Календарно-тематичне планування уроків біології для 8 класу (70 години - 2 години на тиждень).

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків біології для 8 класу (70 години - 2 години на тиждень). Складено відповідно до підручника "Біологія: підруч. для 8 кл. закл. заг. серед. освіти./ В.І.Соболь – Кам'янець-Подільський: Абетка, 2016, відповідно до навчальної програми з біології для 8 класу закладів загальної середньої освіти
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків біології

8 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

 

п/п

Теми уроків. Лабораторні роботи,дослідження,проєкти

Дата

 

Наскрізні змістові лінії

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

 

 

Діяльність (уміння)

Знання

Ставлення

Вступ.  ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (5 год)

 

 

1

Вступний інструктаж з ТБ під час занять з біології. 

Повторення навчального матеріалу за попередній навчальний рік

 

Громадянська відповідальність

(націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих)

Здоров’я і безпека (зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність)

(спрямовує на розуміння учнями:

- організму людини як цілісної та відкритої біологічної системи;

- значення регуляторних систем для забезпечення повноцінного функціонування організму людини)

 

виявляє ознаки:

- біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах

розпізнає:

- органи та системи органів людини;

- типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах);

установлює взаємозв’язок:

- між будовою тканин і виконуваними функціями;

порівнює та зіставляє

- органи й системи органів в організмі людини й інших організмах;

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

оперує термінами: біосоціальна природа людини,  тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга

називає: - науки, які вивчають людину; тканини, органи та фізіологічні системи організму людини; частини рефлекторної дуги;

пояснює:- місце людини в системі органічного світу;

- особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності; відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму

характеризує: - методи дослідження організму людини, клітинну будов; тканини людини; будову нейрона; шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі;

наводить приклади:- різновидів тканин; - органів, фізіологічних систем;

висловлює судження:
- про організм людини як біологічну систему;

виявляє ставлення:

- щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я обґрунтовує судження:

- про організм людини як цілісну та відкриту біологічну систему;

робить висновок:

- нервово-гуморальна регуляція — основа цілісності організму

 

 

2

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

 

 

3

Різноманітність клітин організму людини Тканини. Органи. Фізіологічні системи

Лабораторне дослідження:

ознайомлення з препаратами  тканин людини.

 

 

4

Регуляторні системи організму людини. Поняття про механізми регуляції.

 

5

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

ТЕМА 2. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год+1 год резервного часу)

6

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я людини)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів)

застосовує знання для:
- обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування;

- аналізу харчового раціону;

- складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму

оперує термінами:

- обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни

називає:

- компоненти їжі

наводить приклади:

- вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних)

характеризує:

- склад харчових продуктів;
- їжу як джерело енергії;

- обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини;

- харчові й енергетичні потреби людини

пояснює: функціональне значення для організму білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, води та мінеральних речовин

висловлює судження: щодо значення збалансованого харчування для нормального розвитку і збереження здоров’я;

обґрунтовує судження:

- про значення білків, жирів і вуглеводів рослинного і тваринного походження в раціоні підлітка;

оцінює: значення метаболізму для нормального функціонування організму;

робить висновок: про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту;

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про вітаміни

 

7

Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні потреби людини. Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

 

8

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

Проект Збалансоване харчування

 

 

9

Підсумковий урок з тем «Вступ. Організм людини як біологічна система», «Обмін речовин»  (Тематична № 1)

 

ТЕМА 3. ТРАВЛЕННЯ (6 год+1 год резервного часу)

 

10

Значення травлення. Огляд будови травної системи.

Дослідницький практикум №2

Дія ферментів слини на крохмаль.

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь;

- розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління)

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи травлення;

- елементи зовнішньої будови зубів;

спостерігає та описує:

- дію ферментів слини на крохмаль;

застосовує знання для:

- профілактики захворювань зубів;

- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь

оперує термінами:- травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування

називає: органи травної системи;- травні залози; хвороби органів травлення;

характеризує: - функції органів травлення; будову та функції зубів; процеси ковтання, травлення, всмоктування; регуляцію травлення;

наводить приклади: ферментів; пояснює: - роль травних ферментів; - роль печінки та підшлункової залози в травленні; значення зубів у травленні; значення мікрофлори кишечнику;- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;- причини виникнення захворювань травної системи

висловлює судження:

- щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я;

усвідомлює:

- значення профілактики захворювань травної системи;

усвідомлює значення:

- внеску вчених у  розвиток знань про травлення (І. П. Павлов, О. М. Уголєв та ін.)

 

11

Процес травлення у ротовій порожнині

Лабораторні дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

 

12

Процес травлення в шлунку.

 

13

Процес травлення в кишечнику.

 

14

Регуляція травлення.

 

15

Харчові розлади та їх запобігання.

 

16

Підсумковий урок з тем «Травлення» (Тематична № 2)

 

ТЕМА 4. ДИХАННЯ ( 5 год+1 резервний час)

17

Дихання та його значення

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громад- ських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат)

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи дихання;
порівнює:
- різницю складу повітря, що вдихається й видихається;

- газообмін у легенях і тканинах;

встановлює взаємозв’язок: будови та функцій органів дихання;

застосовує знання для:
- профілактики захворювань органів дихання

оперує термінами:- дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легеньназиває: - етапи дихання;- органи дихання; - хвороби органів дихання; характеризує: - процес утворення голосу та звуків мови;- процеси газообміну в легенях і тканинах;- процеси вдиху та видиху;- життєву ємність легень;- нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;пояснює:- значення дихання;- вплив навколишнього середовища на дихальну систему

висловлює судження:

- щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я;

усвідомлює:

негативний вплив куріння на органи дихання

18

Система органів дихання.

 

19

Дихальні рухи. Газообмін у легенях і тканинах.

 

20

Регуляція дихання.

 

 

 

21

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

 

22

Контрольна робота №1

(Тематична № 3)

 

ТЕМА 5. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (8 год+1 резервний час)

23

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз.

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання:

- правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо);

- заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища)

Громадянська відповідальність

(націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих)

 

 

розпізнає (на малюнках, фотографіях):
- клітини крові;

- органи кровообігу;

- елементи будови серця;

порівнює:

будову артерій, вен і капілярів;

- вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет;

розрізняє:

- види кровотеч;

спостерігає та описує:
- мікроскопічну будову крові людини;
застосовує знання:
- для профілактики серцево-судинних хвороб;

- надання першої допомоги при кровотечах;
уміє:

- вимірювати пульс;

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;

- виконання малюнків біологічних об’єктів

оперує термінами:- внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, гру-пи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет

називає:- склад внутрішнього середовища;- склад і функції крові, лімфи;- кровоносні судини;- фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи; - види імунітету; органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету; характеризує:- плазму крові;- зсідання крові як захисну реакцію організму; групи крові системи АВО, резус-фактор;- імунні реакції організму; особли-вості будови та власти-вості серцевого м’яза; будову та роботу серця;- серцевий цикл; автоматію роботи серця; будову кровоносних судин;
- велике й мале кола кровообігу; рух крові по судинах;- артеріальний тиск крові;- лімфообіг;

пояснює: взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця; зна-чення лімфи, тканинної рідини;  роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини; - правила надання першої допомоги при кровотечах

висловлює судження:

- про значення сталості внутрішнього середовища організму людини (гомеостаз);

- щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я;

- про важливість імунізації населення;

оцінює:

- епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні;

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про внутрішнє середовище організму та кровоносну систему (У. Гарвей, Е. Дженнер, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Л. Пастер та ін.), в тому числі українських (І. І. Мечников, М. М. Амосов)

 

24

Кров, її склад та функції. Лімфа

Лабораторна робота

1.Мікроскопічна будова крові людини

 

25

Кровотворення. Формені елементи крові

 

26

Групи крові та переливання крові. Зсідання крові.

 

27

Система кровообігу.

Серце: будова та функції. Робота серця

 

 

 

28

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

Лабораторні дослідження:

вимірювання частоти серцевих скорочень

Дослідницький практикум №3.

Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

 

29

Кровотечі.

 

 

30

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

 

31

Підсумковий урок з теми «Транспорт речовин» (Тематична № 4)

 

ТЕМА 6. ВИДІЛЕННЯ.ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год)

 

32

Виділення - важливий етап обміну речовин.  Будова і функції сечовидільної системи.

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок;

- усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища;

- на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо;

- дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі)

 

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

- складові нефрону;
- складові шкіри;

- органи сечовидільної системи,

Встановлює взаємозв’язок:

між будовою і функціями шкіри

застосовує знання для:

- профілактики захворювань сечовидільної системи;
- профілактики захворювань шкіри;

- запобігання теплового й сонячного удару;

- надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару

оперує термінами:- виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція

називає:- органи виділення; - органи та функції сечовидільної системи; характеризує: - будову та функції нирок;- процес утворення сечі;- регуляцію сечовиділення;- роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;- чинники, що впливають на функції нирок;- негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок;- роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;- роль шкіри в регуляції температури тіла;

пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; - причини теплового й сонячного удару

висловлює судження:

- про важливість виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму людини;

обґрунтовує судження:

- про значення дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я;

оцінює:

- значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища

 

33

Регуляція сечоутворення. Захворювання нирок та їх профілактика.

 

34

Значення і будова шкіри.

 

 

35

Терморегуляція. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика.

Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою

 

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (7 год)

 

36

Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Лабораторні дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя)

розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):
- види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів.
порівнює:

- скелет людини і ссавців.

застосовує знання для:
- попередження травм і захворювань опорно-рухової системи;
- надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

оперує термінами:- скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія

називає:- частини опорно-рухової системи;- відділи скелета;- види кісток;- типи з’єднання кісток; - особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням;- основні групи скелетних м’язів.характеризує:
- функції опорно-рухової системи;- тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову;
- ріст та вікові зміни складу кісток.

пояснює:- значення фізичних вправ для равильного формування скелету та м’язів;

- вплив способу життя на утворення і розвиток скелета.

наводить приклади:

- статичної та динамічної роботи

висловлює судження про:

- роль рухової активності для збереження здоров’я;

- вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів

оцінює:

- важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи

37

Огляд будови скелета

 

 

 

38

Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

 

39

Робота м’язів.   Втома м’язів Лабораторні дослідження розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

 

40

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи.

 

 

41

Проект (за вибором) Гіподинамія- ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я

Підсумковий урок з тем «Опора та рух», «Виділення. Терморегуляція»

(Тематична № 5)

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА  (5 год)

 

42

Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтована на

розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку)

розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови спинного мозку;

- відділи головного мозку;

застосовує знання для:

- профілактики нервових захворювань;

- дотримання режиму праці й відпочинку

оперує термінами:- нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система; називає: - компоненти центральної й периферичної нервової системи; - функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи
(симпатичної та парасимпатич-ної);- фактори, які порушують роботу нервової системи; характеризує: - будову головного мозку, спинного мозку;- нервову регуляцію рухової активності людини;- роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини;- роль вегетативної нервової системи в роботі внутрішніх органів людини; наводить приклади

- захворювань нервової системи

висловлює судження:

щодо значення нервової системи для:

- забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами;

- узгодження функцій організму зі змінами довкілля;

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов), у тому числі й українських (В. О. Бец)

 

43

Спинний мозок

 Лабораторні дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами)..

 

44

Головний мозок. Обробка інформації в ЦНС

 

45

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

 

46

Профілактика захворювань нервової системи.

Узагальнення знань по темі

 

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год)

47

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями дотримання правил:

- гігієни зору та слуху;

- техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища

розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови ока, вуха

встановлює взаємозв’язок:

між будовою й функціями ока, вуха

спостерігає:

- сліпу пляму на сітківці;

- акомодацію ока;

- зміни слухової чутливості;

- температурну адаптацію рецепторів шкіри;
застосовує знання для:
- дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху

оперує термінами:

- сенсорні системи, органи чуття, рецептори

називає:

- основні сенсорні системи;

- складові частини аналізатора
характеризує:
- особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;
- сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

пояснює:

- процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла

 

оцінює:

- значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем

 

48

Зорова сенсорна система. Око. Сприйняття світла, кольору, простору Гігієна зору. Лабораторні дослідження:

визначення акомодації ока;
виявлення сліпої плями на сітківці ока;

 

49

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.  

Лабораторні дослідження:

вимірювання порога слухової чутливості

 

50

Сенсорні системи смаку, нюху,  рівноваги, руху

 

 

51

Сенсорні системи дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

52

Підсумковий урок з тем «Нервова система», «Сенсорні системи» (Тематична № 6)

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)

 

53

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум №5.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення учнями:

- значення самовиховання у формуванні особистості;

- значення сну для повноцінного функціонування організму;

- безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості)

розрізняє:

- типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту;

порівнює:

- умовні й безумовні рефлекси;

- першу і другу сигнальні системи;

застосовує знання для:

- дотримання правил розумової діяльності

оперує термінами:- безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять

називає:- нервові процеси (збудження, гальмування);- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість);- види сну;

- причини біоритмів;наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини;

- біоритмів людини;характеризує:- особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини;- види навчання, види пам’яті;пояснює:- значення другої сигнальної системи;

- роль кори головного мозку в мисленні;- причини індивідуальних особливостей поведінки людини

Висловлює судження:- про значення пам’яті для інтелектуального розвитку людини;- щодо ролі самовиховання у формуванні особистості; - щодо впливу соціальних факторів на формування особистості; - про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму;усвідомлює значення:- внеску вчених у розвиток знань про вищу нервову діяльність (І. П. Павлов, І. М. Сєченов, О. О. Ухтомський та ін.)

 

54

Безумовні рефлекси. Інстинкти.

Лабораторне дослідження:

визначення реакції зіниць на світло;

 

 

55

Умовні рефлекси людини. Набута поведінка. Научіння. Розумова діяльність

 

56

Мова. Мислення

 

 

57

Свідомість. Пам’ять.

Лабораторне дослідження:

дослідження різних видів пам’яті

 

58

Сон. Біоритми.

 

 

59

Підсумковий урок з теми « Вища нервова діяльність» (Тематична № 7)

Контрольна робота №2

 

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год)

 

60

Гомеостаз. Взаємодія регуляторних систем Гуморальна, імунна та нервова регуляція.

 

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями:

- впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини;

- профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз)

застосовує знання для:
- профілактики йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз

оперує термінами:- ендокринна система, гормони, гомеостаз

називає:- залози внутрішньої та змішаної секреції;- місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;

характеризує:- нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму;- вплив гормонів на процеси обміну в організмі;

пояснює:- роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;- значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму

висловлює судження:
- щодо значення ендокринної системи для повноцінного функціонування організму людини;

робить висновок:

- про взаємодію регуляторних систем організму

 

61

 

Ендокринна система. Поняття про гормони

 

 

62

Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

 

 

63

Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проєкт. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)

 

64

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.

 

 

65

Імунні порушення. Імунізація. Алергія. СНІД.

 

 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год)

66

Будова та функції  репродуктивної системи.

 

Здоров’я і безпека

(націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини)

порівнює:

- будову чоловічої та жіночої статевих клітин;

застосовує знання для:
- запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередження ВІЛ-інфікування

оперує термінами:- ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента

називає:- функції статевих залоз людини; - первинні та вторинні статеві ознаки людини; - еріоди онтогенезу юдини;характеризує: - процес запліднення;- розвиток зародка і плода;- розвиток дитини після народження; - функції плаценти;- статеве дозрівання;- вікові періоди індивідуального розвитку людини;- особливості підліткового віку;- ахворювання, що передаються статевим шляхом;пояснює:- роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, вуляції, вагітності, постембріонального

висловлює судження:

- про необхідність збереження репро-дуктивного здо-ров’я  молоді; - про залежність розвитку дитини в материн-ському організмі від здоров’я матері, її поведінки;

обґрунтовує суд-ження:- про вплив нікотину, тютюно-вого диму, алкого-лю на розвиток плода; оцінює:-значення дотриман-ня особистої гігієни юнаками та дівча-тами; виявляє став-лення: - щодо здо-рового способу життя

67

Статеві клітини. Менструальний цикл.

 

 

68

Запліднення. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

 

 

69

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я.

 

 

70

Підсумковий урок з тем «Ендокринна система», «Розмноження та розвиток людини» (Тематична № 8)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андріївна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
20 вересня 2022
Переглядів
8005
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку