Календарно-тематичне планування Трудове навчання 7 клас(інклюзія).

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на I семестр 2022-2023 навчальний рік для учня 7-го класу інклюзивної форми навчання за Навчальною програмою(з варіативними модулями) 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово-відсталих дітей.Трудове навчання "Декоративно-ужиткове мистецтво".Програма розроблена вчителем труд.навчання Гаврюш В.О.Київ 2014.
Перегляд файлу

Скор.

Дати

Скор.

дати

Зміст навчального матеріалу

Примітки

1.

 

05.09

 

Вступний інструктаж.

 

2.

 

05.09

 

Правила поведінки та безпечної праці при роботі на уроках трудового навчання.

 

3.

 

06.09

 

Робоче місце учня на уроках трудового навчання.

 

4.

 

06.09

 

Обладнання майстерні.Матеріали та інструменти для роботи на уроках трудового навчання.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:

 Знаннєва складова:має уявлення про завдання предмету трудового навчання в 7 класі,називають об’єкти навчальних робіт,

Діяльнісна складова::організовує робоче місце,підбирає необхідний  матеріал та інструменти для уроків праці.

Ціннісна складова:ставиться до сировини,матеріалів,обладнання майстерні бережно.одержує естетичну насолоду від пізнання культури.

Ключові компетентності.

Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Компетентності в природничих науках і технологіях.Уміння:визначати роль природи в житті людини,використовувати сучасні технології.

Екологічна грамотність і здорове життя.

Ставлення:усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини,готовність зберігати природні ресурси.

 

5.

 

07.09

 

Розділ.Технологія ручної обробки матеріалів.Тема.Робота з папером і картоном.

 

6.

 

07.09

 

Історія виникнення паперу.

 

7.

 

07.09

 

Відвідування віртуального музею паперу.

 

8.

 

12.09

 

Різновиди паперу.Вироби з паперу.

 

9.

 

12.09

 

Технологія обробки паперу.

 

10.

 

13.09

 

Робота з папером та картоном.Інструменти та матеріали для роботи.

 

11.

 

13.09

 

Практична робота.Виготовлення прапорців з долоньок.

 

12.

 

14.09

 

Технологія різання паперу.

 

13.

 

14.09

 

Перегляд відеопрезентацій.Лазерне різання паперу.

 

14.

 

14.09

 

Цікавинки з інтернету.Альтернативні види виготовленя паперу(з опалого листя тощо).

 

15.

 

19.09

 

Ознайомленння з поліграфічним обладнанням.

 

16.

 

19.09

 

Застосування паперу у житті людини.Професії людей,пов’язані з обробкою паперу.

 

17.

 

20.09

 

Види декоративно-прикладного (ужиткового)мистецтва.

 

18.

 

20.09

 

Чарівна палітра:декоративно-ужиткове мистецтво.Артефакти.

 

19.

 

21.09

 

Архітектурне мистецтво

 

20.

 

21.09

 

Архітектурний ансамбль.

 

21.

 

21.09

 

Перегляд відеороликів.Застосування різних видів мистецтв в архітектурі.

 

22.

 

26.09

 

Технологія різання паперу.Витинанка.

 

23.

 

26.09

 

Конструкторські особливості витинанок.

 

24.

 

27.09

 

Одинарні витинанки.Традиційні забарвлення,форми,профілі країв витинанок.

 

25.

 

27.09

 

Одинарні витинанки.Традиційні мотиви.

 

26.

 

28.09

 

Інструменти,матеріали і пристосування для виготовлення витинанок.

 

27.

 

28.09

 

Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи.

 

28.

 

28.09

 

Перегляд відеопрезентації:виготовлення одинарної витинанки.

 

29.

 

03.10

 

Конструктивні особливості одинарної витинанки.

 

30.

 

03.10

 

Послідовність виконання витинанки.Раціональні прийоми роботи при вирізуванні узорів.

 

31.

 

04.10

 

Практична робота.Виготовлення одинарних витинанок.

 

32.

 

04.10

 

Підбір зразків для виготовлення витинанок.

 

33.

 

05.10

 

Підбір матеріалів та інструментів для виготовлення витинанок.

 

34.

 

05.10

 

Виготовлення витинанки.Згинання паперу.Промальовування контуру малюнка.

 

35.

 

05.10

 

Вирізання композиції по контуру малюнка(безперервне вирізання).

 

36.

 

10.10

 

Продовження виготовлення витинанки.

 

37.

 

10.10

 

Розгортання витинанки.Приклеювання на картон,за кольором контрастним до композиційного.

 

38.

 

11.10

 

Оздоблення та остаточне оформлення виробу.

 

39.

 

11.10

 

Оздоблення та остаточне оформлення виробу.

 

40.

 

12.10

 

Створення коллажу з виготовлених витинанок.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:

Знаннєва складова:має уявлення про види мистецтв,про одинарні витинанки та їх конструктивні особливості.Знає послідовність виконання витинанки.

Діяльнісна складова:добирає інструменти,матеріали,пристосування для виготовлення витинанки,виготовляє одинарні витинанки-традиційних для українського декоративно-ужиткового мистецтва мотивів,форм,кольорів,з традиційними профілями країв,організовує робоче місце,дотримується правил безпечної праці.

Ціннісна складова:усвідомлює роль навколишнього середовища для життя й здоров’я людини,цінує гармонійну єдність людини з природою.

Ключові компетентності.

Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Компетентності в природничих науках і технологіях.Уміння:визначати роль природи в житті людини,використовувати сучасні технології.

Екологічна грамотність і здорове життя.

Ставлення:усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини,готовність зберігати природні ресурси.

 

41.

 

12.10

 

Тема.Робота з природними матеріалами.

Теоретична основа.

 

42.

 

12.10

 

Об’ємні вироби з природного матеріалу.

 

43.

 

17.10

 

Правила заготівлі та зберігання природного матеріалу.

 

44.

 

17.10

 

Перегляд відеопрезентації.Поробки з природного матеріалу.

 

45.

 

18.10

 

Відеоекскурсія до ботанічного саду,парку,розарію для огляду експозиції троянд.

 

46.

 

18.10

 

Відеоекскурсія до ботанічного саду,парку,розарію для огляду експозиції троянд.

 

 

 

 

 

 

 

47.

 

19.10

 

Технологія виготовлення об’ємних виробів з природного матеріалу.

 

48.

 

19.10

 

Перегляд відео-майстер класу з виготовлення троянди з кленового листя.

 

49.

 

19.10

 

Правила підготовки листя до виробу.Матеріали та інструменти.

 

50.

 

24.10

 

Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи.

 

51.

 

24.10

 

Практична робота.Вибір кленового листя для виробу.

 

52.

 

25.10

 

Виготовлення букету з квітів троянд з кленового листя.

 

53.

 

25.10

 

Виготовлення букету з квітів троянд з кленового листя.Оформлення букету.

 

54.

 

26.10

 

Віртуальна виставка поробки з природного матеріалу.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:

Учень:визначає об’ємні вироби з природного матеріалу,

Знаєправила заготівлі та зберігання природного матеріалу,правила підготовки листя для виробу,технологію виготовлення троянд з кленового листя,заготовляє природний матеріал,добирає матеріали та інструменти,виготовляє букет квітів троянд з кленового листя,визначає необхідність лакування виробу.

Ключові компетентності: Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Компетентності в природничих науках і технологіях.Уміння:визначати роль природи в житті людини,використовувати сучасні технології.

Екологічна грамотність і здорове життя.

Ставлення:усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини,готовність зберігати природні ресурси.

 

55.

 

26.10

 

Технологія виготовлення декоративних аплікацій із круп,тирси,макаронів.

 

56.

 

26.10

 

Перегляд відеопрезентації.Крупа та її види.

 

57.

 

07.11

 

Технологія виготовлення «круп’яних» баночок.

 

58.

 

07.11

 

Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи.

 

59.

 

08.11

 

Практична робота.Виготовлення «круп’яних» баночок.

 

60.

 

08.11

 

Підготовка матеріалів до роботи.Оздоблення баночки(насінням,квасолею тощо) викладання орнаменту.

 

70.

 

09.11

 

Лакування та остаточне оздоблення виробу.

 

71.

 

09.11

 

Підсумкове заняття.Самостійна робота.

 

72.

 

09.11

 

Виготовлення виробу-сувеніру з використанням вивчених технік роботи з папером або природними матеріалами за вибором і смаком учня.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:знаєкрупи та їх види,технологію виготовлення «круп’яних»  баночок,добирає матеріали та інструменти,виготовляє «круп’яні» баночки,організовує робоче місце,дотримується правил безпечної праці,санітарно-гігієнічних вимог.

Ключові компетентності: Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Компетентності в природничих науках і технологіях.Уміння:визначати роль природи в житті людини,використовувати сучасні технології.

Екологічна грамотність і здорове життя.

Ставлення:усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини,готовність зберігати природні ресурси.

Інформаційно-комунікаційна компетентність шукає додаткову інформацію в мережі інтернет та інших джерелах.

 

73.

 

14.11

 

Розділ.Технологія благоустрію і озеленення приміщень і території.

Тема.Технологія вирощування рослин.Осінні роботи на пришкільній ділянці.

 

74.

 

14.11

 

Терміни проведення осінніх робіт,та їх необхідність.

 

75.

 

15.11

 

Способи прибирання всохлих стебел і листя.

 

76.

 

15.11

 

Правила збору насіння квітів та способи його збереження.

 

77.

 

16.11

 

Осіння обробка грунту.Правила безпечної роботи з інструментами.

 

78.

 

16.11

 

Практична робота.Робота на шкільній ділянці.

 

79.

 

16.11

 

Практична робота.Робота на шкільній ділянці.

 

80.

 

21.11

 

Збирання насіння квітів.Підготовка його до зберігання.

 

81.

 

21.11

 

Виготовлення паперових пакетів для зберігання насіння.

 

82.

 

22.11

 

Виготовлення паперових пакетів для зберігання насіння.

 

83.

 

22.11

 

Сортування насіння та фасовка по пакетах.Підпис пакетів.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:знаєкрупи та їх види,технологію виготовлення «круп’яних»  баночок,добирає матеріали та інструменти,виготовляє «круп’яні» баночки,організовує робоче місце,дотримується правил безпечної праці,санітарно-гігієнічних вимог.

Ключові компетентності: Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Компетентності в природничих науках і технологіях.Уміння:визначати роль природи в житті людини,використовувати сучасні технології.

Екологічна грамотність і здорове життя.

Ставлення:усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини,готовність зберігати природні ресурси.

Інформаційно-комунікаційна компетентність шукає додаткову інформацію в мережі інтернет та інших джерелах.

 

84.

 

23.11

 

Розділ.Технологія ручної обробки матеріалів.

Тема.Робота з папером і картоном.Технологія виготовлення пап’є-маше.

 

85.

 

23.11

 

Пап’є-маше:історія виникнення та розвитку.

 

86.

 

23.11

 

Перегляд відеопрезентації: «Виготовлення пап’є-маше».

 

87.

 

28.11

 

Ознайомлення з матеріалами,які використовуються для виготовлення пап’є-маше.

 

88.

 

28.11

 

Санітарно-гігієнічні вимоги до організації робочого місця.

 

89.

 

29.11

 

Практична робота.Виготовлення тарілки з пап’є-маше.

 

90.

 

29.11

 

Вибір форми для роботи(тарілка,миска).Підготовка паперу до роботи.

 

91.

 

30.11

 

Виготовлення пап’є-маше.Оклеювання форми газетними шматочками.

 

92.

 

30.11

 

Виготовлення пап’є-маше.Оклеювання форми газетними шматочками.

 

93.

 

30.11

 

Виготовлення пап’є-маше.Просушування виробу.

 

94.

 

05.12

 

Продовження оформлення виробу з пап’є-маше.Грунтовка шпаклівкою.Просушування.

 

95.

 

05.12

 

Продовження оформлення виробу з пап’є-маше.Грунтовка шпаклівкою.Просушування

 

96.

 

06.12

 

Оздоблення виробу з пап’є-маше.Фарбування та нанесення орнаменту.

 

97.

 

06.12

 

Оздоблення виробу з пап’є-маше.Фарбування та нанесення орнаменту.

 

98.

 

07.12

 

Презентація виробів з пап’є-маше.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:має уявлення про пап’є-маше,історію виникнення та розвитку,орієнтується у видах технік виготовлення з пап’є-маше,добирає матеріали,що використовуються,виготовляє тарілки(миски) з пап’є-маше,дотримується правил безпечної праці,санітарно-гігієнічних вимог.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Інформаційно-цифрова компетентність.Ставлення:прагнення додержувати правил роботи з інформацією.Компетентності у галузі природничих наук,техніки і технологій:збагачує уявлення про використання паперу,ознайомлюється з різновидами виготовлення паперу та виробів з нього.розвиває почуття ритму,гармонії,через застосування попередньої переробки реальних форм на декоративні.

 

 

99.

 

07.12

 

Тема.Робота з фарбами.Хатній український розпис.

 

100.

 

07.12

 

Перегляд відеопрезентацій на тему: «Український художній розпис в побуті».

 

101.

 

12.12

 

Українські майстри художнього розпису.

 

102.

 

12.12

 

Українські майстри художнього розпису.

 

103.

 

13.12

 

Основи декоративного петриківського розпису.

 

104.

 

13.12

 

Образи квітково-рослинних мотивів петриківського розпису.

 

105.

 

14.12

 

Практична робота.Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи.

 

106.

 

14.12

 

Малювання елементів петриківського розпису.Типи мазків: «гребінець,зернятко,горішок,перехідний».

 

107.

 

14.12

 

Малювання елементів петриківського розпису.Типи мазків: «гребінець,зернятко,горішок,перехідний».

 

108.

 

19.12

 

Вправи на поєднання  вивчених технік(колосок,пірчате листя,елементи стрічкового орнаменту,бігунець).

 

109.

 

19.12

 

Вправи на поєднання  вивчених технік(колосок,пірчате листя,елементи стрічкового орнаменту,бігунець).

 

110.

 

20.12

 

Розпис посуду з пап’є-маше петриківським розписом.

 

111.

 

20.12

 

Розпис посуду з пап’є-маше петриківським розписом.

 

112.

 

21.12

 

Віртуальна екскурсія у музей українського народного декоративного мистецтва.Огляд експозиції «Петриківський розпис».

 

113.

 

21.12

 

Віртуальна екскурсія у музей українського народного декоративного мистецтва.Огляд експозиції «Петриківський розпис».

 

114.

 

21.12

 

Віртуальна виставка робіт.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:має уявлення про хатній український розпис,знайомий з основами декоративного петриківського розпису,образами квітково-рослинних мотивів петриківського орнаменту.володіє чотирма типами мазка,розписує посуд з пап’є-маше. Петриківським орнаментом.організовує робоче місце,дотримується правил безпечної праці,санітарно-гігієнічних вимог.

Ключові компетентності.Вільне володіння державною мовою,здатність спілкуватися рідною мовою,культурна компетентність.естетичне ставлення до праці і творів українських народних майстрів,проявлення інтересу до українського народного мистецтва,повага до культурної спадщини України,її традицій.

Підприємливість розуміє роль ініціативності,підприємливості в суспільстві та специфіку українського народного мистецтва.

Інформаційно-комунікаційна компетентність:створює ескізи для петриківського розпису,ставлення:бережливе ставлення до інструментів та матеріалів для виробів,задоволення пізнавального інтересу.

 

115.

 

25.12

 

Підсумкове заняття.Виготовлення виробу-сувеніру з використанням вивчених технік роботи з фарбами та пластичними матеріалами за вибором.

 

116.

 

25.12

 

Виготовлення виробу-сувеніру з використанням вивчених технік роботи з фарбами та пластичними матеріалами за вибором.

 

117.

 

27.12

 

Самостійна робота.Оформлення виробу-сувеніру.

 

118.

 

27.12

 

Самостійна робота.Оформлення виробу-сувеніру.

 

119.

 

28.12

 

Перегляд відеопрезентації «Новорічні прикраси своїми руками».

 

120.

 

28.12

 

Перегляд відеопрезентації «Новорічні прикраси своїми руками».

 

121.

 

28.12

 

Резерв часу.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності:

 Знаннєва складова:має уявлення про завдання предмету трудового навчання в 7 класі,називають об’єкти навчальних робіт,

Діяльнісна складова::організовує робоче місце,підбирає необхідний  матеріал та інструменти для уроків праці.

Ціннісна складова:ставиться до сировини,матеріалів,обладнання майстерні бережно.одержує естетичну насолоду від пізнання культури.

 Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою.Ставлення:

Свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя,захоплення красою,естетичною довершеністю,багатством виражальних засобів української мови.

Інформаційно-цифрова компетентність.Ставлення:прагнення додержувати правил роботи з інформацією.Компетентності у галузі природничих наук,техніки і технологій:збагачує уявлення про використання паперу,ознайомлюється з різновидами виготовлення паперу та виробів з нього.розвиває почуття ритму,гармонії,через застосування попередньої переробки реальних форм на декоративні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Титов Игорь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Ярмілко Тамара
Пов’язані теми
Трудове навчання, Планування
Інкл
Додано
13 жовтня 2022
Переглядів
2533
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку