Календарно-тематичне планування. Українська література. 9 клас. ІІ сем. Стандарт. 2 год на тиждень

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до ПРОГРАМИ для закладів загальної середньої освіти. Українська література: 5-9 класи / К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). – К.: Освіта, 2013 зі змінами затверджений наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804 Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 9 кл. загальноосвітн. навчальних закладів /О.М.Авраменко. – К. Грамота, 2017р. – 336с.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з

УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

9 КЛАС

2 год. На тиждень (70 годин на рік)

 

Календарно-тематичне планування для 9-го класу складено відповідно до ПРОГРАМИ для закладів загальної середньої освіти.  Українська   література: 5-9 класи /  К.В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова,  Р.В.Мовчан (керівник групи). – К.: Освіта, 2013 зі змінами затверджений наказом МОН України від 07.06.2017р. № 804

 

Підручник: Авраменко О.М.  Українська  література: підручник для 9 кл. загальноосвітн. навчальних закладів /О.М.Авраменко. –  К. Грамота, 2017р. – 336с.

 

Форми контролю

І семестр

30 год.

ІІ семестр

40 год.

Контрольні роботи у

формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання  (ПЧ)

2

2

Виразне читання  (ВЧ)

1

1

Література рідного краю

2

2

Розвиток мовлення (РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Перевірка зошитів

4

5

 

 

* У кожному  семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у – п).

 

 

 

 

 

 

 

Дата

 

Зміст програмового матеріалу

 

Прим.

ІІ СЕМЕСТР

Література українського романтизму (1 год)

31

08.01

 

Ідейно-художні особливості романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтавщині, у Західній Україні («Руська трійця»). Поети-романтики (Є.Гребінка, В.Забіла, М.Петренко, А.Метлинський, Л.Боровиковський, П.Гулак-Артемовський, М.Шашкевич, М.Костомаров, О.Афанасьєв-Чужбинський). Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур.

 

ТЛ: романтизм

 

 

Предметні компетентності

Учень / учениця: знає загальну інформацію про розвиток романтизму в Україні, називає провідних діячів та осередки романтичного руху, твори романтизму в музиці та образотворчому мистецтві.

 

Ключові компетентності

Учень/учениця: пояснює значення романтизму для нового етапу розвитку літератури; виявляє зв'язок літератури романтизму з філософією, міфологією, фольклором, іншими видами мистецтва.

 

НЛ–2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості емоційної, почуттєвої сфери в житті людини.

 

 

Петро Гулак-Артемовський (1 год)

 

32

10.01

 

 

Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору.

 

 

Євген Гребінка (1год)

33

15.01

 

 

Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна (романсова) лірика поета українською мовою. («Ні, мамо, не можна нелюба любить»).

 

ТЛ: романс

 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: знає найголовніше з біографій митців; виразно читає вірші, аналізує їх; визначає жанрові ознаки творів, пояснює їх фольклорну основу.

 

Ключові компетентності

Учень учениця: створює ілюстрації до творів поетів-романтиків, спираючись на досвід і почуття, використовуючи відповідні зображувально-виражальні засоби; оцінює й характеризує внесок митців у скарбницю української літератури, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ.

 

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення того, що романтик — духовно багата, творча людина. Шанобливе ставлення до засад народної моралі й етики: працелюбності, щирості, любові. Краса вірності в коханні.

 

Микола Гоголь (4 год)

 

34

17.01

 

Творчість М. Гоголя, уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело.

Повість «Тарас Бульба».

Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства.

 

 

35

22.01

 

М.Гоголь «Тарас Бульба» (пер.М.Садовського і М. Рильського, за ред. І.Малковича). Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору.

 

 

36

24.01

 

М.Гоголь «Тарас Бульба». Піднесено-героїчний образ головного героя – Тараса Бульби.

 

 

 

37

29.01

РМ №3 (п). М.Гоголь «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Порівняльна характеристика образів Остапа та Андрія.

 

 

 

 

 

Предметні компетентності

 Учень / учениця: знає біографію митця, пов'язану з Україною; розуміє місце творчості письменника на порубіжжі культур двох народів, культурно-історичні обставини, що впливали на мовний вибір митця; знає і коментує думки Т. Шевченка про М. Гоголя; переказує зміст повісті «Тарас Бульба»; знаходить зв’язок сюжету з історією України; характеризує образ головного героя; пояснює колізію морального й національного вибору в образах синів Тараса Бульби.

 

Ключові компетентності

Учень / учениця: дискутує щодо порушених у творі проблем, толерантно відстоює власну позицію; оцінює й характеризує внесок М. Гоголя у світовий мистецький поступ; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом; розуміє цінність україномовного перекладу твору.

 

 НЛ–1,2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення, що Україна — країна визначних мистецьких талантів, які зробили великий внесок у культуру інших народів.  

 

 

Тарас Шевченко (17 год)

 

38

31.01

 

Т.Г.Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів («Причинна», «Думи мої…»).

 

 

МК: художні роботи О.Шупляка (образотворче мистецтво);

фільм «Мій Шевченко», 2001 (кіномистецтво);

живопис Т. Шевченка «Автопортрет» (1840).

 

ЗОШИТ

39

05.02

 

Т.Шевченко. Рання творчість. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»).

 

МК: пісні на слова Шевченка гуртів «Kozak system», «Кому вниз», «ДримбаДаДзиґа», «Бандурбенд», сестер Тельнюк (музичне мистецтво).

 

 

 

40

07.02

 

Т.Шевченко. Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»).

 

 

ТЛ: послання.

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: коментує сюжет твору, його ідейний зміст, контрастні картини в ньому; інтерпретує твір у культурологічному контексті; коментує оцінку твору критиками, зіставляє її з власною; визначає його місце в мистецькому доробку автора, історії української літератури; пояснює його актуальність сьогодні.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: коментує створені поетом образи морально звироднілих «землячків», висловлює власне ставлення до таких людей; знаходить паралелі в сьогоденні; дискутує з приводу порушених у творі проблем; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування; визначає особливості представлення творчості Т.Г. Шевченка в різних видах мистецтв.

 

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Формування вільнодумної, національно свідомої особистості. Усвідомлення громадянської позиції людини як одного з проявів духовності.

 

 

 

41

 

12.02

КР №4. Література українського романтизму. Т.Шевченко. Рання творчість. Різнорівневі тестові завдання.

КР4

ТО4

42

14.02

Т.Шевченко. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон» і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення.

 

 

Вивчити напам’ять   фрагмент (на вибір).

Напам’ять

43

19.02

 

Т.Шевченко. «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми. Образ оповідача в поемі.

 

 

ТЛ: сарказм, гротеск, контраст, умовність.

 

 

МК: документальний фільм «Великі українці – Т.Шевченко», 2008р.

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: коментує сюжет твору, його ідейний зміст, контрастні картини в ньому; інтерпретує твір у культурологічному контексті; коментує оцінку твору критиками, зіставляє її з власною; визначає його місце в мистецькому доробку автора, історії української літератури; пояснює його актуальність сьогодні.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: коментує створені поетом образи морально звироднілих «землячків», висловлює власне ставлення до таких людей; знаходить паралелі в сьогоденні; дискутує з приводу порушених у творі проблем; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування; визначає особливості представлення творчості Т.Г.Шевченка в різних видах мистецтв.

 

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Формування вільнодумної, національно свідомої особистості. Усвідомлення громадянської позиції людини.

44

21.02

 

 

Т.Шевченко «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби.

МК: Якоб Йорданс. «Прикутий Прометей», 1640 (живопис), образ Прометея (міфологія)

 

 

45

26.02

 

 

Т.Шевченко «Кавказ». Узагальнена ідея поеми – неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн.

 

 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: виразно читає та коментує фрагменти поеми; визначає епізоди з ліричним, іронічним забарвленнями; коментує використання контрасту в поемі; пояснює узагальнену ідею твору та її актуальність.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: висловлює судження про зв'язок творів Т. Шевченка із сучасністю; добирає самостійно джерела інформації для просування індивідуальним освітнім маршрутом.

 

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливості почуття солідарності з боротьбою інших народів за визволення від гніту; засудження загарбницьких війн, пропаганда неприйняття насильства, поневолення людей.

 

46

28.02

 

Т.Шевченко «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови.

 

Вивчити напам’ять  фрагмент (на вибір).

 

 

Напам’ять

ЗОШИТ

47

05.03

 

Т.Шевченко «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка, пересторога, погроза, заклик тощо).

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: розуміє культурні й політичні чинники, що спонукали поета до написання цього твору; виразно й усвідомлено читає твір, визначає і коментує його головну думку та особливості композиції, його різні настроєві інтонації; визначає і характеризує адресата послання.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: висловлює судження про актуальність проблем твору; розрізняє іронію і сарказм у творі, цитує приклади їх уживання; дискутує з приводу порушених у творі проблем, толерантно відстоює власну позицію.

 

НЛ–1,2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Формування переконання, що за будь-яких обставин необхідно залишатися з народом, його цінностями.

 

 

Т.Шевченко. Тема жіночої долі (4 год.)

 

48

07.03

 

 

Т.Шевченко «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка.

МК: Т. Шевченко – художник: «Катерина» (1842).

 

 

 

49

12.03

 

 

Т.Шевченко «Наймичка». Реалістично-побутовий тип втілення теми жіночої долі.

 

 

 

50

14.03

Т.Шевченко.

РМ № 4 (у)  Порівняльна характеристика головних героїнь поем Т.Г.Шевченка «Катерина» та «Наймичка».

Різні типи втілення теми жіночої долі: романтичний («Катерина»), реалістично-побутовий «Наймичка».

 

51

19.03

Т.Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»). Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю.

 

52

21.03

ЛРК №3  Оповідання Оксани Забужко зі збірки «Сестро, сестро».

ЗОШИТ

ЛРК3

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: розуміє становище жінки в кріпацькій Україні часів Шевченка; порівнює різні типи втілення теми жіночої долі у творчості поета (на прикладі творів); пояснює поведінку та порівнює вчинки героїнь поем «Катерина», «Наймичка», коментує їх.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: висловлює судження про материнство та вічну проблему жіночого щастя.

 

НЛ–1,2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Шанобливе ставлення до жінки в усіх її іпостасях (жінка-мати, жінка-кохана та ін.). Усвідомлення того, що жінка – уособлення краси на землі.

 

53

02.04

 

Лірика Т.Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля». Риси автобіографізму в образі ліричного героя.

 

ТЛ: ліричний герой (поглиблено), лірична медитація.

 

Вивчити напам’ять: вірш  «Доля».

 

Напам’ять

54

04.04

Т.Шевченко «Росли укупочці, зросли…» Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі.

 

55

09.04

ПЧ № 3. Оксана Лущевська.  «Інший дім.

ПЧ3

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: розповідає про обставини написання цих творів; коментує настрої, внутрішній світ героїв.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: висловлює судження про ліризм та настроєвість творів, засоби художньої виразності в них; визначає роль поетичної й малярської творчості Т.Г. Шевченка в загальнокультурному контексті.

 

НЛ–1,2,3

Емоційно-ціннісне ставлення

Переконання, що контакт із друзями, однодумцями, зі світом є підтримкою особистості, що жити треба чесно, у добрі та взаємоповазі.

 

 

56

11.04

 

Біблія в житті Т.Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка.

 

Або «Злоначинающих спини…». Молитва як жанр у творчості поета. Ідея єдності й згоди в поезії «Злоначинающих спини…», пробудження сили в тих, хто прагне добра, правди, чистоти, щирої дружби. Потреба єднання й взаєморозуміння на ґрунті загальнолюдських цінностей.

 

ТЛ: псалом, молитва.

 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: пояснює розуміння Шевченком ідеї Бога; має уявлення про її стильове й образне вираження у творчості поета; аналізує та інтерпретує текст твору; визначає його головну думку.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: порівнює твір Т.Шевченка з оригінальними біблійними текстами; визначає домінанти поетового почуття; дискутує з приводу порушених у творі проблем, толерантно відстоює власну позицію.

 

НЛ–1,2

Емоційно-ціннісне ставлення

Осмислення важливості моральних чеснот у житті. 

 

57

16.04

Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном.

 

 

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: розуміє великий духовний імпульс, який подала діяльність Шевченка в боротьбі за політичну незалежність і культурне збагачення України.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: оцінює й характеризує внесок Т.Шевченка в скарбницю української поезії, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ; уміє користуватися різними джерелами інформації; узагальнює й систематизує її.

 

НЛ–2

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення важливої ролі Т.Г. Шевченка в історико-культурному поступі України.

 

58

18.04

КР №5 Контрольний твір на тему «Актуальність Шевченкового слова у ХХІ ст..»

КР5

ТО5

 

Пантелеймон Куліш (4 год)

 

59

23.04

П.Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач автор підручників для школи, українського правопису («кулішівка»). Романтична основа світогляду. «Чорна рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Оцінка роману Т. Шевченком.

 

ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман.

 

60

25.04

П.Куліш. Роман «Чорна рада». Походження його назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет.

 

 

61

30.05

П.Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку.

ЗОШИТ

 

62

 

02.05

РМ №5 (п).  Твір-характеристика персонажа роману П.Куліша «Чорна рада».

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: знає основні віхи життєвого і творчого шляху письменника; розрізняє епічні жанри: роман, історичний роман, роман-хроніка, біографічний роман; визначає й коментує історичну і художню правду у творі, основний конфлікт у ньому, особливості оповіді, історичний колорит; характеризує образи й символи; порівнює образи Якима Сомка та Іванця Брюховецького.

 

Ключові компетентності

 Учень/учениця: добирає цитати для характеристики ситуацій та образів; коментує вчинки героїв; знаходить паралелі до образів і проблематики роману П. Куліша в інших історичних творах української та зарубіжної літератури; дискутує про зв'язок історичного минулого із сучасністю, важливість знання історії.

 

НЛ–2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Усвідомлення значення ініціативності, наполегливості й працьовитості для досягнення поставленої мети. Прагнення до справедливості, лицарства, щирості, вірності почуттю й обов’язку.

Марко Вовчок (3 год)

63

07.05

Марко Вовчок. Життя і творчість. Вовчок як перекладач. «Народні оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка».

 

ТЛ: реалізм

 

64

09.05

Марко Вовчок. «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.

 

65

14.05

Урок виразного читання №2. Марко Вовчок. «Інститутка».

 

Предметні компетентності

Учень/учениця: знає й переказує зміст твору, коментує його сюжет; визначає жанр, особливості сюжету; пояснює причини тяжкого життя народу в добу кріпацтва.

Ключові компетентності

 Учень/учениця: оцінює і коментує вчинки героїв; дискутує з проблем, порушених у творі; усвідомлює внутрішні спонуки прагнення людини до вільного, щасливого життя.

 

НЛ–2,3,4

Емоційно-ціннісне ставлення

Переконаність у тому, що кожна людина, незалежно від свого суспільного стану, має право бути щасливою.

66

16.05

КР №6 Нова українська література. Тестування.

КР6

67

21.05

ЛРК №4 Прозові твори письменників-земляків.

ЛРК4

68

23.05

ПЧ №4 Сучасна українська література.

ПЧ4

69

28.05

Узагальнення вивченого матеріалу за ІІ семестр.

 

70

30.05

Урок-підсумок. Узагальнення вивченого матеріалу за рік.  Обговорення списку літератури на літо.

ЗОШИТ

ТО6

 

 

 

 

 

 

Використані скорочення

ЛРК – література рідного краю

ПЧ – позакласне читання

КТ – контрольний твір

ТО – тематичне оцінювання

КР – контрольна робота

ТЛ – теорія літератури

РМ (п) – розвиток мовлення (письмово)

РМ (у) – розвиток мовлення (усно)

 

docx
Додано
4 січня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку