Календарно-тематичне планування уроків біології у 8 класі
(Всього 70 год, з них – 4 год резервні)
№ п/п |
№ теми |
Зміст уроку |
Дата пров
8А |
Коре Кц.
8Б |
Кільк. Год. |
Примітка |
|||||||||||||
ВСТУП – 4 год |
|||||||||||||||||||
1 |
1 |
Первинний інструктаж. Організм людини як біологічна система Демонстрування муляжів органів,мікропрепаратів тканин людини. |
04.09 |
04.09 |
1 |
|
|||||||||||||
2 |
2 |
Різноманітність клітин організму людини. Тканини. Лабораторне дослідження.«Ознайомлення з препаратами тканин людини» |
05.09 |
05.09 |
1 |
|
|||||||||||||
3 |
3 |
Діагностична контрольна робота Органи. Фізіологічні системи. Регуляторні системи |
11.09 |
11.09 |
1 |
|
|||||||||||||
4 |
4 |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
12.09 |
12.09 |
1 |
|
|||||||||||||
ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 3 год |
|||||||||||||||||||
5 |
1 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основа його нормального функціонування. Дослідницький практикум. «Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла »
|
18.09 |
18.09 |
1 |
|
|||||||||||||
6 |
2 |
Харчування і обмін речовин.Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів |
19.09 |
19.09 |
1 |
|
|||||||||||||
7 |
3 |
Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я. Проект «Збалансоване харчування» |
25.09 |
25.09 |
1 |
|
|||||||||||||
ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ – 5 год +1 год. р.ч. |
|||||||||||||||||||
8 |
1 |
Будова та функції травної системи. Демонстрування муляжів органів травлення. |
26.09 |
26.09 |
1 |
|
|||||||||||||
9 |
2 |
Процеси травлення в ротовій порожнині та шлунку. Демонстрування моделей зубів. Лабораторне дослідження.«Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями)». |
02.10 |
02.10
|
1 |
|
|
||||||||||||
10 |
3 |
Процеси травлення в кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі, https://www.youtube.com/watch?v=GzBbBfrx4mQ |
03.10 |
03.10 |
1 |
|
|||||||||||||
11 |
4 |
Регуляція процесів травлення в організмі людини |
09.10 |
09.10 |
1 |
|
|||||||||||||
12 |
5 |
Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи |
10.10 |
10.10 |
1 |
|
|||||||||||||
13 |
6 |
Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин і травлення» 16.10 16.10 Дослідницький практикум. Тематична «Дія ферментів слини на крохмаль» |
1 |
||||||||||||||||
ТЕМА 3. ДИХАННЯ – 4 год |
|||||||||||||||||||
14 |
1 |
Значення дихання для існування організму. Система органів дихання, її будова і функції . Демонстрування муляжів легень,моделі гортані.
|
17.10 |
17.10 |
1 |
|
|
||||||||||||
15 |
2 |
Процеси газообміну в легенях і тканинах. Демонстрування досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається .
|
30.10 |
30.10 |
1 |
|
|||||||||||||
16 |
3 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Демонстрування моделі, що пояснює вдих і видих. |
31.10 |
31.10 |
1 |
|
|||||||||||||
17 |
4 |
Хвороби органів дихання і їхня профілактика |
06.11 |
06.11 |
1 |
|
|||||||||||||
ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 7 год.+1год. р.ч. |
|||||||||||||||||||
18 |
1 |
Поняття про внутрішнє рідке середовище організму.Кров і лімфа.
|
07.11 |
07.11 |
1 |
|
|||||||||||||
19 |
2 |
Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові |
13.11 |
13.11 |
1 |
|
|||||||||||||
20 |
3 |
Система кровообігу.Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові . Лабораторна робота. «Мікроскопічна будова крові людини» |
14.11
|
14.11
|
1 |
|
|||||||||||||
21 |
4 |
Серце: його будова і функції |
20.11 |
20.11 |
1 |
|
|||||||||||||
22 |
5 |
Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція. Лабораторне дослідження. «Вимірювання частоти серцевих скорочень».
|
21.11 |
21.11 |
1 |
|
|||||||||||||
23 |
6 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск. Демонстрування муляжів серця,кровоносних судин; вимірювання артеріального тиску |
27.11 |
27.11 |
1 |
|
|||||||||||||
24 |
7 |
Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та профілактика |
28.11 |
28.11 |
1 |
|
|||||||||||||
25 |
8 |
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Дихання і транспорт 04.12 речовин». 04.12 Дослідницький практикум. «Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня» Тематична |
1 |
||||||||||||||||
ТЕМА 5. ПРОЦЕСИ ВИДІЛЕННЯ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ – 4 год |
|||||||||||||||||||
26 |
1 |
Виділення кінцевих продуктів метаболізму – важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини. Демонстрування моделей будови шкіри,нирки. |
05.12 |
05.12 |
1 |
|
|||||||||||||
27 |
2 |
Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика |
11.12 |
11.12 |
1 |
|
|||||||||||||
28 |
3 |
Будова шкіри та її функції. Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактикаїх Проект «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою» |
12.12 |
12.12 |
1 |
|
|||||||||||||
29 |
4 |
Контрольна робота з тем: «Дихання,транспорт речовин,виділення» |
18.12 |
18.12 |
1 |
|
|||||||||||||
ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ – 6 год |
|||||||||||||||||||
30 |
1 |
Значення опорно-рухової системи. Демонстрування скелета людини та ссавців. Лабораторне дослідження.«Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин» |
19.12 |
19.12 |
1 |
|
|||||||||||||
31 |
2 |
Кістки і хрящі.Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення. Демонстрування кісток різних за формою; хребців; декальцинованої та випаленої кісток. |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
32 |
3 |
Будова і функції скелетних м’язів |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
33 |
4 |
Робота м’язів і причини їхньої втоми. Лабораторне дослідження. «Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні» і «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
34 |
5 |
Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи.Захворювання опорно-рухової системи. Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
35 |
6 |
Узагальнюючий урок з тем : «Виділення і опора» Проект (за вибором) «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність – основа фізичного здоров’я» Тематична |
1 |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
ТЕМА 7. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА –7 год |
|||||||||||||||||||
36 |
1 |
Нейрони. |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
37 |
2 |
Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
38 |
3 |
Будова та функції спинного мозку людини. Лабораторне дослідження. «Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами та моделями)» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
39 |
4 |
Головний мозок людини . |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
40 |
5 |
Соматична та вегетативна нервова система |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
41 |
6 |
Профілактика захворювань нервової системи |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
42 |
7 |
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система» |
1 |
|
|||||||||||||||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ – 7 год |
|||||||||||||||||||
43 |
1 |
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
44 |
2 |
Зорова сенсорна система. Око. Лабораторнедослідження. «Виявлення сліпої плями на сітківці» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
45 |
3 |
Особливості функціонування ока людини. Лабораторнедослідження. «Визначення акомодації ока» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
46 |
4 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху. Лабораторне дослідження. «Вимірювання порога слухової чутливості»
|
|
|
1 |
|
|||||||||||||
47 |
5 |
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницькийпрактикум. «Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
48 |
6 |
Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
49 |
7 |
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» Тематична |
1 |
|
|||||||||||||||
ТЕМА 9. Вища нервова діяльність –7 год |
|||||||||||||||||||
50 |
1 |
Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини. Лабораторне дослідження. «Визначення реакції зіниць на світло» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
51 |
2 |
Умовні та безумовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
52 |
3 |
Інстинкти .Поняття про сигнальні системи. |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
53 |
4 |
Мова, мислення, свідомість .Навчання та пам’ять. Лабораторнедослідження. «Дослідження різних видів пам’яті»
|
|
|
1 |
|
|||||||||||||
54 |
5 |
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. Дослідницький практикум. «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту» |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
55 |
6 |
Біоритми людини. Сон і неспання |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
56 |
7 |
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Вища нервова діяльність» |
1 |
|
|||||||||||||||
ТЕМА 10. Регуляція функцій організму людини – 7год |
|||||||||||||||||||
57 |
1 |
Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
58 |
2 |
Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
59 |
3 |
Ендокринна система людини .Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
60 |
4 |
Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
61 |
5 |
Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
62 |
6 |
Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
63 |
7 |
Контрольна робота з тем: «Сенсорні системи,вища нервова Діяльність та регуляція функцій організму» Тематична |
1 |
|
|||||||||||||||
ТЕМА 11. Розмноження та розвиток людини – 4 год+2 год.р.ч. |
|||||||||||||||||||
64 |
1 |
Будова та функції репродуктивної системи людини |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
65 |
2 |
Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення. Вагітність |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
66 |
3 |
Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
67 |
4 |
Постембріональний розвиток людини |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
68 |
5 |
Репродуктивне здоров*я.Порушення роботи репродуктивної системи. |
|
|
1 |
|
|||||||||||||
69 |
6 |
Узагальнюючий урок з курсу біології 8 класу. |
1 |
||||||||||||||||
70 |
1 |
Узагальнення . Цілісність організму людини.Взаємодія регуляторних Систем організму. Тематична |
1 |
||||||||||||||||
1