Календарно-тематичне планування уроків хімії
7 клас
Складено згідно: навчальна програма з хімії для загал.навч.закладів,7 – 9 класів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017р. Наказ N-804
(Усього 52 год., 1,5 год. на тиждень із них 3 год. – резервний час)
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Навчальні проекти |
Домашнє завдання |
|||
Вступ |
|||||||
|
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у довкіллі. |
|
|
|||
|
|
Короткі відомості з історії хімії. |
Навчальний проект
|
|
|||
|
|
Правила поведінки учнів в хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням хімічного кабінету та лабораторним посудом. Лабораторний дослід 1. Дослідження будови полумʾя.
|
|
|
|||
|
|
Практична робота №1. Правила техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. |
|
|
|||
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||||||
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Лабораторний дослід 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин |
|
|
|||
|
|
Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.
|
|
|
|||
|
|
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин |
|
|
|||
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні і неоднорідні) Способи розділення сумішей. |
|
|
|||
|
|
Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші. |
|
|
|||
|
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і символи. |
|
|
|||
|
|
Періодична таблиця хімічних елементів Д.І. Менделєєва,її структура.
|
|
|
|||
|
|
Контрольна робота №1. Початкові хімічні поняття (частина 1). |
|
|
|||
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
|||
|
|
Хімічні формули речовин.
|
|
|
|||
|
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід 4. Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин
|
|
|
|||
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи |
|
|
|||
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
|||
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. Зв’язок між розміщенням елемента у періодичній системі та його валентністю. |
|
|
|||
|
|
Відносна молекулярна маса речовини. Обчислення її за хімічною формулою. |
|
|
|||
|
|
Практичне заняття. Обчислення відносних молекулярних мас речовин за хімічними формулами. |
|
|
|||
|
|||||||
|
|
Практичне заняття. Обчислення відносних молекулярних мас речовин за хімічними формулами. |
|
|
|||
|
|
Масова частка елемента у складній речовині. |
|
|
|||
|
|
Практичне заняття. Розв’язування задач на обчислення масової частки елемента в речовині. |
|
|
|||
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід 5:Дослідження хімічних реакцій. |
|
|
|||
|
|
Практичне заняття. Виконання вправ. |
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|||
|
|||||||
|
|
Практична робота № 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
|
|
|||
|
|
Контрольна робота № 2 Початкові хімічні поняття (частина 2). |
|
|
|||
Тема 2. Кисень |
|||||||
|
|
Повітря, його склад. |
|
|
|||
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
|||
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
|
|
|
|||
|
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
|
|||
|
|
Практичне заняття. Перетворення схеми хімічної реакції на хімічні рівняння.
|
|
|
|||
|
|||||||
|
|
Отримання кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. |
|
|
|||
|
|
Практична робота №4. Отримання кисню з гідроген пероксиду.Збирання, доведення його наявності. |
|
|
|||
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами. Реакція сполучення. |
|
|
|||
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
|
|
|
|||
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами. Умови початку і припинення горіння. |
|
|
|||
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|||
|
|
Контрольна робота № 3 «Кисень» |
|
|
|||
Тема 3. Вода |
|||||||
|
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник.
|
Навчальні проекти 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води |
|
|||
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|||
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Лабораторний дослід 6. Виготовлення водного розчину натрій хлориду із заданою масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
|||
|
|
Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|||
|
|
Розв’язування розрахункових задач: Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
|||
|
|||||||
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів, кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 7. Дослідження водних розчинів кислот і лугів за допомогою індикаторів.
|
|
|
|||
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.
|
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
|||
|
|
Узагальнення вивченої теми. Повторення основних питань теми. |
|
|
|||
|
|
Контрольна робота № 4 «Вода. Розчини»
|
|
|
|||