КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА
3 КЛАС
(3 години на тиждень)
За програмою О.Савченко
І семестр
№п/п |
Тема уроку |
Прим. |
Дата |
Ігри для активного відпочинку (7 год) |
|||
1. |
Руховий режим молодшого школяра та його вплив на формування правильної постави. Загальнорозвивальні вправи з предметами. Рухлива гра «Вгадай, чий голос?». |
|
|
2. |
Фізичні навантаження та реакція на них серцевих скорочень. Загальнорозвивальні вправи без предметів. Рухлива гра «Білі ведмеді». |
|
|
3. |
Дихання під час виконання фізичних вправ. Загальнорозвивальні вправи з м’ячами. Рухлива гра «Чотири стихії». |
|
|
4. |
Загальнорозвивальні вправи без предметів. Комплекс для формування правильної постави. Рухлива гра «У річку, гоп!» |
|
|
5. |
Загальнорозвивальні вправи в колі. Різні види ходьби і бігу. Рухлива гра «Зустрічна естафета». |
|
|
6. |
Загальнорозвивальні вправи з предметами. Вхідне діагностування. Рухлива гра «Вгадай, чий голос?». Рухлива гра «Гуси-лебеді». Рухлива гра «Повінь» |
|
|
7. |
Загальнорозвивальні вправи без предметів. Комплекс для формування правильної постави. Вхідне діагностування. Рухлива гра «Вгадай, чий голос?». Рухлива гра «Попади в ціль!» Рухлива гра «Зустрічна естафета» |
|
|
Після опрацювання розділу «Ігри для активного відпочинку» учень:
бере участь у рухливих, спортивних іграх та естафетах, ефективно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей ;
дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової, ігрової та змагальної діяльності;
контролює свій фізичний стан за частотою серцевих скорочень, диханням та самопочуттям перед фізичними навантаженнями в процесі та після занять ;
володіє навичками пересувань: ходьба по гімнастичній лаві з високим підніманням стегна;
Вправи для оволодіння навичками пересувань (14 год) |
|||
8. |
Символи, ритуали і церемонії Олімпійських ігор. Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Чергування ходьби і бігу до 1200 м. «Човниковий» біг 4 х 9 м. Рухлива гра «Гуси-лебеді» |
|
|
9. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по діагоналі, зі зміною частоти кроку. Біг «протиходом», «змійкою». Біг 30 м. Танцювальний крок «припадання». Рухлива гра «Команда швидконогих» |
|
|
10. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба зі зміною довжини кроку. Біг 30 м. «Човниковий» біг 4х9 м. Рухлива гра «Гуси-лебеді» |
|
|
11. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Біг із подоланням перешкод. Біг 30 м. Танцювальний крок «припадання». Вправи для профілактики плоскостопості. Рухлива гра «Повінь» |
|
|
12. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Чергування ходьби та бігу до 1200 м. Танцювальний крок «притупування». Рухлива гра «Горішки» |
|
|
13. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Біг 30 м. «Човниковий біг» 4 х 9 м. Рівномірний біг до 900 м. Рухлива гра «Горішки» |
|
|
14. |
Організаційні вправи. Комплекс ЗРВ. Чергування бігу та ходьби. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Біг «змійкою». Рівномірний біг до 900 м. Рухлива гра «Білі ведмеді» |
|
|
15. |
Організаційні вправи. Комплекс ЗРВ. Ходьба приставним кроком правим і лівим боком. Лазіння по гімнастичній стінці з переходом на похилу гімнастичну лаву і навпаки. Біг із зміною швидкості та напрямку за звуковим сигналом. Біг 30 м. Рухлива гра на увагу |
|
|
16. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по діагоналі, ходьба зі зміною частоти кроку. Біг “протиходом”. Біг 30м. Рухлива гра “Гуси-лебеді” |
|
|
17. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Чергування ходьби та бігу до 1200 м. Танцювальний крок «притупування». Рухлива гра «Повінь» |
|
|
18. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Лазіння по похилій гімнастичній лаві (кут нахилу 45 градусів) однойменним та різнойменними способами. Біг «змійкою». Рухлива гра «Ямки» |
|
|
19. |
Організаційні вправи. Комплекс ЗРВ. Чергування бігу та ходьби. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Біг «змійкою». Рівномірний біг до 900 м. Рухлива гра «Білі ведмеді» |
|
|
20. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Визначення показників динаміки розвитку фізичних якостей учнів. Спритності – «човниковий» біг 4 х 9 м. Рухлива гра «Гуси-лебеді» |
|
|
21. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Визначення показників динаміки розвитку фізичних якостей учнів. Спритності – «човниковий» біг 4 х 9 м. Рухлива гра на увагу |
|
|
Після опрацювання розділу «Вправи для оволодіння навичками пересувань » учень:
має уявлення про історію виникнення Олімпійських ігор;
називає олімпійське гасло та символ Олімпійських ігор;
пояснює вплив позитивних та негативних чинників на стан здоров'я учнів;
добирає спортивний інвентар відповідно виду спорту;
контролює свій фізичний стан за частотою серцевих скорочень, диханням та самопочуттям перед фізичними навантаженнями в процесі та після занять.
Володіє навичками пересувань:
ходьба по гімнастичній лаві з високим підніманням стегна;
біг до 30 м, рівномірний біг почергово з ходьбою до 1200 м;
рівномірний біг до 900 м ;
Виконує вправи з лазіння по похилій гімнастичній лаві (кут нахилу 45 градусів) однойменним та різнойменними способами; лазіння по гімнастичній стінці різнойменними та однойменним способом (вгору, вниз, по діагоналі, праворуч, ліворуч);
виконує вправи з пересування танцювальними кроками: ритмічне поєднання рухів і кроків, підскоків; танцювальні імпровізаційні вправи босоніж.
виконує організовуючі вправи команди на перешикування з однієї шеренги уступами за розрахунком 9, 6, 3, на місці.
Стрибкові вправи (9 год) |
|||
22. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Біг із різних вихідних положень. Стрибки у довжину з місця. Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра «Переправа через річку» |
|
|
23. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Біг із подоланням перешкод . Стрибки у довжину з місця. Стрибки зі скакалкою. Стрибки «по купинах». Повільний біг. Рухлива гра «Гуси-лебеді» |
|
|
24. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Стрибки зі скакалкою. Стрибки у довжину з місця. Стрибки «у кроці». Естафети із стрибками |
|
|
25. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Стрибки у довжину способом «зігнувши ноги». Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра «Гречка» |
|
|
26. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба по підвищеній та обмеженій опорі (низька колода). Стрибки у довжину способом «зігнувши ноги». Стрибки зі скакалкою. Біг з різних вихідних положень. Рухлива гра «Пень» |
|
|
27. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Біг із різних вихідних положень. Біг 30 м. Стрибки у довжину способом «зігнувши ноги». Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра «Переправа через річку» |
|
|
28. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Біг 30 м. Стрибки у довжину способом «зігнувши ноги». Стрибки через перешкоди. Повільний біг. Рухлива гра «Пень» |
|
|
29. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба: “змійкою”. Визначення показників динаміки розвитку фізичних якостей учнів. Швидкісно – силових – стрибок у довжину з місця |
|
|
30. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба зі зміною напрямку за звуковим сигналом. Визначення показників динаміки розвитку фізичних якостей учнів. Швидкісно – силових – стрибок у довжину з місця |
|
|
Після опрацювання розділу «Стрибкові вправи » учень:
контролює свій фізичний стан за частотою серцевих скорочень, диханням та самопочуттям перед фізичними навантаженнями в процесі та після занять ;
Виконує стрибки:
зі скакалкою на одній, двох ногах ;
стрибки у висоту з прямого розбігу (через гумову мотузку) способом «зігнувши ноги»;
стрибки у довжину з місця, з розбігу 5-7 кроків способом «зігнувши ноги»; стрибки «у кроці».
дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової, ігрової та змагальної діяльності;
виконує організовуючі вправи команди на перешикування з однієї шеренги уступами за розрахунком 9, 6, 3, на місці.
бере участь у рухливих, спортивних іграх та естафетах, ефективно взаємодіє з однолітками для досягнення спільних командних цілей ;
дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової, ігрової та змагальної діяльності.
Вправи для опанування навичками оволодіння м’ячем (8 год) |
|||
31. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Вправи з малим м’ячем. Підкидання м’яча під час ходьби почергово лівою і правою рукою. Кидки м’яча у стіну. Метання малого м’яча «із-за спини через плече» на дальність. Рухлива гра «Передав – сідай!» |
|
|
32. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Вправи з малим м’ячем. Підкидання м’яча під час ходьби почергово лівою і правою рукою. Кидки м’яча у стіну. Метання малого м’яча «із-за спини через плече» на дальність. Рівномірний біг до 900 м. Рухлива гра «Зустрічна естафета» |
|
|
33. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ з предметами. Метання малого м’яча у вертикальну ціль. Метання малого м’яча «із-за спини через плече» на дальність. Рухлива гра «Попади в ціль!» |
|
|
34. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Вправи з великим м’ячем (елементи футболу): ведення м’яча, обведення стійок, вкидання м’яча в ноги партнеру з місця, жонглювання м’ячем, удари м'яча внутрішньою та середньою частиною підйому по нерухомому м'ячу у горизонтальну та вертикальну ціль. Рухлива гра «Гречка» |
|
|
35. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Вправи з великим м’ячем: ведення м’яча, обведення стійок, вкидання м’яча в ноги партнеру з місця, жонглювання м’ячем, удари м'яча внутрішньою та середньою частиною підйому по нерухомому м'ячу у горизонтальну та вертикальну ціль. Рухлива гра «Зустрічна естафета» |
|
|
36. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Вправи з великим м’ячем (елементи баскетболу: ведення м'яч, передача м’яча двома руками від грудей на місці у ціл. Ловіння м’яча після відскоку від підлоги, передача і ловіння м’яча в парах. Рухлива гра «Найкраща пара» |
|
|
37. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ з предметами. Вправи з великим м’ячем (елементи баскетболу) : ведення м'яча, передача м’яча двома руками від грудей на місці у ціль і ловіння його після відскоку від підлоги, передача і ловіння м’яча в парах. Рухлива гра «Передав – сідай!» |
|
|
38. |
Комплекс ЗРВ з м'ячами. Вправи з великим м’ячем (елементи баскетболу) : ведення м'яча, передача м’яча двома руками від грудей на місці у ціль і ловіння його після відскоку від підлоги, передача і ловіння м’яча в парах. Рухлива гра «Пень» |
|
|
Після опрацювання розділу «Вправи для опанування навичками оволодіння м’ячем» учень:
виконує організовуючі вправи команди на перешикування з однієї шеренги уступами за розрахунком 9, 6, 3, на місці;
виконує загальнорозвивальні вправи з предметами (малі м’ячі, скакалки) та без предметів;
контролює свій фізичний стан за частотою серцевих скорочень, диханням та самопочуттям перед фізичними навантаженнями в процесі та після занять;
володіє навичками метання м’яча у вертикальну ціль (мішень 1м х 1 м) на висоті 3 м з відстані 3 – 4 м на дальність відскоку; метання м’яча з різних вихідних положень;
Виконує вправи з великим м’ячем:
елементами баскетболу – тримання баскетбольного м’яча; передачі м’яча двома руками від грудей на місці; ловіння м’яча; передачі м’яча двома руками від грудей у ціль і ловіння його після відскоку від підлоги; ведення м’яча на місці та під час ходьби правою та лівою рукою;
елементи футболу – удари м’яча внутрішньою та середньою частиною підйому по нерухомому м’ячу у вертикальну ціль (смуга шириною 1,5 м, довжиною 8-10 м) та горизонтальну ціль (смуга шириною 1,5 м, довжиною 8-10 м), ведення м’яча вивченими способами між стійками і їх обведенням; жонглювання м’ячем (хлопці), повітряною кулькою (дівчата);
застосовує вивчені прийоми в іграх з міні-баскетболу та міні-футболу;
виконує фізичні вправи для розвитку швидкості – біг за м’ячем, обручем, що котиться; прискорення до 10 м; підкидання і ловіння малого м’яча почергово правою і лівою рукою;
Добирає та виконує фізичні вправи для формування правильної постави і профілактики плоскостопості:
загальнорозвивальні вправи в русі: ходьба, біг, стрибки, випади, повороти тулуба під час бігу, вправи на координацію, викрути тулуба;
загальнорозвивальні вправи з предметами: з гімнастичними палицями, м’ячами, зі скакалками, обручами, мішечками піску на голові під час ходьби.
Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики (10 год) |
|||
39. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Акробатика: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши. Перекиди вперед. «Міст» з положення лежачи. Підтягування у висі (хлопчики) і у висі лежачи (дівчатка). Рухлива гра «Запорожець на Січі» |
|
|
40. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ з предметами. Положення тіла у просторі (упори). Акробатика: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши; перекиди вперед; «міст» з положення лежачи. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи. Рухлива гра «Запорожець на Січі» |
|
|
41. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ з предметами. Положення тіла у просторі (упори). Акробатика: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши; перекиди вперед; «міст» з положення лежачи. Згинання та розгинання рук в упорі лежачи. Рухлива гра «Найкраща пара» |
|
|
42. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Виси та упори: із упору на низькій перекладині, обертаючись вперед, перехід у вис присівши; підтягування у висі лежачи. Акробатика: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши; перекиди вперед; «міст» з положення лежачи. Рухлива гра «Передав – сідай!» |
|
|
43. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Положення тіла у просторі. Підтягування у висі лежачи. Акробатика: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши; перекиди вперед; «міст» з положення лежачи. Рухлива гра «Вгадай, чий голос?» |
|
|
44. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ з предметами. Визначення показників динаміки розвитку фізичних якостей учнів. Гнучкості – нахил тулуба вперед з положення сидячи. Естафети з елементами гімнастики |
|
|
45. |
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ з прапорцями. Визначення показників динаміки розвитку фізичних якостей учнів. Сили – підтягування у висі та у висі лежачи. Естафети з елементами гімнастики. |
|
|
Після опрацювання розділу «Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики » учень:
добирає спортивний інвентар відповідно виду спорту;
контролює свій фізичний стан за частотою серцевих скорочень, диханням та самопочуттям перед фізичними навантаженнями в процесі та після занять ;
виконує організовуючі вправи команди на перешикування з однієї шеренги уступами за розрахунком 9, 6, 3, на місці;
виконує загальнорозвивальні вправи з предметами (малі м’ячі, скакалки) та без предметів ;
розрізняє та виконує присідання, виси, упори: присідання, нахили тулуба у сіді з різними положеннями ніг; перехід із сіду на правому стегні у сід на лівому стегні;
виси та упори – згинання і розгинання рук в упорі на стегнах, в упорі лежачи; перехід із упору присівши в упор стоячи, із упору лежачи в упор лежачи боком і навпаки; упор на перекладині ;
виконує елементи акробатики: перекид назад в упор стоячи на колінах, в упор присівши; два перекиди вперед; “міст” із положення лежачи;
володіє навичками пересувань: ходьба по гімнастичній лаві з високим підніманням стегна;
загальнорозвивальні вправи в русі: ходьба, біг, стрибки, випади, повороти тулуба під час бігу, вправи на координацію, викрути тулуба;
загальнорозвивальні вправи з предметами: з гімнастичними палицями, м’ячами, зі скакалками, обручами, мішечками піску на голові під час ходьби;
дотримується правил безпечної поведінки для себе та однокласників у процесі рухової, ігрової та змагальної діяльності.
Виконує фізичні вправи для розвитку фізичних якостей:
сили – у висі піднімання зігнутих і прямих ніг до кута 90 градусів; у положенні лежачи на спині піднімання прямих ніг до кута 90 градусів; у положенні лежачи на спині згинання і розгинання рук, утримуючи обтяження до 1 кг; підтягування у висі лежачи на низькій перекладині;
швидкості – біг за м’ячем, обручем, що котиться; прискорення до 10 м; підкидання і ловіння малого м’яча почергово правою і лівою рукою ;
витривалості – рівномірний біг у повільному темпі до 6 хв. (з можливим переходом на ходьбу, враховуючи індивідуальні особливості учня) ;
гнучкості – рухи руками, ногами і тулубом з поступовим збільшенням амплітуди рухів; вправи біля гімнастичної стінки: пружинясті нахили тулуба, махи ногами у різних площинах; вправи на розтягування; викрути рук вперед і назад, тримаючи гімнастичну палицю або скакалку;
координації – пересування по обмеженій і підвищеній опорі з подоланням перешкод;