Складено до підручника: «Геометрія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів
/ А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. — Х. : Гімназія, 2017.
згідно з навчальною програмою, що затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804
Геометрія, 9 клас
(2 години на тиждень, І семестр – 30 год, ІІ семестр – 40 год)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку
|
Примітки |
І семестр |
|||
|
|
Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 8-го класу |
|
|
|
Повторення і узагальнення матеріалу з курсу геометрії 8-го класу |
|
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (8 год) Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
|||
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α. Координати середини відрізка Відстань між двома точками із заданими координатами. Рівняння кола і прямої |
|||
|
|
Синус, косинус і тангенс кутів від 0 до 180 |
|
|
|
Відстань між точками із заданими координатами. Координати середини відрізка |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Рівняння фігури. Рівняння кола |
|
|
|
Рівняння прямої |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 2 за темою: «Координати на площині» |
|
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||
|
|
Поняття вектора. Модуль і напрям вектора |
|
|
|
Рівність векторів. Координати вектора |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Множення вектора на число. Колінеарні вектори |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Векторний метод |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Вектори на площині» |
|
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (14 год) Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
|||
|
|
Теорема косинусів |
|
|
|
Теорема синусів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Формули для знаходження площі трикутника |
|
ІІ семестр |
|||
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 4 за темою: «Розв`язування трикутників» |
|
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
|||
|
|
Правильний многокутник, його види та властивості |
|
|
|
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. Площа круга та його частин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга» |
|
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (7 год) Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
|||
|
|
Переміщення і його властивості. Рівність фігур |
|
|
|
Симетрія відносно точки і прямої |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Паралельне перенесення. Поворот |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
|
Контрольна робота № 6 за темою: «Геометричні переміщення» |
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (17 год) |
|||
|
|
Декартові координати на площині |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Вектори на площині |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Теорема косинусів і синусів |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. Площа круга та його частин |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Геометричні перетворення |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
Підсумковий урок |
|