skills Trainer 1 WB p. 28 |
|
|
|
||||||
31 |
13.10 |
Хобі моіх батьків. Скласти діалог |
|
|
|
||||||
32 |
14.10 |
Culture: Tinseltown (Hollywood) SB p. 113 Домашнє читання. Скласти план до тексту |
|
|
|
||||||
33 |
14.10 |
Захоплення підлітків. Самостійна робота.
Розповідати про дозвілля |
|
|
|
||||||
34 |
17.10 |
Мої захоплення. Тренування говоріння. WB p. 29 |
|
|
|
||||||
Unit 3. The human body
|
|
|
|
||||||||
35
36
|
19.10
20.10 |
3A Vocabulary Parts of the body Як багато ти знаєш про людське тіло? SB p. 30-31
Частини тіла. |
Розповідати про частини тіла та їхне пошкоджен- ня |
Описує власний стиль життя та визначає пріоритети.
Критично оцінює вплив гаджетів на життя і здоров’я однолітків.
|
SB p. 31 ex. 5 |
SB p. 31 ex. 6-8 WB p. 30 ex. 4, 6 |
Have you ever broken a bone? – No, I haven’t. / Yes, I have. I broke my arm when I was 10. I was climbing a tree and I fell to the ground. |
SB p. 31 ex. 9 |
Parts of the body: ankle, bottom, brain Treatments: antibiotics, bandage Accidents&injures: bang your head, twist or sprain a wrist, etc. |
Recycle: Present perfect Past simple |
WB p.30
Скласти 10 речень з новою лексикою |
37 |
21.10 |
3B Grammar Bio-printing 3Д-друк органів альтернативне лікування SB p. 32
|
Погодитися/ відхиляти точку зору. Висловлюва- ти припущення щодо альтернативного лікування |
SB p. 32 ex. 2, 7 |
|
I think you’ll study maths at university. – No, I definitely won’t study maths. I might study history. What will you do if you feel ill? – I’ll visit the doctor. / I won’t come to school. |
SB p. 32 ex. 1, 4, 8 WB p. 31 ex. 2, 5
|
Three-dimensional objects, kidneys |
Will, may, might, could 1st conditional SB p. 131 Grammar Builder 3.1+3.2 |
WB p.31 |
|
38 |
21.10 |
3C Listening The body limits Можливості тіла |
Сприймати спеціальну інформацію на слух |
SB p. 33 ex. 3 WB p. 32 ex. 5 |
SB p. 33 ex. 2-6 WB p. 32 ex. 1, 3, 5, 6 Тренування аудіювання |
Actually our bodies are very fragile and do not cope well with the extremes. Heat can be dangerous. |
SB p. 33 ex. 7 WB p. 32 ex. 4 |
Endurance, become dehydrated, frostbite, heat, high attitude |
|
WB p.32 |
rd
39 |
24.10 |
Рекорди людського тіла. SB p. 33
|
|
Демонструє розуміння впливу звичок на стан здоров’я.
Дає поради щодо правильного та раціонального плануван ня власного розпорядку дня. Висловлює повагу до спортсменів з обмеженими можливостями.
Порівнює типові для різних культур спортивні події.
|
|
|
You can get frostbite if the temperature of your skin falls to 0°C or below. |
|
Large numbers, fractions, percentages, ratios |
|
Розповісти про рекорд |
40
41 |
26.10
27.10 |
3D Grammar В далекому майбутньому…
Прогноз на майбутнє |
Розповідати про вірогідні чи певні речі в майбутньому |
SB p. 34 ex. 2 WB p. 33 ex. 3 |
|
Asking for and offering a response: Do you agree? What’s your view/ opinion? I’m not sure I I think/don’t think you’re right. That’s what I think too. |
SB p. 34 ex. 6 WB p. 33 ex. 5
|
Future time expressions: in 100 years’ time
Словниковий диктант |
Future continuous Future perfect SB p.132 Gram. Builder 3.3 |
WB p.33
Скласти 10 речень з майб.часами |
|
42
43 |
28.10
28.10 |
3E Word Skills A gut feeling? Вплив емоцій на тіло SB p. 35
Позитивні та негативні емоціі. |
Впізнавати слова з однієї родини, опис почуттів |
SB p. 35 ex. 2 WB p. 34
|
|
I sometimes feel afraid if I see a very large spider. I always get anxious when … |
SB p. 35 ex. 4 |
Feelings: afraid, anxious, ashamed, disgusted, envious, proud, surprised |
Related nouns, adjectives and adverbs |
WB p.34 (1,2)
WB p.34 (4-5) |
|
44
45 |
07.11
09.11 |
3F Reading Body clock. Біоритми.
Персональний годинник SB p. 36-37 |
Ділитися власними думками з іншими людьми |
SB p. 36-37 ex. 2 WB p. 35 ex. 3 |
SB p. 37 ex. 2
|
It should definitely… What do you think? I can’t really decide,… Do you agree? I’m not sure about that. You might be right. |
|
Homonyms: exercise (n/v) SB p.122 Vocabulary Builder 3F |
should, must, have to |
WB p.35
Скласти діалог |
|
46
47 |
10.11
11.11 |
3G Speaking It seems to me as if … Схоже, що … SB p. 38
Припущення. |
Описувати фото та відповідати на запитання стосовно зображеного |
|
SB p. 38 ex. 2, 4, 5, 8
|
Speculating about photos: It looks like some kind of dance class. They’re in a park, or maybe in the countryside. There’s a sort of climbing frame. It’s most likely in the evening. Two men are doing pull-ups, or something like that. |
WB p. 36 ex. 3-4 |
Describing appearance: SB p.122 Vocabulary Builder 3G |
|
WB p.36
Описати фото |
|
48 |
11.11 |
3H Writing Opinion essay about exercising for teens Aргументоване есе щодо зарядки для пілдітків
|
Писати аргументова- не есе за темою здоров’я |
SB p. 39 ex. 3 WB p. 37 ex. 1 |
|
Introducing opinions: In my view,... Additional points: Moreover, .. Proposals & solutions: In order to tackle this problem, … Conclusions: To sum up, … |
SB p. 39 ex. 6-8 WB p. 37 ex. 4-5 |
|
Discourse markers |
WB p.37 |
|
49 |
14.11 |
Culture: Ukrainian Paralympic athletes. Optimism through sport Українські параолімпійські спортсмени WB p. 38 |
Розповідати про Олімпійські ігри та українських параолімпійських спортсменів на основі тексту |
WB p. 38 ex. 2, 3 |
|
|
WB p. 38 ex. 5 |
Paralympic and Olympic sports. Medals, achievement, athlete, training, compete, disabled, swimmer, winning, heroes
Зв’язний диктант |
|
WB p.38 |
50 |
16.11 |
Culture: Mood and the Weather Погода та настрій WB p. 39 |
Описувати вплив погоди на настрійб самопочуття та різні життєві події |
Робить повідомлення про вплив погоди на стан та настрій людини. |
WB p. 38 ex. 2, 3
|
|
Mood change according to… People who are/ aren’t affected by changes in the weather. |
WB p. 39 ex. 5 |
Mood change according to…, grumpier, find a link between…, benefit from |
|
WB p.39 |
51 |
17.11 |
Метеозалежність. Cumulative Review 2 (Units I-3) WB p. 114 WB p.115 |
|
|
|||||||
52 |
18.11 |
Повторимо вивчене. Exam Skills Trainer 2 SB p. 40 SB p. 41 |
|
|
|||||||
53 |
18.11 |
Наше здоров’я. End-of-unit 3 test (Course Tests) Самостійна робота. Повторити лексику |
|
|
|||||||
54 |
21.11 |
Culture: British Sporting events. SB p. 114 Домашнє читання Скласти план тексту та поставити 10 питань |
|
|
|||||||
55 |
23.11 |
Традиційні британські види спорту . Solutions Video Lesson 3 British Sports (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets) Скласти діалог |
|
|
|||||||
56
|
24.11 |
Спорт і травматизм. Ведення бесіди. Розповідати про своє здоров’я |
|
|
|||||||
57 |
25.11 |
Як я дбаю про своє здоров’я? Тренування говоріння. Повторити вивчений матеріал теми
|
|
|
|||||||
Unit 4. Home |
|
|
|||||||||
58 |
25.11 |
4A Vocabulary Describing houses and homes Опис житла SB p. 42-43
|
Описувати різні види житла зовні та всередині |
Порівнює вартість житла, місцезнаходження і переваги.
Формулює особистісні ціннісні пріоритети. Описує та обговорює переваги різних видів житла. |
|
SB p. 42-43 ex. 1, 3, 6, 8-11 |
Describing where you live: It’s a flat/detached house/ terraced house. It’s in the centre/on the outskirts/in the suburbs. There’s a park/ There are some shops nearby. It’s got … (bedrooms). It’s a bit/very (adjective). |
SB p. 43 ex. 12 WB p. 40 ex. 4
|
Types of home: bungalow, mansion, thatched cottage, … Parts of ahouse & garden: basement Describing houses and rooms: cosy, cramped, tiny, 1ubstantial |
Recycle: some/any, much/many |
WB p.40 |
59 |
28.11 |
4B Grammar Renting a flat Оренда житла SB p. 44
|
Розуміти текст про оренду житла |
SB p. 44 ex. 2 |
SB p. 44 ex. 5 |
It’s the one of the fewest rooms and the least space. The more we spend on rent, the less we’ll have for other things. It’s less expensive than it seems because… What’s the most impressive building you’ve ever visited? |
SB p. 44 ex. 6 WB p. 41 |
Delapidated
|
Comparative & superlative adjectives and adverbs. Double comparatives SB p. 132 Grammar Builder 4.1 |
WB p.41 |
|
60 |
30.11 |
4C Listening Young and homeless Молоді і безхатні SB p. 45
|
Сприймати інформацію на слух, розуміти перефразування |
SB p. 45 ex. 2 |
SB p. 45 ex. 4-6 WB p. 42 ex. 2, 4, 5 |
I think the worst thing would be not having a bed/feeling cold all the time/not being able to wash… |
SB p. 45 ex. 7 |
Tackle, attitude, hygiene |
|
WB p.42 |
61 |
01.12 |
4D Grammar I wish I lived here… Якщо б я тут жив… SB p. 46 |
Розповідати про уявні ситуації та речі, які хотів би змінити |
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідно сті жити разом у мирі.
Дискутує довкола питань екології життя та альтернативне житло.
Робить повідомлення про основні пам’ятки історії і культури та про архітектурні стилі України.
|
SB p. 46 ex. 2 WB p. 43 ex. 2 |
SB p. 46 ex. 2 |
I wished I lived here. If only I were a member of (Howard) family. If it were my house, I would not allow people to visit. If I owned Castle Howard, I.. |
SB p. 46 ex. 8 WB p. 43 ex. 3 |
Словниковий диктант |
Second conditional I wish/If only SB p. 134 Grammar Builder 4.2+4.3 |
WB p.43 |
62 |
02.12 |
4E Word Skills Unique house. Spectacular view Будинок, що вражає SB p. 47 |
Розповідати про щось, використовуючи сталі вирази |
SB p. 47 ex. 2 WB p. 44 ex. 2
|
SB p. 47 ex. 3
Тренування аудіювання |
What can I do for you? You can take a look at some pictures. Can I make an appointment to look around?
|
SB p. 47 ex. 7 |
Solitude Do (yoga), make (up my mind), take (photos) SB p. 123 Vocabulary Builder 4E |
Do, make, take Collocations |
WB p.44 |
|
63 |
02.12 |
4F Reading Alternative living Альтернативне житло SB p. 48-49
|
Розуміти текст про альтернативне житло |
SB p. 48 ex. 2 WB p. 45 ex. 3 |
SB p. 48 ex. 2 |
I think this home is the most original and clever, because… The most useful from the social point of view is … I wouldn’t like to live in such kind of houses, because … |
|
Home: front door, 1kyscraper, rubbish dump |
Compound nouns |
WB p.45 |
|
64 |
05.12 |
4G Speaking Choose your accommodation Жити в родині чи в гуртожитку? SB p. 50 |
Описувати, порівнювати та обговорювати фото |
WB p. 46 ex. 5 |
SB p. 48 ex. 3, 4, 6, 8 WB p .45 ex. 3 |
From the point of view of cost, a host family would be better, because … Phrases for gaining time: Let me see. I suppose the thing is, … |
SB p.50 ex.9 WB p.46 ex.5 |
In the house: bedside table, bunk bed, duvet |
|
WB p.46 |
|
65 |
07.12 |
4H Writing Just moved to … Емейл до друга про свою нову квартиру SB p. 51 |
Писати про місцезнаходження та внутрішні прикраси квартири |
SB p. 51 ex. 2 WB p. 47 ex. 1 |
|
Starting & ending an email: I hope everything is well with you. How are you? Keep in touch. Got to go now. Say hi to (Ben) for me. |
SB p. 51 ex. 8 WB p. 47 ex. 5, 6 |
Зв’язний диктант |
Would rather, had better SB p. 135 Grammar Builder 4.4 |
WB p.47 |
|
66 |
08.12 |
Culture: Historic Buildings. A Ukrainian Fortress Історичні будівлі WB p. 48 |
Розповідати про культурну українську спадщину |
WB p. 48 ex. 2, 3 |
|
Ukraine has some of the most impressive…in Europe. Take.., for example. It stands on… Some years ago, …Today, .. |
WB p. 48, ex. 5 |
Wall, hut, settlement, basement, roof, tower |
|
WB p.48 |
67 |
09.12 |
Culture: Ukrainian Baroque. Українське бароко Домашнє читання WB p. 49
|
68
|
09.12 |
Повторимо вивчене. Exam Skills Trainer 2 WB p. 50 WB p. 51 |
69
|
12.12 |
Мій раціон. End-of-unit 4 test (Course Tests) Самостійна робота. WB p.52 |
70
|
14.12 |
Поговоримо про здоров’я. Photocopiable resources: 4A, 4B, 4D, Grammar Review, Vocabulary Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section) Підготувати розповідь |
71
72 |
15.12
16.12 |
Харчування.Обговорення теми. 10 питань
Здоровий спосіб життя. Тренування говоріння. Повторити вивчене |
73
|
16.12 |
Зимові канікули. Контроль читання |
74
|
19.12 |
Різдво в Британії. Контроль говоріння Вивчити вірш |
75
|
21.12 |
Різдвяні звичаї в Україні. Контроль аудіювання Написати лист |
76
|
22.12 |
Зимові розваги. Контроль письма Написати листівку |
77
|
23.12 |
Новорічні свята. Підсумковий урок |
Календарно-тематичне планування до НМК Solutions 3rd edition Intermediate, Units Introduction, 1 – 4 © Oxford University Press PHOTOCOPIABLE