Спеціалізована школа №88
Печерського району міста Києва
«ПОГОДЖЕНО» заступник директора _________ ___________________ «____»__________ 2022 р.
|
«ЗАТВЕРДЖЕНО» Директор___________________ _________ __________________ «_____»___________ 2022 р.
|
Календарно-тематичне планування
з уроків STEM для учнів 5 класу
на 2022 – 2023 навчальний рік
вчитель: Буракова Олена Олександрівна
Обговорено на засіданні МО
_____________________________________________________________
Протокол № _______ від _________________________
Голова МО _______________________________________
Календарно-тематичне планування STEM 5 клас
За модельною навчальною програмою «STEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс» для закладів загальної середньої освіти
(автори Бутурліна О.В. Артєм’єва О.Є.)
1 години на тиждень
№ п. |
Дата |
Навчальний матеріал |
Примітки |
Вступ. (7 годин) |
|||
1. |
|
Що таке STEM-освіта. Які бувають професії? STEM-професії. STEM-галузі. |
Обговорення існуючих професій. Створення «Портрету STEM фахівця». |
2. |
|
Що таке проєкт. Ознаки проєкту. Резюме проєкту. Проєкт «Створення шкільного STEM-Центру» |
Вправа «Сортувальник» Складання діаграми «Типи професій» |
3. |
|
Шлях до успіху. Мій найважливіший проєкт. Проєкт «Мій шлях до успіху» |
Робота з медіаресурсами, атласом професій, генератором кросвордів та ребусів Створення резюме проекту Робота в команді |
Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті» (5 годин) |
|||
4 |
|
Об’єкти Всесвіту. Всесвіт. Історія освоєння космосу. |
Усвідомлення розмірів об’єктів Сонячної системи у порівнянні з підручними матеріалами. |
5 |
|
Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції. |
Дослідження проблемних питань, пов'язаних із різними джерелами та різними формами подання інформації |
6 |
|
Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі. Знайомство з професіями космосу сьогодні і у майбутньому. |
Моделювання захисного спорядження людини у космосі.
|
7 |
|
Робота над Проєктом «Виготовлення моделі ракети або космічної станції» |
Визначення самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проектованого виробу. |
8 |
|
Захист Проєкта «Виготовлення моделі ракети або космічної станції» |
|
Модуль 3. Людина – техніка. Тема «Сила – це сила!» (5 годин) |
|||
9 |
|
Взаємодія тіл. Сили у природі. Сили у природі та техніці.
|
Знайомство з різними силами та приладом для вимірювання сили. |
10 |
|
Сили гравітації, пружності, тертя, електромагнітні сили. |
Робота з QR-кодами, атласом професій, генератором кросвордів. |
11 |
|
Сила тертя. Що станеться, якщо вона зникне? Тертя покою та ковзання. Дослідження факторів, що впливають на величину сили тертя. |
Практичне дослідження сили тертя.
|
12 |
|
Явища та процеси, на яких базується робота простих машин. Сила гравітації. Крила. Чому вони літають? |
Виготовлення макету літака.
|
13 |
|
Проект «Крила» (виготовлення моделей літальних об’єктів). |
Конструює об’єкт проектування, читає та використовує графічні зображення |
Модуль 4. Людина – образ. Тема «Намалюю тобі Сонце. Промінь і світло.» (5 годин) |
|||
14 |
|
Світло. Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. Чому світ кольоровий. |
Дослідження утворення різних кольорів при змішуванні фарб, отримання відтінків. |
15 |
|
Чому небо синє, а трава зелена. Світлові ефекти. Фарби. |
Виготовлення фарб з природних матеріалів. |
16 |
|
Поети і письменники про сонце і світло. |
Знайомство з творами видатних українських авторів про Сонце і світло. |
17 |
|
Фотографія – мистецтво світла. Світлина як жанр мистецтва |
Створення сканограм. https://photo-master.com/chto-takoye-skanogramma.php |
18 |
|
Проєкт «Намалюю тобі Сонце». |
|
Модуль 5. Людина – знак. Тема «Під знаком STEM». (5 годин) |
|||
19 |
|
Знак у системі комунікації людина. Знаки природні та штучні. Класифікація знакових систем за матеріальною природою. |
Кодування власного ім’я (шість цеглинок Lego, ресурс ornament.name ) за допомогою абетки з книги Володимира Підгорняка, дослідника української писанки та вишиванки. |
20 |
|
Професії у системі «людина-знак». Програміст, журналіст, стенограф, обліковець, криптограф, перекладач. |
|
21 |
|
Графічні знакові системи. Геральдична символіка. Герб мого регіону. |
За бажанням створюється вишивка.
|
22 |
|
Герб міста/селища. Мій сімейний герб. |
Виготовлення власної печатки чи герба із підручних матеріалів. |
23 |
|
Проєкт «Розробка емблеми «Я обираю STEM»» |
|
Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.» (7 годин) |
|||
24 |
|
Я у закладі освіти та класі. Моя школа – це люди, які мене оточують. |
Робота з QR-кодами, атласом професій, генератором кросвордів та ребусів |
25 |
|
Я, мої друзі, мої вчителі, люди, які піклуються про мене у школі. |
Проведення опитування та анкетування |
26 |
|
Професії сучасної школи. Умови та засоби навчання. Еволюція засобів навчання. |
Проведення опитування та анкетування
|
27 |
|
Моя школа: територія та будівля. Масштаб. План-схема приміщення та території. Карта. Шкільне подвір’я та будівля на картах Google. |
Використання геосервісів Googlе. Обчислення площі різних геометричних фігур. Моделювання |
28 |
|
Проєкти «Макет власної школи», «Мій клас», «Навчальний кабінет моєї мрії». Школа майбутнього. Якими я бачу вчителя та учня майбутнього. Яким стане урок майбутнього. |
Унаочнення та візуалізація з використанням різних засобів (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації. |
29 |
|
Проєкти «Макет власної школи», «Мій клас», «Навчальний кабінет моєї мрії». Школа майбутнього. Якими я бачу вчителя та учня майбутнього. Яким стане урок майбутнього. |
Унаочнення та візуалізація з використанням різних засобів (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації. |
30 |
|
Проєкт «Школа майбутнього». |
|
Хакатон учнівських проектів. Фестиваль. STEM-практика (5 годин) |
|||
31 |
|
Зустрічі з цікавими людьми. |
|
32 |
|
Екскурсії на підприємства |
|
33 |
|
Робота над підсумковим проєктом |
|
34 |
|
Робота над підсумковим проєктом |
|
35 |
|
Презентація підсумкових проектів. STEM-фестиваль |
|