Календарно-тематичне планування «SТEM 5 клас (міжгалузевий інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

Про матеріал
Сьогодні STEM-освіта стає для України одним із ключових напрямків модернізації освітньої галузі, складовою державної політики щодо зміцнення економіки та розвитку людського капіталу, одним з головних чинників сталого інноваційного розвитку. STEM-освіта є одним із напрямків випереджальної освіти для сталого розвитку, яка в прогнозному плані покликана реагувати на нинішні та наступні запити індустрії 4.0. Саме вона має забезпечити високотехнологічне виробництво необхідними кадрами.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

«SТEM 5 клас (міжгалузевий інтегрований курс)»

для закладів загальної середньої освіти

на 2022 – 2023 навчальний рік

(авт. Бутурліна О.В., Артєм’єва О.Є.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки від 29.09.2021 № 1031)

 

Вступна частина

Сьогодні STEM-освіта стає для України одним із ключових напрямків модернізації освітньої галузі, складовою державної політики щодо зміцнення економіки та розвитку людського капіталу, одним з головних чинників сталого інноваційного розвитку. STEM-освіта є одним із напрямків випереджальної освіти для сталого розвитку, яка в прогнозному плані покликана реагувати на нинішні та наступні запити індустрії 4.0. Саме вона має забезпечити високотехнологічне виробництво необхідними кадрами.

Метою впровадження міжгалузевого інтегрованого курсу «STEM» у системі базової загальної середньої освіти є рання професійна орієнтація та розвиток уявлень про роль і значення STEM-освіти, STEM-професій та кар’єру в Україні; популяризація та пропедевтика природничої, математичної, інформатичної та технологічної освітніх галузей; розвиток науково-технічної творчості, та створенню умов для розвитку STEM – компетентностей, що визначені Концепцією розвитку природничо-математичної (STEM-освіти) через залучення їх до дослідження, мейкерства, освоєння нових технологій та проєктну діяльність.

Завданням курсу є:

1. Формування у здобувачів освіти STEM-компетентностей, визначених Концепцією розвитку природничо математичної освіти (STEM-освіти): 

когнітивних навичок, наукової грамотності; 

навичок оброблення інформації, розуміння, інтерпретації, аналізу та екстраполяції емпіричних даних, перевірки їх достовірності, надійності; відображення результатів ефективними способами, прийняття рішень на основі наукових даних;

інженерного мислення, - виявлення та розв’язання складних проблем на основі аналізу даних, пошук рішень, їх оцінювання та втілення найефективнішого рішення за допомогою технічних засобів; 

науково-дослідницьких навичок - проведення наукових досліджень, висунення, обґрунтування і перевірка гіпотези, експериментування, аналіз даних та підготовка висновків, що підтверджують, спростовують або модифікують гіпотезу, а також спостереження, вимірювання, прогнозування, використання просторово-часових зв’язків, інтерпретація даних; 

алгоритмічного мислення та цифрової грамотності - ефективне використання цифрових технологій для комунікації, обробки інформації, інтерпретації та аналізу даних, формулювання проблем та їх розв’язання у вигляді комп’ютерних алгоритмів, які можуть бути автоматично оброблені;

складення інструкцій або алгоритмів, що дають змогу виконати певні завдання за допомогою відповідної техніки;

креативності - якостей, що сприяють творчості здобувачів освіти, здатності до прийняття креативних функціональних рішень, інноваційності (удосконалення існуючих продуктів, процесів та систем); 

технологічних навичок - психомоторних навичок, що пов’язані з правильним та безпечним використанням наукового та технічного обладнання, апаратів та речовин, специфічні для певної галузі, прогнозні та відповідають динаміці ринку праці;

навичок комунікації - навичок спілкування, ефективної роботи в команді шляхом забезпечення кожному учаснику команди рівного шансу на участь та передачу ідеї з урахуванням спільної відповідальності, встановлення загальних цілей, що дає команді можливість розділити відповідальність за досягнення основних цілей та їх вплив, а також вміння працювати незалежно в команді, бути лідером і виконавцем, розуміти свою роль, знати свої сильні і слабкі сторони, спілкуватися з членами команди чи зацікавленими сторонами ефективними способами[1].

2. Формування цілісного, системного уявлення про феномени природи, науки і техніки.

3. Формування у здобувачів освіти стійкого інтересу до науково-технічної творчості, нових технологій, предметів природничо-математичного циклу та мотивації до їх вивчення.

4. Формування критичного та технічного мислення здобувачів освіти.

5. Рання професійна орієнтація та популяризація STEM-освіти та STEM-професій.

6. Отримання досвіду в мейкерстві, моделюванні, конструюванні, винахідництві, розробці автоматизованих систем і розумних пристроїв, датчиків, програмуванні.

7. Розвиток навичок проєктної діяльності та проєктного менеджменту шляхом реалізації навчальних проєктів у супроводі вчителя, в команді та самостійно 

8. Формування особистої відповідальності за результати своєї діяльності на прикладі розробки власних і спільних проєктів. 

Зміст курсу відповідає цінностям, які закладені у Державному стандарті базової середньої освіти, сприяє становленню вільної особистості, підтримці самостійності, підприємливості та ініціативності, розвитку критичного мислення та впевненості в собі, формуванню у здобувачів освіти активної громадянської позиції, патріотизму, готовності працювати на благо рідної землі. 

Реалізація програми дозволяє досягти наступних обов’язкових результатів навчання для наступних освітніх галузей:

для мовно-літературної освітньої галузі: здатність сприймати, аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію в текстах різних видів, зокрема інформаційних та художніх текстах, медіатекстах, та використовувати інформацію для збагачення власного досвіду і розвитку; висловлюти власні думки, почуття, ставлення та ідеї, взаємодіяти з іншими особами у письмовій формі, зокрема інтерпретуючи інформаційні та художні тексти; у разі потреби взаємодіяти з іншими особами в цифровому просторі, дотримуючись норм літературної мови; 

для математичної галузі: вміння досліджувати проблемні ситуації та виокремлювати проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів; моделювати процеси і ситуації, розробляти стратегії, плани дій для розв’язання проблем;

для природничої галузі: усвідомлення цілісності природничо-наукової картини світу; розвиток наукового мислення, набуття досвіду розв’язання проблем природничого змісту (індивідуально та у співпраці з іншими особами). 

для технологічної галузі: реалізація творчого потенціалу здобувача освіти, готовність до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб; уміння формулювати ідею та втілювати задум у готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності;

для інформатичної галузі: здатність використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язання проблем, розвитку, творчого самовираження. 

Основні дидактичні принципи, на яких ґрунтується курс: науковість, наочність, доступність, випереджальний характер, особиста значущість, спіральність, наступність, посильність. 

Реалізація програми здійснюється через проєктну діяльність.

Структура курсу: 

Міждисциплінарний курс «STEM» складається зі Вступу, 5-х змістових модулів та підсумкового блоку. 

У Вступі актуалізуються уявлення про проєкт, і організацію проєктної діяльності; формується уявлення про галузі STEM, STEM-освіту та STEM-професії.

П’ять змістових модулів присвячені вибраним темам, що відповідають змісту природничої, технологічної, інформатичної, соціальної і здоров’язбережувальної освітніх галузей, спрямовані на дослідження феноменів природи, науки і техніки та пов’язаних із ними сфер діяльності людини за класифікатором професій, тобто її взаємодії у системах: «людина – людина», «людина – техніка», «людина – природа», «людина – знак», «людина – образ». Зміст модулів носить пропедевтичний міждисциплінарний характер.

Загалом, протягом одного навчального року учням пропонується реалізувати 5 різноманітних проєктів, які носять міждисциплінарний характер, поєднуючи природознавчі, технологічні, математичні та інформатичні аспекти пізнання і дослідження.

Підсумковий модуль передбачає проведення учнівських хакатонів, захисту учнівських проєктів, відвідування регіональних підприємств, організацій та установ, а також проведення STEM-фестивалів та STEM-пікніків.

Кожен змістовий модуль має складатися 5-7 занять, які присвячені:

• науковому бекграунду проєкту;

• технологічним рішенням, пристроям та винаходам у відповідній галузі;

• інженерному дизайну прототипів об'єктів, що вивчаються;

• математичному аналізу, вимірюванням та розрахункам;

• дослідженню світу професій;

• презентації учнівських проєктів.

Розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм, методів і засобів навчання, вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення очікуваних результатів, зазначених у програмі. 


п\п

Дата

Зміст інтегрованого курсу

Проєкти

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчання

Примітка

Вступ (3 години)

Цілі розділу: Усвідомлення розвитку власної особистості як найважливішого проєкту.

Знайомство з поняттями: проєкт, STEM-освіта, STEM-професії, STEM-галузі, основні компетентності сучасного STEM-фахівця. Усвідомлення рівних можливостей хлопців і дівчат у виборі STEM-освіти та STEM-професії.

Наскрізні результати навчання впродовж теми:

генерує задум та обирає об’єкт проєктування для його втілення з допомогою вчителя чи інших осіб, пояснює свій вибір;

оцінює результати власної чи спільної проєктно-технологічної діяльності на основі заданих критеріїв, усуває наслідки допущених помилок;

обирає цифрові пристрої та інформаційні технології для розв’язання задач

1.

 

Що таке STEM-освіта. Які бувають професії? STEM професій. STEM-галузі.

 

Створення акровіршу або кола асоціацій за акронімом STEM Обговорення існуючих професій. Створення «Портрету STEM-фахівця». Вправа «Сортувальник»

Складання діаграми «Типи професій» Створення хмар слів Виявлення і відтворення прихований зміст повідомлення (зокрема художнього тексту, медіа тексту.

Робота з медіаресурсами, атласом професій, генератором кросвордів та ребусів

Створення резюме проекту. Робота в команді

Знаннєва складова

Пояснює, що таке «проєкт», має уявлення про типологію та класифікацію проєктів.

Розуміє значення акроніму STEM. Знає, предмети, галузі економіки та професії, які відносяться до STEM. Має уявлення про значення STEM-галузей для економіки ХХІ століття. Усвідомлює і визнає рівність можливостей дівчат і хлопців у виборі STEM-освіти та STEM професії.

Називає основні компетентності сучасного STEM-фахівця.

Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проєкту державною мовою

Діяльнісна складова

Визначає власну потребу в навчанні, навчальні цілі і способи їх досягнення, шукає і застосовує потрібну інформацію для реалізації проєкту. Розрізняє типи проєктів. Формулює мету та завдання проєкту.

Планує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб основні завдання і результати проєктно-технологічної діяльності.

Розробляє план реалізації проєкту; співпрацює з товаришами у команді, аналізує власний розвиток як головний проєкт життя.

Бере участь у організації освітнього процесу (власного і групового), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками.

Визначає спільно з учителем та іншими особами раціональне застосування цифрових Обирає спосіб структурування і різних видів інфографіки.

Ставлення

Усвідомлює необхідність розвитку STEM галузей. Виявляє власну соціальну позицію щодо розвитку економіки України. Розуміє значення саморозвитку для примноження людського капіталу держави.

 

2.

 

Що таке проєкт. Ознаки проєкту. Резюме проєкту.

Проєкт «Створення шкільного STEM -Центру»

 

3.

 

Шлях до успіху. Мій найважливіший проєкт. Особистість – як найважливіший проєкт. Поняття проекту. Проєкт від ідеї до втілення.

Проєкт «Мій шлях до успіху»

 

Модуль 1. «Людина – людина». Тема дослідження «Я у школі. Моя школа. Мій клас.» (7 годин)

Цілі розділу: Усвідомлення місця кожної особистості у закладі освіти. Знайомство з новими професіями в сучасній школі. Аналіз умов та засобів навчання. Вивчення засад енергоефективності на прикладі закладу освіти. Наскрізні результати навчання впродовж теми:

● генерує задум та обирає об’єкт проєктування для його втілення з допомогою вчителя чи інших осіб, пояснює свій вибір;

● оцінює результати власної чи спільної проєктно-технологічної діяльності на основі заданих критеріїв, усуває наслідки допущених помилок;

● використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності.

4.

 

Я у закладі освіти та класі. Моя школа – це люди, які мене оточують.

 

Робота з QR-кодами, атласом професій, генератором кросвордів та ребусів

Використання геосервісів Googlе. Обчислення площі різних геометричних фігур

Проведення розрахунків вартості електроенергії на освітлення.

Проведення опитування та анкетування Конструювання електричного кола.

Моделювання об’ємних геометричних фігур.

Дослідження проблемних питань, пов'язаних із різними джерелами та формами подання інформації.

Унаочнення та візуалізація з використанням різних засобів (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації.

Знаннєва складова

Знає, які професії є у школі, чим займаються шкільні працівники. Називає професії, які відносяться до освітньої галузі. Має уявлення про умови та засоби навчання у їх еволюції. Має уявлення про масштаб, карту, план, макет. Знає позначення у картографії та архітектурному проєктуванні. 

Діяльнісна складова

Досліджує і оцінює кількісний і якісний склад колективу закладу (співвідношення учнів і вчителів, жінок і чоловіків). Визначає професійні якості, необхідні для роботи у школі на різних посадах. Прогнозує розвиток освітніх професій у майбутньому. Користується картами різних типів та геосервісами. Вимірює розміри приміщення, проводить вимірювання на території школи, переносить свої виміри на . карти, створює план схеми приміщень. Створює макети з різних матеріалів (конструктор LEGO, пінопласт, картон та ін.). Створює медіа продукти (зображення, анімацію, публікації та ін..) за допомогою сучасних мультимедійних, он-лайн ресурсів. Порівнює різні технічні засоби та обґрунтовує доцільність використання для аналогічних дій. Планує власну діяльність з виконання проєкту. Адекватно добирає інструменти і матеріали для виконання проєктів.

Працює у команді. Презентує проєкти, використовуючи відповідну термінологію. Здійснює технічне конструювання об’єкта проєктування від його компоновки до виконання креслень, ескізу тощо Визначає етапи проєктно-технологічної діяльності і відповідну структуру проєктної теки.

Ставлення

Усвідомлює роль освіти для розвитку людського капіталу. Цінує свій клас, свою школу та людей, які працюють навколо та навчають. Оцінює зміни, що відбулися в системі освіти протягом останніх 10-20 років. Усвідомлює значення свідомого споживання у повсякденному житті. Дотримується правил поведінки у закладі освіти. Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проєкту державною мовою

 

5.

 

Я, мої друзі, мої вчителі, люди, які піклуються про мене у школі

 

 

6.

 

Кількісний та якісний склад учасників освітнього процесу закладу освіти

 

 

7.

 

Професії сучасної школи. Умови та засоби навчання. Еволюція засобів навчання.

 

 

8.

 

Проблема енергоефективності школи у епоху цифрових засобів навчання.

Проєкт «Енергоефективна школа»

 

9.

 

Моя школа: територія та будівля. Масштаб. План-схема приміщення та території. Карта. Шкільне подвір’я та будівля на картах Google. Макет.

Проєкти « Макет власної школи», «Мій клас», «Навчальний кабінет моєї мрії»

 

10.

 

Школа майбутнього. Якими я бачу вчителя та учня майбутнього. Яким стане урок майбутнього.

Проєкт «Школа майбутнього»

 

Модуль 2. «Людина – природа». Тема «Я у Всесвіті» (5 годин)

Цілі розділу: Поглиблення знань про об’єкти Всесвіту. Усвідомлення ролі сучасних інформаційних технологій та оптичних приладів, що дозволяють вивчати Всесвіт. Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції.

Небезпечні фактори Космосу. Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі. Знайомство з професіями космосу сьогодні і у майбутньому. Усвідомлення знань, умінь і навичок, необхідних працівникам космічної галузі.

11.

 

Об’єкти Всесвіту.

 

Усвідомлення розмірів об’єктів Сонячної системи у порівнянні з підручними матеріалами.

Дослідження проблемних питань, пов'язаних із різними джерелами та різними формами подання інформації.

Спостереження впливу гравітації на рослини. Створення діаграми зростання рослини.

Виготовлення “Зоряного ліхтарика», «Зоряного проєктора».

Математичні розрахунки на встановлення мас на різних планетах, часу польотів на різні відстані з різною швидкістю.

Моделювання захисного спорядження людини у космосі.

Добирає відповідно до поставленого завдання або самостійно визначених цілей інформацію з одного чи кількох джерел.

Аналіз з допомогою вчителя чи інших осіб результатів дослідження за запропонованими критеріями.

Визначення самостійно або за допомогою інших осіб послідовність технологічних операцій виготовлення проєктованого виробу. Вибір необхідних інструментів і пристосувань відповідно до визначеної технологічної послідовності.

Створення технологічної картки, застосування [у разі потреби] цифрових пристроїв та графічних редакторів.

Знаннєва складова

Знає будову Всесвіту та Сонячної системи, закони руху небесних тіл. Знає історію освоєння космосу, має уявлення про космічні літальні апарати та принципи функціонування космічних станцій. Має уявлення про ключові проблеми Космосу. Знає професії космічної галузі. 

Діяльнісна складова

Програмує рух графічних об’єктів, що імітують рух у космосі. Моделює рух космічних тіл. Розробляє захисне спорядження. Створює об’ємні моделі оптичних приладів. Створює інформаційні продукти та оцінює їх якість за вказаними критеріями Застосовує методи вивчення природи (спостереження, експеримент, вимірювання).

Пояснює прикладне значення досягнень у галузі природничих наук. Планує власну діяльність з виконання проєкту. Адекватно добирає інструменти і матеріали для виконання проєктів. Обирає обладнання, необхідне для проведення вимірювання і спостереження, і пояснює свій вибір. Працює у команді. Презентує проєкти, використовуючи відповідну термінологію. Складає і налагоджує програмні проєкти для розв’язання задач/проблем і творчого самовираження Здійснює технічне конструювання об’єкта проєктування від його компоновки до виконання креслень, ескізу тощо Здійснює пошук актуальної інформації прооб’єкт проєктування і упорядковує її Здійснює художнє конструювання виробу з використанням методів проєктування

Ставлення

Має уявлення про оптичні прилади для спостереження за об’єктами неба. Має уявлення про розвиток космічної індустрії в Україні та світі. Усвідомлює особливості роботи космонавтів у відкритому космосі. Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проєкту державною мовою

 

12.

 

Оптичні прилади, що дозволяють вивчати Всесвіт. Виготовлення оптичних приладів для знайомстваз зірковим небом.

Проєкти «Виготовлення «зоряного» ліхтарика», «Зоряний проєктор»

 

13.

 

Історія освоєння космосу. Космічні апарати і станції. Члени екіпажу і їх обов’язки. Життєзабезпечення космічної станції. Виготовлення моделі ракети або космічної станції.

Виконання проєктів у середовищі Scratch «Рух космічного апарату по орбіті».

 

14.

 

Небезпечні фактори Космосу. Захист космонавтів від переохолодження та ударів космічним сміттям при роботі у відкритому космосі.

Проєкт «Професії космосу сьогодні і у майбутньому»

 

15.

 

Знання, уміння і навички, необхідні працівникам космічної галузі. Де отримують космічні професії. Україна космічна. Виготовлення інформаційних буклетів (багатосторінкових документів) «Україна космічна» та «Космічні професії».

 

 

Модуль 3. Людина – техніка. Тема «Сила – це сила!» (5 годин)

Цілі розділу: Дати уявлення про взаємодію тіл і сили у природі та техніці - сили гравітації, пружності, тертя, електромагнітні сили.

16.

 

Взаємодія тіл. Сили у природі. Сили у природі та техніці.

 

Знайомство з різними силами та приладом для вимірювання сили.

Робота з QR-кодами, атласом професій, генератором кросвордів.

Практичне дослідження сили тертя.

Виготовлення рола.

Знайомство з простими та складними механізмами.

Будування підйомного крану з доступних матеріалів. Виготовлення макету літака. Дослідження проблемних питань, пов'язаних із різними джерелами та різними формами подання інформації.

Планує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб основні завдання і результати проєктно-технологічної діяльності.

Конструює об’єкт проєктування, читає та використовує графічні зображення

Знаннєва складова

Має уявлення про фізичні явища і процеси (тяжіння, тертя, тиск, тощо), сили у природі та техніці. Має уявлення про вплив різних сил на фізичні тіла; залежність сили і маси. Пояснює залежність сили тертя від маси тіла обробки поверхні, матеріалу та мастила. Знає умови руху тіла у повітрі.

Діяльнісна складова

Створює літаючі моделі. Розрізняє різні види сил. Здатен запропонувати способи зменшення/збільшення сили тертя. Проводить вимірювання динамометром, користується терезами. Використовує набуті знання у проєктній діяльності. Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів Визначає етапи проєктно-технологічної діяльності і відповідну структуру проєктної теки Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проєктування і упорядковує її Здійснює художнє конструювання виробу з використанням методів проєктування Висловлює судження щодо можливостей розв’язання проблем, пов’язаних із взаємодією тіл.

Ставлення

Оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці. Розуміє значимість потреби в безпеці. Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проєкту державною мовою

 

17.

 

Сили гравітації, пружності, тертя, електромагнітні сили

 

 

18.

 

Сила тертя. Що станеться, якщо вона зникне? Тертя покою та ковзання. Дослідження факторів, що впливають на величину сили тертя.

Проєкти «Учора пропало тертя», «Пригоди в країні «Тертя»

 

19.

 

Прості машини та механізми. Явища та процеси, на яких базується робота простих машин.

 

 

20.

 

Сила гравітації. Крила. Чому вони літають?

Проєкт «Крила» (виготовлення моделей літальних об’єктів)

 

Модуль 4. Людина – образ. Тема «Намалюю тобі Сонце. Промінь і світло.» (5 годин)

Цілі розділу: Дати уявлення поняття світло: розкладання білого світла на кольори, утворення кольорів. Світлові ефекти. Фарби. Поети і письменники про сонце і світло. Познайомитися з фотографією як жанром мистецтва.

21.

 

Світло. Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів.

 

Дослідження утворення різних кольорів при змішуванні фарб, отримання відтінків.

Виготовлення фарб з природних матеріалів. Виготовлення оптичного приладу “Спектрометр”

Знайомство з творами видатних українських авторів про Сонце і світло.

Створення сканограм.

Експериментує із текстом (зокрема художнім текстом, медіатекстом) за аналогією, у разі потреби звертається по допомогу до інших осіб

Знаннєва складова

Має уявлення про природу світла.

Має уявлення про світлові явища. Розуміє поняття світлового променя.

Має уявлення про природу і еволюцію фотографії.

Знає спектральний склад білого світла.

Діяльнісна складова

Застосовує знання про світлові явища в ситуаціях повсякденного життя.

Пояснює природу кольору. Користується пристроями для створення фотографії. Розрізняє жанри фотографії.

Наводить приклади творів, присвячених Сонцю і світлу, знаходять їх, користуючись різними джерелами

Визначає етапи проектно-технологічної діяльності і відповідну структуру проектної теки Описує ймовірні труднощі і ризики у процесі реалізації задуму в готовий виріб

Здійснює пошук актуальної інформації про об’єкт проектування і упорядковує її

Здійснює художнє конструювання виробу з використанням методів проектування

обговорює питання безпечного використання світлових приладів та впливу сонячного проміння на здоров’я людини.

Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проекту державною мовою

Ставлення

Усвідомлює значення світла для життя

 

22.

 

Чому світ кольоровий. Чому небо синє, а трава зелена. Світлові ефекти. Фарби

 

 

23.

 

Поети і письменники про сонце і світло.

 

 

24.

 

Фотографія – мистецтво світла. Світлина як жанр мистецтва

 

 

25.

 

 

Проєкт «Намалюю тобі Сонце»

 

Модуль 5. Людина – знак. Тема «Під знаком STEM». (5 годин)

Цілі розділу: Знайомство із: знаками у системі комунікації людина-людина, класифікацією знакових систем за матеріальною природою, природними та штучними знаками, професіями у системі «людина-знак». Усвідомлення понять - геральдична символіка, герб мого регіону, герб міста/селища, мій сімейний герб. Виготовлення власної печатки із підручних матеріалів. Символічні способи трансляції ідей STEM-освіти

26.

 

Знак у системі комунікації людина людина. Знаки природні та штучні. Класифікація знакових систем за матеріальною природою.

 

Кодування власного ім’я (шість цеглинок Lego, ресурс ornament.name ) за допомогою абетки з книги Володимира Підгорняка, дослідника української писанки та вишиванки.

За бажанням створюється вишивка.

Виготовлення власної печатки із підручних матеріалів.

З’ясовує і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення природничих наук, технологій і техніки в житті людини.

Вирізняє з допомогою вчителя чи інших осіб наукову інформацію з-поміж іншої і використовує її у своїй діяльності

Знаннєва складова

Має уявлення про знакові системи та їх класифікацію.

Діяльнісна складова

Називає професії у системі «людина-знак» Створює макети інформаційних матеріалів для друку.

Відображає ідеї STEM-освіти у образній символічній формі.

Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості використання цифрових засобів Обговорює спільно з учителем чи іншими особами особистісно та соціально важливі потреби у створенні виробів, спираючись на власні знання та судження

Формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб мету проектно-технологічної діяльності

При створенні печатки генерує задум та обирає об’єкт проектування для його втілення з допомогою вчителя чи інших осіб, пояснює свій вибір

Здійснює художнє конструювання виробу з використанням методів проектування

Оцінює компетентності, необхідні для успішної самореалізації у професіях системи «людина знак»

Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проекту державною мовою

Ставлення

Усвідомлює роль знакових систем у комунікації та культурі

 

27.

 

Професії у системі «людина-знак». Програміст, журналіст, стенограф, обліковець, криптограф, перекладач.

 

 

28.

 

Графічні знакові системи. Геральдична символіка. Герб мого регіону. Герб міста/селища. Мій сімейний герб.

 

 

29.

 

Символічні способи трансляції ідей STEM-освіти

 

 

30.

 

 

Проєкт «Розробка емблеми «Я обираю STEM»»

 

Хакатон учнівських проєктів. Фестиваль. STEM-практика (5 годин)

Цілі розділу: систематизація, узагальнення застосування на практиці отриманих знань

31.

 

Зустрічі з цікавими людьми.

 

Екскурсії на підприємства

Презентація підсумкових проєктів. STEM-фестиваль

Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів.

Планує подальшу проєктнотехнологічну діяльність на основі набутого досвіду для реалізації власних інтересів, здібностей, можливостей

Знаннєва складова

Знає основні види інформаційних джерел Визначає вид джерела для реалізації проєкту. Знає STEM-підприємства свого регіону. Знає видатних громадян STEM-галузі свого регіону.

Діяльнісна складова

Формує свідому та активну життєву позицію – готовність до співпраці в групі, відповідальність, вміння обґрунтовано відстоювати власну позицію, що є передумовою підготовки майбутнього громадянина до життя в демократичному суспільстві. Формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб мету проєктно-технологічної діяльності Критично оцінює власні можливості, наявний досвід для виконання поставлених завдань, зокрема в групі Обговорює питання, пов’язані з реалізацією проєкту державною мовою

Ставлення

Розвиває навички критичного мислення як засобу саморозвитку, пошуку і застосування знань на практиці, які є спільними для будь-яких видів виробничої діяльності людини.

 

32.

 

Екскурсії на підприємства

 

 

33.

 

 

Презентація підсумкових проектів. STEM фестиваль

 

34.

 

 

Презентація підсумкових проектів. STEM фестиваль

 

35.

 

 

Презентація підсумкових проектів. STEM фестиваль

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Андрукевич Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Китик Людмила Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ткач Валерій Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ляскало Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шиль Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Петрівська Олена Олегівна
    Щиро вам дякую, що поділились своєю працею. Почала сама розподіляти теми, але лише на папері, і все ніяк руки не доходили зробити гарно в ел.вигляді. Ви не уявляєте, як мені допомогли.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
16 серпня 2022
Переглядів
4500
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку