КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ “ENGLISH WITH SMILING SAM” 3 клас (автор О. Д. Карп’юк)
Укладено відповідно до «Типової освітньої програми полчаткової освіти для 1-4 класів (іншомовна освіта), розробленої під керівництвом О.Я Савченко (рішення Колегії Міністерства освіти і науки України від 21 лютого 2018р.) № 87
(За О.Д.Карпюк. Англійська мова.English with Smiling Sam.Підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти.-Тернопіль: «Видавництво Астон»,2020..(3 год.- на тиждень, 47 год.- на І семестр)
І семестр
№ |
Дата |
Примітка |
Підтема |
Змістові лінії |
Ключові компетентності |
Мовленнєвий зразок |
Лексика. Граматика |
Читання |
Аудіювання |
Говоріння |
Письмо |
Домашнє завдання |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Повторення.Радий знову бачити тебе! |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
|
|
Зустрілися знову! |
|
|
Stand up! Touch your …. |
Kiss, touch, speak, wink |
Ex.1 p.6 |
Ex.1 p.6 |
Ex.2 p.6 Ex.4 p.6 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
|
|
Я можу |
|
|
Can you ….? Yes, I can No, I can’t. |
Jump, fly, swim, run, play football, ride a bike, fish Get up at ….. |
Ex.1 p.7 |
Ex.1 p.7 |
Ex.2 p.7 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
|
|
Розповідь про себе та свою родину |
|
|
I like … I can … This is my … He is swimming |
|
Ex.2 p.9 |
Ex.1 p.8 |
Ex.3 p.9 |
Ex.4 p.9 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
|
|
Мій розпорядок дня/Повторення лексики. |
|
|
I get up at …. I make my bed |
Eat, read, skate, drink, make a bed, swing, get up, have a breakfast, talk, watch TV, go to school, wash face, talk on the phone, write, make faces, catch a bus, speak, sleep, put on clothes, brush teeth |
Ex.1 p.10 Ex.3 p.11 |
Ex.2 p.11 |
Ex.1 p.10 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: «Я. моя родина і друзі» |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
|
|
Знайомство |
Громадянсь ка відповідаль ність,
Здоровя і безпека |
|
What’s your name? How old are you? What’s your telephone number? |
She – Her He – His |
Ex.4-5 p.13 |
Ex.1 p.12 Ex.2 p.12
|
Ex.1 p.12 Ex.3 p.12 Ex.6 p.13 |
Скласти речення |
Ex.6 p.13- допиши речення |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 |
|
|
Знайомство з новим однокласником |
|
|
These are my friends What’s your name? How old are you? What’s your telephone number? |
She – Her He – His New classmate
|
Ex.3 p.15 |
Ex.1 p.14
|
Ex.2 p.14 (fly – leaf #1) Ex.4 p.15 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
|
|
Знайомство з новим однокласником |
He (She) lives in… His (Her) family is … His (Her) pet is … His (His) hobby is … He (She) likes .. His (Her) favourite …. |
New classmate Hobby Special Magic Favourite
|
|
Ex.1 p.16 |
Ex.3 p.16 (fly – leaf ) |
Ex.2 p.16 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
|
|
Рада знайомству. Hi! I’m Ann. |
There are my … This is my … |
Strict Reporter Late Lazy |
Ex.3 p.18 |
Ex.2 p.18 (fly – leaf ) |
Ex.1 p.17 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 |
|
|
Звідки ти? |
|
|
I’m from … He (she) is from …..
|
Hard-working, clever, lazy
|
|
|
Ex.2 p.19 |
Ex. 1 p.19 |
Підготу вати повідомлення |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
Наші друзі Складання речень |
|
|
Be good at .. https://www.youtube.com/watch?v=kg-wGNJqdXM
|
He (She) is good at .. Helpful Be good at ….
|
Ex.1 p.20 |
Ex.1 p.20 |
Ex.3 p.21 |
Ex.2 p.21 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11
|
|
|
Моя родина та друзі.Захоплення. |
|
|
This is my … He (She) is good at …. |
Good, nice, a bit lazy, funny, helpful, clever |
Cards for reading |
|
Ex.2 p.22 |
Ex.1 p.22 Ex.3 p.22 project |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12
|
|
|
Мій собака.Вживання прийменників |
|
|
This is my dog. It is….on, in, under …. It can …… |
In, on, under |
Ex.1 p.23 |
|
Ex.2 p.23 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Час цікавих історій |
|
|
|
|
|
Ex.1 p.24-25 |
Ex.1 p.25 |
|
Прочитати речення |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 |
|
|
Яка твоя улюблена іграшка? |
|
|
My book Steve’s book Ann’s book |
Basketball, sport, go out, comics
|
Ex.1 p.26 |
Ex.1 p.26 |
Ex.4 p.27 |
Ex.2 p.27 Ex.3 p.27 Ex.5 p.27 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
14
|
|
|
Іграшки моїх друзів |
|
|
Rosie’s ball or her ball Bob’s car or his car |
Ball, car, kite, bike, doll, robot, train, ghost, wolf, clock |
|
Ex.1 p.28 Ex.2 p.28 |
Ex.2 p.28 Ex.3 p.28 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
15
|
|
|
Повторення. Розмова над змістом текстів |
|
|
|
His (Her) favourite…. |
Ex.2 p.29 |
Ex.1 p.29 |
Ex.3 p.30 |
Ex34 p.30 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Я, моя родина і друзі»Тест
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17
|
|
|
Аналіз діагностуваль ної роботи.У твоє Портфоліо |
|
|
|
|
Cards for reading |
|
Ex.4 p.31 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: «Помешкання» |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 |
|
|
Познайомся з моєю родиною |
|
|
Who is this? Who is that boy (girl)? Who lives in …..? |
Sweethearts, cousin, daughter, uncle, husband, aunt, son |
Ex.3 p.32 |
Ex.1 p.32 |
Ex.2 p.32 |
Виписати нові слова |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19
|
|
|
Родинне дерево.Складання речень про свою родину |
|
|
Who is Tim’s brother?
|
uncle, husband, aunt, son, wife |
Ex.2 p.33 |
Ex.1 p.33 (fly – leaf) |
Ex.3 p.33 |
|
Намалювати родинне дерево |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 |
|
|
Де ти живеш? Читання та інсценування діалогів |
|
|
Where is Bill? Where are they? |
.. at the camp …at home … in the village |
Cards for reading |
Ex.1 p.34 Ex.3 p.35 |
Ex.1 p.34 Ex.2 p.34 Ex.4 p.35 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
21
|
|
|
Мій дім.Опрацювання лексики з теми |
|
|
This is a … There are….. |
Kitchen, bathroom, living room, bedroom, new, house, screen |
Ex.2 p.36 |
Ex.1 p.36 |
|
|
Вивчити нові слова |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Мій дім.Складання речень із прийменниками місця. |
|
|
This is … That is …. |
On the left, on the right, in, on, under |
Cards for reading |
Ex.1 p.37 |
Ex.1 p.37 Ex.2 p.37 |
Написати слова |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22
|
|
|
У пошуках Тоббі.Розігрування діалога |
|
|
Where is the ….? Is it on, under, in ….? Yes, it is. No, it isn’t. |
On the left, on the right, in, on, under |
Cards for reading |
Ex.1 p.38 |
Ex.1 p.38 Ex.2 p.38 Ex.3 p.38 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 |
|
|
Дім у селі |
|
|
Look at the plan. Where is / are the …? |
Kitchen, bathroom, living room, hall, bedroom |
|
Ex.1 p.39 (fly – leaf) |
|
|
Намалювати план свого будинку |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
24
|
|
|
Мій дім.Умеблювання |
|
|
Where is the ….?
|
Sofa, armchair, carpet, floor, armchair, bathroom, Next, in front of, near, above |
Ex.2 p.40 |
Ex.1 p.40 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
25 |
|
|
Моя кімната. |
|
|
Where is the ….?
|
Above, in front of, next to, under, on, near |
Ex.1 p.41 |
|
Ex.2 p.41 Ex.3 p.41 |
Впр 1 с 41 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
26
|
|
|
Професія моїх батьків.Вивчення нової лексики |
|
|
Who is this? This is my father. What’s his job? |
Doctor, singer, secretary, driver, dancer, waiter, businessman, farmer, seller Man-men, woman-women |
Ex.3 p.42 |
Ex.1 p.42 |
Ex.1 p.42 Ex.4 p.43 |
|
Вивчити нові слова |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
27 |
|
|
Місце роботи моїх батьків.Відпрацювання правил читання |
|
|
Where is he (she)? |
In an office, at school, on a farm, in a hospital |
|
Ex.2 p.44 |
Ex.1 p.44 Ex.3 p.44
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
28
|
|
|
Час історій.Читання тексту |
|
|
|
Just right, hard, soft, high, low |
Ex.4 p.46 |
Ex.1 p.45 Ex.2 p.45 |
|
Ex.3 p.46 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 |
|
|
Ляльковий будиночок.Пов торення |
|
|
Where is it? Where can your doll…? |
Above, in front of, next to, under, on, near |
Ex.6 p.48 |
Ex.1 p.47 (fly – leaf) |
Ex.2 p.47 Ex.3 p.47 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
30 |
|
|
Тематична діагностуваль на робота з теми «Помешкан ня» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
31 |
|
|
Аналіз діагностуваль ної роботи.Робота з портфоліо |
|
|
What’s your father’s job? He is a … |
Family Tree |
Ex.1 p.49 |
|
Ex.5 p.48 Ex.5 p.48 Ex.1 p.49
|
Ex.7 p.48 |
Намалювати сімейне дерево |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: «Школа» |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
32
|
|
|
Розклад уроків.Фонетине опрацювання лексики |
|
|
I’ve got …. |
Timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music, Days of the week |
Ex.3 p.50 |
Ex.1 p.50 |
Ex.2 p.50 |
|
Вивчити нові слова |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
33
|
|
|
Мій розклад уроків |
|
|
On Monday I have got …. |
Timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music, Days of the week |
Ex.4 p.51 |
Ex.4 p.51 |
Ex.6 p.51 |
Ex.5 p.51 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
34
|
|
|
Розклад уроків.Розігрування діалогів |
|
|
What day is it today? What lesson do you like? What is Bill’s favourite lesson?
|
Timetable, Maths, English, Sport, Reading, Art, Music, Days of the week |
Cards for reading |
Ex.1 p.52 Ex.2 p.52 (fly – leaf) |
Ex.3 p.52 Ex.4 p.52 Ex.5 p.52 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
35
|
|
|
На уроках .Розвиток навичок аудіювання |
|
|
When is Sport? Is it on Tuesday and Friday? When is…? It is on … |
Maths, English, Sport, Reading, Art, Music, Days of the week |
Cards for reading |
Ex.2 p.53 |
Ex.1 p.53 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
36
|
|
|
Улюблені уроки Віки |
|
|
Which day does Vicky like? What is her favourite lesson? |
His favourite lessons |
Ex.1 p.54 |
Ex.4 p.55 |
Ex.2 p.54 Ex.3 p.54 |
Ex.4 p.55 |
Складання речень за зразком |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
37 |
|
|
Улюблені уроки мого друга (подруги) |
|
|
He doesn’t like …… I don’t like painting. |
I don’t ….. He (she) doesn’t … |
Ex.4 p.57 |
Ex.1 p.56 |
Ex.2 p.56 Ex.3 p.56
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
38
|
|
|
Лист від друга |
|
|
He (she) doesn’t … His (her) favourite days are … |
Maths, English, Sport, Reading, Art, Music, Days of the week |
Ex.3 p.58 |
Ex.3 p.58 |
Ex.1 p.58 Ex.2 p.58 |
Ex.4 p.59
|
Ex.5 p.59 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
39
|
|
|
Час. Годинник. |
|
|
It’s 9 o’clock. It’s half past 10. It’s ten to 11. It’s quarter past 12. It’s 2 o’clock. When does he (she) wake up? |
Half, past, quarter. Wake up, wash, dress, breakfast |
Ex.2 p.60 |
Ex.51p.60 |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
40
|
|
|
Розпорядок дня.Опис малюнків |
|
|
What time is it? |
Have lunch, do one’s homework, after, go to bed, help, must |
Ex.3 p.62 |
Ex.1 p.62 |
Ex.2 p.62 Ex.4 p.63 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
41
|
|
|
Мій розпорядок дня |
|
|
What time do you ….? Could you …? May I ….? Can you …..? She must do … |
Have lunch, do one’s homework, go to bed, help, go to school, wash your face Could, may, can, must |
Ex.4 p.65 |
Ex.1 p.64 |
Ex.2 p.64 Ex.5 p.65 |
Ex.3 p.64 |
Скласти речення про свій розпорядок дня |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
42
|
|
|
Розпорядок дня Боба |
|
|
Could you …? May I ….? Can you …..? |
Could, may, can, must |
|
Ex.1 p.66 |
Ex.2 p.66 Ex.1 p.67 Ex.2-3 p.67 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
43
|
|
|
Час історій.Робота надзмістом тексту |
|
|
|
|
Cards for reading |
Ex.1 p.68 |
Ex.2 p.69 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
44
|
|
|
Розпорядок дня.Годинник. Мій улюблений предмет.Повторення |
|
|
|
Ex.1 p.70 |
|
|
Ex.2 p.70 Ex.3 p.70 |
Ex.4 p.71 Ex.5 p.71 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 |
|
|
Тематична діагностувальна робота з теми «Школа» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
46
|
|
|
Аналіз діагностуваль ної роботи.Складання розкладу уроків. |
|
|
|
|
Ex.1 p.73 |
|
Ex.6 p.71 Ex.10 p.72 |
Ex.7 p.72 Ex.8 p.72 Ex.2-3 p.72 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
47 |
|
|
Повторення вивченого матеріалу. Привіт канікули |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Погоджено
заступник завідувача філії
з НВР__________О.В.Легкобит
«________»_________________2021р