Календарно-тематичне планування з української літератури для 11-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Мовчан Р.В., Молочко С.Р., Дроздовський Д.І., Коваленко Л.Т., Фасоля А.М., Цимбалюк В.І. (Наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017р.)
Підручник: Авраменко О.М. Українська література (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. загальн.серед.освіти / Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2019. – 256с.
У К Р А Ї Н С Ь К А Л І Т Е Р А Т У Р А
(Рівень стандарту)
1 1 К Л А С
2 год. на тиждень (70 годин на рік)
Календарно-тематичне планування з української літератури для 11-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська література: 10–11 класи. – Рівень стандарту / Мовчан Р.В., Молочко С.Р., Дроздовський Д.І., Коваленко Л.Т., Фасоля А.М., Цимбалюк В.І. (Наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017р.)
Підручник: Авраменко О.М. Українська література (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. загальн.серед.освіти / Олександр Авраменко. – К.: Грамота, 2019. – 256с.
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 11 КЛАСІ |
|||
Форми контролю |
І семестр 31 год. |
ІІ семестр 39 год. |
|
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання (ПЧ) |
1 |
1 |
|
Література рідного краю (ЛРК) |
1 |
1 |
|
Розвиток мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).
№ |
Зміст програмового матеріалу |
Прим. |
||
І СЕМЕСТР |
||||
ВСТУП. «Розстріляне відродження» (1 год) |
||||
1 |
03.09 |
Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Суспільно-історичні умови розвитку, основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм). Митець і влада, свобода творчості. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження», домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті роки ТЛ: «розстріляне відродження» |
|
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ АВАНГАРД (1 год) |
||||
2 |
06.09 |
Авангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет-футурист М.Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»). |
|
|
ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ (4 год) |
||||
Павло Тичина |
||||
3 |
10.09 |
Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів.Павло Тичина.Основне з життя і творчості поета. Трагізм його творчої долі. Найбільший модерніст 1920-х років. Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування; потужне ліричне «Я» як символ нової людини; поєднання тенденцій символізму, неоромантизму, експресіонізму, імпресіонізму.
ТЛ: експресіонізм (повторення). |
|
|
4 |
13.09 |
Павло Тичина. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...».
ТЛ: вітаїстичність, кларнетизм.
Вивчає напам’ять: Одну з поезій (на вибір). |
|
|
5 |
17.09 |
Павло Тичина. Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти», «Одчиняйте двері…»). |
Напам’ять |
|
Євген Плужник |
||||
6 |
20.09 |
Євген Плужник. Один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен ‒ як срібний птах!..».
ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя.
Вивчає напам’ять: Одну з поезій (на вибір). |
Напам’ять |
|
«КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ» (2 год) |
||||
Максим Рильський |
||||
7 |
24.09 |
Група «київських неокласиків». Поетичне самовираження представників «п’ятірного ґрона неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Різногранний творчий шлях М. Рильського. Філософічність, афористичність його лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність, життєлюбство. Захоплення красою й величчю світу (*«Солодкий світ!..»[1]). ТЛ: філософічність.
Вивчає напам’ять: Одну з поезій (на вибір). |
Напам’ять |
|
8 |
27.09 |
М. Рильський. Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів. ТЛ: сонет. |
ЗОШИТ |
|
9 |
01.10 |
УПЧ Сучасне «розстріляне відродження». Поезії військових, що загинули. |
ПЧ1 |
|
10 |
04.10 |
Контрольна робота №1 «Розстріляне відродження». Поезія»: тестування, відповіді на питання. |
КР1 ТО1 |
|
ПРОЗОВЕ РОЗМАЇТТЯ |
||||
Микола Хвильовий (2 год) |
||||
11 |
08.10 |
Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми. Часткова ідеологічна заангажованість, експериментаторські модерністські пошуки, опертя на національну і європейську традиції. Зв’язок із поезією. Життєвий і творчий шлях Миколи Хвильового (М. Фітільова). Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х рр. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у проведенні дискусії 1925 − 1928 рр. |
|
|
12 |
11.10 |
М. Хвильовий «Я (Романтика)» ‒ новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і фанатичною відданістю революції, між загальнолюдськими вічними цінностями й політичною кон’юнктурою. Реальне та уявне у творі. Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність. |
|
|
Юрій Яновський (3 год) |
||||
13 |
15.10 |
Юрій Яновський. Творча біографія письменника, загальна характеристика творчості. Ю.Яновський і кіно. Романтичність світовідчуття. Романтизована стихія національно-визвольного руху (роман «Чотири шаблі»). Роман у новелах «Вершники» – зразок соцреалізму. |
|
|
14 |
18.10 |
Новаторство художньої форми («Майстер корабля»): модерний сюжет, що інтригує, умовність фабули, зміщення часопростору. Морально-етичні колізії твору. Національне крізь призму загальнолюдського.
ТЛ: художній час і простір, умовність зображення. |
|
|
15 |
22.10 |
Проблеми творення нової української культури, духовності української людини, її самоусвідомлення в новій дійсності, символічність образів. Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях та їх прототипи, модерністські образи Міста, Моря. |
|
|
Валер’ян Підмогильний (3 год) |
||||
16 |
25.10 |
Валер’ян Підмогильний. Життєвий шлях, трагічна загибель. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світові мотиви підкорення людиною міста, її самоствердження в ньому, інтерпретовані на національному матеріалі в романі «Місто».
ТЛ: урбаністичний роман. |
ЗОШИТ |
|
17 |
05.11 |
Зображення «цілісної» людини в єдності біологічного, духовного, соціального. Образ українського інтелігента Степана Радченка, вихідця із селян, еволюція його характеру, проблеми самоствердження в міському середовищі. |
|
|
18 |
08.11 |
Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому. |
|
|
Остап Вишня (2 год) |
||||
19 |
12.11 |
Остап Вишня (Павло Губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті рр. Відбиток у них тодішнього суспільства, літературно-мистецького середовища. Письменник і його час. Усмішка «Моя автобіографія». ТЛ: усмішка. |
|
|
20 |
15.11 |
Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні. Пейзаж, портрет, характер людини, авторський голос, народні прикмети, прислів’я та приказки в усмішках (*«Письменники», *«Сом»). |
|
|
21 |
19.11 |
РМ № 2 (п) Написання усмішки. |
|
|
22 |
22.11 |
Контрольна робота № 2. «Розстріляне відродження». Прозове розмаїття»: тестування, відповіді на питання. |
КР2 ТО2 |
|
Модерна драматургія |
||||
Микола Куліш (3 год) |
||||
23 |
26.11 |
Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І. Франка), драматургії 1920−1930 рр. (від ідеологічних агіток до психологічної драми). П’єси В. Винниченка, М. Куліша, І. Дніпровського, І. Кочерги, Я. Мамонтова на перетині традицій «корифеїв», зарубіжної класики і модерної драматургії.Микола Куліш. Основне про життєвий і творчий шлях митця. Зв’язок із театром Л. Курбаса. Національний матеріал і вселюдські, «вічні» мотиви та проблеми у п’єсах. |
|
|
24 |
29.11 |
М. Куліш Сатирична комедія «Мина Мазайло». Специфіка комедійного жанру: про серйозне легко, грайливо. Драматургічна майстерність автора. Актуальність п’єси для нашого часу.
ТЛ: сатирична комедія. |
ЗОШИТ |
|
25 |
03.12 |
Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб). Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння. Порівняльна характеристика образів «Мина Мазайло» Позиції дійових осіб у комедії – Мокія, Мини, дядька Тараса, тьоті Моті щодо проблеми українізації. |
|
|
ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ (4 год) |
||||
Богдан-Ігор Антонич |
||||
26 |
06.12 |
Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р. Богдан-Ігор Антонич. Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій; екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій. «Зелена євангелія» − нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження. Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво», *«Коляда»). Роздуми над поезією Б.-І. Антонича.
ТЛ: міфологізм, асоціативність. Вивчає напам’ять: Одну з поезій (на вибір). |
Напам’ять |
|
Осип Турянський |
||||
27 |
10.12 |
Осип Турянський. Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення й філософського осмислення. «Поза межами болю» − поема в прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу.
ТЛ: поема в прозі. |
|
|
28 |
13.12 |
О.Турянський «Поза межами болю». Умовність зображення (події поза конкретним часом і простором). Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя: ідея перемоги духу над матерією. |
|
|
29 |
17.12 |
О.Турянський. «Поза межами болю». Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духа над матерією. РМ №2(у). Дискусія «У чому сенс життя?» |
|
|
30 |
20.12 |
Контрольна робота №3. Контрольний класний твір (есе) за доробком М. Куліша, Б.-І. Антонича, О. Турянського. 1. Чого варті гроші в критичних життєвих ситуаціях (за О.Турянським) |
КР3 ТО3 КТ1 |
|
31 |
24.12 |
ЛРК №1Василь Шкляр «Маруся». Урок узагальнення та систематизації. |
ЛРК1 |
|
Використані скорочення
ЛРК – література рідного краю
ПЧ – позакласне читання
КТ – контрольний твір
ТО – тематичне оцінювання
КР – контрольна робота
ТЛ – теорія літератури
РМ (п) – розвиток мовлення (письмово)
РМ (у) – розвиток мовлення (усно)