Календарно-тематичне планування STEM 5 клас 2022-2023р 35 годин

Про матеріал
Календарно-тематичне планування STEM 5 клас За модельною навчальною програмою «STEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс» для закладів загальної середньої освіти (автори Бутурліна О.В. Артєм’єва О.Є.) 1 години на тиждень
Перегляд файлу

 

Спеціалізована школа №88

Печерського району міста Києва

 

 

 

«ПОГОДЖЕНО»

заступник директора

_________ ___________________

«____»__________ 2022 р.

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор___________________

_________ __________________

«_____»___________ 2022 р.

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з уроків STEM для учнів 5 класу

на 2022 – 2023 навчальний рік

вчитель: Буракова Олена Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорено на засіданні МО

_____________________________________________________________

Протокол № _______ від _________________________

Голова МО _______________________________________

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування STEM 5 клас

За модельною навчальною програмою «STEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс» для закладів загальної середньої освіти

(автори Бутурліна О.В. Артєм’єва О.Є.)

 

1 години на тиждень

№ п.

Дата

Навчальний матеріал

Примітки

Вступ. (7 годин)

1.

 

Що таке STEM-освіта. Які бувають професії? STEM-професії. STEM-галузі.

Обговорення існуючих  

професій.  

Створення «Портрету STEM фахівця». 

2.

 

Що таке проєкт. Ознаки проєкту. Резюме проєкту. Проєкт «Створення шкільного STEM-Центру»

Вправа «Сортувальник» 

Складання діаграми «Типи  професій» 

3.

 

Шлях до успіху. Мій найважливіший проєкт. Проєкт «Мій шлях до успіху»

Робота з медіаресурсами, 

атласом професій, генератором  кросвордів та ребусів 

Створення резюме проекту  Робота в команді

Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті» (5 годин)

4

 

Об’єкти Всесвіту. Всесвіт. Історія освоєння космосу.

Усвідомлення розмірів об’єктів  Сонячної системи у порівнянні  з підручними матеріалами. 

5

 

Історія освоєння космосу. Космічні  апарати і станції. Члени екіпажу і їх  обов’язки. Життєзабезпечення  космічної станції. 

Дослідження  

проблемних питань,  пов'язаних із різними  джерелами та різними формами подання інформації

6

 

Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у  відкритому космосі. Знайомство з професіями космосу сьогодні і у майбутньому.

Моделювання захисного  спорядження людини у  космосі. 

 

7

 

Робота над Проєктом «Виготовлення моделі ракети або  космічної станції»

Визначення самостійно або за  допомогою інших осіб  послідовність технологічних  операцій виготовлення  проектованого виробу.

8

 

Захист Проєкта «Виготовлення моделі ракети або  космічної станції»

 

Модуль 3. Людина – техніка. Тема «Сила – це сила!» (5 годин)

9

 

Взаємодія тіл. Сили у природі.  Сили у природі та техніці. 

 

Знайомство з різними силами  та приладом для вимірювання  сили.  

10

 

Сили гравітації, пружності, тертя,  електромагнітні сили. 

Робота з QR-кодами, атласом  професій, генератором  

кросвордів.

11

 

Сила тертя. Що станеться, якщо  вона зникне? Тертя покою та  ковзання. Дослідження факторів,  що впливають на величину сили  тертя. 

Практичне дослідження сили  тертя. 

 

12

 

Явища та процеси, на яких  базується робота простих машин. Сила гравітації. Крила. Чому вони  літають? 

Виготовлення макету літака.

 

13

 

Проект «Крила» (виготовлення  моделей літальних об’єктів).

Конструює об’єкт  

проектування, читає та  

використовує графічні  

зображення

Модуль 4. Людина – образ. Тема «Намалюю тобі Сонце. Промінь і світло.» 

(5 годин)

14

 

Світло. Розкладання білого світла  на кольори. Утворення кольорів. Чому світ кольоровий.

Дослідження утворення різних  кольорів при змішуванні фарб,  отримання відтінків.  

15

 

Чому небо  синє, а трава зелена. Світлові  ефекти. Фарби. 

 Виготовлення фарб з  

природних матеріалів.  

16

 

Поети і письменники про сонце і  світло. 

Знайомство з творами видатних  українських авторів про Сонце  і світло.

17

 

Фотографія – мистецтво світла.  Світлина як жанр мистецтва 

Створення сканограм. https://photo-master.com/chto-takoye-skanogramma.php

18

 

Проєкт «Намалюю тобі Сонце».

 

Модуль 5. Людина – знак. Тема «Під знаком STEM». (5 годин)

19

 

Знак у системі комунікації людина. Знаки природні та штучні.  Класифікація знакових систем за  матеріальною природою.

Кодування власного ім’я (шість  цеглинок Lego, ресурс  

ornament.name ) за допомогою  абетки з книги Володимира  Підгорняка, дослідника  

української писанки та  

вишиванки.  

20

 

Професії у системі «людина-знак».  Програміст, журналіст, стенограф,  обліковець, криптограф,  перекладач. 

 

21

 

Графічні знакові системи. 

Геральдична символіка. Герб мого  регіону.

За бажанням  створюється  вишивка. 

 

22

 

Герб міста/селища. Мій  сімейний герб.

Виготовлення власної печатки чи герба із підручних матеріалів. 

23

 

Проєкт «Розробка емблеми «Я  обираю STEM»»

 

Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.» (7 годин)

24

 

Я у закладі освіти та класі. Моя  школа – це люди, які мене  оточують.  

Робота з QR-кодами, атласом  професій, генератором  

кросвордів та ребусів 

25

 

Я, мої друзі, мої вчителі, люди, які  піклуються про мене у школі. 

Проведення опитування та анкетування 

26

 

Професії сучасної школи. Умови та засоби навчання.  Еволюція засобів навчання. 

Проведення опитування та анкетування 

 

27

 

Моя школа: територія та будівля.  Масштаб. План-схема приміщення  та території. Карта. Шкільне  подвір’я та будівля на картах  Google.

Використання геосервісів  Googlе. 

Обчислення площі різних  геометричних фігур. Моделювання

28

 

Проєкти «Макет власної школи»,  «Мій клас», «Навчальний  кабінет моєї мрії». 

Школа майбутнього. Якими я бачу  вчителя та учня майбутнього. Яким  стане урок майбутнього.  

Унаочнення та візуалізація з  використанням різних засобів (малюнки, схеми, таблиці,  комікси тощо) для відтворення  змісту, структурування  інформації.

29

 

Проєкти «Макет власної школи»,  «Мій клас»,

«Навчальний  кабінет моєї мрії». 

Школа майбутнього. Якими я бачу  вчителя та учня майбутнього. Яким  стане урок майбутнього.  

Унаочнення та візуалізація з  використанням різних засобів (малюнки, схеми, таблиці,  комікси тощо) для відтворення  змісту, структурування  інформації.

30

 

Проєкт «Школа майбутнього».

 

Хакатон учнівських проектів. Фестиваль. STEM-практика (5 годин)

31

 

Зустрічі з цікавими людьми. 

 

32

 

Екскурсії на підприємства

 

33

 

Робота над  підсумковим проєктом

 

34

 

Робота над  підсумковим проєктом

 

35

 

Презентація підсумкових проектів.  STEM-фестиваль

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Баренблат Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
626
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку