8 клас ГЕОМЕТРІЯ
1. Математика. 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
2. Г.П. Бевз, В.Г. Бевз, Н.Г. Владімірова Н.Г. Геометрія: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Харків, ТОВ «ФОЛІО» 2016.
3. Т.Л. Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія. 8 клас. – ТОВ Видавництво «Ранок», 2011.
-320с. - (Серія «Майстер-клас»)
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
Контрольні роботи |
2. |
Чотирикутники |
24 |
2 |
3. |
Подібність трикутників |
11 |
1 |
4. |
Розв’язування прямокутних трикутників |
15 |
1 |
5, |
Многокутники. Площі многокутників |
12 |
1 |
6. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
8 |
1 |
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
годин |
Примітка |
І семестр |
|
|||
ТЕМА №1. ЧОТИРИКУТНИКИ
Види чотирикутників |
24 год. |
|
||
12 год. |
||||
|
|
Чотирикутник, його елементи. Сума кутів чотирикутника. |
|
п.1 |
|
|
Паралелограм, його ознаки і властивості. |
|
п.2 |
|
|
Властивості та ознаки паралелограма |
|
|
|
|
Властивості та ознаки паралелограма |
|
|
|
|
Властивості та ознаки паралелограма. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Прямокутник, його властивості й ознаки |
|
п.3 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Ромб. Властивості й ознаки ромба.
|
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Квадрат, його властивості |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
|
КР №1 «Види чотирикутників» |
|
ТО |
Середня лінія трикутника та трапеції. Вписані та описані чотирикутники. |
12 год. |
|
||
|
|
Аналіз к.р. Теорема Фалеса |
|
п.4 |
|
|
Середня лінія трикутника та її властивості |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Трапеція |
|
п.5 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Середня лінія трапеції та її властивості |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Трапеція. Середня лінія трикутника, трапеції. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Центральні та вписані кути |
|
п.6 |
|
|
Вписані та описані чотирикутники |
|
п.7 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
|
КР №2 «Середня лінія трикутника та трапеції. Вписані та описані чотирикутники» |
|
ТО |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: чотирикутник; опуклий і неопуклий чотирикутник; елементи чотирикутника; формулює: · означення і властивості вказаних у змісті чотирикутників; центральних і вписаних кутів; вписаного і описаного чотирикутників; середньої лінії трикутника і трапеції; · ознаки паралелограма; вписаного і описаного чотирикутників; · теорему: Фалеса; про суму кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їх елементи; обґрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення і властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|
|||
ТЕМА №2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ |
11 год
|
|||
|
|
Аналіз к.р. Подібність трикутників. Пропорційні відрізки. Узагальнена теорема Фалеса |
|
п.8 |
|
|
Подібність фігур. Основна теорема про подібність трикутників. |
|
п.9 |
|
|
Ознаки подібності трикутників |
|
п.10 |
|
|
Ознаки подібності трикутників. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Застосування подібності трикутників |
|
п.11 |
|
|
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач |
|
|
|
|
Застосування подібності трикутників до розв’язування задач |
|
|
|
|
Подібність прямокутних трикутників |
|
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота. |
|
|
ІІ семестр |
|
|||
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
|
КР №3 «Подібність трикутників.» |
|
ТО |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між рівністю і подібністю геометричних фігур; формулює: · теорему: про медіани трикутника; про властивість бісектриси трикутника; · означення подібних трикутників; · ознаки подібності трикутників; · узагальнену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники;
обґрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості
|
||||
ТЕМА 3.РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ |
15 год. |
|
||
|
|
Аналіз к.р. Теорема Піфагора та наслідки з неї |
|
п.13 |
|
|
Теорема Піфагора |
|
|
|
|
Теорема Піфагора |
|
|
|
|
Перпендикуляр і похила |
|
п.14 |
|
|
Перпендикуляр і похила. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника |
|
п.15 |
|
|
Співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника. |
|
|
|
|
Співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника. |
|
|
|
|
Властивості тригонометричних функцій гострого кута |
|
п.16 |
|
|
Значення синуса, косинуса, тангенса деяких кутів. Тригонометричні тотожності |
|
|
|
|
Розв'язування прямокутних трикутників. Самостійна робота. |
|
п.17 |
|
|
Застосування тригонометричних функцій |
|
|
|
|
Застосування тригонометричних функцій |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
|
КР№5 «Розв’язування прямокутних трикутників» |
|
ТО |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів наводить приклади геометричних фігур та співвідношень, указаних у змісті; пояснює: що таке похила та її проекція; що означає «розв’язати прямокутний трикутник»; формулює: · властивості перпендикуляра і похилої; · означення синуса, косинуса, тангенса гострого кута прямокутного трикутника; · теорему Піфагора; · співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника; знаходить на малюнках сторони прямокутного трикутника, відношення яких дорівнює синусу, косинусу, тангенсу вказаного гострого кута; обчислює значення синуса, косинуса, тангенса для кутів 30°, 45°, 60°; доводить теорему Піфагора; розв’язує прямокутні трикутники застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту
|
||||
ТЕМА 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ |
12 год. |
|
||
|
|
Многокутник та його елементи. Опуклі і неопуклі многокутники |
|
п.18 |
|
|
Сума кутів опуклого многокутника |
|
|
|
|
Вписані й описані многокутники |
|
п.19 |
|
|
Поняття площі. Основні властивості площ. Площа многокутника. |
|
п.20 |
|
|
Площа паралелограма. Самостійна робота. |
|
п.21 |
|
|
Площа трапеції. |
|
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
п.22 |
|
|
Площа трикутника |
|
|
|
|
Площа ромба. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Застосування тригонометричних функцій до обчислення площ. |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
|
КР№6 «Многокутники. Площі многокутників» |
|
ТО |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: многокутник та його елементи; площа многокутника; многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола; формулює: · означення: многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; · теорему: про площу прямокутника, паралелограма, трикутника, трапеції; записує та пояснює формули площі геометричних фігур, указаних у змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник і його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальних об’єктів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо
|
||||
ТЕМА 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕ АТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
8 год. |
|||
|
|
Аналіз к.р. Повторення, систематизація та узагальнення знань учнів з теми «Чотирикутники». |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Повторення, систематизація та узагальнення знань учнів з теми «Подібність трикутників» |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Повторення, систематизація та узагальнення знань учнів з теми «Многокутники. Площі многокутників» |
|
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота (№7) |
|
|
|
|
Аналіз к.р. Підсумковий урок |
|
ТО |