Календарно – тематичне планування уроків біології для 6-го класу

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків біології для 6-го класу складено відповідно до чинної навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804), до підручника Костіков І.Ю.
Перегляд файлу

№ п/п

Скоригований

Дата

Скоригована

Тема уроку (зміст)

Лабораторні дослідження

Практичні роботи

Дослідницькі практикуми

Міні - проекти

Примітка

І СЕМЕСТР

Вступ (4 год.)

 

 

 

 

Первинний інструктаж з БЖ. Біологія-наука про життя. Основні властивості живого

§1

 

 

 

 

Різноманітність життя. Поняття про віруси

§2  Демонстрування об’єктів, зображень живої природи, вірусів

 

 

 

 

Науки, що вивчають життя

§3 біодиктант

 

 

 

 

Методи біологічних досліджень організмів

§4

ТЕМА 1. Клітина (8 год.)

 

 

 

 

Клітина-одиниця живого.Історія вивчення клітини

§5  ст. 18

 

 

 

 

Збільшувальні прилади. П.Р. 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним

§6  ст. 21 (таблиця)

біодиктант ст.39   §1-5

ТЕМАТИЧНА 1

 

 

 

 

Загальний план будови клітини

§7  Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій

 

 

 

 

Спільні ознаки рослинної і тваринної клітини. Л.Д. Будова клітини(листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо)

§8  тест   Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій

 

 

 

 

Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітини.  П.Р. 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа

§9 таблиця    біодиктант

діаграма Вена

Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій   ст.41

 

 

 

 

Відмінні риси будови рослинної і тваринної клітини

§9  ст. 33  таблиця Демонстрування зображень клітин рослин,тварин, бактерій

 

 

 

 

Поділ клітин

§10   

 

 

 

 

Основні положення клітинної теорії  Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Вступ» «Клітина»

консп.

 

§1-10

ТЕМАТИЧНА 2

ТЕМА 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (10 год.)

 

 

 

 

Бактерії-найменші одноклітинні організми.

Міні-проект. Чому скисає молоко?

Корисний йогурт. Живі фільтри

§11   ст. 51   Демонстрування колекцій зображень

 

 

 

 

Шкідливі бактерії

§12 ст. 55  Демонстрування колекцій зображень  біодиктант

 

 

 

 

Корисні бактерії

§13  тест  знайти д/і

 

 

 

 

Різноманітність та значення бактерій у природі

§14  Демонстрування колекцій зображень

 

 

 

 

Одноклітинні еукаріоти

§15  Демонстрування колекцій зображень  біодиктант

 

 

 

 

Одноклітинні твариноподібні організми

Л. Д. Спостереження інфузорій

§16   ст.72 (таблиця)

 

 

 

 

Одноклітинні  водорості. Міні-проект. Живі фільтри

§17 ст. 79 (таблиця) біодиктант

 

 

 

 

Губка-багатоклітинний організм

§18  знайти д/і  таблиця

 

 

 

 

Багатоклітинні водорості

§19  ст. 84 (таблиця)     тест

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Одноклітинні організми. Перехід  до багатоклітинності»

§11-19

ТЕМАТИЧНА 3

ТЕМА 3. Рослини (24 год.)

 

 

 

 

Будова молодої рослини

§20   Демонстрування колекцій зображень

 

 

 

 

Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини

§21   Демонстрування

дослідів, що підтверджують фотосинтез

 

 

 

 

Основні процеси життєдіяльності квіткової рослини. Д.П.  Дослідження процесу росту вегетативних органів.

§21     біодиктант  звіт  Демонстрування  дослідів, що підтверджують вплив мінеральних речовин на розвиток рослин

 

 

 

 

Тканини рослин

§22     таблиця

 

 

 

 

Тканини рослин

§23  тест

 

 

 

 

Корінь: будова та основні функції.

Л. Д. Будова кореня

§24, ст. 107 (таблиця) тест  Демонстрування дослідів, що підтверджують поглинання коренем води

 

 

 

 

Кореневі системи. Видозміни кореня

Д.П.  Транспорт речовин по рослині

§25, ст.112(таблиця)

звіт 

 

 

 

 

Контрольна робота І (за завданням адміністрації)

§1-20

 

 

 

 

Пагін: будова та основні функції. 

Л. Д. Будова пагона. Будова бруньки

§26, ст.116     біодиктант

 

 

 

 

 

Стебло-осьова частина пагона.

Д.П.Спостереження за розвитком пагона з бруньки

§27, ст. 122 (таблиця) звіт Демонстрування зображень внутрішньої будови  стебла

 

 

 

 

Листок – бічний орган пагона.

Міні-проект. Листопад

§28, ст. 127 (таблиця) тест Демонстрування дослідів, що підтверджують випаровування води 

 

 

 

 

Внутрішня будова листка

§29, ст.132  Демонстрування зображень внутрішньої будови листка

ТЕМАТИЧНА 4

ІІ СЕМЕСТР

 

 

 

 

Видозміни пагона та його частин

§30, ст.137  П.§1 біодиктант

знайти д/і  таблиця

 

 

 

 

Л. Д. Будова цибулини.

§20-30 П.§2

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Рослини» 1

П.§3

 

 

 

 

Розмноження рослин.

консп.  П.§4 діаграмма Вена

 

 

 

 

Вегетативне розмноження рослин. 

Д.П.  Вегетативне розмноження рослин

§31 звіт  П.§5

тест   знайти д/і

 

 

 

 

Квітка – орган статевого розмноження. 

Л. Д. Будова квітки. Міні-проект. Квіти і комахи

§32, ст.147-148 П.§6 таблиця

біодиктант   

 

 

 

 

Запилення. Запліднення.             

§33, ст.152 П.§7  таблиця

 

 

 

 

Суцвіття.

§34, ст.156 П. §8 біодиктант

 

 

 

 

Насінина. Л. Д. Будова насінини.

Д.П.  Дослідження умов проростання насінин. 

§35 звіт

П.§12                                   

біодиктант    знайти д/і

 

 

 

 

Плід. Л. Д. Будова плода

§36 П.§13 знайти д/і

 

 

 

 

Рухи рослин. Міні-проект. Рослини мандрівники

§37 §20-37  П.§14   біодиктант

 

 

 

 

Контроль навчальних досягнень учнів з  теми «Рослини» 2

П.§15

ТЕМАТИЧНА 6

ТЕМА 4. Різноманітність рослин (12 год.)

 

 

 

 

Поняття про класифікацію рослин.

Захист міні-проекту.

§44, консп. §38 П.§16

знайти д/і  біодиктант

 

 

 

 

Водорості (зелені, бурі, червоні).

Л. Д. Будова зелених нитчастих водоростей.

Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень

 

 

 

 

Мохи. Л. Д. Будова моху. Міні-проект. Викопні рослини. Як утворилося кам’яне вугілля, торф.

§39,ст.176-177 П.§17  біодиктант знайти д/і Демонстрування

представників, гербарних зразків, колекцій зображень

 

 

 

 

Хвощі, плауни.

§40, ст.181 таблиця П. §18

знайти д/і Демонстрування

представників, гербарних зразків, колекцій зображень

 

 

 

 

Папороті. Л. Д. Будова папоротей

§41, ст.185 П.§19 біодиктант, таблиця Демонстрування

представників, гербарних зразків, колекцій зображень

 

 

 

 

Голонасінні. Л. Д. Будова пагонів і шишок хвойних рослин. Міні-проект. Рослини хижаки.

§42 П.§20 тест  Демонстрування

представників, гербарних зразків, колекцій зображень

 

 

 

 

Покритонасінні (Квіткові).

§43, ст.193  П.§21  діаграма Вена таблиця

 

 

 

 

П.Р. 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин

§39-43 П.§22

тест

 

 

 

 

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). Життєві форми рослин

§45, ст.202-203 П.§23 Демонстрування представників різних груп рослин

ТЕМАТИЧНА 7

 

 

 

 

Рослинні угруповання

§46 П.§24 біодиктант   таблиця

 

 

 

 

Значення рослин для існування життя на планеті Земля

консп. П.§25 Демонстрування представників рослинних угруповань

знайти д/і      тест

 

 

 

 

П.Р 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах

П.§26

ТЕМАТИЧНА 8

ТЕМА 5. Гриби (11 год.)

 

 

 

 

Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів

§47, ст.218 П.§27  таблиця діаграма Вена  знайти д/і Демонстрування живих об’єктів, муляжів грибів.

 

 

 

 

Особливості будови грибів

§48 П.§28 біодиктант знайти д/і

 

 

 

 

Розмноження та поширення грибів

§47-48  П.§29 біодиктант

 

 

 

 

Групи грибів. Макроскопічні гриби.

§49, ст.225 П.§30

Демонстрування

живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів.

 

 

 

 

Л. Д. Будова шапинкових грибів. Міні-проект. Гриби у біосфері та житті людини

П.§31

Демонстрування

живих об’єктів, муляжів, фото

 

 

 

 

Гриби їстівні, неїстівні, отруйні

§50,51 П.§32 скласти таблицю знайти д/і Демонстрування

живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів.

 

 

 

 

П.Р 5.  Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості

ст.249-250 П.§33 тест Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів

 

 

 

 

Групи грибів. Мікроскопічні гриби

§52,53 П.§34 тест  знайти д/і таблиця  Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото їстівних, отруйних грибів

 

 

 

 

Лишайники

§54 §27-54 П.§35 знайти д/і Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фото  їстівних, отруйних грибів

 

 

 

 

Контрольна робота  ІІ

 

Узагальнення (2 год.)

 

 

 

 

Будова та життєдіяльність організмів Віртуальна екскурсія. Різноманітність рослин  свого краю. Рослинні угрупування.

 

 

 

 

 

Екскурсія. Рослини шкільного подвір’я

 

ТЕМАТИЧНА 9

 

  

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку