Поурочне планування з інформатики в 11 класі (академічний рівень) за оновленою програмою (2017 р.) до підручника Й. Я. Ривкінда, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікової, В. В. Шакотька на 2018-2019 навчальний рік у вигляді брошури.
«Погоджено»
Голова ШМО
вчителів фізики, математики
Онищенко І. В.
І семестр: ________________
ІІ семестр: ________________
«Затверджую»
Директор школи
Дубінчук Д. М.
І семестр: ________________
ІІ семестр:________________
««Погоджено»
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
Лебіга В. А.
І семестр: ________________
ІІ семестр: ________________
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ
ІНФОРМАТИКИ В 11 КЛАСІ
Академічний РІВЕНЬ
70 годин (2 години на тиждень)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|||
|
|
|
|
||
Тема 1. Основи алгоритмізації та програмування (33 год.) |
|||||
|
I. Базові поняття програмування. Засоби візуальної розробки програм (15 год.) |
|
|||
1 |
Поняття моделі. Типи моделей. Моделювання як метод дослідження об’єктів. |
|
|
|
|
2 |
Поняття алгоритму, властивості алгоритмів. Форми подання алгоритмів. Графічне подання алгоритмів. Виконавець алгоритму. Система команд виконавця. |
|
|
|
|
3 |
Базові структури алгоритмів. Графічні схеми базових структур алгоритмів. |
|
|
|
|
4 |
Конструювання алгоритмів. Етапи розв’язування задач із використанням комп’ютера. Поняття про метод розв’язування задачі. |
|
|
|
|
5 |
Поняття мови програмування, програмного коду, середовища розробки програм, компілятора. Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. |
|
|
|
|
6 |
Принципи роботи у візуальному середовищі розробки програм. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Відкриття програмного проекту, його компіляція, збереження, виконання. Редагування проекту. Поняття об’єкта у програмуванні. Властивості об’єкта. |
|
|
|
|
7 |
Елементи інтерфейсу користувача як об’єкти. Конструювання інтерфейсу користувача. Відтво-рення на формах зображень Створення най-простішого програмного проекту. Практична робота №1. «Створення й виконання програмного проекту. Використання елементів керування». |
|
|
|
|
8 |
Поняття події та обробника події. Поняття про методи об’єкта. Структура й складові елементи програм, записаних певною мовою програмування. |
|
|
|
|
9 |
Поняття оператора. Різновиди операторів. Команда присвоєння. Команда встановлення значення властивостей об’єкта. Редагування коду обробників подій, пов’язаних з елементами управління. Уведення та виведення даних. |
|
|
|
|
10 |
Поняття змінної. Оголошення змінної. Типи даних. Оператор надання значень. Змінювання значень властивостей елементів керування під час виконання проекту. Константи. |
|
|
|
|
11 |
Поняття операції та виразу. Основні правила запису, обчислення та використання виразів. Надання значень виразів змінним. Пріоритет операцій. Арифметичні операції. |
|
|
|
|
12 |
Практична робота №2. «Введення й виведення даних, робота зі змінними». |
|
|
|
|
13 |
Покрокове виконання та аналіз роботи готових програм. Розробка власних програм на обчислення значень виразів. Коментарі у програмному коді. |
|
|
|
|
14 |
Використання налагоджувача програм. Різновиди помилок, методи їх пошуку та виправлення. Практична робота №3. «Налагодження програм». |
|
|
|
|
15 |
Узагальнюючий урок з теми: «Базові поняття програмування. Засоби візуальної розробки програм». |
|
|
|
|
|
ІІ. Основи структурного програмування (розгалуження, повторення, підпрограми) (11 год.) |
|
|||
16 |
Основні поняття математичної логіки: логічні константи, логічні змінні, логічні вирази. Логічні операції: кон’юнкція, диз’юнкція, заперечення. Логічні формули. Таблиці істинності. |
|
|
|
|
17 |
Запис логічних виразів мовою програмування. Операції порівняння. Алгоритмічна конструкція розгалуження та її графічне подання. |
|
|
|
|
18 |
Оператори розгалуження. Прапорці та групи перемикачів. Реалізація розгалужень з використанням прапорців та груп перемикачів. |
|
|
|
|
19 |
Практична робота №4. «Складання програм з розгалуженнями». |
|
|
|
|
20 |
Алгоритмічна конструкція повторення та її графічне подання. Оператори циклів. Складання та програмна реалізація алгоритмів з циклами. |
|
|
|
|
21 |
Практична робота №5. «Програмування цик-лічних обчислень». |
|
|
|
|
22 |
Поняття підпрограми та її аргументів. Поняття локальних і глобальних змінних. Формальні й фактичні параметри підпрограм. |
|
|
|
|
23-24 |
Стандартні підпрограми та підпрограми користувача. Створення і виклик підпрограм. |
|
|
|
|
25 |
Практична робота №6. «Використання під-програм». |
|
|
|
|
26 |
Узагальнюючий урок з теми: «Основи структурного програмування (розгалуження, повторення, підпрограми)». |
|
|
|
|
|
ІІІ. Основи структурного програмування (масиви) (7 год.) |
|
|||
27 |
Поняття масиву. Оголошення одновимірного масиву. Індексація елементів масиву. Введення даних у масив та відображення його вмісту. |
|
|
|
|
28 |
Використання багаторядкових текстових полів для введення даних у масив та їх відображення. Пошук даних у масиві. |
|
|
|
|
29 |
Обчислення підсумкових показників для числового масиву. Обчислення підсумкових характеристик для елементів, що задовольняють певним властивостям. |
|
|
|
|
30 |
Практична робота №7. «Опрацювання одно-вимірних масивів». |
|
|
|
|
31 |
Вибирання елементів з масиву за певним критерієм. Сортування масивів. Пошук елементів у відсортованому масиві. |
|
|
|
|
32 |
Практична робота №8. «Опрацювання одно-вимірних масивів». |
|
|
|
|
33 |
Узагальнюючий урок з теми: «Основи структурного програмування (масиви)». |
|
|
|
|
Тема 2. Інформаційні технології в навчанні (6 год.) |
|||||
|
І. Програмні засоби навчання математики (4 год.) |
|
|||
34 |
Призначення математичних процесорів. Огляд середовища математичного процесора. |
|
|
|
|
35 |
Автоматизація математичних обчислень. Практична робота №9. «Автоматизація матема-тичних обчислень». |
|
|
|
|
36 |
Побудова графіка функції однієї змінної. Практична робота №10. «Побудова графіків функцій». |
|
|
|
|
37 |
Знаходження наближених значень розв’язків рівнянь і систем рівнянь. Розв’язування задач на пошук екстремумів. Практична робота №11. «Знаходження набли-жених значень розв’язків рівнянь і систем рівнянь». |
|
|
|
|
|
ІІ. Програмні засоби навчання фізики, хімії та біології (2 год.) |
|
|||
38 |
Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі. |
|
|
|
|
39 |
Практична робота №12. «Використання про-грамних засобів при вивченні фізики, хімії та біології». |
|
|
|
|
Тема 3. Бази даних. Системи управління базами даних (8 год.) |
|||||
40 |
Поняття моделі даних, бази даних. Поняття й призначення систем упраління базами даних (СУБД). |
|
|
|
|
41 |
Огляд реляційної моделі даних. Модель «сутність–зв’язок». Поняття відношення, атрибута, ключа, зв’язку. Класифікація зв’язків за множинністю та повнотою. Правила побудови моделі «сутність–зв’язок» предметної галузі. |
|
|
|
|
42 |
Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Відображення моделі «сутність–зв’язок» на базу даних. Властивості полів, типи даних. Створення таблиць. Введення даних у таблиці. |
|
|
|
|
43 |
Практична робота №13. «Розробка моделі «сутність–зв’язок» заданої предметної області. Створення бази даних у середовищі СУБД». |
|
|
|
|
44 |
Форми. Створення форм за допомогою майстра та їх редагування за допомогою конструктора. Сортування, пошук і фільтрація даних. |
|
|
|
|
45 |
Практична робота №14. «Форми. Введення даних. Сортування, фільтрація і пошук даних». |
|
|
|
|
46 |
Поняття запиту до реляційної бази даних. Призначення звіту. Створення запитів і звітів з використанням майстрів. Редагування запитів та звітів із використанням конструктора. |
|
|
|
|
47 |
Практична робота №15. «Створення запитів і звітів». |
|
|
|
|
Тема 4. Інформаційні технології персональної та колективної комунікації (16 год.) |
|||||
|
І. Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів (6 год.) |
|
|||
48 |
Структура веб-сайтів, різновиди веб-сайтів. Різновиди веб-сторінок. Етапи створення веб-сайтів. Поняття про засоби автоматизованої розробки веб-сайтів, редактор веб-сайтів із графічним інтерфейсом. Поняття про систему управління вмістом сайту. Поняття хостингу. |
|
|
|
|
49 |
Автоматизоване створення статичної веб-сторінки, вибір її типу й оформлення. Наповнення веб-сторінки текстом та графічним матеріалами, створення гіперпосилань, завантаження файлів. Основи веб-дизайну. |
|
|
|
|
50 |
Практична робота №16. «Автоматизоване створення веб-сайту». |
|
|
|
|
51 |
Огляд технологій та сервісів Веб 2.0. Веб-спільноти. Вікі-технології. |
|
|
|
|
52 |
Поняття блогу, різновиди блогів. Створення й оформлення блогу, публікація повідомлень та налаштування його параметрів. |
|
|
|
|
53 |
Практична робота №17. «Створення й ведення власного блогу». |
|
|
|
|
|
II. Основи створення комп'ютерних публікацій (3 год.) |
|
|||
54 |
Поняття комп'ютерної публікації. Засоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Створення, збереження, відкриття та друк публікацій. |
|
|
|
|
55 |
Особливості роботи з графічними та текстовими об'єктами під час створення комп'ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. Перетікання тексту між текстовими полями. |
|
|
|
|
56 |
Практична робота №18. «Створення інформаційного бюлетеня або буклету». |
|
|
|
|
|
IІI. Опрацювання мультимедійних даних (3год.) |
|
|||
57 |
Поняття про мультимедійні дані та їх опрацювання (Поняття про мультимедійні дані. Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних. Формати аудіо- та відеофайлів. Мульти-медійні програвачі. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів.). Додавання відеокліпів, звукових ефектів та мовного супроводу до слайдової презентації. |
|
|
|
|
58 |
Створення та редагування відеофільмів (Розробка аудіо та відео, створення кліпів. Збереження та публікація проектів. Розробка сценарію відеокліпу. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами.). |
|
|
|
|
59 |
Практична робота №19. «Створення відеокліпу». |
|
|
|
|
|
ІV. Інтегроване використання засобів опрацювання електронних документів (2 год.) |
|
|||
60 |
Обмін даними між графічним редактором, текстовим і табличним процесором, СУБД, засобом для розробки комп’ютерних презентацій. Імпорт та експорт файлів документів. Вбудовування та зв’язування файлів. Веб-публікація документів. |
|
|
|
|
61 |
Практична робота №20. «Виконання завдань з опрацювання даних у кількох програмних сере-довищах». |
|
|
|
|
|
V. Спільна робота з документами. Розробка колективного проекту (2 год.) |
|
|||
62 |
Середовище для спільної роботи з документами. Колективне виконання завдань з опрацювання даних. Служби онлайнового документообігу. Спільна робота з онлайновими документами. |
|
|
|
|
63 |
Практична робота №21. «Розробка колективного проекту». |
|
|
|
|
64-70 |
Резервний урок |
|
|
|
|
1