Календарно-тематичне планування уроків англійської мови у 3 класі (2 години) І семестр

Про матеріал

Пропоную календарне планування до підручника Карпюк О. на 1 семестр 2 год. на тиждень.Планування розроблене згідно чинної програми. Буду вдячна за відгуки =))

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування до підручника англійської мови 3 клас "English"

автор О. Карп'юк

І семестр

 

Сфера спілкування

Мовлен-нєві функції

Засоби вираження

Лексика

Аудіюван-ня

Мовлення

Письмо

Читання

Домашнє завдання

ТЕМА 1. «Я, моя сім’я і друзі. Людина»

1.

Знайомся з новими друзями

Уміти

привітати-ся; проща-тися, назвати себе, друга,

подругу,

батьків;

називати

когось,

щось;

запитувати, повідомля-ти про вік; запитува-ти, пові-домля­ти про місце прожива-ння

Hello! Ні! Nice to meet you. Good morning. Do you remember me?

The ABC, numbers 1-10

Ех.1,р.4

Ех. 2,4, р. 5

Ех. 3, р. 5

Ех. 1,4,р.5

р. 4—5, ех. 1,4

2.

Сім'я друга

What is your name? Who is this boy/girl? How old is he/she?

this /that

 

Ех. 2,3, р.7

 

Ех 4, р.7

р. 7,ех.4

3.

Родина однокласника

What is your name? I'm... I'm from... Who is Tom?

parents, sounds, letters

Ех.1,р.8

Ех. 2,р.8

Ех. 5, р. 8

Ех. 1,2,3,4, р.9

р. 8-9, ех. 1,3

Write the answers to the questions (p. 8, ex. 1)

4.

Шкільні речі. Кольори

The pencil case is on the shelf. What colour is...?

verbs, school things; prepositions: on, in, under, near

Ех. 5, р. 13

Ех. 1,2, pp. 12-13

Ех. 5,р.11

Ех. 3,4,0.11

p. 11, ex. 3,4

Portfolio Work: Describe a pencil case

5.

Я це можу робити!

How are you? Theboy/ girl can ...

verbs of movement

Ех. 1,2,4,5, р. 10-11

Ех. 3, р. 11

WB Ex.3, р.10

Ех. 3,4, pp. 12-13

p. 12, ex. 3, ex.4

6.

Ми — європейці!

Are you from England? Nice to meet you

Ukraine, England, France, Greece, Italy, Spain

Ех.1,р.14

Ех. 3,р.15

 

Ех. 2, p. 15

p. 14, ex. 1; p.15, ex. 2,3

7.

Звідки ти?

Where are you from? Can you spell your name?

Ukraine, England, France, Greece, Italy, Spain

Ех. 1, р. 16

Ех. 2,3, pp. 16-17

 

Ех. 1,5, pp. 16-17

p. 16, ex. 1

8.

Літній табір відпочинку

This is the room for boys. This is a cafe

this/that, here/there

Ех.1, р. 18

Ех. 1,2, pp. 18-19

Ех. 3,р.19

Ех.1-2, pp. 18-19

p. 18, ex. 1, p. 19, ex. 2

9.

Ігри та улюбле­ні заняття

Can you ...? Yes, lean. No, І can't. 1 like... Let's...

play games, spell the word, draw pictures

Ех.1,р. 20

Ех. 3,4, р. 21

 

Ех. 1,5, pp. 20-21

p. 20, ex. 1,,p.21.ex. 5

10.

Телефонна розмова

Is it you Mum? How is Kate? Do you like...? Yes, І do. No, І don't

the swimming-room, the room for girls, our party hall, our sport-ground, your house / flat, our classroom

Ех. 1, р. 22

Ех. 3,4,5, Р- 23     .

Ех. 2, р. 23

Ех. 1, p. 22

p. 22, ex. 1, p.23, ex.2

11.

Відпочинок дітей у таборі

І don't like playing games

watch a cartoon, play chess, paint, play music, team

Ех. 1,2, р.24

Ех. 4,5, р. 25

 

Ех. 3,4,5,р.25

p. 24, ex. 2, p. 25, ex. 3,4.

Portfolio Work: Draw what you like doing and

describe it in writing. Write

two or three sentences

12.

Улюблені заняття

What is your hobby?

riding bikes, reading books, playing football

Ех.1,р. 26

Ех. 2,5,6, р.23

Ех. 5, р. 27

Ех. 1,3,4, pp. 26-27

p. 26,ex.1,p.27,ex. 3

ТЕМА 2. «Я, моя сім’я і друзі. Людина»

13.

Моя родина

Уміти: запитувати про предме-ти, повідом-ля­ти про щось; виконува-ти, відда-вати вка-зівки (ко-манди), описувати когось, щось; запитувати про відчут-тя, самопо­чуття та відповіда-ти на за-питан­ня; робити пропози-цію та реагувати на неї

 

 

 

 

This is... І am ....Who is...

family tree, cousins

Ex.1, p. 30

Ex. 4, p. 31

 

Ex. 2,3, pp. 30-31

p. 31, ex. 3.

Portfolio Work: Draw your family tree

14.

Я та моя родина

Who іs it? Where is Bill?

village

Ex.1, p. 32

Ex.3, p. 33

Ex.4, p. 33

Ex. 1,2, p. 33

p. 32, ex. 1, p. 33, ex.2.

Portfolio Work: Draw your family tree

15.

Ми тут живемо

This is the bedroom

kitchen, bathroom, living-room, bedroom, new, house

Ex. T, p. 34

Ex.3, p. 35 

 

Ex. 1,2,3, pp. 34-35

p. 34, ex. 2; p. 35, ex. 3

16.

Моя родина

Where are you? Where is / are?

Prepositions: in, on, under

Ex. 1; p. 36

Ex. 2-4, pp. 36-37

 

Ex. 1,3, p. 36-37

p. 36, ex. 1;p.37, ex.3.

Portfolio Work: Draw your bedroom and furniture in it

17.

Моя кімната

Where is the sofa? Where is... in your room?

sofa, armchair, carpet, floor, next to, in front of, near, above

Ex.1, p. 38

Ex. 4,5, p. 39

Ex.1, p. 38

Ex. 2,3, p. 39

p. 39, ex. 3.

Portfolio Work: Draw the plan of your bedroom. Label the furniture

18.

Професії

Who is this? What is his/her job?

doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer

Ex. 1,2,5, pp. 40,42

Ex. 3,6, pp. 41,43

 

Ex. 1,2,4, pp. 40-41

p. 40, ex. 1;p. 41, ex. 4

19.

Моя родина

Do you like     Does she/he like...? Hike/don't like... He/ She likes/doesn't like...

Revise the words

Ex. 4, p. 45

Ex. 2,3, pp. 44-45

 

Ex. 1,4, pp. 44-45

p. 44, ex. 1; p. 45, ex.4

ТЕМА 3. «Школа. Відпочинок та дозвілля»

20.

Дні тижня та

навчальні

предмети

Реагувати на репліки вчителя та одноклас-ників; визначати час, про­міжки часу; просити, повторити інформа-цію; вислов-

лювати схвальну, несхвальну оцінку предме­там, діям, ситуаціям тощо; ви­словлювати прохання та

On Monday they have got...

Days of the week, school subjects

Ex.1, p. 48

Ex. 3,4, p. 49

 

Ex. 2, p. 48

p. 49, ex. 2. Portfolio Work: Draw your timetable

21.

Шкільні пред­мети. Мій улюблений предмет

What day is it today? When is Sport? It is on... What lesson do you like?

do sums

Ex.1, p. 50

Ex.3,4,5, pp. 50-51

 

Ex. 2,5, pp. 50-51

p. 51, ex. 5. Portfolio Work: Write your timetable

22.

Наші улюблені предмети

What lesson do you like? What is your favourite day?

Days of the week, school subjects

 

Ex. 2,3,4, pp. 52-53

 

Ex.1, p. 53

p. 52, ex. 1. Portfolio Work: Write about your favourite lesson

23.

Мій улюблений предмет

1 don't like... He doesn't like...

School subjects

Ex.1, p. 54

Ex.2,3,4,5, pp. 54-55

 

Ex.1, p. 55

p. 54, ex. 1

24.

Мій однокласник

I've got a letter

 

Ex.1, p. 56

Ex.3, p. 57

Ex. 4, p. 57

Ex. 1,2,3, pp. 56-57

p. 56, ex. 1,2. Portfolio Work: Write your e-mail to an e-pal

25.

Годинник

It's one o'clock

It's one o'clock. Wake up. Wash, dress, breakfast

Ex.1, p. 58

Ex. 4, p. 59

 

Ex. 2,3, pp. 58-59

p. 58, ex. 2,3. Make a demonstrative clock

26.

Розпорядок дня

реагувати на нього; уміти: описувати предмети людей, давати елемента-рну характе-рис­тику комусь, чомусь; визначати час, проміж­ки часу

What day is it today?

Have lunch, do one's homework, club, after, go to bed, help, must

Ex.1, p. 60

Ex. 2,4, pp. 60-61

 

Ex. 2,3,5, pp. 60-63

p. 60, ex. 1,3

27.

Як справи? Чим займаєшся?

When do you wake up? I wake up...

could, may, can, must

Ex.1, p. 64

Ex. 2, p. 64

Ex. 5, p. 65

Ex. 1,4, pp. 64-65

p. 65, ex. 4,5. Portfolio Work: Describe your routine day and write the time

28.

Протягом дня

I am late. May I come in? Could you give... Can I help...

 

Ex.1, p. 66

Ex. 2,3,4, pp.67

 

Ex.1, p. 66

p. 66, ex. 1

29.

Контроль письма.

 

 

 

 

 

 

 

 

30.

Контроль аудіювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

31.

Контроль читання.

 

 

 

 

 

 

 

 

32.

Контроль говоріння.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку