Календарно-тематичне планування уроків географії 2022/2023 н.р.
6 клас ( 2 г.- 70 г.)
За програмою:
ГЕОГРАФІЯ 6 – 9 класи
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ ур. |
Дата |
Тема |
Примітки |
Дист. навч. |
1. |
|
Вступ( 2г.) Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства. Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини. |
|
|
2. |
|
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації, їх значення. Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень. |
Дослідження Спостереження за змінами у природі. |
|
3. |
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю ( 3г.) Тема 1. Уявлення про Землю у давнину Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея. |
|
|
4. |
|
Тема 2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі Відкриття нових земель. Навколосвітні подорожі. |
|
|
5. |
|
Тема 3. Сучасні дослідження Дослідження Землі у ХХ та на початку ХХІ ст. |
|
|
6. |
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті (13 г.) Тема 1. Орієнтування на місцевості Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. |
|
|
7. |
|
Компас. Поняття про азимут. |
|
|
8. |
|
Тема 2. Способи зображення Землі Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
|
9. |
|
Масштаб та його види. Умовні знаки плану . |
|
|
10. |
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
|
|
11. |
|
План, його основні ознаки. Визначення напрямків на плані. Читання плану. |
|
|
12. |
|
Географічні карти, їх елементи. Легенда карти. Масштаб карт. |
|
|
13. |
|
Географічні атласи. Практичне значення карт. |
|
|
14. |
|
Практична робота 1. 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу, визначення відстаней, напрямків та абсолютних відносних висот на топографічному плані. |
|
|
15. |
|
Тема 3. Географічні координати Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
|
16. |
|
Поняття про географічні координати Правила відліку географічної широти і географічної довготи. |
|
|
17. |
|
Географічні координати свого населеного пункту. |
|
|
18. |
|
Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою |
|
|
19. |
|
К.р. № 1 за розділами 1-2 «Розвиток географічних знань про Землю», «Земля на плані та карті». |
|
|
20. |
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі (41 г.) Тема 1. Літосфера Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості. Літосферні плити, наслідки їх переміщення. |
|
|
21. |
|
Внутрішні процеси, що зумовлюють зміни в земній корі та на поверхні земної кулі. Рухи земної кори. Землетруси. Вулканізм і вулкани, гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
|
|
22. |
|
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків. |
|
|
23. |
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житі та діяльності людини. |
|
|
24. |
|
Основні форми рельєфу суходолу – гори і рівнини. Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. |
|
|
25 |
|
Найбільші за площею рівнини світу. |
|
|
26 |
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. |
|
|
27. |
|
Найвищі та найдовші гори світу |
|
|
28. |
|
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану. |
|
|
29. |
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. |
|
|
30. |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
|
|
31. |
|
К.р. № 2 за розділом III «Оболонки Землі», «Літосфера». |
|
|
32. |
|
Узагальнення вивченого за 1 семестр. |
|
|
33. |
|
Тема 2. Атмосфера Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|
34. |
|
Добовий і річний хід температури повітря, причини його коливання. Кліматична карта. |
|
|
35. |
|
Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. |
|
|
36. |
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
|
37. |
|
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. |
|
|
38. |
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість, їх визначення сучасними приладами й візуально. Утворення бризу |
|
|
39. |
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
|
40. |
|
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
|
41. |
|
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні види, вимірювання. Карта розподілу опадів. |
|
|
42. |
|
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. |
|
|
43. |
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу. |
|
|
44. |
|
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз. |
|
|
45. |
|
К.р. № 3 з теми «Атмосфера» |
|
|
46. |
|
Тема 3. Гідросфера Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери. |
|
|
47. |
|
Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки. Шкала глибин, визначення глибин океанів і морів. Острови в океані. |
|
|
48. |
|
Властивості вод Світового океану. Рухи води в Світовому океані. |
|
|
49. |
|
Життя в океанах і морях. Багатства вод Світового океану. Океан та людина. |
|
|
50. |
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. |
|
|
51. |
|
Найдовші, найбільші за площею басейни й найповноводніші річки світу. Пороги і водоспади. Живлення, водний режим і робота річок. |
|
|
52. |
|
Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
|
|
53. |
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. |
|
|
54. |
|
Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. Багаторічна мерзлота – підземне зледеніння. Утворення і поширення багаторічної мерзлоти. |
|
|
55. |
|
Підземні води, умови їх утворення і залягання в земній корі. Термальні і мінеральні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу |
|
|
56. |
|
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
|
57. |
|
К.р. № 4 з теми «Гідросфера» |
|
|
58. |
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. |
|
|
59. |
|
Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий покрив, рослинність і тваринний світ суходолу та океану |
|
|
60. |
|
Тема 5. Природні комплекси Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. |
|
|
61. |
|
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. |
|
|
62. |
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
|
63. |
|
Практична робота 7 (на вибір) а. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). б. Екскурсія у природний комплекс своєї місцевості. |
|
|
64. |
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (5 г.) Тема 1. Кількість і розміщення населення на Землі Кількість населення Землі. Розселення населення на Землі, його густота. Найбільш заселені території земної кулі. |
|
|
65. |
|
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу. |
|
|
66. |
|
Тема 2. Держави світу Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу |
|
|
67. |
|
Тема 3. Вплив людини на природу Зміни компонентів географічної оболонки під впливом людської діяльності. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
Дослідження Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
68. |
|
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць. |
|
|
69. |
|
К.р.№ 5 з тем «Біосфера та ґрунти», «Природні комплекси», розділу 4 «Планета людей» |
|
|
70. |
|
Узагальнення і систематизація вивченого. |
|
|