Пропоную календарне планування до підручника Карпюк О. на 1 семестр 2 год. на тиждень.Планування розроблене згідно чинної програми. Буду вдячна за відгуки =))
Календарно-тематичне планування до підручника англійської мови 3 клас "English"
автор О. Карп'юк
І семестр
№ |
Сфера спілкування |
Мовлен-нєві функції |
Засоби вираження |
Лексика |
Аудіюван-ня |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Домашнє завдання |
ТЕМА 1. «Я, моя сім’я і друзі. Людина» |
|||||||||
1. |
Знайомся з новими друзями |
Уміти привітати-ся; проща-тися, назвати себе, друга, подругу, батьків; називати когось, щось; запитувати, повідомля-ти про вік; запитува-ти, пові-домляти про місце прожива-ння |
Hello! Ні! Nice to meet you. Good morning. Do you remember me? |
The ABC, numbers 1-10 |
Ех.1,р.4 |
Ех. 2,4, р. 5 |
Ех. 3, р. 5 |
Ех. 1,4,р.5 |
р. 4—5, ех. 1,4 |
2. |
Сім'я друга |
What is your name? Who is this boy/girl? How old is he/she? |
this /that |
|
Ех. 2,3, р.7 |
|
Ех 4, р.7 |
р. 7,ех.4 |
|
3. |
Родина однокласника |
What is your name? I'm... I'm from... Who is Tom? |
parents, sounds, letters |
Ех.1,р.8 |
Ех. 2,р.8 |
Ех. 5, р. 8 |
Ех. 1,2,3,4, р.9 |
р. 8-9, ех. 1,3 Write the answers to the questions (p. 8, ex. 1) |
|
4. |
Шкільні речі. Кольори |
The pencil case is on the shelf. What colour is...? |
verbs, school things; prepositions: on, in, under, near |
Ех. 5, р. 13 |
Ех. 1,2, pp. 12-13 |
Ех. 5,р.11 |
Ех. 3,4,0.11 |
p. 11, ex. 3,4 Portfolio Work: Describe a pencil case |
|
5. |
Я це можу робити! |
How are you? Theboy/ girl can ... |
verbs of movement |
Ех. 1,2,4,5, р. 10-11 |
Ех. 3, р. 11 |
WB Ex.3, р.10 |
Ех. 3,4, pp. 12-13 |
p. 12, ex. 3, ex.4 |
|
6. |
Ми — європейці! |
Are you from England? Nice to meet you |
Ukraine, England, France, Greece, Italy, Spain |
Ех.1,р.14 |
Ех. 3,р.15 |
|
Ех. 2, p. 15 |
p. 14, ex. 1; p.15, ex. 2,3 |
|
7. |
Звідки ти? |
Where are you from? Can you spell your name? |
Ukraine, England, France, Greece, Italy, Spain |
Ех. 1, р. 16 |
Ех. 2,3, pp. 16-17 |
|
Ех. 1,5, pp. 16-17 |
p. 16, ex. 1 |
|
8. |
Літній табір відпочинку |
This is the room for boys. This is a cafe |
this/that, here/there |
Ех.1, р. 18 |
Ех. 1,2, pp. 18-19 |
Ех. 3,р.19 |
Ех.1-2, pp. 18-19 |
p. 18, ex. 1, p. 19, ex. 2 |
|
9. |
Ігри та улюблені заняття |
Can you ...? Yes, lean. No, І can't. 1 like... Let's... |
play games, spell the word, draw pictures |
Ех.1,р. 20 |
Ех. 3,4, р. 21 |
|
Ех. 1,5, pp. 20-21 |
p. 20, ex. 1,,p.21.ex. 5 |
|
10. |
Телефонна розмова |
Is it you Mum? How is Kate? Do you like...? Yes, І do. No, І don't |
the swimming-room, the room for girls, our party hall, our sport-ground, your house / flat, our classroom |
Ех. 1, р. 22 |
Ех. 3,4,5, Р- 23 . |
Ех. 2, р. 23 |
Ех. 1, p. 22 |
p. 22, ex. 1, p.23, ex.2 |
|
11. |
Відпочинок дітей у таборі |
І don't like playing games |
watch a cartoon, play chess, paint, play music, team |
Ех. 1,2, р.24 |
Ех. 4,5, р. 25 |
|
Ех. 3,4,5,р.25 |
p. 24, ex. 2, p. 25, ex. 3,4. Portfolio Work: Draw what you like doing and describe it in writing. Write two or three sentences |
|
12. |
Улюблені заняття |
What is your hobby? |
riding bikes, reading books, playing football |
Ех.1,р. 26 |
Ех. 2,5,6, р.23 |
Ех. 5, р. 27 |
Ех. 1,3,4, pp. 26-27 |
p. 26,ex.1,p.27,ex. 3 |
|
ТЕМА 2. «Я, моя сім’я і друзі. Людина» |
|||||||||
13. |
Моя родина |
Уміти: запитувати про предме-ти, повідом-ляти про щось; виконува-ти, відда-вати вка-зівки (ко-манди), описувати когось, щось; запитувати про відчут-тя, самопочуття та відповіда-ти на за-питання; робити пропози-цію та реагувати на неї
|
This is... І am ....Who is... |
family tree, cousins |
Ex.1, p. 30 |
Ex. 4, p. 31 |
|
Ex. 2,3, pp. 30-31 |
p. 31, ex. 3. Portfolio Work: Draw your family tree |
14. |
Я та моя родина |
Who іs it? Where is Bill? |
village |
Ex.1, p. 32 |
Ex.3, p. 33 |
Ex.4, p. 33 |
Ex. 1,2, p. 33 |
p. 32, ex. 1, p. 33, ex.2. Portfolio Work: Draw your family tree |
|
15. |
Ми тут живемо |
This is the bedroom |
kitchen, bathroom, living-room, bedroom, new, house |
Ex. T, p. 34 |
Ex.3, p. 35 • |
|
Ex. 1,2,3, pp. 34-35 |
p. 34, ex. 2; p. 35, ex. 3 |
|
16. |
Моя родина |
Where are you? Where is / are? |
Prepositions: in, on, under |
Ex. 1; p. 36 |
Ex. 2-4, pp. 36-37 |
|
Ex. 1,3, p. 36-37 |
p. 36, ex. 1;p.37, ex.3. Portfolio Work: Draw your bedroom and furniture in it |
|
17. |
Моя кімната |
Where is the sofa? Where is... in your room? |
sofa, armchair, carpet, floor, next to, in front of, near, above |
Ex.1, p. 38 |
Ex. 4,5, p. 39 |
Ex.1, p. 38 |
Ex. 2,3, p. 39 |
p. 39, ex. 3. Portfolio Work: Draw the plan of your bedroom. Label the furniture |
|
18. |
Професії |
Who is this? What is his/her job? |
doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer |
Ex. 1,2,5, pp. 40,42 |
Ex. 3,6, pp. 41,43 |
|
Ex. 1,2,4, pp. 40-41 |
p. 40, ex. 1;p. 41, ex. 4 |
|
19. |
Моя родина |
Do you like Does she/he like...? Hike/don't like... He/ She likes/doesn't like... |
Revise the words |
Ex. 4, p. 45 |
Ex. 2,3, pp. 44-45 |
|
Ex. 1,4, pp. 44-45 |
p. 44, ex. 1; p. 45, ex.4 |
|
ТЕМА 3. «Школа. Відпочинок та дозвілля» |
|||||||||
20. |
Дні тижня та навчальні предмети |
Реагувати на репліки вчителя та одноклас-ників; визначати час, проміжки часу; просити, повторити інформа-цію; вислов- лювати схвальну, несхвальну оцінку предметам, діям, ситуаціям тощо; висловлювати прохання та |
On Monday they have got... |
Days of the week, school subjects |
Ex.1, p. 48 |
Ex. 3,4, p. 49 |
|
Ex. 2, p. 48 |
p. 49, ex. 2. Portfolio Work: Draw your timetable |
21. |
Шкільні предмети. Мій улюблений предмет |
What day is it today? When is Sport? It is on... What lesson do you like? |
do sums |
Ex.1, p. 50 |
Ex.3,4,5, pp. 50-51 |
|
Ex. 2,5, pp. 50-51 |
p. 51, ex. 5. Portfolio Work: Write your timetable |
|
22. |
Наші улюблені предмети |
What lesson do you like? What is your favourite day? |
Days of the week, school subjects |
|
Ex. 2,3,4, pp. 52-53 |
|
Ex.1, p. 53 |
p. 52, ex. 1. Portfolio Work: Write about your favourite lesson |
|
23. |
Мій улюблений предмет |
1 don't like... He doesn't like... |
School subjects |
Ex.1, p. 54 |
Ex.2,3,4,5, pp. 54-55 |
|
Ex.1, p. 55 |
p. 54, ex. 1 |
|
24. |
Мій однокласник |
I've got a letter |
|
Ex.1, p. 56 |
Ex.3, p. 57 |
Ex. 4, p. 57 |
Ex. 1,2,3, pp. 56-57 |
p. 56, ex. 1,2. Portfolio Work: Write your e-mail to an e-pal |
|
25. |
Годинник |
It's one o'clock |
It's one o'clock. Wake up. Wash, dress, breakfast |
Ex.1, p. 58 |
Ex. 4, p. 59 |
|
Ex. 2,3, pp. 58-59 |
p. 58, ex. 2,3. Make a demonstrative clock |
|
26. |
Розпорядок дня |
реагувати на нього; уміти: описувати предмети людей, давати елемента-рну характе-ристику комусь, чомусь; визначати час, проміжки часу |
What day is it today? |
Have lunch, do one's homework, club, after, go to bed, help, must |
Ex.1, p. 60 |
Ex. 2,4, pp. 60-61 |
|
Ex. 2,3,5, pp. 60-63 |
p. 60, ex. 1,3 |
27. |
Як справи? Чим займаєшся? |
When do you wake up? I wake up... |
could, may, can, must |
Ex.1, p. 64 |
Ex. 2, p. 64 |
Ex. 5, p. 65 |
Ex. 1,4, pp. 64-65 |
p. 65, ex. 4,5. Portfolio Work: Describe your routine day and write the time |
|
28. |
Протягом дня |
I am late. May I come in? Could you give... Can I help... |
|
Ex.1, p. 66 |
Ex. 2,3,4, pp.67 |
|
Ex.1, p. 66 |
p. 66, ex. 1 |
|
29. |
Контроль письма. |
|
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Контроль аудіювання. |
|
|
|
|
|
|
|
|
31. |
Контроль читання. |
|
|
|
|
|
|
|
|
32. |
Контроль говоріння. |
|
|
|
|
|
|
|
|