Календарно-тематичне планування Solutions Intermediate 3d edition (Units 1-4) 5 годин/тиждень

Про матеріал
Календарно-тематичне планування до НМК Solutions Intermediate 3d edition для класів з поглибленим вивченням англійської мови (5 годин/тиждень), Units 1-4 (78 годин)
Перегляд файлу

                              Календарно-тематичне планування за НМК Solutions 3rd edition Intermediate, Units Introduction, 1 – 4 (78годин), Oxford University Press  

Д

А

Т

А

Тематика ситуативного спілкування

Очікувані результати

Змістові лінії

Комунікативні види діяльності                Рецептивні                      Продуктивні / інтеракційні

 

Мовний інвентар

Д/З

Зорове  сприймання

Reading

Сприймання на слух

Listening

Усна взаємодія та усне продукування

Speaking

Писемна взаємодія та

продукування Writing

Онлайн взаємодія

Лексика

Граматика

 

Unit 1. Generations

1

 01.09

1A Vocabulary

Ages and stages Різні покоління

SB p. 8-9

Розповідати про різні періоди життя людей

Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі. 

 

Обговорює громадянську позицію та власні погляди щодо

участі у міднародних програмах обміну студентами.

 

Формулює особисті ціннісні пріоритети. 

 

 

 

 

 

 

 

SB p. 8-9

ex. 2, 5, 6

WB p. 8 ex. 4

 

 

How long has your family lived in your home town?

Did they emigrate from another country? When? Why?

Are you related to anyone famous?

SB p. 9 ex. 4 WB p. 8 ex.6

Stages of  life: 

be a centenarian/an

infant/a toddler      ancestors

Life events: be born, be brought up (by), …  SB p.121 Vocabulary

Builder 1A

Recycle: Past Tense contrast

WB

p. 8

2

 02.09

1B Grammar The longest lifespan

Найдовша тривалість життя

SB p.10

Розуміти прочитаний текст про події, що відбулися у

різний час у минулому

SB p. 10 ex. 2 WB p. 9 ex. 6

 

He/ She was born … At the age of … he/she left school and got a job as … After he/she had left home, he/she … While he/she was living in..., he/she … He/ She got married in … .

SB p. 10 ex. 7 

WB  p. 9 ex. 3, 4

 

Lifespan, descendant

Contrast:

Past Simple

Past Continuous 

Past Perfect

SB p.128

Grammar

Builder 1.1

WB

p. 9

3

 

 

 

4

02.09

 

 

 

05.09

1C Listening

Family Tensions

Напруга в стосунках. Планшет на обід

SB p. 11

Розуміти на слух наміри та ставлення автора  до теми спілкування

SB p. 11 ex. 2 WB p. 10 ex. 1

SB p.11 ex. 4-7

WB p. 10

ex. 2, 4, 6, 7

When did you last feel cross? – I felt cross when my sister broke my hairdryer.

This game is tiring. I’m tired. I think  I’m loyal, but I’m a bit impatient.

SB  p. 11, ex. 7

Attitude (adjectives):  Accusing, bitter, complimentary, enthusiastic, miserable, sympathetic, urgent

 

WB

p.10 (1,2)

 

WB p.10(3,4)

5

 07.09

1D Grammar Things were different in my time…  Спогади

SB p. 12

Розмовляти про спогади людей.

Розповідати про звички та речі, які мали місце в минулому, а тепер зникли

SB p. 12 ex. 1

SB p. 12 ex. 1, 4, 6

I used to read my sister’s magazines. My sister didn’t use to like it. Did she use to get angry? – Yes, she did. I used to ride my bike to school.  

These glasses feel strange, but I’ll get used to them.    She hates losing. She isn’t used to it!

SB p. 12 ex.7

WB p. 11 ex.3, 4

 Словниковий  диктант

Used to (+/- /?)

Get used to

Be used to 

SB p. 129

Grammar

Builder 1.2

WB

p.11

6

 08.09

1E Word Skills I used to be older…

Минулі події та спогади SB p. 13

Розповідати про минулі

події та спогади

SB p. 13 ex. 1 WB p. 12 ex. 2

 

Which famous people do you look up to? Why? – I look up … because …

WB p. 12 ex. 4

Live up to, walk out on, fit in with, get on with, sign up for, catch up with, go through with, put up with, run out of

Three-part

phrasal verbs

 

WB

p.12

7

 

 

 

 

 

8

 09.09

 

 

 

 

 

09.09

1F Reading Adolescence. How to handle your parents? Як

«приборкати» своїх батьків? SB p. 14-15

 

Стосунки з батьками

Розуміти зміст тексту про покращення стосунків підлітків та батьків

SB p. 14-15  ex. 2

WB p. 13 ex. 4

SB p. 14-15  ex. 2

 

 

 

 

 

 

 

Presenting your ideas:  I (don’t) agree that…  It’s (not) true to say that …   In my experience,  … Personally, I believe that … I’m  not sure about that. For example/For instance, 

 

Noun & Adjective endings: adolescence/ent Related nouns and

adjectives

 

 

Зв’язний диктант

Past Continuous

and past simple

 

WB

p.13

 

 

 

 

 

 

Скласти діалог

 

9

 

 

 

 

 

 

 

10

12.09

 

 

 

 

 

 

 

14.09

1G Speaking

Study abroad.

Home from home.

Навчання за кордоном  з проживанням в родині  SB p. 16

 

Їдемо навчатися закордон.

Відтворення діалогу щодо програми за обміном

Обговорює особливості взаємодії різних поколінь.

 

 

 

 

SB p. 16 ex. 3, 5 WB p. 14

ex. 2, 4

What should he/she take to England? What things could he/she learn, apart from the language? How did you keep in contact with your family and friends while in England? Should he/she go out alone at night in …? 

SB p. 16, ex. 7

WB p. 14 ex. 3, 6

Exchange programmes: eat different food, gain confidence,  miss home/ family/ friends, speak a foreign language

Advice:  

Should and ought to (+/- /?)

WB

p.14

 

 

 

 

 

 

Скласти розвовідь

11

 15.09

1H Writing A message to a penfriend.

Шукаю друга!

SB p. 17

Писати невеликий лист – представити себе

SB p. 17 ex.1, 3 WB p. 15 ex. 3

 

Polite requests:   Would it be possible for you to …? Could you please …?  Would you mind if …?  Would you mind (+ -ing form)?  I wonder if …

SB p. 15 ex. 9 WB p. 15 ex. 5

 

 

WB

p.15

12

 16.09

Culture: Relationships 

Відносини. Стиль життя

WB p.16

Вести розмову про

стосунки зі старшим поколінням

WB p. 16 ex. 2

 Тренування аудіювання

Generation gaps may occur because… Differences between generations are… 

WB p. 16 ex. 5

Goal, rigid, influence, push boundaries, income, reliable

 

WB

p.16

13

 16.09

Culture: Scholarship programmes 

Міжнародні освітні програми

WB p.17

Запитувати і розповідати про участь у стипендіальних програмах

WB p. 17  ex. 2, 3

 

Домашнє читання

 

I am interested in the programme because… 

WB p. 17 ex. 4

Education programme, education fees, involve in…, get onto, maintain contact with people, the host country

 

WB

p.17

14

 19.09

Історія життя. Тренування говоріння.                                                                                                                       Підготуватись до Unit 1 Test

 

 

15

 21.09

Наше покоління. Самостійна робота.                                                                                                                                                                                       Повторити вивчене

 

 

Unit 2. Leisure Time

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

17

 22.09

 

 

 

 

 

 

 

23.09

2A Vocabulary

Love it or hate it

Дозвілля.

 

 

 

 

Чи мені до вподоби мій вільний час? SB p. 20-21

Обговорюва-

ти свої захоплення та

вподобання

Описує розмаїття захоплень та вподобань і активного відпочинку.

 

 

 

SB p. 20-21 ex. 9

SB p. 21 ex. 6, 7

 

Don’t get me wrong, I love going to the cinema or watching DVDs, but …   I disagree with Speaker 1. I think camping is great because sleeping in a tent is fun. 

SB p.19 ex.4 WB p.18 ex.6

Activities&sports: collect figures/cards/ stamps, text friends, use social media Do (drama), play

(chess) or go (cycling)

Recycle: Present simple and adverbs of frequency

WB

p.18

 

 

 

 

Скласти10 речень про дозвілля

18

23.09

2B Grammar Strange collections Колекціонери диваки SB p. 22

Розуміти зміст тексту про досвід людей в колекціонуванні речей

SB p. 22 ex. 2 WB p. 19 ex. 5

 

Have you ever gone bowling? – Yes, I went bowling last week.

Have you ever been abroad? – Yes, I have.   Where did you go? – I went to the USA.   When was that? – I went last summer. 

SB p. 22 ex. 8 WB p. 19 ex. 4

Memorabilia, employer, fill with, gym outfit, purchase

Contrast: Present perfect  and Past simple been/gone

SB p. 129

Grammar B. 2.1

WB

p.19

 

19

 26.09

2C Listening Eating out Їмо не вдома

SB p.23

Пізнати/ ототожнювати контекст почутого діалогу

Обговорює особливо сті

харчуван ня та харчові звички, описує

свої враження

 

Надає рекомен-

дації

щодо дотриман ня здорового способу життя. Описує  своє захоплен

ня і

власний досвід під

час виконання.

 

Оцінює інфраструктуру дозвілля власної громади (школи).

 

 

 

 

SB p. 23 ex. 2

SB p. 23 ex. 3-5, 7 WB p. 20

ex. 3, 4, 6, 7

 Тренування аудіювання

If you follow a (gluten-free) diet, you can’t eat (wheat).

If you (lactose) intolerant, you avoid (milk).  Vegans don’t eat eggs, but most vegetarians do.

My favourite dishes to eat at home/in a restaurant are … .

WB p. 20

ex.2

 

Food dishes: curry, pudding, stew, stir-fry Phrases to describe experiences:  a real let-down

SB p.122 Vocabulary

Builder 2C

 

WB

p.20

20

28.09

2D Grammar

Meeting at the cinema

Зустріч біля кінотеатру SB p.24

Висловлюва-

ти дію, яка вже закінчилася і має вплив на теперішню ситуацію

SB p. 24 ex. 2 WB p. 21 ex. 1

SB p. 24 ex. 2

How long have they been living in

France? – They’ve been living in Paris for 10 years. 

I’ve owed him £50 since the summer.

 

Enthusiastic, Odeon/ IMAX, sweat

 

 

Словниковий диктант

Present perfect simple and continuous SB p.130  

Grammar

Builder 2.2

WB

p.21

21

 

 

 

 

 

 

22

29.09

 

 

 

 

 

 

 

30.09

2E Word Skills Unusual  sports venues

Незвичне місце для спорту

 

Екстремальні види спорту

Сприймати

інформацію

та розповідати про незвичну територію для спорту

 

SB p. 25 ex. 3, 7

 

I’ve heard that the swimming pool is solar-heated.

Persuading: I feel this is a good  idea because … 

Disagreeing: I see your point, but …

SB p. 25 ex. 8 WB p. 22 ex. 5

Flood lights, safety net,  tower block Air-conditioned, fullsized, open-air, solarheated, soundproof

Compound nouns and  adjectives

WB

p.22

 

 

 

 

 

Скласти діалог

23

30.09

2F Reading

Field games «Пошук скарбів»  в час хай-тек SB p. 26-27

Описувати незвичні захоплення.

SB p. 26 ex. 2 WB p. 23 ex. 2

SB p. 27 ex. 2

Explaining preferences: 

I’d find it … It sounds really … It appeals/doesn’t appeal to me because..  I’d rather …I can’t stand... I don’t mind … , but …

 

Geocaching, logbook, webcam cache

Prepositions: across, all along, all over Adjectives: addictive,  time-consuming SB p 122 Vocabulary

Builder 2F

 

WB

p.23

24

 

 

 

 

 

 

 

25

03.10

 

 

 

 

 

 

 

05.10

2G Speaking A day out with adventure activities

Вихідний з пригодами SB p.28

 

Незабутня пригода.

Описувати екстремальні захоплення.

Обговорювати свої захоплення

 

SB p. 28 ex. 3, 4 WB p. 24  ex. 3, 4

Expressing preferences:  I quite fancy

… I think … is a better option than…

Raising objections: Don’t you think it (would be better)?  I’d rather (go climbing) than (karting).

Coming to an agreement: We need to make a decision. Overall, …would be better. 

SB p. 28 ex. 5 WB p. 24 ex. 5

Adventure activities:

abseiling, bungee jumping, hiking, kayaking, mountain biking, parkour

 

WB

p.24

 

 

 

 

Описати пригоду

26

06.10

2H Writing A blog post open day at school

День відкритих дверей в школі.

SB p.29 

Висловлювати думку у блозі. 

Писати про подію в

школі 

 

SB p. 25 ex. 2 WB p. 25 ex. 3

 

Have you made any plans for…?

Let me know then. I really hope that you… What do you reckon? Do you fancy…?

SB p.2 9 ex. 7 

WB p. 25 ex. 6

 

School clubs: art club, debating/ drama society, film/fitness club, school choir/ orchestra, science club

 

 

WB

p.25


27

07.10

Culture: 

Sports Holidays in

Ukraine 

Спортивні канікули в

Україні

WB p.26

Писати другові про спортивні канікули

Наводить приклади впливу відомих спортсменів України на популяризацію фізичної культури і спорту. 

 

 

WB p. 26 ex. 1, 2

 

 

WB p. 26 ex. 5

Fancy an adventure, ride up to… easily get lost, underwater safari, add… (rock climbing) to your wish list

 

WB

p.26

28

 

 

 

 

 

29

07.10

 

 

 

 

 

 

 

10.10

Culture:  Sports personalities. Ukrainian athletes

at the top of their game   Спортсмени

України

WB p. 27

 

Мій улюблений спортсмен.

Розповідати про улюблених спортсменів України на основі тексту

WB p. 27 ex. 2, 3

 

He/ She plays/ does/ goes… His/ Her major successes are… He/ She started… His/ Her early life was…. 

WB p. 27 ex. 5

Junior competition, manage to reach, consistent

performance, a worldclass fencer, individual performance, team performance, remarkably

 

Зв’язний диктант

 

WB

p.27

 

 

 

 

Розповісти про улюбленого спортсмена

30

12.10

Повторимо вивчене. Exam Skills Trainer 1                                                                                                                                                   WB p. 28

 

 

 

31

13.10

Хобі моіх батьків.                                                                                                                                         Скласти діалог

 

 

 

32

14.10

Culture: Tinseltown (Hollywood) SB p. 113    Домашнє читання.                                                                              Скласти план до тексту

 

 

 

33

14.10

Захоплення підлітків. Самостійна робота.            

                                                                                                        

                                                                                                                                                                                           Розповідати про дозвілля

 

 

 

34

17.10

Мої захоплення. Тренування говоріння.                                                                                                                                                     WB p. 29                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

Unit 3. The human body

 

 

 

 

35

 

 

 

 

 

 

 

36

 

 

19.10

 

 

 

 

 

 

 

20.10

3A Vocabulary

Parts of the body

Як багато ти знаєш про людське тіло? SB p. 30-31

 

 Частини тіла.

Розповідати про частини

тіла та їхне

пошкоджен-

ня

Описує власний стиль життя та визначає пріоритети. 

 

Критично оцінює вплив гаджетів на життя і здоров’я однолітків.

 

SB p. 31 ex. 5

SB p. 31 ex. 6-8 WB p. 30  ex. 4, 6

Have you ever broken a bone? – No, I haven’t. / Yes, I have. I broke my arm when I was 10. I was climbing a tree and I fell to the ground.

SB p. 31 ex. 9

Parts of the body:  ankle, bottom, brain Treatments:

antibiotics, bandage Accidents&injures:  bang your head, twist or sprain a wrist, etc.

Recycle:

Present perfect 

Past simple

WB

p.30

 

Скласти 10 речень з новою лексикою

37

21.10

3B Grammar

Bio-printing

3Д-друк органів альтернативне лікування  SB p. 32

 

Погодитися/ відхиляти точку зору. Висловлюва-

ти припущення щодо альтернативного лікування

SB p. 32 ex. 2, 7

 

 

I think you’ll study maths at university. – No, I definitely won’t study maths. I might study history. What will you do if you feel ill? – I’ll visit the doctor. / I won’t come to school.

SB p. 32  ex. 1, 4, 8

WB p. 31 ex. 2, 5

 

Three-dimensional objects, kidneys 

Will, may, might, could 1st conditional

SB p. 131

Grammar

Builder 3.1+3.2

WB

p.31

38

21.10

3C Listening

The body limits Можливості тіла

Сприймати  спеціальну інформацію на слух

SB p. 33 ex. 3 WB p. 32 ex. 5

SB p. 33 ex. 2-6 WB p. 32

ex. 1, 3, 5, 6

Тренування аудіювання

Actually our bodies are very fragile and do not cope well with the extremes. Heat can be dangerous. 

SB p. 33 ex. 7 WB p. 32 ex. 4

Endurance, become dehydrated, frostbite, heat, high attitude

 

WB

p.32

rd

 

39

24.10

Рекорди людського тіла.

SB p. 33

 

 

Демонструє розуміння впливу звичок на стан здоров’я.

 

Дає поради щодо правильного та раціонального плануван ня власного розпорядку дня. Висловлює повагу до спортсменів з обмеженими можливостями. 

 

Порівнює типові для різних культур спортивні події.

 

 

 

 

 

 

You can get frostbite if the temperature of your skin falls to 0°C or below.

 

Large numbers, fractions, percentages, ratios

 

Розповісти про рекорд

40

 

 

 

 

41

26.10

 

 

 

 

 

27.10

3D Grammar

В далекому майбутньому…

 

Прогноз на майбутнє

Розповідати про вірогідні чи певні речі в

майбутньому

SB p. 34 ex. 2 WB p. 33 ex. 3

 

Asking for and offering a response: 

Do you agree? What’s your view/ opinion? I’m not sure I

I think/don’t think you’re right. That’s what I think too. 

SB p. 34 ex. 6

WB p. 33 ex. 5

 

Future time expressions: in 100 years’ time

 

Словниковий диктант

Future continuous

Future perfect

SB p.132 Gram.

Builder 3.3

WB

p.33

 

Скласти 10 речень з майб.часами

42

 

 

 

 

43

28.10

 

 

 

 

 

28.10

3E Word Skills A gut feeling? Вплив емоцій на тіло SB p. 35

 

Позитивні та негативні емоціі.

Впізнавати  слова з однієї родини, опис почуттів

SB p. 35 ex. 2

WB p. 34

 

 

I sometimes feel afraid if I see a very large spider. I always get anxious when …

SB p. 35 ex. 4

Feelings: afraid, anxious, ashamed, disgusted, envious, proud, surprised

Related nouns, adjectives and adverbs

WB

p.34 (1,2)

 

 

 

 

WB

p.34 (4-5)

44

 

 

 

 

45

07.11

 

 

 

 

 

09.11

3F Reading Body clock. Біоритми.

 

 

Персональний годинник SB p. 36-37

Ділитися власними думками з іншими людьми

SB p. 36-37  ex. 2

WB p. 35 ex. 3

SB p. 37 ex. 2

 

It should definitely… What do you think?

I can’t really decide,… Do you agree?

I’m not sure about that.

You might be right.

 

Homonyms:  

exercise (n/v) 

SB p.122 Vocabulary

Builder 3F

should, must, have to

WB

p.35

 

 

 

Скласти діалог

46

 

 

 

 

 

47

10.11

 

 

 

 

 

 

11.11

3G Speaking

It seems to me as if …

Схоже, що … 

SB p. 38

 

Припущення.

Описувати фото та відповідати на запитання стосовно зображеного

 

SB p. 38  ex. 2, 4, 5, 8

 

Speculating about photos: 

It looks like some kind of dance class.

They’re in a park, or maybe in the countryside. There’s a sort of climbing frame. It’s most likely in the evening. Two men are doing pull-ups, or something like that. 

WB p. 36 ex. 3-4

Describing appearance:

SB p.122 Vocabulary

Builder 3G

 

WB

p.36

 

 

 

Описати фото

48

11.11

3H Writing Opinion essay about exercising for teens Aргументоване есе щодо зарядки для пілдітків

 

 

Писати аргументова-

не есе за

темою здоров’я

SB p. 39 ex. 3 WB p. 37 ex. 1

 

Introducing opinions: In my view,...

Additional points: Moreover, .. Proposals & solutions: In order to tackle this problem, … Conclusions: To sum up, …

SB p. 39 ex. 6-8 WB p. 37 ex. 4-5

 

Discourse markers

WB

p.37

49

14.11

Culture:

Ukrainian Paralympic athletes.

Optimism through sport  

Українські параолімпійські спортсмени WB p. 38

Розповідати про

Олімпійські ігри та українських параолімпійських спортсменів на основі тексту 

WB p. 38 ex. 2, 3

 

 

WB p. 38 ex. 5

Paralympic and Olympic sports. Medals, achievement, athlete, training, compete, disabled, swimmer, winning, heroes

 

Зв’язний диктант

 

WB

p.38

 

50

16.11

Culture: 

Mood and the Weather  Погода та настрій WB p. 39

Описувати вплив погоди на настрійб

самопочуття та різні життєві події

Робить повідомлення про вплив погоди на стан та настрій людини.

WB p. 38 ex. 2, 3

 

 

Mood change according to… People who are/ aren’t affected by changes in the weather. 

WB p. 39 ex. 5

Mood change according to…, grumpier, find a link between…, benefit from

 

WB

p.39

51

17.11

Метеозалежність. Cumulative Review 2 (Units I-3) WB p. 114                                                                                                                   WB p.115

 

 

52

18.11

Повторимо вивчене. Exam Skills Trainer 2 SB p. 40                                                                                                                                    SB p. 41

 

 

53

18.11

Наше здоров’я. End-of-unit 3 test (Course Tests) Самостійна робота.                                             Повторити лексику

 

 

54

21.11

Culture: British Sporting events. SB p. 114         Домашнє читання

                                                                                                                                                          Скласти план тексту та поставити 10 питань

 

 

55

23.11

Традиційні британські види спорту .  Solutions Video Lesson 3 British Sports  (Solutions 3rd ed. Course DVD/ Classroom Presentation Tool/ Teacher’s Resource Disk DVD Worksheets)                                                                                                                                     Скласти діалог                                                                   

 

 

56

 

24.11

Спорт і травматизм. Ведення бесіди.                                                                                                  Розповідати про своє здоров’я

 

 

57

25.11

Як я дбаю про своє здоров’я? Тренування говоріння.                                        Повторити вивчений матеріал теми

 

 

 

 

 

 

 

Unit 4. Home

 

 

58

25.11

4A Vocabulary Describing houses and homes Опис житла

SB p. 42-43

 

Описувати різні види житла зовні та всередині

Порівнює вартість житла, місцезнаходження

і переваги.

 

Формулює особистісні ціннісні пріоритети.

Описує та обговорює переваги різних видів житла.

 

SB p. 42-43  ex. 1, 3, 6, 8-11

Describing where you live:

It’s a flat/detached house/ terraced house.   It’s in the centre/on the outskirts/in the suburbs.   There’s a park/ There are some shops nearby.

It’s got … (bedrooms). 

It’s a bit/very (adjective).

SB p. 43 ex. 12

WB p. 40 ex. 4

 

Types of  home: bungalow, mansion, thatched cottage, … Parts of ahouse & garden: basement Describing houses and rooms: cosy, cramped, tiny, 1ubstantial

Recycle: some/any, much/many

WB

p.40

59

28.11

4B Grammar

Renting a flat

Оренда житла

SB p. 44

 

Розуміти текст про оренду житла

SB p. 44 ex. 2

SB p. 44 ex. 5

It’s the one of the fewest rooms and the least space. The more we spend on rent, the less we’ll have for other things. It’s less expensive than it seems because… 

What’s the most impressive building you’ve ever visited?

SB p. 44 ex. 6 WB p. 41 

Delapidated

 

Comparative & superlative adjectives and adverbs. Double comparatives

SB p. 132

Grammar Builder

4.1

WB

p.41

60

30.11

4C Listening Young and homeless Молоді і безхатні

SB p. 45

 

 

Сприймати інформацію на слух, розуміти перефразування

SB p. 45 ex. 2

SB p. 45 ex. 4-6 WB p. 42 ex. 2, 4, 5

I think the worst thing would be not having a bed/feeling cold all the time/not being able to wash…

SB p. 45 ex. 7

Tackle, attitude, hygiene

 

WB

p.42

 

61

01.12

4D Grammar

I wish I lived here…

Якщо б  я тут жив…

SB p. 46

Розповідати про уявні ситуації та речі, які хотів би змінити

Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та

необхідно сті жити разом у мирі.

 

Дискутує довкола питань екології життя та альтернативне житло.

 

Робить повідомлення про основні пам’ятки історії  і культури

та  про архітектурні стилі України.

 

 

 

 

SB p. 46 ex. 2

WB p. 43 ex. 2

SB p. 46 ex. 2

I wished I lived here.

If only I were a member of (Howard) family.

If it were my house, I would not allow people to visit. 

If I owned Castle Howard, I..

SB p. 46 ex. 8 WB p. 43 ex. 3

 

Словниковий

 диктант

Second conditional I wish/If only SB p. 134

Grammar

Builder 4.2+4.3

WB

p.43

62

02.12

4E Word Skills Unique house.

Spectacular view

Будинок, що вражає SB p. 47

Розповідати про щось, використовуючи сталі вирази

SB p. 47 ex. 2 WB p. 44 ex. 2

 

 

SB p. 47 ex. 3

 

Тренування аудіювання

What can I do for you?

You can take a look  at some pictures. Can I make an appointment to look around?

 

SB p. 47 ex. 7

Solitude

Do (yoga), make (up my mind), take

(photos)

SB p. 123 Vocabulary

Builder 4E

Do, make, take Collocations

WB

p.44

63

02.12

4F Reading

Alternative living Альтернативне житло

SB p. 48-49

 

Розуміти текст про альтернативне житло

SB p. 48 ex. 2 WB p. 45 ex. 3

SB p. 48 ex. 2

I think this home is the most original and clever, because…

The most useful from the social point of view is …

I wouldn’t like to live in such kind of houses, because …

 

Home: front door, 1kyscraper, rubbish dump

Compound nouns

WB

p.45

64

05.12

4G Speaking Choose your accommodation

Жити в родині чи в гуртожитку?

SB p. 50

Описувати,

порівнювати та

обговорювати фото

WB p. 46 ex. 5

SB p. 48

ex. 3, 4, 6, 8

WB p .45 ex. 3

From the point of view of cost, a host family would be better, because … Phrases for gaining time:

Let me see. I suppose the thing is, …

SB p.50 ex.9

WB p.46 ex.5

In the house: bedside table, bunk bed, duvet

 

WB

p.46

65

07.12

4H Writing Just moved to … Емейл до друга про свою нову квартиру SB p. 51

Писати про місцезнаходження та внутрішні прикраси квартири

SB p. 51 ex. 2 WB p. 47 ex. 1

 

Starting & ending an email:

I hope everything is well with you.

How are you?

Keep in touch.  Got to go now. Say hi to (Ben) for me.

SB p. 51 ex. 8

WB p.  47 ex. 5, 6

 Зв’язний диктант

Would rather, had better SB p. 135

Grammar

Builder 4.4

WB

p.47

66

08.12

Culture: 

Historic Buildings. 

A Ukrainian

Fortress 

Історичні будівлі

WB p. 48

Розповідати про культурну українську спадщину

WB p. 48

ex. 2, 3

 

Ukraine has some of the most impressive…in Europe. Take.., for example. It stands on… Some years ago, …Today, .. 

WB p. 48, ex. 5

Wall, hut, settlement, basement, roof, tower

 

WB

p.48

 

 

67

09.12

Culture: Ukrainian Baroque. Українське бароко  Домашнє читання                                                                                                                                   WB p. 49

 

68

 

09.12

Повторимо вивчене. Exam Skills Trainer 2 WB p. 50                                                                                                                                                              WB p. 51

69

 

12.12

Мій раціон. End-of-unit 4 test (Course Tests) Самостійна робота.                                                                                                                                       WB p.52

70

 

 14.12

Поговоримо про здоров’я. Photocopiable resources: 

4A, 4B, 4D, Grammar Review, Vocabulary Review (Teacher’s Resource Disk – Photocopiable activities section)                                                    Підготувати розповідь

71

 

72

15.12

 

16.12

Харчування.Обговорення теми.                                                                                                                                                                                   10 питань

 

Здоровий спосіб життя. Тренування говоріння.                                                                                                                                                        Повторити вивчене

73

 

16.12

Зимові канікули.                       Контроль читання

74

 

19.12

Різдво в Британії.                     Контроль говоріння                                                                                                                                                                Вивчити вірш

75

 

21.12

Різдвяні звичаї в Україні.        Контроль аудіювання                                                                                                                                                              Написати лист

76

 

22.12

Зимові розваги.                        Контроль  письма                                                                                                                                                                     Написати листівку

77

 

23.12

Новорічні свята. Підсумковий урок

 

Календарно-тематичне планування до НМК Solutions 3rd edition Intermediate, Units Introduction, 1 – 4 © Oxford University Press PHOTOCOPIABLE

 

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Планування
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку