Календарно-тематичне планування у 6 класі на І семестр за адаптованою навчальною програмою з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для учнів з ООП за модельною програмою Т.Коршевнюк (НУШ)
№ уроку |
Дати уроків |
Зміст |
Очікувані результати |
ІІІ ІІІ І семестр |
|||
Тема 1. Вчимося досліджувати природу (9 год.) |
|||
|
|
Повторення матеріалу 5 класу. |
Наводить приклади живої і неживої природи; рукотворних та нерукотворних тіл. Сприймає повідомлення (зокрема медіатексту).За допомогою вчителя називає природничі науки (біологію, фізику, хімію, географію, астрономію, екологію); має уявлення про правила БЖ.За навідними запитаннями учителя називає та показує на малюнку зображення обладнання для вивчення природи. Разом з учителем спостерігає за природою. Має уявлення про те, що таке модель. Виконує з допомогою вчителя чи інших осіб нескладні спостереження та експерименти за готовим планом. Дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень. Розрізняє за допомогою учителя вимірювальні прилади та проводить разом з учителем вимірювання. Виконує елементи практичної роботи.Використовує ощадно матеріали під час виконання практичної роботи. Називає деякі винаходи людини та їх практичне значення для комфортного життя. |
|
|
Розвиток знань про природу, використання їх людиною. |
|
|
|
Практичне завдання. Спостереження тіл та явищ природи. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. |
|
|
|
Поняття про природничі науки. Вибір джерела знань про природу. |
|
|
|
Моделювання у вивченні природи. Використання експерименту для отримання нових знань. |
|
|
|
Практичне завдання. Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами. |
|
|
|
Як роблять відкриття та створюють винаходи |
|
|
|
Винаходи, що роблять комфортним життя. |
|
|
|
Узагальнення розділу «Вчимося досліджувати природу». Екскурсія до хімічної та біологічної лабораторії . |
|
Тема 2. Досліджуємо тіла та явища природи (13 год.) |
|||
|
|
Поняття про молекули, атоми. Різноманітність речовин. Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною. Речовини природного походження і створені людиною, їх застосування. Практичне завдання. Моделювання молекул речовин. |
Розрізняє та називає предмети, що нас оточують та з яких речовин вони утворені. Розуміє різницю між металами та неметалами, природними та штучними матеріалами. Має спрощене уявлення про молекули та атоми. Розрізняє ознаки хімічних явищ. Замальовує на картках фізичні тіла, що складаються з різних речовин. За допомогою вчителя розрізняє терміни: твердість, пластичність, крихкість, дифузія, випаровування. Відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень. Розрізняє з допомогою терміни: маса, розчин, розчинник, прості та складні речовини. Може приводити прості приклади використання деяких хімічних речовин людиною у повсякденному житті. З допомогою учителя виконує елементи практичної роботи. Має уявлення про механічні явища, силу пружності та виштовхувальну силу.
|
|
|
Хімічні явища та ознаки, що їх супроводжують. |
|
|
|
Розчини: склад і виготовлення. Розчини у природі і побуті. |
|
|
|
Практичне завдання. Дослідження розчинності речовин у воді. Виготовлення водного розчину. |
|
|
|
Використання речовин і знань про їхні властивості. |
|
|
|
Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Cила пружності. |
|
|
|
Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Практичне завдання. Дослідження умов плавання тіл. |
17. |
|
Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Практичне завдання. Дослідження умов плавання тіл. |
Має уявлення про умови плавання тіл, виштовхувальну силу. За допомогою вчителя наводить приклади фізичних явищ: механічних, електричних, магнітних . За навідними запитаннями учителя описує за малюнком чи відео найпростіші досліди з вивчення фізичних явищ. Виконує з допомогою вчителя чи інших осіб нескладні спостереження та експерименти за готовим планом. Дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень. Розуміє, що таке статична електрика, її небезпека для здоров’я і способи захисту. Розповідає про області застосування електроенергії та магнітів у техніці та побуті. Оцінює ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язані з використанням електроенергії. Називає і дотримується правил безпечного користування побутовими електроприладами. Сприймає повідомлення ( медіа текст, відео, малюнки).
|
|
18. |
|
Електризація тіл. Статична електрика, небезпека для здоров’я і способи захисту. Практичне завдання. Спостереження статичної електрики. |
||
19. |
|
Електропровідність. Безпечне користування побутовими електроприладами. |
||
20. |
|
Магнітні явища. Властивості й використання магнітів. Практичне завдання. Дослідження властивостей магнітів. |
||
21. |
|
Узагальнення розділу «Досліджуємо тіла та явища природи». |
||
22. |
|
Контроль знань з теми «Досліджуємо тіла та явища природи». |
||
Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (10 год.) |
||||
23. |
|
Природні ресурси. Корисні копалини, їх поширення, використання. Охорона природних ресурсів. |
За допомогою вчителя розрізняє на зображеннях гірські породи . Наводить приклади корисних копалин і галузей їх застосування; називає 3–4 корисні копалини своєї місцевості. Робить висновок про те, як добування корисних копалин впливає на природу. Знає що таке ґрунт, склад і утворення ґрунту, догляд за ґрунтом. Пояснює значення ґрунту для всього живого на Землі. Виявляє шану та дбайливе ставлення до природних багатств України. Називає з допомогою планети Сонячної системи, умови життя на Землі. Коротко описує зміну уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць із розвитком наук і техніки. Відповідно до можливостей виконує елементи практичної роботи. Створює спрощену модель для пояснення розташування планет та Сонця в Сонячній системі. Наводить деякі приклади досягнень українських і зарубіжних учених у вивченні Всесвіту. Пояснює використання штучних супутників Землі для розв’язування господарських завдань; значення освоєння космічного простору. Оцінює значення науки, техніки і технологій для проведення досліджень у Всесвіті. Виказує думку про існування життя на інших планетах. Ділиться враженнями від побаченого під час екскурсій. Виявляє пізнавальну активність на уроках. |
|
24. |
|
Склад і властивості ґрунту, роль у природі і використання людиною. |
||
25. |
|
Зміни у природі, пов’язані з діяльністю людини. Роль науки і техніки у природокористуванні. |
||
26. |
|
Сонячна система. Земля та інші планети Сонячної системи. |
||
27. |
|
Практичне завдання. Моделювання розташування планет та Сонця в Сонячній системі. |
||
28. |
|
Практичне завдання. Ознайомлення з деякими джерелами знань про небесні тіла. |
||
29. |
|
Дослідження Всесвіту. Розвиток уявлень про Всесвіт. |
||
30. |
|
Космонавтика в Україні. Здобутки людства в освоєнні космічного простору. |
||
31. |
|
Узагальнення розділу «Дізнаємося про Землю і Всесвіт». Екскурсія до обсерваторії, планетарію. |
||
32. |
|
Пошук в інтернеті інформації на тему:«У пошуках життя на інших планетах». Підсумок навчальних досягнень за І семестр. |
||