Календарно – тематичне планування уроків хімії 7 клас (рівень стандарту)
51 год (1.5 год на тиждень, 5 год резерв)
Навчальна програма: Хімія для 7 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 7 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2020.
Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 7 клас: зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2015.
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітка Д/З |
||||
Демонстрації, практичні роботи, лабораторні досліди |
Навчальні проекти, домашні експерименти |
н.п. |
с.п. |
|||||
Вступ (3 год) |
||||||||
|
|
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Первиний інструктаж з БЖД
|
Демонстрації 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
Навчальні проекти 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
§1 - 2 ст.11 №4,5 ст.16 №8 |
||
|
|
|
Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №1 Дослідження будови полум’я Лабораторний дослід №2 Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). (ст. 8) |
§ 3 – 4 ст.24 №11-13 |
§23 |
||
|
|
|
Практична робота №1 Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Інструктаж з БЖД |
(ст.9-12) |
§ 5 ст.35 №22 |
ст.28 |
||
Тема 1. Початкові хімічні поняття (22 год) |
||||||||
|
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. |
|
Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті.
|
§6 №29,30 |
§5 №27,28 |
|
|
|
|
Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід №3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.Опис спостережень. (ст.13-14) |
§7 №35,37 |
§6 |
||
|
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
§8 №44,45 |
§7 |
||
|
|
|
Практична робота №2 Розділення сумішей. Інструктаж з БЖД |
(ст.15-16) |
|
§8 |
||
|
|
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. |
Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів. |
§10 ст.66-70,§11 №60 |
§9 |
||
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
§12 |
§10 |
||
|
|
|
Хімічні формули речовин. Захист проектів (1-4) |
ТО№1 |
§15 |
§13 |
||
|
|
|
Багатоманітність речовин. Прості та складні речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Інструктаж з БЖД
|
Лабораторний дослід №4 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин Демонстрації (ст.17) 4. Зразки металів і неметалів. |
§13 |
§11-12 |
||
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
§16 |
§14 |
||
|
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
|
||
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
Розрахункові задачі №1 Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
§17 |
§15 |
||
|
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
Розрахункові задачі №2 Обчислення масової частки елемента в складній речовині.
|
Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. Навчальні проекти 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
§18 |
§16 |
|
|
|
|
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
Розрахункові задачі №3 Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
|
|||
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань |
|
|
|||
|
|
|
Діагностична робота |
ТО№2 |
|
|||
|
|
|
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Інструктаж з БЖД |
Лабораторні досліди №5 -9 Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. (ст.18-20) |
§19-20 |
§17 |
||
|
|
|
Практична робота №3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Інструктаж з БЖД |
(ст.21-23) |
|
|||
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
Демонстрації 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
§21 |
§19 |
||
|
|
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
§21 |
§19 |
||
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань за І семестр |
|
|
|||
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №1
|
|
|
|||
|
|
|
Захист проектів (№5-6)
|
ТО№3 |
|
|
||
ІІ СЕМЕСТР |
||||||||
Тема 2. Кисень (10 год) |
||||||||
|
|
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
§22 |
§18 |
|
|
|
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
|
Демонстрації 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. |
§23 |
§20 |
||
|
|
|
Практична робота №4 Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Інструктаж з БЖД |
(ст. 24-26) |
|
|||
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
§24 |
§21 |
||
|
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). |
Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин. |
§24 |
|
||
|
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).
|
|
§25 |
§22 |
||
|
|
|
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
|||
|
|
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
|
§26 |
§24 |
||
|
|
|
Діагностична робота |
|
|
|
||
|
|
|
Захист проектів (№7-8) |
ТО№4 |
|
|
||
Тема 3. Вода (16 год) |
||||||||
|
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості |
|
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».
|
§27 |
§25 |
|
|
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода – розчинник. |
Демонстрації 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.
|
§28 |
§26 |
||
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
|
§29 |
§27 |
||
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
Розрахункові задачі №4 Розв’язування розрахункових задач: Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|||
|
|
|
Розв’язування розрахункових задач.
|
|
|
|||
|
|
|
Практична робота № 5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструктаж з БЖД |
(ст.27-29) |
|
|||
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань |
|
|
|||
|
|
|
Діагностична робота |
ТО№5 |
|
|||
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про основи. |
|
§30 |
§28 |
||
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти. |
|
§30 |
§28 |
||
|
|
|
Поняття про індикатори. Інструктаж з БЖД Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон (ІV) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. |
Лабораторний дослід № 10 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. (ст.29-32) |
§31 |
§29 |
||
|
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Домашній експеримент 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
§32-33 |
§30-31 |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань за ІІ семестр |
|
|
|||
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №2 |
|
|
|||
|
|
|
Захист проектів (№9-13) |
|
|
|||
|
|
|
Повторення вивченого |
ТО№6 |
|
|||
Назва теми |
Кількість годин |
Практичні роботи |
Лабораторні досліди |
Демонстрації |
Навчальні проекти |
Контрольні роботи |
Тематичне оцінювання |
Вступ |
3 |
1 |
2 |
2 |
2 |
1
|
- |
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
22 |
2 |
7 |
3 |
4 |
3 |
|
Тема 2. Кисень |
10 |
1 |
- |
4 |
2 |
1 |
1 |
Тема 3. Вода |
16 |
1 |
1 |
3 |
5 |
2 |
|
Разом |
51 |
5 |
10 |
12 |
13 |
2 |
5 |