Тема уроку (зміст) Лабораторні дослідження Практичні роботи Дослідницькі практикуми Міні - проекти |
|||||
І СЕМЕСТР |
|||||
Вступ (4 год.) |
|||||
|
|
|
|
Первинний інструктаж з БЖ. Біологія-наука про життя. Основні властивості живого |
§1 |
|
|
|
|
Різноманітність життя. Поняття про віруси |
§2 Демонстрування об’єктів, зображень живої природи, вірусів |
|
|
|
|
Науки, що вивчають життя |
§3 біодиктант |
|
|
|
|
Методи біологічних досліджень організмів |
§4 |
ТЕМА 1. Клітина (8 год.) |
|||||
|
|
|
|
Клітина-одиниця живого.Історія вивчення клітини |
§5 ст. 18 |
|
|
|
|
Збільшувальні прилади. П.Р. 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним |
§6 ст. 21 (таблиця) біодиктант ст.39 §1-5 |
ТЕМАТИЧНА 1 |
|||||
|
|
|
|
Загальний план будови клітини |
§7 Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій |
|
|
|
|
Спільні ознаки рослинної і тваринної клітини. Л.Д. Будова клітини(листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо) |
§8 тест Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій |
|
|
|
|
Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітини. П.Р. 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа |
§9 таблиця біодиктант діаграма Вена Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій ст.41 |
|
|
|
|
Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітини |
§9 ст. 33 таблиця Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій |
|
|
|
|
Поділ клітин |
§10 |
|
|
|
|
Основні положення клітинної теорії Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Вступ» «Клітина» |
консп.
§1-10 |
ТЕМАТИЧНА 2 |
|||||
ТЕМА 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (10 год.) |
|||||
|
|
|
|
Бактерії-найменші одноклітинні організми. Міні-проект. Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри |
§11 ст. 51 Демонстрування колекцій зображень |
|
|
|
|
Шкідливі бактерії |
§12 ст. 55 Демонстрування колекцій зображень біодиктант |
|
|
|
|
Корисні бактерії |
§13 тест знайти д/і |
|
|
|
|
Різноманітність та значення бактерій у природі |
§14 Демонстрування колекцій зображень |
|
|
|
|
Одноклітинні еукаріоти |
§15 Демонстрування колекцій зображень біодиктант |
|
|
|
|
Одноклітинні твариноподібні організми Л. Д. Спостереження інфузорій |
§16 ст.72 (таблиця) |
|
|
|
|
Одноклітинні водорості. Міні-проект. Живі фільтри |
§17 ст. 79 (таблиця) біодиктант |
|
|
|
|
Губка-багатоклітинний організм |
§18 знайти д/і таблиця |
|
|
|
|
Багатоклітинні водорості |
§19 ст. 84 (таблиця) тест |
|
|
|
|
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності» |
§11-19 |
ТЕМАТИЧНА 3 |
|||||
ТЕМА 3. Рослини (24 год.) |
|||||
|
|
|
|
Будова молодої рослини |
§20 Демонстрування колекцій зображень |
|
|
|
|
Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини |
§21 Демонстрування дослідів, що підтверджують фотосинтез |
|
|
|
|
Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини. Д.П. Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
§21 біодиктант звіт Демонстрування дослідів, що підтверджують вплив мінеральних речовин на розвиток рослин |
|
|
|
|
Тканини рослин |
§22 таблиця |
|
|
|
|
Тканини рослин |
§23 тест |
|
|
|
|
Корінь: будова та основні функції. Л. Д. Будова кореня |
§24, ст. 107 (таблиця) тест Демонстрування дослідів, що підтверджують поглинання коренем води |
|
|
|
|
Кореневі системи. Видозміни кореня Д.П. Транспорт речовин по рослині |
§25, ст.112(таблиця) звіт |
|
|
|
|
Контрольна робота І (за завданням адміністрації) |
§1-20 |
|
|
|
|
Пагін: будова та основні функції. Л. Д. Будова пагона. Будова бруньки |
§26, ст.116 біодиктант
|
|
|
|
|
Стебло-осьова частина пагона. Д.П.Спостереження за розвитком пагона з бруньки |
§27, ст. 122 (таблиця) звіт Демонстрування зображень внутрішньої будови стебла |
|
|
|
|
Листок – бічний орган пагона. Міні-проект. Листопад |
§28, ст. 127 (таблиця) тест Демонстрування дослідів, що підтверджують випаровування води |
|
|
|
|
Внутрішня будова листка |
§29, ст.132 Демонстрування зображень внутрішньої будови листка |
ТЕМАТИЧНА 4 |
|||||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
|
|
|
|
Видозміни пагона та його частин |
§30, ст.137 П.§1 біодиктант знайти д/і таблиця |
|
|
|
|
Л. Д. Будова цибулини. |
§20-30 П.§2 |
|
|
|
|
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Рослини» 1 |
П.§3 |
|
|
|
|
Розмноження рослин. |
консп. П.§4 діаграмма Вена |
|
|
|
|
Вегетативне розмноження рослин. Д.П. Вегетативне розмноження рослин |
§31 звіт П.§5 тест знайти д/і |
|
|
|
|
Квітка – орган статевого розмноження. Л. Д. Будова квітки. Міні-проект. Квіти і комахи |
§32, ст.147-148 П.§6 таблиця біодиктант |
|
|
|
|
Запилення. Запліднення. |
§33, ст.152 П.§7 таблиця |
|
|
|
|
Суцвіття. |
§34, ст.156 П. §8 біодиктант |
|
|
|
|
Насінина. Л. Д. Будова насінини. Д.П. Дослідження умов проростання насінин. |
§35 звіт П.§12 біодиктант знайти д/і |
|
|
|
|
Плід. Л. Д. Будова плода |
§36 П.§13 знайти д/і |
|
|
|
|
Рухи рослин. Міні-проект. Рослини мандрівники |
§37 §20-37 П.§14 біодиктант |
|
|
|
|
Контроль навчальних досягнень учнів з теми «Рослини» 2 |
П.§15 |
ТЕМАТИЧНА 6 |
|||||
ТЕМА 4. Різноманітність рослин (12 год.) |
|||||
|
|
|
|
Поняття про класифікацію рослин. Захист міні-проекту. |
§44, консп. §38 П.§16 знайти д/і біодиктант |
|
|
|
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). Л. Д. Будова зелених нитчастих водоростей. |
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень |
|
|
|
|
Мохи. Л. Д. Будова моху. Міні-проект. Викопні рослини. Як утворилося кам’яне вугілля, торф. |
§39,ст.176-177 П.§17 біодиктант знайти д/і Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень |
|
|
|
|
Хвощі, плауни. |
§40, ст.181 таблиця П. §18 знайти д/і Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень |
|
|
|
|
Папороті. Л. Д. Будова папоротей |
§41, ст.185 П.§19 біодиктант, таблиця Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень |
|
|
|
|
Голонасінні. Л. Д. Будова пагонів і шишок хвойних рослин. Міні-проект. Рослини хижаки. |
§42 П.§20 тест Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень |
|
|
|
|
Покритонасінні (Квіткові). |
§43, ст.193 П.§21 діаграма Вена таблиця |
|
|
|
|
П.Р. 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин |
§39-43 П.§22 тест |
|
|
|
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин |
§45, ст.202-203 П.§23 Демонстрування представників різних груп рослин |
ТЕМАТИЧНА 7 |
|||||
|
|
|
|
Рослинні угруповання |
§46 П.§24 біодиктант таблиця |
|
|
|
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля |
консп. П.§25 Демонстрування представників рослинних угруповань знайти д/і тест |
|
|
|
|
П.Р 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах |
П.§26 |
ТЕМАТИЧНА 8 |
|||||
ТЕМА 5. Гриби (11 год.) |
|||||
|
|
|
|
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів |
§47, ст.218 П.§27 таблиця діаграма Вена знайти д/і Демонстрування живих об’єктів, муляжів грибів. |
|
|
|
|
Особливості будови грибів |
§48 П.§28 біодиктант знайти д/і |
|
|
|
|
Розмноження та поширення грибів |
§47-48 П.§29 біодиктант |
|
|
|
|
Групи грибів. Макроскопічні гриби. |
§49, ст.225 П.§30 Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів. |
|
|
|
|
Л. Д. Будова шапинкових грибів. Міні-проект. Гриби у біосфері та житті людини |
П.§31 Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото |
|
|
|
|
Гриби їстівні, неїстівні, отруйні |
§50,51 П.§32 скласти таблицю знайти д/і Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів. |
|
|
|
|
П.Р 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості |
ст.249-250 П.§33 тест Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів |
|
|
|
|
Групи грибів. Мікроскопічні гриби |
§52,53 П.§34 тест знайти д/і таблиця Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів |
|
|
|
|
Лишайники |
§54 §27-54 П.§35 знайти д/і Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів |
|
|
|
|
Контрольна робота ІІ |
|
Узагальнення (2 год.) |
|||||
|
|
|
|
Будова та життєдіяльність організмів Віртуальна екскурсія. Різноманітність рослин свого краю. Рослинні угрупування. |
|
|
|
|
|
Екскурсія. Рослини шкільного подвір’я |
|
ТЕМАТИЧНА 9 |