Календарно-тематичне планування уроків «Хімія» 7 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків «Хімія» 7 клас. (51 год - 1,5 год на тиждень, 2 год резерв) Програма: складено на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів з хімії 7-9 клас. Затверджено Міністерством освіти та науки України від 07.06.2017 № 804 (оновлена). Підручник: Попель П.П., Крикля Л., Видавничий центр «Академія» - 2020 р., 2016 р.
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне  планування уроків «Хімія» 7 клас.

(51 год - 1,5 год на тиждень, 2 год резерв)

Програма: складено на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів з хімії 7-9 клас. Затверджено Міністерством освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 (оновлена).

Підручник: Попель  П.П., Крикля Л., Видавничий центр «Академія» - 2020 р. 2016 р.

Дата

Зміст (тема) уроку

Хімічний експеримент

Д/З

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Вступ 3 год

1

 

Вступний  інструктаж з БЖД під час занять.

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі.

Навчальний проєкт №1: «Хімічні речовини навколо нас.»

Демонстрації

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.

§ 1

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає  лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;

знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.

Діяльнісний компонент

Виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя;

дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

Ціннісний компонент

висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин,  які  входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів;

робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;

усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення.

2

 

Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.  Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркованням небезпечних речовин.

 

Лабораторні  досліди

1. Дослідження будови полум’я.

2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

§ 2 Навчальний проєкт №2 : «Історичне значення вогню»

3

 

Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Практична робота№1:

«Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій.»

Практична робота№1:

«Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій.»

§3,4

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин.

 

Тема 1.Початкові хімічні поняття 23 год (20 – ущільнено матеріал)

4

 

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.  Молекули. Атоми.

 

§5,6

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти)за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі;

наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;

пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.

Діяльнісний компонент

розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;

спостерігає хімічні й фізичні явища;

описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;

використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;

складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;

визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;

обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;

висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності;

робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

5

 

Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин.

Лабораторний дослід №3«Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.»

§7

 

6

 

Чисті речовини та суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

 

§8,9

7

 

Практична робота №2: «Розділення сумішей».

Практична робота №2: «Розділення сумішей».

§8,9

8

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

Демонстрації

3. Періодична система хімічних елементів.

§10,11

9

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса.

 

§12

10

 

Хімічні формули речовин. Самостійна робота (проміжне оцінювання з теми)

 

§1-12

Виставлення тематичної.

11

 

Інструктаж із БЖД. Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини.  Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

Лабораторний дослід №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.» Демонстрації

4. Зразки металів і неметалів.

§13, 14

12

 

Валентність хімічних елементів.  Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

§15,16

13

 

Виконання тренувальних вправ на визначення валентності елементів та складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

 

§15,16

14

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.

Розв’язання розрахункових задач №1:«Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.»

 

§17

15

 

Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач №2: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині».

 

§18

16

 

Розв’язання розрахункових задач №3: «Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою».

 

 

17

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції  та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.

Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.».

Домашній експеримент

1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

§19,20

ДЕ №1

18

 

Представлення результатів навчальних проєктів №3 «Хімічні явища у природі», №4  «Хімічні явища в побуті.», №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»

 

§20

19

 

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

 

 

20

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»

Демонстрації

5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).

§21

21

 

Схема хімічної реакції. Складання рівнянь хімічної реакції.

 

Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»

§21

22

 

Узагальнення та систематизація  знань учнів з теми  "Початкові хімічні поняття". Контрольна робота №1.

 

§1-21

23

 

Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів. Тренувальні вправи.

 

 

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

Безпечне поводження з речовинами.

Підприємливість і фінансова грамотність

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині».

 

 

ІІ семестр

Тема 2. Кисень  10 год

24

 

Повторний інструктаж з БЖД під час занять.

Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

§22

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря;

наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення;

пояснюєсуть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену.

Діяльнісний компонент

розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення;

описує поширеність Оксигену в природі;  його фізичні властивості;

характеризуєхімічні властивості кисню;

аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення;

складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом;

використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню;

визначає наявність кисню дослідним шляхом;

дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

Ціннісний компонент

обґрунтовує застосування кисню;

оцінюєзначення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря;

усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.

25

 

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Демонстрації

6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8. Доведення наявності кисню.

§23

26

 

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.»

 

 

27

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

Демонстрації

9. Спалювання простих і складних речовин.

§24

28

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.

Демонстрації

9. Спалювання простих і складних речовин.

§24

29

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

Демонстрації

9. Спалювання простих і складних речовин

§25

30

 

Взаємодія кисню з простими та складними речовинами.

 

 

31

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон.

 

§26

32

 

Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальний проєкт №7 «Проблема забруднення повітря та способи  розв’язування її.»

 

§26

33

 

Виконання тренувальних вправ. Представлення результату Навчального проєкту №8 «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять»

 

 

34

 

Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач з теми «Кисень».

 

 

35

 

Контроль знань учнів з теми «Кисень».

 

§

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

    Умови виникнення та припинення горіння.

Здоров’я і безпека

Безпечне поводження з речовинами.

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Склад повітря. Проблема чистого повітря.

Застосування та біологічна роль кисню.

Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Підприємливість і фінансова грамотність

Проблема чистого повітря.

Поняття про каталізатор.

Тема 3. Вода 12 год

36

 

Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.

 

§27

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає склад молекули води;

наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ.

Діяльнісний компонент

описує поширеність води у природі, фізичні властивості води;

розрізняєрозчинник і розчинену речовину;

складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом;

обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм  води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини;

розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги;

використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля;

володієелементарними навичками очищення води в домашніх умовах;

Ціннісний компонент

обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;

оцінює роль води в життєдіяльності організмів;

висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону  їх від забруднень;

відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.

37

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

 

§28

38

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Розв'язування розрахункових задач №4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

 

§29

39

 

Виготовлення розчину.

Розв'язування розрахункових задач №4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

Демонстрації

10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

§

40

 

Виконання тренувальних вправ та розв’язування розрахункових задач.

 

 

41

 

Інструктаж з БЖД.

Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.»

 

 

42

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про основи. Поняття про індикатори.

Демонстрації

11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором.

§30

43

 

Взаємодія води з оксидами.  Поняття про кислоти.

Лабораторний  дослід №10

«Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.»

 

§31

44

 

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.  Представлення результатів Еколого-економічного проєкту №13: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

 

§32

45

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Представлення результатів навчальних проєктів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»

 

§33

46

 

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Представлення результатів навчальних проєктів №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.»

 

§

47

 

Узагальнення та систематизація  знань учнів з теми  "Вода"

 

 

48

 

Контрольна робота №2.

 

 

49

 

Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів. Повторення: Взаємодія кисню з простими та складними речовинами.

 

 

50

 

Віртуальна екскурсія у хімічної лабораторії (краєзнавчого музею, аптеки) Повторення: Взаємодія води з оксидами.  

 

 

 

51

 

Узагальнення вивченого в 7-му класі.  Підсумковий урок

Резерв часу

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Здоров’я і безпека

Хімічні властивості води.

Кислотні дощі.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

Підприємливість і фінансова грамотність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Охорона водойм від забруднення.

     Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка розчиненої речовини».

 

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
2530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку