Календарно-тематичне планування "Українська мова "

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови, підручник автор Захарійчук Нова українська школа.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Українська мова

(5 годин в тиждень) Автор М.Д.Захарійчук

Дата

Тема

1

 

Добукварний період

День знань. Знайомство зі школою, учителькою, однокласниками. Перша книжка — «Буквар». Розгляд обкладинки «Букваря»; «Осінні свята України». Читання віршів.

Практичне ознайомлення зі словом, реченням. Умовне позначення слова

2

 

Розвиток зв’язного мовлення на тему «Знайомимося: я і моя родина». Малюнок родини. Правила користування письмовим приладдям. Ознайомлення із сіткою зошита з друкованою основою.

Підготовчі види письма: обведення контурів малюнків, розмалювання. Письмо коротких і довгих прямих із переходом через нижню рядкову.

3

 

Розвиток зв’язного мовлення на тему «Я допомагаю своїй родині». Формування 1аудіативних умінь за змістом тексту Я. Гояна. . Практичне ознайомлення зі складом. Умовне позначення складу.

Підготовчі види письма: обведення контурів малюнків, розмалювання. Письмо короткої прямої із заокругленням унизу вправо, угорі вліво.

4

 

Розвиток зв’язного мовлення на тему «У гості до бабусі й дідуся». Формування аудіативних умінь на основі змісту світлин. Немовні звуки, звуки мовлення, мова жестів. Голосні та приголосні. Умовне позначення звуків  С.8-9

Підготовчі види письма: обведення контурів малюнків, розмалювання. Письмо петлі з переходом через нижню рядкову.

5

 

«Ми — школярі». Формування аудіативних умінь за змістом тексту вірша О. Овчар. Практичне ознайомлення з поняттями «наголос», «наголошені», «ненаголошені звуки», «склади» (с. 10–11).

Закріплення понять «звуки», «голосні», «приголосні», «приголосні м’які», «склад», «слово». Підготовчі види письма: обведення контурів малюнків, розмалювання. Письмо петлі з переходом через верхню рядкову.

6

 

«Моя школа». Формування аудіативних умінь за змістом тексту оповідання Л. Камінського. Практичне ознайомлення зі словами–назвами неживих предметів (що?). Моделювання слів (с. 12–13). Письмо поєднаних елементів.

7

 

Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з книжкою. Книжки бувають різні. Ознайомитися з читацькими інтересами першокласників; формувати в учнів уявлення про різноманітність книжок; викликати інтерес до читання книжки.

8

 

«Дорога до школи». Практичне ознайомлення із словами-назвами живих предметів (хто?). Моделювання слів із м’якими приголосними звуками (с. 14–15).

Письмо півовалів, коротких прямих, великої петлі з нижнім заокругленням.

9

 

«Мій день». Формування аудіативних умінь за текстом А. Лобела. Практичне ознайомлення зі словами-назвами дій. Моделювання слів, речень (с. 16–17).

Письмо півовалів, довгої прямої, петлі з переходом через нижню рядкову

10

 

«Моє дозвілля» Формування аудіативних умінь за текстом З. Мензатюк. Слова–назви ознак предметів. (с. 18–19).   Слова–назви ознак предметів, які відповідають на питання (який?), (яка?), (яке?), (які?)

Письмо овалів, прямої з нижньою петлею.

11

 

«Вихідні з батьками та друзями». Формування аудіативних умінь за текстом М. Братко. Практичне ознайомлення з реченням. Закріплення слів-назв предметів, ознак, дій. Моделювання слів, речень (с. 20–21). Закріплення понять «склад», «слово», «речення», «наголос». Письмо овалу, довгої прямої з нижньою петлею.

12

 

«Сонячна країна — моя Україна». Формування аудіативних умінь за світлинами та за текстом Н. Зарічної. Поняття «текст» (с. 22–23). Закріплення понять «склад», «слово», «речення», «наголос». Письмо півовалу, довгої прямої з нижньою та верхньою петлею.

13

 

«Мої права та обов’язки». Формування аудіативних умінь за змістом малюнків і світлин. Поняття «речення», «текст» (с. 24 ). Поняття «речення», «текст», «склад», «слово», «наголос».

Письмо вивчених елементів.

14

 

Урок розвитку зв’язного мовлення «Осінь золота, осінь багата». Осінь у віршах і загадках. Спостереження за змінами в природі. Дари осені. Розігрування діалогу за змістом вірша. Навчати учнів будувати речення за вибраними з прочитаних віршів висловами про осінь, будувати коротке зв’язне висловлювання на основі прочитаного й побаченого; розігрувати діалог за змістом вірша, запам’ятавши репліки зі слів вчителя; вивчити напам’ять вірш, читати його з різною силою голосу (тихо, голосно).

15

 

Буквариний період

Закріплення вміння вимовляти звук [а], вивчення букви Аа. Звуко-буквені зіставлення. Зіставлення звукових схем із словами–назвами намальованих предметів. Формування аудіативних умінь за змістом тексту М. Хоросницької (с. 27). Диференційований підхід у формуванні умінь читати (с. 28)

Письмо елементів букви а під лічбу. Письмо рядкової букви а. Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів.

16

 

Закріплення вивчених букв А, а. Формування аудіативних умінь за змістом малюнків до казки «Ріпка». Звуко-буквені зіставлення. Закріплення слів-назв предметів, ознак, дій. Диференційований підхід у формуванні умінь читання тексту за Дз. Матіяш (с. 29)

 Письмо елементів великої букви А. Письмо великої букви А. Формування аудіативних умінь за змістом казки «Ріпка». Мовна гра «Відшукай букву», закріплення великої букви а (с. 28).

17

 

Закріплення вміння вимовляти звук [о], вивчення букв О, о. Формування аудіативних умінь за текстом Ю. Старостенка (с. 31). Звукобуквені зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 32).

Письмо елементів рядкової букви о. Письмо рядкової о. Зіставлення звукових і складових схем із словами–назвами намальованих предметів.

18

 

Закріплення вивченої букви О. Звуко-буквені зіставлення. Закріплення слів–назв предметів, ознак, дій. Зіставлення звукових схем зі словами–назвами намальованих предметів. Диференційований підхід у формуванні умінь читання за змістом казки С. Дерманського (с. 33).

Письмо великої букви О. Формування аудіативних умінь за змістом казки С. Дерманського. Зіставлення звукових схем зі словами–назвами намальованих предметів.

19

 

Закріплення вміння вимовляти звук [у], вивчення букви у. Формування аудіативних умінь за змістом вірша І. Сокульського (с. 35). Звуко-буквені зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання. Мовні ігри: «лабіринт» (с. 35).

 Письмо рядкової букви у. Звуковий аналіз слів. Гра «Лабіринт».

20

 

Закріплення вивченої букви У. Розвиток мовлення за малюнками, світлинами, текстом А. Григорука. (с. 37). Зіставлення звукових схем із словами-назвами намальованих предметів. Розвиток мовлення з використанням світлин і малюнків про Україну. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 37).

Письмо великої букви У. Зіставлення звукових схем зі словами–назвами намальованих предметів. Гра «Відшукай букву».

21

 

Робота з дитячою книжкою. Як визначити, про що розповідається в книжці. Формувати в першокласників уміння передбачати за орієнтирами книжки, про що в ній розповідається; навчати учнів слухати казку, відтворювати її зміст за запитаннями, називати персонажів твору, визначати, хто подобається, не подобається, розігрувати епізоди (казка на вибір учителя).

22

 

Закріплення вміння вимовляти звук [и], вивчення букв И, и. Звуко-буквені зіставлення, закріплення понять «що це?», «який?». Формування аудіативних умінь за змістом вірша Д. Мегелика. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 39).
Письмо рядкової букви и. Закріплення понять «що?», «який?». Звуко-складовий аналіз слів. Гра «Відшукай вивчені букви».

23

 

Закріплення вивченої букви И. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Котик і півник», віршем Л. Вознюк. Мовні ігри «лабіринт», «доповнення речень». Питання що робити? Диференційований підхід у формуванні умінь читання (с. 40–41).

Письмо великої букви И. Розвиток мовлення за змістом малюнків до казки «Котик і півник» Зіставлення звукових схем із словами–назвами намальованих предметів.

24

 

Закріплення вміння вимовляти звук [м], вивчення букв М, м. Формування аудіативних умінь за віршем Ю. Ференцевої (с. 43). Звукобуквені зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 44). Мовні ігри. Читання буквосполучень на листочках.

Письмо елементів рядкової букви м. Письмо рядкової букви м

25

 

Закріплення вивченої букви М, м. Розвиток мовлення за текстом О. Думанської. Читання комбінованого тексту (с. 45). Добір імен дітей. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 45).

Письмо елементів великої букви М. Письмо великої букви М. Гра «Відшукай букву».

26

 

Закріплення вивчених літер. Читання складів. Письмо літер.

27

 

Закріплення вміння вимовляти звук [і], вивчення букв І, і. Формування аудіативних умінь за змістом тексту Г. Чубач. Звуко-буквені зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 47). Спостереження за інтонацією розповідних та окличних речень.

Письмо рядкової букви і. Формування аудіативних умінь за змістом тексту Г. Чубач. Гра «Збери слово».

28

 

Розвиток зв’язного мовлення. Театралізація казки «Ріпка»

29

 

Закріплення вивчених букв І, і. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Вовк і семеро козенят». Підпис сюжетних малюнків. Складання речень із заміною малюнків словами. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання за текстом А. Мілна (с. 49). Визначення до слів питання хто? що? який? що робить?

Списування з друкованого тексту.

30

 

Читання складів.

Письмо великої букви І. Гра «Утвори слово».

31

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [н], [н´], вивчення букв Н, н. Формування аудіативних умінь за текстом Г. Шевчук. Звуко-буквені зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання. Складання речень за схемами й малюнками (с. 51).

Письмо елементів рядкової букви н. Письмо рядкової букви н. Списування з друкованого тексту.

32

 

Закріплення вивченої букви н. Розвиток мовлення за текстом С. Рудікової, за світлинами та реченнями. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 53). Велика буква в іменах людей.

Письмо великої букви Н. Розвиток мовлення за текстом С. Рудікової. Зіставлення звукових схем із словами–назвами намальованих предметів.

33

 

Закріплення вивчених літер.Читання складів.  Списування з друкованого тексту

34

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [в], [в´], вивчення букв В, в. Формування аудіативних умінь за віршем З. Мензатюк. Звуко-буквені зіставлення. Мовна та розвивальна гра, робота з мирилкою. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 55).

Письмо елементів рядкової букви в під лічбу. Письмо рядкової букви в. Звуко-складовий аналіз слів. Мовна гра «Кросворд». Списування з друкованого тексту.

35

 

Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з «Чому так…».

36

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [в], [в´], вивчення букв В, в. Формування аудіативних умінь за віршем З. Мензатюк. Звуко-буквені зіставлення. Мовна та розвивальна гра, робота з мирилкою. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 55).

Письмо елементів рядкової букви в під лічбу. Письмо рядкової букви в. Звуко-складовий аналіз слів.

37

 

Закріплення вивченої букви В. Розвиток мовлення за змістом ілюстрацій до казки «Ли сичка-Сестричка і Вовк-Панібрат». Мовні та мовленнєві ігри: «Лабіринт», «Де чиї друзі» (с. 56). Диференційований підхід у формуванні вмінь читання за змістом тексту М. Пономаренко (с. 57).  Письмо великої букви В. Розвиток мовлення за ілюстрацією до казки «Лисичка-Сестричка і Вовк-Панібрат». Закріплення вивченої букви в. Списування з друкованого тексту.

38

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [л], [л´], вивчення букв Л, л. Звуко-буквені зіставлення. Мовні ігри «Хто де живе?», «Види транспорту». Формування аудіативних умінь за віршем Л. Повх. Диференційований підхід у формуванні умінь читання (с. 59).

 Письмо елементів рядкової букви л. Письмо рядкової букви л. Звуко-складовий аналіз слів. Мовна гра «Кросворд».

39

 

Закріплення вивченої букви Л. Мовні ігри «Криптограма», «Збери слово», «Знайди загублений склад». Читання тексту з малюнками, рукописного тексту (с. 60). Розвиток мовлення з використанням тексту В. Сенцовського. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання с. 62 Письмо великої букви Л. Розвиток мовлення з використанням тексту В. Сенцовського. Мовна гра «Кросворд».

40

 

Закріплення вивченої букви Л. (с. 61).

Письмо  букви Лл. Мовна гра «Кросворд». Списування з друкованого тексту.

41

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [с], [с´], вивчення букви С, с. Звуко-буквені зіставлення. Формування аудіативних умінь за віршем Г. Чубач, малюнками. Мовленнєва гра «Хто, де живе?». Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 62-63).

Письмо рядкової букви с. Звуко-складовий аналіз слів. Мовна гра «„Збери“ слово». Списування з друкованого тексту.

42

 

 Розвиток звязного мовлення. Театралізація казки ««Вовк і семеро козенят».

43

 

Закріплення вивчення букви с. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Колосок», за текстом М. Герасименка. Мовна гра «Криптограма». Читання тексту з малюнками. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 64–65).

Письмо великої букви С. Розвиток мовлення за змістом малюнків до казки «Колосок». Звукоскладовий аналіз слів. Мовна гра «Кросворд».

44

 

Закріплення вивчення букви с. (с. 64–65).

Письмо великої букви С. Звукоскладовий аналіз слів. Мовна гра «Кросворд». Списування з друкованого тексту.

45

 

Закріплення вміння вимовляти звук [к], вивчення букв К, к. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами– назвами предметів, намальованих у «віночку». Читання тексту з малюнками. Робота з анаграмою, скоромовкою. Формування аудіативних умінь за віршем В. Ладижця. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 67–68). 7

Письмо елементів рядкової букви к під лічбу. Письмо рядкової букви к. Формування аудіативних умінь за віршем В. Ладижця. Мовна гра «Збери слово».

46

 

Закріплення вивченої букви к. Читання тексту з малюнками. Мовні ігри «Криптограма», «утворення нових слів», «Пошукова таблиця слів» (с. 69). Розвиток мовлення за текстом Л. Гузєєвої. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 70).

Письмо елементів великої букви К під лічбу. Письмо великої букви К. Мовна гра «Кросворд». Зіставлення складу зі словами, у яких він є.

47

 

Закріплення вивченої букви к. Читання слів. Письмо вивчених літер. Списування з друкованого тексту.

48

 

Закріплення вміння вимовляти звук [п], вивчення букв П, п. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами–назвами предметів, намальованих у «віночку». Формування аудіативних умінь за віршем В. Гринько. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 71–72).

Письмо елементів рядкової букви п під лічбу. Письмо рядкової букви п. Мовна гра «Збери слово».

49

 

Робота з дитячою книжкою. Казка «Колосок»

50

 

Закріплення вивченої букви п. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Попелюшка», Мовні ігри «Утвори нові слова», «Зміни слово», читання тексту з малюнками. (с. 72). Диференційований підхід у формуванні вмінь читання з використанням тексту про Павлика (с. 72–73).

Письмо великої букви П. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Попелюшка». Розмальовування предметів, у назві яких є звук [п´].

51

 

Закріплення вивченої букви п. Списування з друкованого тексту.

52

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [р], [р´], вивчення букв Р, р. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словаминазвами намальованих предметів у «віночку». Формування аудіативних умінь за текстами І. Бевз, Т. Гордієнко, Й. Струцюка, С. Жупанина (с. 77–79). Диференційований підхід у формуванні вмінь читання з використанням вірша М. Возіянова (с. 79–80).

Письмо елементів рядкової букви р. Письмо рядкової букви р.Звуковий аналіз слів

53

 

Закріплення вивчення букви р. Мовні ігри «Збери слова», «Склади пазли слів». Розвиток мовлення за текстом Н. Дерев’янко. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 81). Закріплення правопису великої букви в іменах людей.

Дерев’янко Письмо елементів великої букви р. Письмо великої букви Р. Гра-лабіринт «Кросворд».

54

 

Закріплення вивчення букви р. Письмо вивчених літер.Списування з друкованого тексту.

55

 

Мої навчальні досягнення. Я умію, можу С.74-77

56

 

Урок розвитку зв’язного мовлення. Театралізація казки «Колосок»

57

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [т], [т´], вивчення букви Т, т. Формування аудіативних умінь за текстом М. Підгірянки. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами-назвами намальованих предметів у «віночку». Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 82–83).

Письмо рядкової букви т. Звуко-складовий аналіз слів. Мовна гра «Кросворд».

58

 

Закріплення вивченої букви т. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Кіт у чоботях». Тема «Театр». Диференційований підхід у формуванні вмінь читати з використанням тексту Н. Гербіш (с. 84–85).

 Письмо елементів великої букви т. Письмо великої букви . Мовна гра «Збери слово».

59

 

Закріплення вивчених літер. Письмо літер.Списування з друкованого тексту.

60

 

Закріплення вміння вимовляти звук [е], вивчення букв Е, е. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами–назвами намальованих предметів у «віночку». Мовні ігри «Впиши «загублений» склад», «Знайди вивчені букви», «Читання тексту з малюнками». Формування аудіативних умінь за текстом Н. Дички. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 86–87)

 Письмо елементів рядкової букви е під лічбу. Письмо рядкової букви е.

61

 

Закріплення вивченої букви е. Мовні та мовленнєві ігри «Анаграма», ««Збір» слів у прислів’я», «Аналіз змісту малюнків», «Загадки». Розвиток мовлення за текстом Л. Ра. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 89).

Письмо великої букви Е. Розвиток мовлення за текстом Л. Ра.

62

 

Закріплення вивчених літер. Мовні ігри «Впиши «загублений» склад», «Кросворд». Списування з друкованого тексту.

63

 

Робота з дитячою книжкою. Читаємо книжки, журнали, газети

64

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [д], [д´], вивчення букв Д, д. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами–назвами намальованих предметів у «віночку». Формування аудіативних умінь за текстом Б. Бірюкова (культура мовлення). Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 91–92).

Письмо елементів рядкової букви д. Письмо рядкової букви д. Звукові схеми. Мовна гра «“Збери” слова». Списування з друкованого тексту.

65

 

Закріплення вивченої букви д. Розвиток мовлення за малюнками до казки «Снігова королева» та за текстом І. Шевчук. Мовні та мовленнєві ігри. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 93). 104-П Письмо елементів великої букви Д. Письмо великої букви Д.

66

 

Закріплення вивчених літер. Каліграфічне письмо слів.Розвиток мовлення за малюнками до казки «Снігова королева» та за текстом І. Шевчук.

67

 

Закріплення вміння вимовляти звуки [з], [з´], вивчення букв З, з. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словаминазвами намальованих предметів у «віночку». Омоніми (без уживання термінів). Читання тексту з малюнками, криптограмою. Формування аудіативних умінь за віршем Л. Вознюк. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 94–95).

Письмо рядкової букв з. Звуковий аналіз слів.

68

 

Закріплення вивченої букви з. Читання тексту з малюнками. Мовні ігри: анаграма, заміна малюнків словами. Розвиток мовлення за текстом П. Короля. Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 96–97).

Письмо великої букви з. Розвиток мовлення за текстом П. Короля.

69

 

Закріплення вивчених букв.Каліграфічне письмо.Списування з друкованого тексту. Мовні ігри «Анаграма», «Частина від цілого».

70

 

Урок розвитку зв’язного мовлення. Театралізація казки «Кіт у чоботях».

71

 

Вивчення букви ь (знак м’якшення). Читання слів, які вказують на роль ь. Звуко-буквені співставлення. Мовні та мовленнєві ігри «Криптограма», «“Збір” складів у слова». Розвиток мовлення за малюнком (с. 98).

Письмо букви ь. Словниковий диктант.

72

 

Закріплення вивченої букви ь (знак м’якшення). Розвиток мовлення за малюнками до казки «Дюймовочка» і тексту на с. 100. Читання тексту з малюнками, робота з таблицями слів, утворення прислів’я з окремих слів.

Письмо букви ь.

73

 

Закріплення вивчених літер.Мовна гра «“Збери” слово».Словниковий диктант. Списування з друкованого тексту.

74

 

Закріплення вміння вимовляти звук [б], вивчення букв Б, б. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами–назвами намальованих предметів у «віночку». Формування аудіативних умінь за текстом Ж. ВовкЧеремуш. Мовні та мовленнєві ігри «Криптограма», «Лабіринт». Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 103–104).

 Письмо рядкової букви б під лічбу. Звуковий аналіз слова. Мовна гра: «Анаграмма».

75

 

Закріплення вивченої букви б. Мовні та мовленнєві ігри «Криптограма», «Складання прислів’я із розгублених слів», «Вибір виробів з хліба, у назві яких є буква б». Розвиток мовлення за текстом М. Князевич Диференційований підхід у формуванні вмінь читання (с. 105).

Письмо великої букви Б під лічбу.

76

 

Закріплення вивчених літер.Розвиток мовлення за текстом М. Князевич. «Словниковий диктант». Списування з друкованого тексту

77

 

Робота з дитячою книжкою. Книжка допоможе зрозуміти, що таке добро, зло. Ти — добрий. Ти — добра. Казка «Снігова королева».

78

 

Мої навчальні досягнення. Я умію можу с.106-107

79

 

Старі казки на новий лад. Різдвяна рукавичка.

Письмо  слів під диктовку. Списування з друкованого тексту.

80

 

Свята сніжної зими

81

 

Закріплення вивчених літер. Читання простих речень. Списування з друкованого тестку.

82

 

Закріплення вивчених літер. Читання простих речень. Списування з друкованого тестку. Диктант слів.

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 1 клас, Планування
НУШ
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
2252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку