Календарно-тематичне планування уроків біології 8 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з біології для учнів 8-х класів на 2023-2024 навчальний рік. Розроблено відповідно програми МОН (рівень стандарту)
Перегляд файлу

                                                          Календарно-тематичне планування уроків біології у 8 класі

(Всього 70 год, з них – 4 год резервні)

п/п

теми

Зміст  уроку

Дата пров

 

Коре

Кц.

 

Кільк.

Год.

Примітка

ВСТУП – 4 год

1

1

Первинний інструктаж.

Організм людини як біологічна система

Демонстрування муляжів органів,мікропрепаратів тканин людини.

04.09

04.09

1

 

2

2

Різноманітність клітин організму людини. Тканини.

Лабораторне дослідження.«Ознайомлення з препаратами тканин людини»

05.09

05.09

1

 

3

3

Діагностична контрольна робота Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи

11.09

11.09

1

 

4

4

Значення знань про людину для збереження  її здоров’я

12.09

12.09

1

 

ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 3 год

5

1

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування.

 Дослідницький практикум. «Самоспостереження  за співвідношенням ваги  і росту тіла »

 

18.09

18.09

1

 

6

2

Харчування і обмін речовин.Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів

19.09

19.09

1

 

7

3

Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я.

Проект

«Збалансоване харчування»

25.09

25.09

1

 

ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ – 5 год +1 год. р.ч.

8

1

Будова та функції травної системи.

Демонстрування муляжів органів травлення.

26.09

26.09

1

 

9

2

Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку.

Демонстрування моделей зубів.

Лабораторне дослідження.«Зовнішня  будова зубів (за муляжами, моделями)».

02.10

02.10

 

1

 

 

10

3

Процеси травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі, https://www.youtube.com/watch?v=GzBbBfrx4mQ

03.10

03.10

1

 

11

4

Регуляція процесів травлення в організмі людини

09.10

09.10

1

 

12

5

Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи

10.10

10.10

1

 

13

6

Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин і травлення»                       16.10              16.10

Дослідницький практикум.        Тематична

«Дія ферментів слини на крохмаль»

1

ТЕМА 3. ДИХАННЯ – 4 год

14

1

Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції . Демонстрування муляжів легень,моделі гортані.

 

17.10

17.10

1

 

 

15

2

Процеси газообміну в легенях і тканинах. Демонстрування досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається .

 

30.10

30.10

1

 

16

3

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

Демонстрування моделі, що пояснює вдих і видих.

31.10

31.10

1

 

17

4

Хвороби органів дихання і їхня профілактика

06.11

06.11

1

 

ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 7 год.+1год. р.ч.

18

1

Поняття про внутрішнє рідке середовище організму.Кров і лімфа.

 

07.11

07.11

1

 

19

2

Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові

13.11

13.11

1

 

20

3

Система кровообігу.Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові .

Лабораторна робота.

«Мікроскопічна будова крові людини»

14.11

 

14.11

 

1

 

21

4

Серце: його будова і функції

20.11

20.11

1

 

22

5

Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція.

Лабораторне дослідження. «Вимірювання частоти серцевих скорочень».

 

21.11

21.11

1

 

23

6

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск.

Демонстрування муляжів серця,кровоносних судин; вимірювання артеріального тиску

27.11

27.11

1

 

24

7

Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та профілактика

28.11

28.11

1

 

25

8

Узагальнення і систематизація знань з тем: «Дихання і транспорт       04.12

речовин».                                                                                                                               04.12

Дослідницький практикум. «Самоспостереження за частотою

серцевих скорочень упродовж доби, тижня»   Тематична

1

ТЕМА 5. ПРОЦЕСИ ВИДІЛЕННЯ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ – 4 год

26

1

Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини.

Демонстрування моделей  будови шкіри,нирки.

05.12

05.12

1

 

27

2

Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика

11.12

11.12

1

 

28

3

Будова шкіри та її функції. Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактикаїх

Проект

«Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою»

12.12

12.12

1

 

29

4

Контрольна робота з тем: «Дихання,транспорт речовин,виділення»

18.12

18.12

1

 

ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ – 6 год

30

1

Значення опорно-рухової системи.

Демонстрування скелета людини та ссавців.

Лабораторне дослідження.«Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової  та м’язової тканин»

19.12

19.12

1

 

31

2

Кістки і хрящі.Типи кісток скелета людини та особливості  їхнього сполучення.

Демонстрування кісток різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток.

 

 

1

 

32

3

Будова і функції скелетних м’язів

 

 

1

 

33

4

Робота м’язів і причини їхньої втоми.

Лабораторне дослідження.

«Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні» і «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми»

 

 

1

 

34

5

Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи.Захворювання опорно-рухової системи. Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу

 

 

1

 

35

6

Узагальнюючий урок з тем : «Виділення і опора»

Проект (за вибором)

«Гіподинамія – ворог сучасної людини»,

«Рухова активність – основа фізичного здоров’я» Тематична

1

 

ТЕМА 7. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА –7 год

36

1

Нейрони.

 

 

1

 

 

37

 

2

 

Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система

 

 

1

 

38

3

Будова та функції спинного мозку людини.

Лабораторне дослідження.

«Вивчення будови спинного та головного  мозку людини (за муляжами та  моделями)»

 

 

1

 

39

4

Головний мозок людини .

 

 

1

 

40

5

Соматична та вегетативна нервова система

 

 

1

 

41

6

Профілактика захворювань нервової системи

 

 

1

 

42

7

Контроль навчальних досягнень  учнів з теми «Зв’язок організму

людини із зовнішнім середовищем. Нервова система»

1

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ – 7 год

43

1

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів

 

 

1

 

44

2

Зорова сенсорна система. Око.

Лабораторнедослідження. «Виявлення сліпої плями на сітківці»

 

 

 

1

 

45

3

Особливості функціонування ока людини.

Лабораторнедослідження. «Визначення акомодації ока»

 

 

1

 

46

4

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.

Лабораторне дослідження.

«Вимірювання порога слухової чутливості»

 

 

 

1

 

47

5

Сенсорні системи  рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницькийпрактикум. «Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри»

 

 

1

 

48

6

Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів

 

 

1

 

49

7

Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Зв’язок організму

людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» Тематична

1

 

ТЕМА 9. Вища нервова діяльність –7 год

50

1

Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини.

Лабораторне дослідження.

«Визначення реакції зіниць на світло»

 

 

1

 

51

2

Умовні  та безумовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини

 

 

1

 

52

3

Інстинкти .Поняття про сигнальні системи.

 

 

1

 

53

4

Мова, мислення, свідомість .Навчання та пам’ять.

Лабораторнедослідження. «Дослідження різних видів пам’яті»

 

 

 

1

 

54

5

Біологічні  основи  психофізіологічної  індивідуальності  людини.

Дослідницький практикум. «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту»

 

 

1

 

55

6

Біоритми людини. Сон і неспання

 

 

1

 

56

7

Контроль навчальних досягнень учнів з теми

 «Вища нервова діяльність»

1

 

ТЕМА 10. Регуляція функцій організму людини – 7год

57

1

Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини

 

 

1

 

58

2

Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності.

 

 

1

 

59

3

Ендокринна система людини .Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи

 

 

1

 

60

4

Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація

 

 

1

 

61

5

Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика

 

 

1

 

62

6

Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють

 

 

1

 

63

7

Контрольна робота з тем: «Сенсорні системи,вища нервова

Діяльність та регуляція функцій організму»  Тематична

1

 

 

ТЕМА 11. Розмноження та розвиток людини – 4 год+2 год.р.ч.

64

1

Будова та функції репродуктивної системи людини

 

 

1

 

65

2

Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення. Вагітність

 

 

1

 

66

3

Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

 

 

1

 

67

4

Постембріональний розвиток людини

 

 

1

 

68

5

Репродуктивне здоров*я.Порушення роботи репродуктивної системи.

 

 

1

 

69

6

Узагальнюючий урок з курсу біології 8 класу.

1

70

1

Узагальнення .

Цілісність організму людини.Взаємодія регуляторних

Систем організму. Тематична

1

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
4 лютого
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку